'@koos
Kittel deed het eerlijk is eerlijk niet slecht bij Quickstep. Daarmee mag gesteld worden dat hij zijn niveau haalde.
Verder denk ik dat Dries Deveneyns na zijn vertrek naar Quickstep een betere coureur is geworden dan hij was bij Sunweb. Maar dan als knecht.
Daarna wordt het moeilijk om namen te vinden die überhaupt gelijkwaardig of beter geworden.
Kämna is bij Bora een betere renner geworden. En Teunissen is bij Jumbo-Visma een betere renner geworden. Maar goed, dat is ook gewoon de leeftijdscurve bij beide.
In ben in ieder geval blij met Sunweb deze Tour. Ik vond en vind de beslissing om Matthews thuis te laten, naar de Giro te sturen en zodoende ook geen klassiekers te laten rijden een krankzinnige.
Maarrr, toegegeven, die sprints met Bol gaan ook erg lekker. En hoe aanvallend ze koersen in de andere etappes is een groot compliment waard!! (Dat had natuurlijk ook gewoon met Bling in de gelederen gekund, maar allez).
Vind die uitspraak mbt Kämna wel twijfelachtig. Die had vorig jaar bij Sunweb al een reuzensprong gezet met een slotweek in de Tour zoals Hirschi gister reed. Oké Hirschi was gister nog een stuk indrukwekkender, maar Kämna klom toen ook met de besten in zowat elke vlucht. Ook nog dertiende vanuit het peloton bij de laatste (zware) aankomst bergop. Probleem met Kämna was vooral dat ie voor die Tour bijna anderhalf jaar fysiek (of was het mentaal?) kwakkelde, waardoor het potentieel er pas laat uitgekomen is bij Sunweb.
'@Koosr1946
Bakelants, Kittel, Sinkeldam, Teunissen, Vervaeke, Hofstede, Kämna... De meeste wielrenners die Sunweb verlieten voordat ze dertig jaar oud waren hebben het daarna niet minder gedaan dan bij Sunweb. Van de paar wielrenners waarvoor dat niet het geval is kwam dat meestal door blessures (zoals Degenkolb en Dumoulin). Sunweb moet het hebben van het ontwikkelen van talenten. Daar hebben ze in het verleden enorm veel succes mee behaald en daarom vind ik het jammer dat ze Bardet hebben aangetrokken.
'@ChefSpijker, maar beide kan toch ook? Dat Sunweb een fantastisch talent heeft opgeleid en dat die renner na zijn overgang een nóg betere renner is geworden?
Echter bedoel ik met die opmerking over leeftijdscurve, dat Kämna nu denk ik vooral een betere renner is dan vorig jaar, doordat hij een jaar langer op dit niveau rondrijdt. Het zou vreemd zijn als hij nu een lager of gelijkwaardig niveau behaalde dan vorig jaar. Misschien was ie zodoende nu wel net zo goed geweest of zelfs nog beter als ie bij Sunweb was gebleven.
Maar dat zullen we nooit weten...
Daarmee bedoel ik dus ook dat we bij jonge renners op moeten passen dat het een eerlijk oordeel blijft.
'@pietje Precies
Dat je geel wint in een verstoorde valpartij wil niet zeggen dat je daarmee gelijk een betere renner bent geworden. Wel bloody lucky. Theunisse heeft een paar uitschieters gehad maar is vooraf en na de tour niet bijzonder.
Kämna is bij Sunweb runner up geworden, maar liet deze week niet veel bijzonders zien. En in de uitslagenlijsten kom je hem ook niet hoge noteringen tegen. Wat hem betreft moeten we afwachten waar het op uit draait. Maar wat mij betreft te vroeg om te stellen dat hij buiten Sunweb beter uit de verf komt.
Ik denk dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb in een discussie met jou. Volgens mij sta je totaal niet open voor een andere mening. Maar goed, toch nog maar even een reactie.
Bijzonder dat jij denkt dat ik Teunissen (i.p.v. Theunisse) een betere renner vind geworden, puur en alleen door een ritzege in de Tour.
Verder is Kämna deze Tour al minimaal 3x gevallen en heeft hij een kopman om voor te knechten. Heb je bijvoorbeeld ook de Dauphiné gekeken?
Daarnaast zei ik in het begin al dat het logisch is dat deze mannen betere renners zijn geworden. Dat is ook gewoon simpelweg de aging curve volgen.
Maar goed, ik zal me weer uit dit topic verwijderen. Ik vind hoe Sunweb deze ronde koerst aanmerkelijk leuker dan 'discussiëren' met de fanboys
De trein was vooral rommelig maar dat is ook wel te verwachten met dit soort ritten als het zo hard gaat. Zonde dat ze het niet lukt om goed die laatste km in te gaan. Hopelijk pakt Bol nog een overwinning want dat kan net dat extra zetje zijn voor zijn ontwikkeling.
