Scorito Voorjaarsklassiekers 2020

1 2 ... 58 ... 100 101
John Berger

Met Stuyven en Lampaert de nummers 1+2 in mijn ploeg, maar helaas hun niet als kopman gekozen. Toch niet ontevreden met 484 punt.

rev

717 punten alleen ongelukkig met de kopmankeuze, benieuwd wat t morgen gaat worden ben er nog niet over uit.

mas22

Mijn ploeg:

Vd poel
Avermaet
Stybar
Benoot
Matthews
Stuyven
Kristoff
Trentin
Van aert
Colbrelli
Kragh Andersen
Theuns
Lutsenko

Fuglsang
Wellens
Teuns
Pogacar

Ackermann
Merlier
Bol

Ik heb vanmorgen mijn hele ploeg nog omgegooid. 3 van quickstep eruit waaronder alaphillipe. Ik wilde iets sterker in de breedte zijn. Aangezien Alaphillipe MSR niet rijdt, als die überhaupt doorgaat, rijdt hij nog maar 5 koersen. Dan vind ik fuglsang de betere goedkopere optie.

Marsthinaikos

Kristoff gevallen? Of benen sparen voor restvan het siezoen.

ditisdavid

Kristoff werd nog voor Stuyven en co wegreden gelost (en niet in een waaier) en zal het daarna hebben laten lopen.

DeHaai

Ik heb me bij het samenstellen van het team vooral gericht om renners die veel rijden of op enkele koersen direct de kopman kunnen zijn, en op renners die multi-functioneel zijn, zoals Kristoff, Matthews.

M. van der Poel - must have, ondanks ziekte
Y. Lampaert - Het was hem of Stybar
G. Van Avermaet - Kwam erin toen ik het vertrouwen in Sagan verloor.
M. Matthews - Veel koersen en multi functioneel
A. Kristoff - Kan zowel op de kasseien uit de weg als in een sprint mee doen.
M. Trentin - Zelfde als Kristoff en goede teammaat van Greg.
T. Benoot - Kreeg uiteindelijk de voorkeur boven Stuyven
M. Teunissen - Verwacht dat hij gaat doorbreken in het kassiekerwerk dit jaar.
N. Politt - Zelfde als Teunissen
A. Lutsenko - Man in vorm
J. Keukeleire - Veel op de agenda, niet te duur en goed team.
S. Colbrelli - Goedkoop voor het aantal koersen en de brede kwaliteiten, kan het overal goed doen.
H. Hofstetter - Gokje, kan kasseien verteren en ook aardig mee in de sprint.

J. Alaphilippe - Lang over getwijfeld maar je mag hem niet missen in de heuvels denk ik.
D. Teuns - Koopje voor zijn kwaliteiten en aantal koersen.
D. Formolo - Kan lekker gaan punchen in Wallonië.
W. Barguil - niet te dure aanvulling.

P. Ackermann - Denk ik de beste sprinter qua aantal koersen vs. kwaliteiten
T. Merlier - Kan wellicht paar keer top 10 rijden
L. Mezgec - goedkope aanvulling met aardig wat races op het program.

Het meest en langst getwijfeld over Stuyven, pakt lekker uit vandaag haha. Vond Evenepoel en Fluglsang te duur voor het aantal ritten. De oude garde als Gilbert en Valverde nooit overwogen. Van Aert vond ik te grote twijfel qua fitheid, maar dat zit achteraf gezien wel goed.

Toch niet ontevreden met 513 punten, mijn halve team ging van start. Met Lampaert een goede captain gehad.

Laatst gewijzigd
Westland95

Kristoff had pech en moest daarna terugkomen toen het op de kant ging.

Florian

Redelijk Tevreden met de kopmankeuzes Trentin, GVA En WVA. Nu morgen kopman kiezen wordt erg lastig. Weet iemand al wie die als kopman gaat bekronen?

