Team Sunweb 2020

1 2 ... 14 ... 24 25
Rawolf

'@chefspijker, de renner van 2 naar 1 was Nieuwenhuis denk ik?

ChefSpijker

Nee Joris nam daarna over. Ze zaten nog met drie voor Cees bij ingaan slotkilometer. Arndt had een kort beurtje tussen Joris en Casper in. Toen Arndt maandag de laatste man was voor Cees (geen idee waarom, normaal is 't Casper) viel ie ook helemaal stil en kwamen ze aan alle kanten voorbij. Misschien nog last van z'n valpartijen op zaterdag, maar da's momenteel de minste schakel in de trein. Maar goed, daar mag je eigenlijk niet over klagen als je zo afgezet wordt als vandaag.

n92

Sunweb heeft het begin de etappe van vandaag echt gigantisch dom aangepakt. Eerst zitten ze met een aantal mannen in de eerste groep. Die zitten daar totdat het tijdsverschil met de groep Bol gigantisch groot is en vervolgens laten ze zich afzakken. Mijn inziens moet je je direct laten afzakken om het gat dicht te rijden of blijven zitten en hopen dat het stilvalt. Nu zitten ze daar, tot mijn grote frustratie, de hele ploeg kapot te rijden in niemandsland en moet je alsnog hopen dat het stil valt.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Bol zelf vind het niet gigantisch dom, hij heeft het over een foutje. Mocht hij Parijs halen dan heeft hij daar nog een kans. Hij kan ook morgen buiten tijd binnenkomen.

Koosr1946

Het lijkt mij meer een BLUNDER van de ploegleiding, maar hoe kun je als ploeg achterin zitten terwijl iedereen weet dat er een grote kans is dat er waaiers zullen ontstaan.
8 renners in de derde groep, maar ze hebben de sprint er wel van gewonnen
Alsnog HULDE

xistnc

Och, weer een ploeg die het verbruid heeft bij Koos.

Koosr1946

edit wf: houd het netjes

Laatst gewijzigd
Laatste man

Sunweb rijdt tot nu toe een sterke Tour! Vandaag gegokt en verloren door te wachten op Bol.

@Koos,
Ze hadden je al lang van het forum moeten schoppen. Je bent gewoon een troll, maar laat je op de website niet zien omdat je er dan wel al was afgehaald.

madeinstars

Koos, je moet wel de koers kijken als je serieus genomen wil worden. Sunweb zat niet achterin en zijn er niet in een waaier afgereden. Bol werd bergop gelost en toen heeft Sunweb gegokt dat het stil zou kunnen vallen vooraan en de ploeg laten wachten. Helaas viel het niet stil. Niks aan te doen.

n92

Sunweb rijdt zeker een sterke tour en hopelijk resulteert dat in een overwinning. Vandaar dat het jammer is dat ze vandaag steken lieten vallen. Als liefhebber zit ik gewoon een klein beetje te vloeken op het moment dat ik die mannen ziet afzakken terwijl ik denk: Doe dat niet!

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@Chefspijker, je hebt gelijk over de volgorde inderdaad.

Sunweb vandaag vind ik prima gereden tactisch, ja je kan Nieuwenhuis in die voorste groep houden.... wat win je ermee? Nu was het een grotere kans om terug te keren met Bol.

Wel enigzins jammer dat Roche zijn goede klassementspositie kwijt is met oog op een gele trui oppakken vanuit de vroege vlucht maar ik meen dat hij zelf te ver van achter zat en niet bij de teruggeroepen renners hoorde.

ChefSpijker

Roche lijkt mij ook eerder bezig met de bollen. Vandaag de dag van Kragh dus.

SnellePelle

Bij Iwan had Dumo nooit een zwakke dag en geen ploeg nodig om grootse dingen te doen.

En kijk nu toch eens... Ik zeg niks.

pirazzi

Tom moet nog wennen aan zijn rol als waterdrager.

S. Morgenstern

Dumoulin heeft meer dan een jaar aan de kant gestaan. Ik zou verwachten dat iedere wielerliefhebber het mooi vind dat zo'n gast nu weer terug is op dit niveau. Maar je had je natuurlijk al vaker getoond als één van de treurige mannetjes met liefdesverdriet, dus op zich geen verrassing dat je nu weer op hem loopt te pissen.

Rawolf

Zijn oude niveau heeft Dumoulin echter nog niet bereikt, hoe dat komt laat ik in het midden.

S. Morgenstern

Hadden ook niemand direct van hem verwacht toch?

