Team Sunweb 2020

1 2 ... 20 ... 24 25
xistnc

Dat is projectie, Koel.

n92

Ik ben blij dat Wilco vandaag een goede tijdrit reed. Jammer dat Hindley wat plekken verliest maar dat was te verwachten. Is toch veel meer een "pure" klimmer volgens mij. Ik ben benieuwd wat de komende week gaat brengen. Ik ben er nog niet uit of ze nu offensief of defensief moeten koersen de komende dagen. Her en der wordt geopperd dat Hindley maar op kop moet rijden maar dat lijkt me sowieso niet slim (Ik heb het idee dat mensen vooral willen zien dat hij Harakiri doet voor onze landgenoot ongeacht het resultaat). Die zou ik vooral achter de hand houden voor als er ergens iets misgaat, of juist gebruiken om andere ploegen onder druk te zetten door aan te vallen. Tempo maken is vooral iets voor Oomen of Hamilton lijkt mij.

Voor diegene die alles bijhouden van team Sunweb:

Jonas Iversby Hvideberg (u-23 Europees Kampioen) zou wellicht in 2022 de overstap maken naar Sunweb. (Volgens Google translate) zou hij dan komend jaar nog voor UNO-X rijden (net zoals nu met Leknessund het geval is). Hij zelf bevestigd dit niet maar hij verteld dat er interesse rond hem is maar er nog niks concreet is. (Bron: https://www.feltet.dk/nyheder/medie_sunweb_henter_endnu_en_uno-x_nordmand/)

Henri Vandenabeele zou in 2022 de overstap maken naar Sunweb (als ik Google translate mag geloven). Voor komend jaar zou hij eerst nog toetreden tot het Development Team. (bron: https://belgique.directvelo.com/actualite/84747/henri-vandenabeele-dans-le-worldtour-en-2022)

Geen idee hoe getalenteerd deze jongens zijn. Gelet op het aantal renners dat de ploeg heeft betekent dit dat er eind 2021 sowieso wat mensen gaan vertrekken of stoppen. Maar dat zijn zaken waar ik later nog wel eens over kan speculeren haha!

Rawolf

Sunweb zit nu vol voor 2021, 32 renners. Met deze 2 aanwinsten is de selectie voor 2022 ook al grotendeels rond, van de kern moet enkel Hirschi nog verlengen.

FritsvanHoefelen

Henri heeft dit jaar mooie resultaten geboekt. Flink verlies voor Lotto dat juist op de jeugd wilde inzetten

n92

Contracten die lopen t/m 2021: Roche, Salmon, Asbjorn Kragh Andersen, Denz, Hamilton, Kanter, Tusveld, Haga, Pedersen, Storer, Hirschi, Sütterlin en Hindley. Alle andere lopen door t/m 2022 of later.

Maar wellicht zullen er sowieso wel een aantal vertrekken. Hindley of Hirschi zullen op interesse van andere ploegen kunnen rekenen als ze zo blijven rijden. Daarnaast zijn er denk ik wat renners die wellicht te weinig ontwikkelingen laten zien (Storer en Kanter vind ik bijvoorbeeld twijfelachtig in hun ontwikkeling tot nu toe terwijl die al 2 / 3 jaar bij de profs rijden).

Ik denk dat je sowieso mannen als Haga, Sütterlin, Roche, Denz en Tusveld nodig hebt voor deze "jonge" ploeg. Die zijn ervaren, kunnen veel koersdagen maken en zijn veelzijdig.

Maargoed. Eerst dit seizoen afronden. Nog genoeg te zien de komende weken!

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Sunweb fans: van welke jongeling verwachten jullie het meeste deze Vuelta?

Rawolf

Arensman

ChefSpijker

Van Wilder. Die reed dit jaar in zo'n Frans rondje al knap mee bergop tussen klimtoppers. En in Luik deed ie lang knechtwerk voor Hirschi. Denk dat ie er pas op de Valkenrots af moest? Arensman was een paar jaar terug sterk in de Ronde van de Toekomst en in het veld, maar staat sindsdien een beetje stil. Maar goed ze kunnen er lekker invliegen met z'n allen. Geen druk en één etappe winnen of zelfs een top 3-klassering zou al een uitstekend resultaat zijn.

FritsvanHoefelen

#FreeHindley ;)

Djai was de sterkste vooraan vandaag. Als ze nu stoppen eindigt hij gewoon op een GT-podium

n92

Wellicht dat ze het wel slim kunnen spelen in de komende etappes doordat Hindley in de top-3 staat.