Ragnar Lolbroek

Slechte kopmannen. Wel nog 508 punten. Valt dus nog mee. Maar me Stuyven en Trentin kopman was het beter geweest.

acb

Stellen jullie Stuyven en Trentin morgen als kopman op?

Marsthinaikos

Toch nog 670 punten met Stuyven als 3e kopman, tevreden mee.

Nog even rustig bekijken wat we morgen doen. Even de Piet Paulusma van België opzoeken wat hij qua weer voor me heeft :)

Stijn Lemmens

Kopmannen voor Kuurne

Voor mij is dit een moeilijke kwestie!

Ik heb de keuze tussen:

BOL
TRENTIN
COLBRELLI
LAMPAERT
STYBAR
VAN AVERMAAT
KRISTOFF
DEGENKOLB
MERLIER
KEUKELEIRE

Voorlopige 3

BOL
TRENTIN
COLBRELLI

Maar ik twijfel nog: Wat denken jullie?

Toch Degenkolb want is enige kopman morgen (wel ziek geweest)
Toch Kristoff want morgen is een andere dag, heeft zich gespaard vandaag na materiaalpech?
Iemand van quickstep eigen punten en eventuele punten Jackobsen
of toch Merlier is wel minder ervaren wel groot talent

MVG

Graag jullie mening

Stijn

Wellens Nietens

Voor teampunten voor Jakobsen hoef je de quicksteppers iig geen kopman te maken. Ik vind het ook een lastige keuze, maar ben geneigd om renners te nemen die vandaag niet tot het uiterste zijn gegaan (dus geen Trentin).

Papa Bart

Eerste dag van mijn eerste deelname aan het klassiekerspel en dat is na al jaren meedoen aan de ronde spellen even bijten. Door het hier inlezen ben ik er volgens mij wel in geslaagd een redelijk team samen te stellen maar al die kleine details die bij elkaar honderden punten per koers verschil maken moet ik echt nog leren doorgronden.

Anders dan voor sommigen gaat het mij wél om het meedoen, het versterkt het verkneukelen op een prachtige wedstrijd, en dat was het vandaag. In steeds meer wedstrijden zijn de eendaagsen een snoeiharde afval race; degene die aan het eind van een woeste knokpartij het minst verrot is gereden, die wint. Mooi is dat.

Rawolf

Ik heb voor de omloop net pech, Stuyven, Lampaert en Trentin had ik er allemaal ingehad als je 25 renners mocht. Hopelijk valt t de volgende wedstrijd richting Stybar, Benoot en van Aert minder waren ze niet.

De Tourminator

Team in de breedte .... MvdP, Flip en Sagan thuis gelaten.

Stybar
Lampaert
Van Avermaet
Naesen
Van Aert
Matthews
Stuyven
Trentin
Colbrelli
Kristoff
Küng

Wellens
Schachmann
Evenepoel
Teuns
Pogacar
Cosnefroy

Ackermann
Viviani
Bol

Vandaag had ik GvA, WvA en Teuns als kopmannen.
Voor KBK had ik Lampaert als 1e kopman. Dat ga ik nu wel veranderen....

fringale

vanmorgen rond een uur of 11u35 : Wellens, Stuyven, Wellens (vind ik niet zo sympathiek), Stuyven (mijn buikgevoel zegt Stuyven), Wellens, Stuyven, Wellens, Stuyven, Wellens (het zou gaan regenen) Stuyven, Wellens (was wel goed in Algarve), Stuyven (gevallen in Algarve), Wellens, Stuyven, Wellens (vorig jaar 5e), Stuyven (vorig jaar nergens), Wellens (kopman in Brabantse Pijl !) Stuyven (in welke wedstrijd maak ik hem kopman ?), Wellens, Stuyven, Wellens, Stuyven...laten we voor Wellens gaan.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Net even alles teruggelezen. Weinig interessante discussies helaas.

