Ik heb nu (en gegarandeerd is dat over 2 weken anders, maar in grote lijnen ben ik tevreden) 11x kassei, 4x heuvel, 3x sprint en 2 aanvullingen, waaronder een naam waar ik me over verbaas dat niemand die nog genoemd heeft. Of een pareltje die velen onder ons, waaronder ik, graag onder radar houden ;)
Geen Flipje, dat is uiteraard een gok, maar daardoor wel veel meer mogelijkheden. Wel VdP en Sagan bijvoorbeeld en een aantal kasseikleppers.
Tja, het is een sport an sich geworden om meer te zien dan anderen en daar dan over op te scheppen.
Overigens zie ik genoeg in de 500.000 categorie ;) Van type potentiële verrassing van het seizoen à la Pedersen 2 jaar terug tot type sobere sprinter die je er doorheen loodst voor koersen waar je weinig renners aan de start hebt (De Panne vooral, EF is weinig over bekend). Of en wat je selectie nodig heeft, moet je zelf bepalen. Feit blijft idd dat het vaker niks is dan wel goed uitpakt.
Voorlopig lijstje kuurne btw: https://www.kuurne-brussel-kuurne.be/wp-content/uploads/2020/02/voorlopige-deelnemerslijst-KBK2020-02.pdf
Op die lijst staat überhaupt geen Arkéa Samsic of ben ik nou gek?
Ik heb mijn team eindelijk een beetje naar tevredenheid staan. Het zoeken naar de juiste balans is de grootste uitdaging. Er gaat bij mij relatief weinig geld uit naar pure sprinters, omdat ik ook veel kasseienvreters heb die ook kunnen sprinten (en hopelijk meedoen in die sprintetappes). Ik zou nog wel heel graag Evenepoel in mijn team krijgen, maar dat lijkt momenteel onmogelijk.
In mijn team ontbreken overigens Sagan en GvA, iets dat een jaar geleden ondenkbaar was. Ik weet nog niet helemaal wat ik daar van vindt.
Op dit moment heb ik 10-7-3, maar een van mijn heuvelrenners rijdt meer kasseiritten dan andere ritten.. dusja..
Relatief veel heuvelrenners, ik weet het. Al is het in totaal nog geen 12m en verwacht ik toch wel een aantal keer top 10 van zeker 5 en ze lossen al mijn problemen op qua kopmannen.
De kasseimannen zijn naar mijn mening allemaal kleppers! Maar misschien moet er nog een bij.
Die zogezegde parels zijn voor mij enkel als opvulling in ritten waar ik vrees een gebrek aan kopmannen/deelnemers te hebben zodat ik hier toch wat punten hoop te sprokkelen.
En ook voor hier en daar wat teampunten, verder heb ik geen hoge verwachtingen van die renners.
De twijfels over bepaalde kleppers baart mij meer zorgen. :D
Prijs/aantal ritten/kwaliteit...ik zit ondertussen aan wijziging 400 denk ik..:D
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.