Ongeacht dat Naesen veel punten pakte vorig jaar. Zijn laatste interview doet me toch twijfelen. Vandaag is in de Ruta Del Sol een rit voor de punchers.
Als hij zelf al zegt pas te pieken vanaf de E3.
We mogen ons zeker niet blindstaren op Procyclingstats maar hij rijdt volgens het huidige programma geen KBK en geen AGR tegenover vorig jaar.
Als hijzelf dan ook al aangeeft niet te pieken naar de Omloop. Blijven er nog 5 ritten over.
Ik zie vaak terugkomen dat je iemand laat vallen omdat je hem nergens Cap maakt. Maar zijn het niet heel vaak dezelfde namen die Cap zijn? Ik vind bijvoorbeeld Petit ook wel een interessante renner maar zal hem waarschijnlijk nooit als Cap instellen. Is dit dan een 'foute keuze'? Wat denken jullie?
'@j3rm14h Dat is dan niet meteen een foute keuze, niet alle 20 renners kunnen kopman zijn. Als hij al 2x top 10 eindigt doet hij het al goed
@Dumoulist, ik had hem vorig jaar maar toen viel hij zwaar door de mand, volgens mij is zijn programma voor dit voorjaar nog niet bekend maar potentie heeft hij wel
Lees veel over teampunten (4×DQS of koppeltjes kiezen). Moet de renner die in de top3 eindigt ook deel uit maken van je scorito team? Voorbeeld: ik heb Alaphilippe niet in mijn scoritoteam en hij wint L-B-L. Krijg ik dan wel/niet teampunten voor de DQS renners die ik in mij scorioteam heb (Asgreen/Jakobsen)?
Ik vind dat het belang van de kopman een beetje overdreven wordt Waar ik niet mee zeg dat het onbelangrijk is. In de vorige drie edities ben ik boven de 95% geëindigd met veel foute kopmankeuzes. Daarnaast heb ik nooit Valverde in mijn team gehad, die in voorgaande edities als onmisbaar werd omschreven vanwege zijn kopmanpotentieel. Mijn inziens is het belang van veel renners in zoveel mogelijk wedstrijden veel belangrijker om succes te hebben. Daarmee heb ik in voorgaande edities mijn foute keuzes qua selectie en kopmannen kunnen compenseren. Tel op het eind alle sprokkelpunten en teampunten maar eens op. Zijn er in mijn geval meer dan je denkt.
Gva is wel een klein beetje over z'n top heen ben ik bang, terwijl Naesen daar een beetje naartoe gaat pieken nu. (hoop ik)
Het zou me echt verbazen als Greg nog een klassieker wint...
Het is in zn voordeel dat ie zoveel rijdt, maar vorig jaar was ie op een gegeven moment helemaal opgebrand. Daarnaast gaat ie ook het een en ander aan Trentin gunnen.
Ik vermoed dat Naesen en Greg allebei weer tussen de 300-400 punten zullen eindigen. MAar ik denk dat Stybar en Lampie daar wel weer boven gaan zitten.
Omdat v/d Poel veel rijdt, scoren andere renners minder makkelijk punten. Scheelt voor de DQS'ers zo 40 punten in verwachtingswaarde denk ik. Als je dus 4x DQS neemt en v/d Poel, moeten die samen de boel dus wel echt gaan domineren. Wordt sowieso interessant om te zien hoe DQS tactisch met v/d Poel omgaat. Vorig jaar heeft v/d Poel nog niet echt tegenover zo'n blok gestaan volgens mij.
Bij mannen als Naessen en GvA is het verschil door v/d Poel kleiner omdat de teampunten daar niet spelen en omdat het verschil in punten vanaf plek 4 kleiner wordt.
Petit lijkt me prima inderdaad. Küng en Cortina zijn ook interessant in die categorie.
Maak ik mezelf belachelijk als ik Mollema overweeg? Deed het vorig jaar niet slecht in de heuvels en richt zich er nu nog meer op.
Teampunten krijg je alleen als de renner ook daadwerkelijk de wedstrijd heeft gereden, heeft dus niet zoveel zin om bijvoorbeeld bij Jumbo heeft het weinig zin om Kruiswijk te kiezen aangezien die nergens start. En je moet natuurlijk ook nog maar even zeker weten dat DQS bijna alle wedstrijden zo maar even gaat winnen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.