Scorito Voorjaarsklassiekers 2020

1 2 ... 57 ... 100 101
Jorco

Rijdt Ewan meer dan MSR?
Dacht ergens gelezen te hebben dat dat zijn enige koers zou zijn..

ditisdavid

'@Wellens
Sunweb start niet in De Panne.

@Jorco
Alleen San Remo en De Panne: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200218_04854854

Laatst gewijzigd
Chesron21

Team met onderbouwing:
Naesen, Stybar, GVA zijn m.i. onmisbaar. Fijner geprijsd dan mvdp/sagan en prima om kopman te maken in alle kasseikoersen.
Matthews en Benoot; die combinatie lijkt mij voor sunweb optimaal in alle klassiekers die zij samen rijden. Dit geldt ook voor Trentin en Gva, die ik dus ook beide heb.
Dan wat mannen van 2.5-3 mil, die veel rijden en overal kunnen scoren: Kristoff, Vanmarcke, Stuyven, WVA, Wellens. Hopen dat Vanmarcke eens op zijn fiets blijft zitten, dan verwacht ik veel van hem. Stuyven last minute in voor Degenkolb, dat was voor mij lood om oud ijzer.
Küng: de verassing dit voorjaar.
Teuns: behoeft geen uitleg in deze vorm.
Colbrelli: goed gevoel bij, rijdt BP, veel kasseikoersen en heuvels.
Evenepoel, Schachmann, Pogacar: (potentiele) toppers in de heuvels. Zeker van Schachmann verwacht ik dit jaar enorm veel.
Ackermann, Bol, Viviani: meest aantrekkelijke rittenschema's en allemaal goed voor minimaal top 5 in 3 a 4 verschillende koersen.

Verwachting: niet te zeggen wie wanneer bij DQS goed gaat zijn. Alleen stybar omdat ik het een toprenner vindt. Alternatieven asgreen en senechal vond ik te duur. Mvdp en sagan zijn zo duur voor de koersen die ze rijden, ik kon zo eem betere balans krijgen in mijn team door ze thuis te laten. Alaphilippe lang over getwijfeld, kan 5x eerste worden en dan is het musthave, maar ik heb goede alternatieven voor de ritten die hij rijdt.

We hebben er weer zin in!

Wellens Nietens

'@david Oh oeps, nouja gelukkig heb ik Ackerman, Ewan en Viviani nog dan

Kpenty

Voor mijn team heb ik geprobeerd bijna overal minimaal 4 eventuele kopmannen te selecteren. Elk jaar blijkt maar weer dat kopmannen de doorslaggevende factor zijn in het voorjaarspel en met deze tactiek scoor ik dan ook elk jaar wel goed.

Wilde eerst geen quick step. Het leek me een leuk gokje, veel spraken hier over 3 of 4 quick steppers dus was in ieder geval anders bezig dan. Ook verwacht gewoon veel minder van hun zonder Gilbert. Ook ben ik absoluut niet kapot van Lampaert. Ik ben uiteindelijk toch met 2 geëindigd, omdat dit beter uit kwam met het selecteren van kopmannen.

Mathieu lang in het team gehad, maar vond hem het toch niet waard. Te veel onzeker na de kasseienwedstrijden en had toch een kopman nodig die bijna alle kasseienwedstrijden rijdt. Ook had ik geen zeker team voor de heuvels. Zonder hem kon ik Valverde en Kwiatkowski voor Alaphilippe en Teuns omwisselen.