Rawolf

Waarom niet? Wout van Aert het levende bewijs dat het wel kan.

pirazzi

Wout van Aert is geen klassementsrenner.
Maar ik ben ook fan van Tom Dumoulin, afzeiken was helemaal niet de bedoeling.

n92

Hoewel de meningen over de ploeg soms verdeelt zijn kun je wel stellen dat renners over het algemeen niet veel beter presteren op het moment dat ze bij Sunweb vertrekken. Met dat in gedachte had ik sowieso nooit het idee dat Dumoulin plots nog een stapje harder ging rijden dan hij al deed. Het is/was voor hem vooral belangrijk om zijn oude niveau weer te halen. Overigens betwijfel ik of het koersritme daar nu echt een grote rol in speelt.

Ik maak me wel zorgen om Dumoulin. Die hele situatie vandaag is enorm tekenend want het is bijzonder vreemd dat je als kopman gaat roepen dat je niet goed bent terwijl dat best meevalt. Normaal gaat een renner tot het uiterste om vervolgens de schade op te nemen (iets wat hij zelf in het verleden zei nadat hij in de berm zat bij de Giro). Er moet daar toch ergens iets mis gaan in zijn hoofd op het moment dat hij denkt (zonder druk van concurrenten) ik geef het op en ga wel knechten. Op die manier ga je natuurlijk nooit meer een klassement winnen. Het was zelfs het tempo van zijn eigen ploeg dat hem in de problemen bracht. En daarom besluit hij om maar op kop te rijden waardoor hij Bennet kapot rijdt en Roglic alleen zit. Uiteindelijk is het enige dat hij bereikt dat zowel hijzelf als zijn team in de problemen zitten. Maar zelfs als hij echt slecht is dan vraag ik mij enorm af waarom hij dan als kopman bij de tour stond? Dan heeft hij en de ploeg toch vooraf steken laten vallen? Dan had hij toch met een andere rol of programma moeten rijden? Ongeacht hoe ik redeneer kom ik telkens tot de conclusie dat er weinig logica is te ontdekken bij Dumoulin momenteel. En helaas is dat een bevestiging van het gevoel dat ik al heb sinds begin 2019 toen alle ellende begon.

Laatst gewijzigd
SnellePelle

'@morgenstern
Laat ik het zo zeggen: Dumo heeft behoorlijk wat verwijten gemaakt richting het management van Sunweb, maar doet met zijn huidige gedrag en uitspraken diezelfde verwijten te niet.

Vandaag of morgen komt hij net als Gesink tot de conclusie dat ze beiden niet meer in staat zijn kopmanschap te dragen. Dit was in het verleden een issue bij Gesink, en speelt nu bij Dumo.

Beide zijn te veel sportfanaten en net te weinig winnaarstype.

Dit blijkt maar weer uit de reactie van Ten Dam die hem letterlijk door de GT moest praten.

Meesterknecht, niet meer of minder. Maar wees dan eerlijk tegen jezelf, huidige ploeg en je oude werkgever dat je kopmanschap niet aan kan.

Dat zagen Iwan en Marc heus wel in. Dus had het weinig zin om miljoenen uit te geven om ondersteuning te bieden waarvan het gedoemd was te mislukken.

madeinstars

Mwah, Sunweb moet eerst maar eens gaan bewijzen dat ze op hun manier nog een beetje fatsoenlijke uitslagen kunnen rijden, voor we gaan wijzen naar hoeveel gelijk ze hadden m.b.t. Dumoulin of andere renners die vertrekken.

Mochten ze over een paar jaar met de huidige talenten klassiekers winnen en meedoen in de grote rondes, dan mag je een lange neus maken, maar nu is dat nog een beetje voorbarig. Zeker richting de ploeg die wel klassiekers en grote rondes wint.

Koosr1946

'@madeinstars
Noem me eens 2 renners die bij Sunweb weg gegaan zijn en op hetzelfde niveau zijn blijven presteren
Dumoulin miste de WARMTE, die heeft hij nu gewonden, lekker knechten
Sunweb kan zeker nu al de lange neus trekken naar hem

madeinstars

'@koos: dat is het punt niet. Het kan best zijn dat ze renners op tijd laten vertrekken, maar zo lang ze zelf geen platte prijs rijden met de renners die ze wel houden of aantrekken, is het een beetje gek om een lange neus te maken.

S. Morgenstern

Waar kan ik die verwijten van Dumoulin naar Sunweb terug lezen?!

Het is verder ook een misvatting op basis van een eendimensionale kijk op sport om te denken dat kwetsbare topsporters per definitie geen winnaars zouden zijn.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 14 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.