Zo team is af. Tijd om ff mn kop er af te schroeven de komende dagen. Vorig jaar nat gegaan op de heuvel klassiekers en sprint etappes dus dit jaar een sprinter en heuvel renner te veel mee voor mijn gevoel maar we gaan het zien he. Het wiel is rond en stuitert alle kanten op ;)
Iedereen succes en gouden tip is de Deen die eigenlijk Noor is.
Algemene vragen over bijvoorbeeld programma en rolverdeling in een team (al is dat vaak gissen) mag je wat mij betreft best stellen. Dat houdt een dergelijk topic levendige. Waar ik wel een probleem mee heb, is dat sommigen over de rug van een ander succes willen behalen.
Voorbeeld:
Pfff... Ik heb GvA maar ik weet echt niet of hij het zo goed gaat doen dit jaar. Zal ik hem nemen? Dit jaar is Scorito klassiekerspel zo moeilijk, bla bla bla.
Het ergste is nog dat het verleden mij geleerd heeft dat deze mensen niet omkijken naar je eigen vraag. Vertrouw op je eigen kennis!
Mensen, gebruik Scorito als leuk middel om je hersenen te kraken na een zware dag op het werk of, net als ik, tijdens een les rekenen. Dat levert optimaal spelplezier op!
Ik ben het wel met nul verstand eens, elkaar een beetje lekker maken of plagen is oke en soms best grappig, maar expres zand strooien of haten is niet nodig.
David, 4? Zo, dat is een hoop meer dan ik er meeneem, maar ik kan denk ik wel raden welke dat zijn en stuk voor stuk is voor ieder wel iets te zeggen. Ik heb er 1, heb ik de andere categorieën andere keuzes gemaakt voor hetzelfde geld op dit moment, ivm kopmankeuzes, voornamelijk. Wellicht komt er nog 1 bij.
Ik moet zeggen dat ik al doe of... of... vragen gewoon automatisch skip. Maar eerlijk is eerlijk, ik reageer ook niet zo vaak. Volg het wielrennen nog niet zo lang iets intensiever. Ben tot nu toe vooral info aan het verzamelen en ga vrijdag eens rustig puzzelen. (Lekker dagje vrij)
Moet zeggen dat dit spel wel veel research vraagt als je echt alles wil afwegen. Dan zijn de grote rondes toch iets makkelijker.
't laatste puzzelstukje😂..
Asgreen: Liet zich zien in de Provence, rijd dit jaar 5 klassiekers en vorig jaar een puike prestatie met een 2de plek in de Ronde maar behaalde verder geen een top 20 notering.
Senechal: Was onzichtbaar in de Algarve,
Rijd dit jaar 6 klassiekers en behaalde vorig jaar een aantal ereplaatsen.
Welke van de 2 gaat in jullie ogen dit jaar de meeste punten opleveren?
'@ajvenema: die van de shortlist heb ik ;)
@wielerfan: Ballerini
@daan: Bettiol dan toch?
Ik zie overigens een tendens in mijn team dat de jonge garde het aan het overnemen is. Vnl. twintigers wat tegelijk betekent dat ik verwacht dat er serieus aan de stoelpoten van DQS gezaagd gaat worden = minder teampunten.
Maar wat je zegt over de teampunten.. Dat gevoel heb ik Inderdaad ook. Maar bij de meeste renners heb ik nog steeds niet het gevoel dat ze meer punten pakken als een goede Knecht van DQS.
Enigste optie die ik nog over heb is Jasper Stuyven.
Dus het word 3 toppers van DQS en Stuyven.. Of toch Senechal of Asgreen.
Zo kies je heel lang voor een tactiek zonder Quick Step en zo heb je er opeens 2 in je team. Heb besloten (voor nu in ieder geval) dat ik Mathieu toch te duur vind voor een kasseienkopman zeker als het nog twijfelachtig is of hij de heuvelklassiekers rijdt. Voor de kasseien heb ik verder toch genoeg goede kopmannen.
Ook vond ik het missen van Alaphilippe in de heuvelklassiekers een te grote gok. De kopman punten zijn gewoon te belangrijk met dit spel en voor mij voelde de verdeling niet goed op dit moment. Ook mistte ik een zekere kopman voor de Strade. Vandaar dat Stybar er nu ingekomen is. Is natuurlijk ook een goede kopman voor de kasseien.
Door de wisseling eindig ik dan wel weer met Boasson Hagen. Het blijft een aantrekkelijke voor 1 miljoen maar verwacht weer niet al te veel. Toch vind ik het de leukste van de 1 miljoen kasseien renners. Hopen op het Riis-effect.
Out: Van der Poel, Valverde en Terpstra. Terpstra kwam er vandaag in als gokje maar met een grote vraagteken. Valverde was meer hopen dat hij gewoon 2e achter Alaphilippe ging eindigen om de schade te beperken, maar heb niet het vertrouwen erin.
In: Stybar, Alaphilippe, Hagen.
Dit kan natuurlijk tot zaterdag nog 100 keer veranderen. Voor nu maar weer eens alle wedstrijden en eventuele kopmannen doornemen om te kijken of ik hier tevreden mee kan zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.