Mijn team met onderbouwing:
Stybar: Een van mijn 4 basiskopmannen in de kasseienwedstrijden en heb hem er vooral ingefietst omdat ik hem een van de zekerste kopmannen voor de Strade vind.
Naesen: Een van de 4 basiskopmannen in de kasseienwedstrijden. Altijd wel goed. Heeft een sprint in een groepje wat, volgens mij, in de klassiekers altijd belangrijk is. Misschien dat hij EF ook rijdt.
Van Avermaet: basiskopman voor de kasseien en eventueel AGR. In vorm. Heeft een sprint. Een topper.
Gilbert: basiskopman voor de kasseien. Al sinds ik de koers kijk mijn favoriete wielrenner. Is een winnaar. Zeker nog niet versleten.
Matthews: Vooral meegenomen als kopman voor Brabantse pijl en eventueel ook Waalse pijl. Laatste jaren constant top 10 daar. Vlaamse wedstrijden zijn bonus. Eventueel MSR als ik daar voor de sterke sprinters ga.
Benoot: Vooral voor kopman Strade meegenomen. Verwacht verder een goed voorjaar van hem. Bij Dwars door Vlaanderen kan hij ook uitgespeeld worden en eventueel AGR. Won het van Vanmarcke omdat ik Benoot vaker als kopman nodig had.
Kristoff: Kopman GW en eventueel MSR. Sprint altijd belangrijk. Rijdt dit jaar ook openingsweekend. Misschien EF, zei vorig jaar dat hij terug wilde komen om te winnen. Eventueel MSR als ik daar voor sprinters ga. Verder kan hij natuurlijk ook scoren in andere klassiekers.
Degenkolb: GW, Kuurne en misschien EF. MSR misschien voor sprint. Kan ook scoren in de andere klassiekers.
Trentin: MSR, Kuurne, GW. Sterke coureur en een sterke sprinter. Voor 2,5 een koopje. Eventueel dat ik hem nog vaker kopman maak maar vooral voor die 3 meegenomen. Verwacht dat hij vaak top 10 scoort.
Boasson Hagen: Had nog 1 miljoen voor een kassei renner over. Vond hem de leukste. Grotere kans dat het tegenvalt dan meevalt, maar rijdt veel. In potentie nog steeds een punten pakket en eventueel EF.
D. Van Poppel: Een van de kopmannen in de ploeg. Wilde meer sprinten. En scoorde vorig jaar ook goed in GW en DDV. Hoop dat hij de Panne en EF rijdt zodat ik hem als kopman kan spelen. Veel onzekerheid, gok waard voor 1 miljoen.
Theuns: Rijdt veel en wilde meer sprintkansen. Hij deed het vorig najaar ook aardig goed in het sprinten. Stille hoop dat hij hierdoor de Panne of EF ook zou rijden.

Alaphilippe: Absolute kopman voor de Waalse klassiekers. Hij is met zijn explosiviteit gewoon de meest zekere dus kon hem niet laten liggen.
Wellens: Rijdt meer wedstrijden dan de Waalse klassiekers en kopman Brabantse pijl.
Teuns: Zie Wellens. Ook is hij flink in vorm en een explosieve renner.
Mollema: Kan in alle 3 de heuvelklassiekers top 10 rijden dus een leuke 3e kopman voor de Waalse Pijl of Luik.
Impey: Gokje. Kan in potentie in Brabantse Pijl en AGR top 10 rijden en heeft een sprint. Is dus een van mijn 4 kopmannen voor de Brabantse pijl en heb hem dus vooral daarvoor meegenomen.

Ackermann: Kopman Panne en EF. Rijdt nog meer dus eventueel nog leuke extra punten.
Viviani: Zie Ackermann
Bol: Had hem al vanaf het begin er in staan. Zei vorig jaar in een interview dat hij mee wilt spelen in de finales van klassiekers en dat hij er veel ging rijden. Heb hem ook meegenomen als eventueel kopman in Panne of EF. Veel onzeker over hem maar voor 500k is hij dat waard.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Team Cipolla:

Zdenek Stybar
Greg Van Avermaet
Oliver Naesen
Bob Jungels
Michael Matthews
Alexander Kristoff
Jasper Stuyven
Matteo Trentin
Sonny Colbrelli
Jens Keukeleire
Hugo Hofstetter
Quinn Simmons

Julian Alaphilippe
Max Schachmann
Dylan Teuns
Tadej Pogacar
Sergio Higuita

Pascal Ackerman
Fabio Jakobsen

Ragnar Lolbroek

en Stefan Kung

HF2013

Leuk al die lijstjes met onderbouwing.
Al tijdens het puzzelen, zat ik ermee dat alle koersen bij Scorito evenveel waard zijn itt Zweeler. En niet alleen tov Zweeler… ook in mijn hoofd is RVV veel belangrijker dan Frankfurt-Eschborn, maar niet voor de puntentelling bij dit spel. Dus grote kans dat ik voor een RVV een veel beter team heb dan voor EF.

