Teleurstellende koers om naar te kijken zeg. Niks gebeurd op de hellingen. Ploegen die niet willen wegrijden, maar ook niet willen werken voor een sprint. Kopmanpunten helemaal verneukt door Trentin die voor Van Avermaet zit te werken en Degenkolb die sterk was maar zich liet insluiten in de sprint, zijn knechten waren echt zwak. Gelukkig kon Kristoff nog sprinten, was dan ook blij om te horen dat Philipsen gelost was, want was er al bang voor.
Nja, Wellens is zeker ook een allrounder, maar in die andere koersen pakt ie denk ik punten die corresponderen met een prijskaartje van 1.25-1.5 miljoen.
Puur door deelname (en kopmanfactor) aan de Brabantse Pijl komt daar vervolgens een miljoen bovenop.
Ik vind het buitengewoon knap van Scorito hoe ze een potentieel schitterend spel zo verkloten door een absurde captainfactor + door kleine koersen zo belangrijk te maken. En dan hebben we nog mazzel dat de Scheldeprijs tegenwoordig geen onderdeel meer van het spel is.
Maar het kan altijd erger: het F1-spel.
Bol was denk ik diegene die net op tijd wist te herstellen (door de ruime rotonde te nemen), maar daarmee was zijn koers wel klaar...
'@PietjePrecies
Speciaal een account aangemaakt om mede te delen hoe eens ik het met je ben.
Het slaat nergens op dat kopmankeuze eigenlijk belangrijker is dan wie er überhaupt in je team zit. Ik had Asgreen vandaag maar de punten vallen mee omdat ik Naesen als 1e captain had. Tijdens de scoritos in de grote rondes is het allemaal een stuk beter geregeld. Die teampunten voor plek 2 en 3 mogen overigens ook wel weg.
De Omloop bracht mij 508 punten en vandaag 466 punten. Zie genoeg deelnemers die hoger hebben gehaald, maar ben best tevreden met plek 174 (90,8%). De deelnemers die toevallig hoog hebben gescoord, vallen er toch nog tussenuit.
Wel opvallend trouwens dat veel mensen laten weten Hofstetter te hebben, maar ik hem op het forum niet of nauwelijks voorbij heb zien komen.
Hofstetter staat er bij mij bij door gebrek aan betere sprintalternatieven die ik nog niet had voor hetzelfde geld of minder en die een vergelijkbaar schema rijden. Zelfs de 1.5m alternatieven vond ik niet bijzonder veel aantrekkelijker om mezgec te downgraden naar bol (had 250k over). Mezgec, ackermann, viviani, kristoff en de niet pure sprinters zoals colbrelli, stuyven, matthews, trentin had ik al. Nog meer geld vrijmaken voor jakobsen vond ik vrij overdreven.
Hij lijkt de panne te rijden, reed vandaag, nog een paar keer en hopelijk ook frankfurt. Verder reed hij vorig jaar iedere keer dat hij mee mocht rijden eigenlijk top 20 volgens mij en hij lijkt dit jaar wat meer ritten te krijgen en leek best in vorm eerder dit jaar.
Mijn enige en maar uiterst armetierige troost: er zijn een stuk of 300 wielerflitsers die het nóg slechter hebben dan ik. Mijn enige directe puntenpakker:....jawel, Oeroeboeroe!!! En anders dan gisteren was dit maar een laf koersje, volkomen platgereden door DQS. Niets dan goeds over Asgreen, mooie solo, maar wel wat saai..
Wat hoop ik dat de SB doorgaat, al sinds de zege van Kolobnev vind ik dit één van de allermooiste wedstrijden van het jaar.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.