SnellePelle

Ajvenena
Dat is erg afwachten. In het persbericht geeft Reef aan dezelfde dag- voor dag aanpak te hanteren als in de Tour. Ze willen attractief rijden. Op social kanalen van Arensman is te lezen dat leren en groeien de belangrijkere punten zijn.
Donovan zie ik wel een lange ontsnapping doen, Arensman en van Wilder en keer een poging wagen in een aankomst bergop. Veel van deze mannen komen in het eendagswerk nog niet uit de verf maar misschien dat een Kanter in een ronde wel een sprint kan rijden.
Salmon zie ik als ondersteunende renner.

Het lijkt er in ieder geval op dat ze ver weg blijven van ambitie uitspreken.

Rawolf

En terecht met deze jonge Vueltaploeg.

Storer en Power lijken wat tekort te komen en zullen plaats moeten maken in de ploeg of transformeren naar een volledige ondersteunende rol. Voor hun deze Vuelta een laatste kans zichzelf te bewijzen.

Sutterlin verwacht ik wel in ontsnappingen, zijn wel een paar etappes waar hij mogelijk meekan als hij in goede vorm is. Kanter de sprinter van dienst. Sutterlin zal ook wel de leadout verzorgen.

n92

Uiteindelijk de bevestiging dat ze volgend jaar met SCOTT rijden. https://twitter.com/TeamSunweb/status/1318190236472692736

Tegelijkertijd ook aangekondigd dat Cervelo naar Jumbo-Visma gaat en Bianchi naar Mitchelton. Mooi afgesproken met elkaar haha.

user26777

https://www.indeleiderstrui.nl/idl-producties/315865/idl-neo-maak-kennis-met-thymen-arensman-ben-een-type-froome-dumoulin

mwarensman

'@joaquim dank! Had ik nog niet gevonden.

user26777

Graag gedaan!

n92

Ook namens mij bedankt! Sowieso vind ik het wel prettig dat mensen linkjes posten naar interviews ook al zal ik dat niet altijd benoemen.

Percido

Speciaal voor jou n92, kwam deze onlangs toevallig tegen ;)

http://wrap.apstudent.be/2020/05/20/project-ilan-20-in-2020-nl/

n92

'@percido Thanks! Volgens mij is dat een studentenproject ofzo? Maar gek genoeg is daar best veel informatie uit te halen.

Het valt wederom in dit interview dat Sunweb toch keer op keer andere ploegen verslaat in het aantrekken van talent.

n92

Beetje rommelig van Sunweb vandaag op die slotklim. Iedereen van de ploeg leek steeds een beetje afwisselend op kop te rijden. En dan rijdt Hindley uiteindelijk weg en dan rijdt Kelderman het gaatje dicht wat er bijzonder knullig uitziet. Die tactiek was heel slim bedacht want Masnada zat op de limiet. Maar Kelderman draait die tactiek eigenhandig de nek om. Hij had 3 dingen kunnen doen: afwachten wat de anderen doen, Hindley een stuk verder laten wegrijden en er naartoe springen of op en over Hindley gaan. Maar nu doet hij eigenlijk wat hij precies niet moet doen en dat is direct op het wiel van zijn ploeggenoot springen en niet doorzetten. Kelderman bewijst maar weer eens niet de meest handige renner te zijn in dit soort situaties.

Ik hoop alsnog een mooie putsch te zien maar wellicht verwacht ik dan ook te veel. Morgen moet het dan maar gaan gebeuren want die etappe is nog beter. Hopelijk ziet het er dan wat soepeler uit net zoals afgelopen zondag.

n92

Laat de Nederlanders maar nooit meer zeuren over belgen en hun nationalisme. We doen er zelf nog 10 schepjes boven op nu met Kelderman. Sommige commentaren in de pers of op internet zijn echt te belachelijk voor woorden.

Maargoed. Nu maar lekker genieten van dit spannende slotweekend.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Eens, als het andersom was geweest en Kelderman had gewacht, had men het ook belachelijk gevonden.

De klimtijden suggereren trouwens dat Kelderman meer had verloren als Hindley niet in het wiel van Hart had gezeten.

Corné 't Glansarm

En opnieuw heeft Sunweb een rijder in de roze leiderstrui morgen in de Giro. Maar ik ben heel bang dat Ineos die morgen alsnog gaat afsnoepen. Verschrikkelijk jammer, maar Kelderman gewoon niet meer goed genoeg de laatste halve week, gezien de positie van Hindley nu en de nog wel resterende voorsprong op Bilbao denk ik dat de ploegleiding donderdag naar de Stelvio toch de juiste keuze gemaakt heeft. Helaas...

Laatste man

Vergeet ook niet dat Hindley volgend seizoen bij Sunweb rijdt. Wellicht speelt dat ergens ook nog mee. Naast dat Wilco helaas liet zien net niet goed genoeg meer te zijn.

S. Morgenstern

Onmogelijk te zeggen of het de beste beslissing was. Nutteloos ook om daar teveel energie aan te verspillen. Het was op het moment zelf in ieder geval een prima optie, dat is genoeg.

1 2 ... 20 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.