Scorito Voorjaarsklassiekers 2020

1 2 ... 69 ... 100 101
De Tourminator

'@Stuff

Mijn excuses. Ik heb inderdaad niet zover gekeken.

Ludi

En weer door?

Nieuwe prijzen zijn bekend!

Ajvenema

Leuk, geen dag zonder wielren-scorito tot einde vuelta:) Heb alvast een leuk teampje neergezet, budget lijkt meer dan toereikend, en de focus voor de verandering meer op de heuvels dan de kasseien. Afwezigeheid van mannen als Sagan en Demare zorgt voor een leuke twist.

Jori

Lijkt me op het oog geen hele moeilijke selectie. Hoe kan je bijvoorbeeld 4 miljoen betalen voor Greg? ben een liefhebber van hem, maar dat is wel de meest makkelijke om niet te nemen.

4 heuvelklassiekers, 3 sprints en slechts kasseikoersen.
Makkelijkst om in te zetten op sprinters en daarnaast interessant als renners Kasseien en wat heuvelklassiekers combineren of kasseien en sprints.

Valvuillerdemoz

Toch wel triest om Mark Cavendish in het rijtje te zien staan met nog maar 1 ster voor sprinten.

hartstikkebedankt

Enige bij Greg weet je dat hij meestal wel top-15 eindigt, als je er een neemt van DQS dan kunnen ze ook net voor iemand anders rijden die dag

Ragnar Lolbroek

Ik zit momenteel te shoppen bij FDJ. Daar zit er eentje die Scheldeprijs en de Panne combineert met de kasseikoersen. Wat jullie?

Ab Normaal

Ja, maar wil je daar 4 miljoen voor neertellen?

Ajvenema

Ik vind Greg ook een beetje duur. 5 miljoen voor Ala voelt voor mij trouwens wel aardig. Vooral omdat het budget vrij ruim is. Ligt er ook een beetje aan hoe ie uit de tour komt uiteraard. Sarreau idd aardige optie bij gebrek aan Demare.

Rawolf

Ik wacht eerst maar even tot alle renners zijn toegevoegd. Bv Matthews mist nog op het moment.

zeewolde

Matthews zullen ze er ook wel uitlaten omdat die de Giro gaat rijden .

Ludi

Beetje afhankelijk van wat greg gaat doen. Maar is niet de eerste die ik erin klik.

Ben benieuwd naar het programma van de dure renners, vooral van aert eigenlijk.

Roglic en pogacar 3m is wel geestig

Rawolf

'@zeewolde, je hebt helemaal gelijk.... zonde.

Ab Normaal

'@KJ
Waarom geestig?
Zijn gewoon kanshebbers voor de winst in LBL en de WP.

Twaburov

2 miljoen voor de wereldkampioen, prima deal.

Ludi

De bedragen voor die renners vind ik zeker niet absurd, snap de reden ook wel, maar hun namen gekoppeld aan deze bedragen in het klassiekerspel tov de bedragen die ze hadden is toch wel wrang.

Jori

Pogacar staat daarnaast voor flink nog wat meer koersen

vevie

Al een voorlopig team erin geklikt:

Kasseien: 8
Heuvels: 6
Sprinters: 6

En dan nu kijken wie er fit blijft, in vorm etc.

Laatst gewijzigd
Warmebakker

4 heuvelkoersen, 3 sprint en maar 2 kasseien. Totaal anders spel dan normaal. Moeilijk hoor.

Jori

Ook lastige is dat veel renners uit de tour komen. Bijvoorbeeld Alaphilippe gezien na de tour in koersen als Lombardije?

Ab Normaal

'@Jori
Ja, maar dan hebben ze normaal die belangrijke klassiekers al gehad.
Kan me niet voorstellen dat renners alleen de Tour rijden als doel en verder niets.
Juist de Tour renners lijken mij bij uitstek de renners die kanshebber zijn.

Yskoud

Het lastigste bij dit spel gaat zijn dat de Driedaagse Panne en Scheldeprijs samen voor meer dan 20% van de punten van dit spel gaan tellen. Dit zijn namelijk wedstrijden die voor bijna niemand een doel zijn en er dus heel veel onzekerheid is over de startlijsten.Er zijn maar 2 kassieneklassiekers, dus daar zou ik niet het merendeel van je budget aan spenderen.

In dit soort spellen waardeer ik wedstrijden die als eerste gereden worden altijd hoger, omdat je dan beter weet wie er start en in welke vorm.

Ik zou dus uitgaan van 50% budget aan de 4 heuvelwedstrijden, 30% aan de 3 sprintwestrijden en 20% kasseien.

Ludi

30% budget of 30% van de plekjes? Afhankelijk van welke renners definitief die gaan rijden wordt een deel mogelijk al opgevuld door renners die toch ook kassei of heuvelritten meepakken.

Het aantal ritten is wel erg weinig inderdaad

Ajvenema

Het is moeilijk om hier al mee bezig te zijn, alle aandacht gaat momenteel naar de tour. Begin volgende week hopelijk ook wat meer nieuwsberichten over de klassiekers die er nog aankomen:)

Sjonge Jonge

Ajvenema, en dan gaat donderdag ook nog de Giro online, lastig om allemaal bij te houden, maar hebben het ook lang moeten missen.....

1 2 ... 69 ... 100 101

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.