Ik denk wel dat Bol een beetje een apart type sprinter is en dat maakt het ook wat lastiger om te winnen. Sowieso vind ik het lastig om een etiket op Bol zijn ontwikkeling te plakken. Daar is wat mij betreft nog niet één profiel uit gekomen over wat de ideale aankomst voor hem is of waar hij de topfavoriet is. Ik ben ook benieuwd wat hij gaat laten zien later dit jaar in de (semi)-klassiekers. Hopelijk blijft hij doorgroeien en dan zien we wel waar het uitkomt.
'@pietje
Theunissen heeft vorig jaar voor eigen kansen kunnen rijden in de Duinkerke waarbij Groenewegen als bliksemafleider fungeerde.
Zo hebben diverse Belgische junioren een plek in een devoteam gekregen, maar bleken vaak zwakke renners te zijn. Tijdens de hoogtestage zag Mike groen en geel van het afzien dat hij valt. Ondanks dat hij nu een ketonenboy is zou je hij zich kunnen tonen in zwaardere koersen. Maar je ziet hem enkel in low lands rondje kort finishen. Dan ben je als renner geen betere versie van jezelf, maar tactisch bezig met je (gebrek) aan kwaliteit.
Kämna heeft een goed voorjaar gehad en pre corona start. De tijd zal leren hoe lang hij het vol houd. Je ligt niet voor niks 4 keer op je smoelwerk. Van te diep gaan ga je stuurfouten maken. Destructief gedrag.
Overigens is Kämna nu ook een ketonenboy. Dus ja..
Wanneer Teunissen beter presteert in koersen waarvoor hij het meest geschikt is (Roubaix, Sprints op het hoogste niveau en BinckBank), dan is dat eigenlijk niet beter, maar alleen slimmer... Doe mij er nog zo eentje!
Kamna heeft ook duidelijk een stap gezet in zijn eerste koersen voor Bora. Gezien zijn leeftijd in lijn met de verwachting natuurlijk, maar wel in tegenspraak met wat hier wordt beweerd.
Haha dit is niet normaal hoor. Ik kan het beter niet doen, maar de vingers jeuken te hard. Je schrijft zijn naam overigens wederom verkeerd.
Maar goed:
- Teunissen won vorig jaar de eerste rit in de Tour met een machtige sprint en pakte zo tevens het geel
- Hij won inderdaad in Duinkerke na een listige move
- Hij werd 7e in Roubaix
- Hij was tevens oké in alle andere voorjaarsklassiekers
- Eindigde nog een keer 6e in een Tour etappe
- Hier en daar een ereplaats in rondes van een week
- Werd 5e in Hamburg
- Reed een keurige Binck Bank
De beste man eindigde vorig jaar 26e in de UCI World Tour ranking. En die probeer jij weg te zetten als pelotonvulling? Weet je hoeveel renners er van Sunweb vorig jaar boven hem zijn geëindigd? Juist ja, 0.
En over Kämna: wat nou pre corona start? Ik schreef nota bene nog over de Dauphiné in mijn laatste bericht. Daar klom ie met de allerbeste in etappe 3 en durfde hij zelfs aan te vallen. Wint hij de dag erna een zware etappe vanuit een deftige kopgroep. Om vervolgens op de slotdag wederom met de wereldtop te klimmen.
Daarnaast hebben een hele hoop valpartijen in de Tour helemaal niks met 'te diep gaan' te maken, maar met een onveilig parcours / slechte weersomstandigheden.
Nogmaals: chapeau voor Sunweb dat ze zo'n klasbak opgeleid hebben. En misschien was die nu wel net zo goed geweest als hij bij Sunweb was gebleven (op die leeftijd ontwikkelen de meeste renners zich immers fors). Misschien ook niet. We zullen het nooit weten. Maar hij heeft overduidelijk een flinke stap gezet nadat hij daar is vertrokken en dat was volgens mij de discussie/zoektocht.
----------------------------
Maar goed, ik vind het leuk om te discussiëren. En kan reacties zoals die van ChefSpijker dus waarderen. Mijn idee van een discussie is immers elkaar proberen te overtuigen op basis van argumenten. Maar dan moeten beide zich wel aan de spelregel houden, dat je de discussie aangaat met de bereidheid om overtuigd te worden door de ander.
Want anders dan kunnen we beide net zo goed tegen de muur praten. Ik vind jouw reacties een extreem lage bereidheid tot overtuigd worden bevatten of misschien zelfs helemaal niet. Dan vraag ik mij eigenlijk af wat je op een forum doet...
Maar allez, ik zou zeggen: doe wel/niet iets met de gratis feedback. Liefde maakt blind. Sunweb koerst aantrekkelijk deze Tour. Hirschi is een baasje. Parijs is nog ver. De groeten van Pietje
Ja, gezien. Ik vond hem daar (net als rond zijn Giro winst) niet onredelijk over zijn ondersteuning. Hij vertelt er in ieder geval geen dingen die hij nu onderuit zou halen met zijn huidige Tour de France. Ik heb nog geen goed voorbeeld daarvan voorbij zien komen. Die docu onderstreept vooral dat het inderdaad tijd was om uit elkaar te gaan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.