Onderstaand mijn team:

W. van Aert; lijkt altijd met zoveel gemak te rijden. Voor mij de beste optie als je MVP niet pakt.
Z. Štybar; ben fan van deze man en zie hem als grote man bij DQS.
G. Van Avermaet; puntenpakker.
A. Turgis; rappe man die nodige gaat rijden
S. Dillier; voor 500k waren er een paar opties, maar weinig die PB al eens in de top3 reden.
M. Sarreau; opvulling, maar wel met kans op punten
B. Jungels; twijfel bij elk spel over Jungels. Ga er nu gewoon een keer voor.
M. Trentin; rap aan de meet en 2e man achter GVA. Kan de nodige punten halen.
A. Kristoff; sterke sprinter die ook over kasseien kan. Ideale keuze voor mij bij dit spel
J. Keukeleire; ook zo'n logische keuze die ik elk jaar kies.
P. Gilbert; ik zie sommige mensen over leeftijd beginnen, maar in mijn ogen is hij vooral taai en dat komt je goed van pas.
A. Petit; kan voor beperkte prijs toch wat leuke punten scoren.
J. Stuyven; hopen dat ie wat podiumplaatsen kan scoren.
S. Colbrelli; ook zo'n renner die op meerdere vlakken uit de voeten kan en daarom ideaal om erbij te pakken.
O. Naesen; zie J. Stuyven. Beide ook kopman bij hun team.
T. Wellens; Kan ook op elk terrein in het voorjaar uit de voeten.
B. Cosnefroy; wat extra kansen in de heuvels.
J. Degenkolb; ook taai. In mijn ogen wel een renner waar het beste vanaf is, maar hem ook genomen in de hoop dat hij Frankfurt-Eschborn rijdt.
M. Matthews; kan overal uit de voeten en is rap aan de meet. Lijkt af en toe tegen te vallen, maar scoort dan nog wel veel punten bij het spelletje.
M. Schachmann; voor mij de goedkope variant van Alaphilippe.

Na het lezen van de overwegingen van anderen, heb ik misschien al wat spijt van het niet nemen van:
- Politt
- Küng
- Bol

Daarnaast merk ik bij mezelf een soort blinde vlek tov Teuns. Ken hem goed. Weet echt wel wat ie kan, maar selecteer hem dan toch steeds niet.

arjenzvob

Wat ontzettend interessant om jullie overwegingen te lezen. Waar ik over gepiekerd heb, zie ik ook vaak terug. Waar ik dan naar links of rechts ging, zijn sommigen van jullie toch rechtdoor gegaan. Dat is het leuke van dit spel. Interessant! Ik sta achter iedere keuze die ik gemaakt heb. Nu genieten!

Vandaag als kopmannen;
GVA, Teuns, Naessen, de mannen die gretig en in vorm lijken.

HF2013

6% vd deelnemers heeft MVP nog als kopman vandaag.

Ik heb de 3 meest-gekozen kopmannen in omgekeerde volgorde; WVA, Stybar, GVA.

arjenzvob

https://www.wielerflits.nl/nieuws/mathieu-van-der-poel-nog-steeds-niet-aan-trainen-toe/

Oei voor hen die MvP hebben.... Al vrees ik net als velen dat de Italiaanse koersen toch niet doorgaan.

John Berger

Gekozen voor
1. MVDP: ondanks ziekte verwacht ik dat hij dit jaar nog wel voldoende koersen als favoriet gaat starten
2. LAMPAERT: DQS en in alle koersen waar hij start vaak vooraan
3. VAN AVERMAET: start in veel koersen, doet vaak mij om de winst en is in vorm
4. NAESEN: altijd constant
5. MATTHEWS: kan op elk gebied uit de voeten en is ook snel in de sprint. Daarnaast is sunweb een sterke ploeg (4 renners van gekozen.
6. VAN AERT: gevaarlijke outsider, is hij wel/niet voldoende herstelt van zijn val in TDF, gokje waard wellicht niet door iedereen opgenomen
7. DEGENKOLB: sterk en kan sprinten
8. KRISTOFF: sterk en kan sprinten
9. STUYVEN: gokje
10. PHILIPSEN: jong en kan gaan verrassen
11. VAN POPPEL: wat kan hij nu hij zijn eigen gang kan gaan bij zijn nieuwe ploeg
12. SIMMONS: 18 jaar en kan een grote verrassing worden
13. FULSANG: waar hij start doet hij mee om de knikkers
14. WELLENS: lijkt in vorm
15. TEUNS: lijkt in vorm
16. ACKERMANN: in vorm en doet mee in alle sprints
17. GARCIA: gaat verrassen en is een koopje
18. BOL: koopje
19. HIRSCHI: koopje
20. JACOBS: koopje, jong talent en kan gaan verassen

