Scorito Voorjaarsklassiekers 2020

1 2 ... 74 ... 100 101
barceman

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200928_95008623?utm_source=google
Heel mooi overzicht

nasibal

Helaas achter een betaal slash inlogmuur

barceman

'@nasibal is gratis. Je moet alleen een account maken. Ik heb mijn team in één keer bijna klaar.

JellevanderLinden

'@Barceman fijn lijstje inderdaad. Maar laat je ook ineens twijfelen. Sam Bennett twijfelt nog over Scheldeprijs en Driedaagse Brugge - De Panne. Ja een heel verschil. Als hij ze beide rijdt, een goede keuze voor kopmanschap. Maar als hij beide laat skippen uiteindelijk, ben je ook de pineut. Want dan heb je 2.5 miljoen weggegooid. Dat Van Der Poel waarschijnlijk ook de Brabantse Pijl gaat rijden wist ik nog niet en is wel interessant. Een van de topfavorieten daar en fijne kopman. Maar er zitten best nog wel fouten in die lijst denk (ze geven bij Tiesj en Dylan Teuns minder koersen aan, als PSC dit doet). Dus wat moet je geloven. Het is nog steeds op intuïtie en verwachtingen mensen kiezen.

Caleb Ewan is ook wel een interessante renner, met de 2 sprintkoersen op het programma.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Adam Yates staat bij Scorito op afwezig in de Waalse Pijl, maar kan nergens vinden dat hij niet start. Jullie?

Jori

Je bedoelt zoiets als de site van Mitchelton-Scott? https://www.greenedgecycling.com/news/albasini-to-lead-mitchelton-scott-in-his-final-appearance-at-la-fl-che-wallonne

JellevanderLinden

Zou Greg Gent-Wevelgem overslaan omdat hij al bij de AGR aan de start staat, zoals Het Nieuwsblad doet vermoeden?

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Thanks Jori, kon alleen wat zoeken op A Yates en vond eigenlijk niets. Maar dat is logisch dan :p Hij stond op WF gewoon in de voorbeschouwing vandaar

Edd1e

Lijstje is niet heel boeiend. Op pcs staat de schelde prijs nu ook grotendeels.

Julian Alaphilippe (Deceuninck - Quick-Step): Luik-Bastenaken-Luik (4/10), Amstel Gold Race (10/10), Ronde van Vlaanderen (18/10).

Sam Bennett (Deceuninck - Quick-Step): Gent-Wevelgem (11/10). Twijfelt nog over Scheldeprijs (14/10). Nadien kiezen tussen Vuelta (20/10 - 8/11) of Driedaagse Brugge - De Panne (21/10).

Tiesj Benoot (Sunweb): Luik-Bastenaken-Luik (4/10), Amstel Gold Race (10/10), Ronde van Vlaanderen (18/10), Parijs-Roubaix (25/10).

Dries De Bondt (Alpecin-Fenix): Binck Bank Tour (29/9 - 3/10), Brabantse Pijl (7/10), Parijs-Tours (11/10), Ronde van Vlaanderen (18/10), Parijs-Roubaix (25/10).

Thomas De Gendt (Lotto-Soudal): Giro (3/10 - 25/10).

Laurens De Plus (Jumbo-Visma): Waalse Pijl (30/9), Luik-Bastenaken-Luik (4/10). Nadien nog onbekend. Mogelijks Vuelta.

Tom Dumoulin (Jumbo-Visma): Waalse Pijl (30/9), Amstel Gold Race (10/10), Vuelta (20/10 - 8/11). Al is de kans groot dat hij de Waalse Pijl laat schieten.

Caleb Ewan (Lotto-Soudal): Past voor de Giro. Scheldeprijs (14/10), Driedaagse Brugge - De Panne (21/10).

Edd1e

Philippe Gilbert (Lotto-Soudal): Binck Bank Tour (29/9 - 3/10), Brabantse Pijl (7/10), Amstel Gold Race (10/10), Ronde van Vlaanderen (18/10), Parijs-Roubaix (25/10).

Marc Hirschi (Sunweb): Luik-Bastenaken-Luik (4/10), Amstel Gold Race (10/10). Vervolg nog niet beslist, maar allicht maakt hij zijn debuut in de Ronde van Vlaanderen.

Michal Kwiatkowski (Ineos-Grenadiers): Waalse Pijl (30/9), Luik-Bastenaken-Luik (4/10), Amstel Gold Race (10/10), Ronde van Vlaanderen (18/10), Parijs-Roubaix (25/10). Twijfelt nog over Brabantse Pijl (7/10) en Scheldeprijs (14/10).

Yves Lampaert (Deceuninck - Quick-Step): Binck Bank Tour (29/9 - 3/10), Gent-Wevelgem (11/10), Ronde van Vlaanderen (18/10), Parijs-Roubaix (25/10). Nog twijfel over Brabantse Pijl (7/10).

Michael Matthews (Sunweb): Giro (3/10 - 25/10).