Ik heb getracht van iedere renner zijn expected points te bepalen (op basis van programma, historie, vorm, eigen inschatting, etc). Zodoende sprongen renners als Kristoff, Trentin, Colbrelli, Küng en Bol eruit met een interessante prijs-punten verhouding (excl. captainpunten). Vier van de vijf zijn vervolgens ook nog eens kopman-waardig in sommige (lastige) koersen. Dus dat waren voor mij denk ik de 'pareltjes' van het spel.

Vervolgens kwam ik bij duurdere renners met een iets mindere, maar nog steeds gunstige, prijs-punten verhouding (excl. captainpunten). Zoals van Avermaet, Matthews, Stuyven en van Aert, En wat goedkopere renners a la Teuns, Keukeleire en Mollema. Ook tussen deze namen zitten een hoop kopmannen, waarvan sommige ook in de moeilijkere koersen.

Zodoende had ik 12 plekken gevuld en nog een hoop budget over. Dit stelde mij in staat om op de overige plekken te kiezen voor renners die eigenlijk te duur zijn qua prijs-punten verhouding, maar die cruciaal kunnen gaan zijn door de enorme kopman-factor. En op die manier hun prijskaartje dus toch waard zijn. Zodoende was er plek voor Alaphilippe, voor Schachmann, voor Ackermann, voor Naesen, voor Gaviria, voor Merlier en zelfs voor van der Poel!

En het laatste plekje moest zodoende met 500k opgevuld worden en dat is jokertje Cosnefroy geworden. Ben benieuwd wat ie al kan.

Al met al dus:
van der Poel, van Avermaet, Naesen, van Aert, Trentin, Stuyven, Keukeleire, Teuns, Küng
Kristoff, Ackermann, Gaviria, Merlier, Bol
Alaphilippe, Matthews, Schachmann, Colbrelli, Mollema, Cosnefroy

Ik vermoed dat ik er 14/15/16 captain zal gaan maken. Misschien dat ik wat te ruim in de heuvelrenners zit, maar ik zag voor die prijzen te weinig interessants bij de keienvreters. Achteraf had ik natuurlijk graag Kragh gehad.

Laatst gewijzigd
Jori

Paar kleine details:
Schachmann rijd idd geen AGR
Bol rijdt geen de panne, sunweb rijdt die koers nl. (Voorlopig) niet. Jakobsen is ook onwaarschijnlijk ivm hoogtestage.

roburger

Het klassiekerspel vind ik het moeilijkste Scorito spel dat er is. Zoveel onzekerheid qua vorm en deelnames, maar ook de uitslag dat zeer afhankelijk is van het koersverloop. In de Tour zullen de sterksten hoog finishen, maar dat is in de klassiekers vaak niet het geval. Vorig jaar ben ik dan het klassiekerspel ingegaan met het idee om meer multifunctionele renners mee te nemen die door een sprint in een achtervolgend groepje hoog konden eindigen (Colbrelli, Laporte, EBH, Teunissen en Stuyven). Dit pakte totaal niet goed uit en heb daarom besloten om voor dit jaar op basis van vorm, klasse en ‘vermoeden’ de sterkste kasseirenners te kiezen in de hoop dat die meer kans hebben om hoog te eindigen.

Mijn parels van dit jaar zijn:

VDP
Stybar
Van Avermaet
Naesen
Van Aert
Stuyven
Trentin
Benoot
Vanmarcke
Asgreen
De Bondt

Schachmann
Teuns
Pogacar
Higuita

Ackermann
Jakobsen
Merlier
Mezgec
Bol

Uitleg van gekozen renners en strategieën volgt.

roburger

Voor mij is VDP overduidelijk de beste van iedereen. Zijn prijs heb ik nooit als een issue gezien. Ik heb dan ook meteen het idee gehad om daar vol op in te spelen door drie ploegmaten van hem mee te nemen.

Veel renners in de 1-2m categorie vond ik niet interessant genoeg (Terpstra, Valgren, Keukeleire, Colbrelli, Politt, Teunissen) en de 2.5m renners wilde ik heel graag (op Kristoff na). Dit gecombineerd met de goedkope prijzen van VDP’s knechten, kon ik al heel makkelijk veel 2.5m renners meenemen.