Kopmannen vandaag: Simmons/Avermaet/Aert

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Mocht deze groep inderdaad een vrijgeleide hebben, dan wordt het een hele rare Scoritodag. Ook omdat het peloton voor plek 7/8 koerst en daar B-renners boven zullen komen.

arjenzvob

Mooie winnaar, Stuyven. Eerste katertje... lang getwijfeld hem te nemen...

Leuk extraatje: 30 punten voor Simmons

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Kragh voor mij het eerste katertje (het was hem of Turgis), ook niet best m'n kopmannen gekozen (alleen Trentin bij de eerste tien), maar lijk wel veel renners in vorm te hebben.

Jeffrey81

Ik las iets over een blinde vlek... Laat ik die nu net voor Stuyven hebben. Ik verzin altijd wel een excuus om hem niet te nemen...

Een veeg teken, want dit zal wel niet zijn laatste goede resultaat zijn dit voorjaar 😂

arjenzvob

Ik denk dat Scorito er niet op gerekend had dat men hun score zou willen weten.... Onderhoud haha!

La Primavera

Stuyven eruit voor Trentin was gisteren mijn laatste wissel. Klein tikje maar dit was pas de eerste koers en natuurlijk ook echt een Stuyven koers.

Kopmannen met GvA, Wellens, Stybar niet best.

04398

Denk dat de meeste niet al te best zaten met kopman keuzes. Vooral die 6% de MvdP nog bij de kopmannen hadden staan

Ajvenema

Een paar mensen met goeie kopmankeuzes gaan echt een hele mooie headstart krijgen...

kevinraar

dit is mij team
lampaert
teunissen
naesen
gilbert
van der poel
alaphlippe
degenkolb
kristoff
Terpstra
ackerman
schachman
everpoel
garvia
groenewegen
phlippswn
clarke
cort
vakoc
dumoulin
higuita

Martijn Sollie

Last-minute Stuyven erin geklikt. Wilde hem de hele tijd al hebben en ben blij dat ik hem erin geklikt heb. Als hij net zo'n voorjaar heeft als in 2018 zit ik gebakken :)

Kpenty

Ik heb mij voor de Omloop veel laten beïnvloeden door de nieuwsberichten waar renners het hebben over hun vorm en over het weer van vandaag. Hierdoor 2 goede keuzes gemaakt met mijn 1e en 2e kopman. Helaas was mijn 3e kopman nergens. Lang had ik daar Van Avermaet nog staan maar het voelde raar om 2 renners van hetzelfde team te gebruiken en ik dacht dat de kans groot zou zijn dat hij ten onder zou gaan door het weer, ook omdat hij zo scherp staat. Gilbert lang als kopman gehad maar die verwachtte niks van hemzelf en wie ben ik om hem tegen te spreken? Ook Stybar lang als optie gehad maar die had het ook over vorm en dat dit weer hem niet lag.

Uiteindelijk is dit het geworden:
Kopman 1: Trentin
Kopman 2: Naesen
Kopman 3: Kristoff

Met 534 punten niet ontevreden.

Laatst gewijzigd
JimKro

Mooie start Kevin!

Bij mij was het middelmatig. Greg en Trentin de 1e en 2e kopman. Stybar als 3e buiten de punten. Wel wordt ik blij van Stuyven en van Aert!

Rawolf

Had nog iemand mijn tip Drucker genomen? Reed gelijk in de punten :p. Heb m dr zelf net buiten gehouden. Ook spijt van Kung.

1 2 ... 57 ... 100 101

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.