Tim Merlier (Alpecin-Fenix): Binck Bank Tour (29/9 - 3/10), Gent-Wevelgem (11/10), Driedaagse Brugge - De Panne (21/10), Parijs-Roubaix (25/10).

Oliver Naesen (AG2R-La Mondiale): Binck Bank Tour (29/9 - 3/10), Gent-Wevelgem (11/10), Ronde van Vlaanderen (18/10), Parijs-Roubaix (25/10).

Vincenzo Nibali (Trek-Segafredo): Giro (3/10 - 25/10).

Mads Pedersen (Trek-Segafredo: Binck Bank Tour (29/9 - 3/10), Gent-Wevelgem (11/10), Scheldeprijs (14/10), Ronde van Vlaanderen (18/10), Driedaagse Brugge - De Panne (21/10), Parijs-Roubaix (25/10).

Jasper Philipsen (UAE): Binck Bank Tour (29/9 - 3/10), Binche-Chimay-Binche (6/10), Gent-Wevelgem (11/10), Scheldeprijs (14/10), Vuelta (20/10 - 8/11).

Tadej Pogacar (UAE): Waalse Pijl (30/9), Luik-Bastenaken-Luik (4/10), Ronde van Vlaanderen (18/10). Nog geen beslissing over Amstel Gold Race.

Primoz Roglic (Jumbo-Visma): Waalse Pijl (30/9), Luik-Bastenaken-Luik (4/10), Vuelta (20/10 - 8/11).

Peter Sagan (Bora - hansgrohe): Giro (3/10 - 25/10).

Maximilian Schachmann (Bora - hansgrohe): Luik-Bastenaken-Luik (4/10), Ronde van Vlaanderen (18/10), Parijs-Roubaix (25/10).

Jasper Stuyven (Trek-Segafredo: Gent-Wevelgem (11/10), Scheldeprijs (14/10), Ronde van Vlaanderen (18/10), Driedaagse Brugge - De Panne (21/10), Parijs-Roubaix (25/10).

Edd1e

Zdenek Stybar (Deceuninck - Quick-Step): Binck Bank Tour (29/9 - 3/10), Amstel Gold Race (10/10), Ronde van Vlaanderen (18/10), Parijs-Roubaix (25/10).

Dylan Teuns (Bahrain - McLaren): Waalse Pijl (30/9), Luik-Bastenaken-Luik (4/10), Brabantse Pijl (7/10), Amstel Gold Race (10/10), Ronde van Vlaanderen (18/10).

Edward Theuns (Trek-Segafredo): Gent-Wevelgem (11/10), Scheldeprijs (14/10), Ronde van Vlaanderen (18/10), Driedaagse Brugge - De Panne (21/10), Parijs-Roubaix (25/10).

Wout van Aert (Jumbo-Visma): Gent-Wevelgem (11/10), Ronde van Vlaanderen (18/10), Parijs-Roubaix (25/10). Eerste crossen ten vroegste eind november.

Greg Van Avermaet (CCC): Luik-Bastenaken-Luik (4/10), Amstel Gold Race (10/10), Ronde van Vlaanderen (18/10), Parijs-Roubaix (25/10). Nog twijfel over Driedaagse Brugge - De Panne (21/10).

Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix): Binck Bank Tour (29/9 - 3/10), Brabantse Pijl (7/10), Amstel Gold Race (10/10), Ronde van Vlaanderen (18/10), Parijs-Roubaix (25/10).

Sep Vanmarcke (Education-First): Binck Bank Tour (29/9 - 3/10), Gent-Wevelgem (11/10), Ronde van Vlaanderen (18/10), Parijs-Roubaix (25/10).

Tim Wellens (Lotto-Soudal): Waalse Pijl (30/9), Luik-Bastenaken-Luik (4/10), Brabantse Pijl (7/10), Amstel Gold Race (10/10), Vuelta (20/10 - 8/11). Eventueel kan Vuelta nog plaats ruimen voor Ronde van Vlaanderen.

Ab Normaal

Bedankt Eddie

arjenzvob

Dank Eddie, al had ik me ook even geregistreerd om te kunnen lezen.

Mijn enige twijfel zit m in Ackermann of Ewan. Ewan lijkt Scheldeprijs en De Panne te rijden. Ackermann Scheldeprijs en Gent-Wevelgem. Voordeel is dat Ackermann 500k goedkoper is. En in alle 3 de sprinterskoersen lijk ik genoeg keuzes te hebben. Iemand een mening hierover?

raymankapeens

Je kan ook weer zwaar inzetten op eerste paar en dat de rest weer afgelast wordt...
Vind dat Van Aert er voor 5 miljoen wel weinig rijdt

Jori

'@Wlvdw: Maar dat doen de 3 miljoen mannen ook. En de 1 miljoen mannen daaronder ook. Komt er dus eigenlijk op neer of je WvA + een goedkope renner vs 2x ca. 3 miljoen renners het waard vindt, inclusief kopmanfactor. En gezien het brede budget hoeft dat dus niet je eerste keuze qua subcategorie te zijn, maar pas nummer 6 of 7. Andere renners rijden trouwens mss meer zoals Degenkolb of GvA, maar de vraag is natuurlijk in welke koersen ze echt kansen maken.