Maar door de ziekte van Mathieu ben ik gaan twijfelen. Toch ben ik ervan overtuigd dat VDP er in de volgende klassiekers zal staan. Dus heb ik Dries de Bondt (teampunten) en Tim Merlier (teampunten + eigen kansen) meegenomen. Thwaites en Modolo zijn afgevallen.

Deze renners zijn bij mijn klassiekerkern gekomen.
Van Avermaet (altijd goed)
Stybar
Naesen (altijd goed)
Van Aert (enige die VDP kan benaderen)
Trentin
Benoot
Vanmarcke
Asgreen
Stuyven

Jasper Stuyven heeft vandaag gewonnen. Twee jaar geleden super. Vorig jaar had ik hem mee en stelde hij zwaar teleur. Hierdoor in de Tour niet meegenomen, en toen presteerde hij weer super. Daarom nu wel mee, ook omdat hij gewoon erg veel potentieel heeft.

DQS is al jaren een machtsblok in de klassiekers, maar is ó zo moeilijk om te voorspellen voor wie zij gaan rijden. De ene keer Terpstra, andere keer Gilbert en dan Stybar. Vandaag werd de kaart Lampaert getrokken, waardoor Stybar, Asgreen, Senechal en Jungels gevangen zaten. Tja kies dan maar de goede eruit. In Jungels heb ik minder vertrouwen dit voorjaar, hij kent hoge pieken maar ook flinke dalen. Vandaag heb ik hem weinig gezien. De Stybar van vorig jaar vond ik erg sterk. Asgreen moet het nog bewijzen, maar hij lijkt mij in potentie erg goed. Als ik Lampaert vandaag zie rijden, dan heb ik wel spijt dat ik hem niet heb.

Voor de Ardennen heb ik gekozen voor Schachmann, Teuns, Pogacar en Higuita. Schachmann was vorig jaar erg goed, en in de Algarve bevestigde hij zijn vorm om mijn 1e kopman te worden in de Waalse klassiekers. Teuns ook erg goed in vorm. Pogacar ben ik benieuwd naar hoe hij gaat presteren en Higuita als back-up kopman. Overwogen maar niet gekozen: De Plus (ziek), Gaudu, Fuglsang (te duur en ik zie hem vorig jaar niet evenaren) en Alaphilippe om dezelfde reden. Ala gaat zeker presteren, maar ik vermoed ietsje minder dan vorig jaar. Ook rijdt hij natuurlijk minder koersen. En oja, ik heb VDP misschien nog voor BP.

De sprinters die ik heb gekozen zijn Ackermann, Jakobsen, Merlier, Mezgec en Bol. Ik wilde in DBP en Frankfurt minimaal twee kopmannen hebben. Ik heb lang de combi Ackermann - Viviani gehad, maar ik had niet genoeg vertrouwen in Viviani. Naast Jakobsen waren er weinig andere alternatieven die in Frankfurt rijden. Hopelijk scoort hij morgen in Kuurne. Verder Mezgec gekozen voor DBP en hopelijk MSR en wellicht andere bonussen. Hij heeft meer vrijheid om te sprinten binnen Mitchelton nu Trentin weg is. Blijft natuurlijk een gokje, net als Bol. Potentieel koopje, maar moet het natuurlijk bewijzen. Hopelijk gaat ie ook meer koersen rijden. Morgen kopman?

rev

Benoot morgen ook aanwezig

Nul verstand

Is er wat bekend over de rolverdeling van morgen bij Bahrain? Op WielerFlits staat min of meer dat Bauhaus kopman is, maar Colbrelli heeft toch ook wel wat te zeggen?

Nul verstand

Mijn kopmankeuze voor morgen:

1. Kristoff (verwacht dat het te zwaar gaat zijn voor Phillipsen)
2. GvA (die sprint altijd)
3. Colbrelli

Rawolf

Normaal zou ik GvA pakken maar Trentin is in principe sneller

1 2 ... 58 ... 100 101

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.