Sarreau trouwens een zorgenkindje? Had al veel meer moeten rijden, maar staat sinds zijn crash in Polen aan de kant. Ook Binckbank tour had hij meoten rijden, maar wederom niet. Bij Scheldeprijs dus ook van de startlijst gehaald. Qua blessure had hij in principe al weer terug kunnen zijn (schouder uit de kom), maar kan ook dus zomaar 3 maanden duren en dan mist hij dus alles

Laatst gewijzigd
Bode80

Dank Eddie!

Wat wordt het programma van De Buyst? Kan een interessante knecht zijn bij de sprintkoersen...

Bitterbal007

Wat vinden jullie van Teuns en Wellens? Rijden de 4 heuvelklassiekers + daarna waarschijnlijk nog RVV. Teuns heeft dit jaar nog geen deuk in een pakje boter gereden maar als hij zijn oude benen terugvindt, is hij toch telkens kanshebber op de top-10. Hetzelfde met Wellens. Ze kunnen ook beiden zwaar tegenvallen. Keuzes keuzes …

JellevanderLinden

'@Jori Sarreau is met deze onzekerheid niet interessant meer. Zeker omdat nu alleen nog de Brugge-Panne op z'n programma staat waar die kans kan maken. Rest van de klassiekers zie ik hem geen poten breken. Dus 1 miljoen is hij niet waard hoor. Dan kun je beter voor die prijs een Bouhanni of Merlier nemen.

Jori

'@jelle: Als je kijkt naar de puntentelling, dan staat dat besluit natuurljik los van die 2.
Daarnaast ontgaat mijn punt je een beetje: Hij wordt op dit punt door zijn ploeg dus niet fit genoeg geacht om nu te starten in de binckbanck tour en daarnaast is de voorspelling dat hij 14 oktober ook niet haalt om fit te zijn. Betekent dus ook dat hij van de startlijst van GW af is. En dan zou het ook heel erg bijzonder zijn als hij überhaupt dus een week later wel fit genoeg zou zijn voor de driedaagse (zonder koersritme), waarvan de startlijst ook nog niet bekend is, maar dus meer dan aannemelijk is dat hij ook is geschrapt. Het gaat dus niet zozeer om het schema, maar vooral het feit dat hij geblesseerd is en de herleiding is dat hij geblesseerd blijft gedurende het klassiekersseizoen of iig niet fit genoeg.

De Coltrui

Blijkbaar weten ze bij Scorito nog steeds niet wie er morgen rijden. Ik zit ook erg met het dilemma dat veel dure renners maar enkele koersen zullen rijden. Vind in dit spel de relatief goedkope sprinters dan voor 2 koersen met grote kans op top 5 wel interessant. Ik zie het wel, vind denk ik in deze periode toch de Giro veel leuker om te volgen en de klassiekers plotseling veel minder interessant. Ploeg staat nu wel denk ik.

JapieJapo

Ik merk dat ik vooral genoeg renners voor morgen wil hebben omdat daar de startlijst bijna volledig is.
Twijfel zelf heel erg over Pogacar, 3 miljoen vind ik veel maar kan ik dan wel meteen als kopman opstellen. Dit gaat dan ten koste van Kristoff.

En 3 kopmannen die goed scoren tijdens de Scheldeprijs levert meer op dan 7 man die punten scoren in bijvoorbeeld Roubaix. Ik heb nu 2 sprinters daar moet nog iets bij. Erg lastige puzzel poule is dit...

Punchen of verzuipen

In het normale klassiekerspel zijn die kermissprintkoersen altijd een beetje de gekke henkies waar veel mensen hopen e.e.a. op te kunnen stellen. Gezien het veel grotere aantal koersen in het normale spel, kun je makkelijker wegkomen met een zwak team daar. Maar dit jaar tellen die sprintkoersen behoorlijk hard mee en het zou mij niet verbazen als mensen toch ervoor kiezen een enorm peloton aan kasseienmannen mee te nemen (én Naesen én Benoot én GvA én MvdP én WvA én Asgreen én Stybar én Lampaert én Gilbert etc.) en dan vervolgen Ackermann te duur vinden, want weinig koersen. Terwijl je juist daar ook gewoon een significant percentage van je punten moet halen.

Ludi

Team staat wel, maar man man, wat een draak.

Flip zit momenteel op de wip. Maar iets beters kan ik er niet voor vinden. Duss.. dan maar laten zitten denk ik.

BP doet op dit moment het meest pijn, denk ik :p

Jasperdewaal11

Flip eruit dankzij afzeggen Waalse Pijl, Mathieu erin dankzij meedoen BP en nu nog van Aert die maar 3 koersen heeft staan hmmmm......

zeewolde

'@punchen precies dat is inderdaad een grote valkuil. Normaal 60% kasseikoersen, nu 30%. Het zijn mooie namen, maar ze zullen toch niet allemaal kopman kunnen zijn.

1 2 ... 74 ... 100 101

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.