Sporza Wielermanager

1 2 ... 11 ... 24 25
Poeksel

Ik baseerde me op een artikel van WF, https://www.wielerflits.nl/nieuws/gaviria-loopt-gecompliceerde-sleutelbeenbreuk-op-in-omloop-het-nieuwsblad/ , ondanks dat ik weet dat WF-journalisten nogal eens eigen interpretaties in artikelen verwerken. Het lijkt dus minder erg geweest te zijn dan daar gesuggereerd werd.

Jeroen Vanroose

'@Limal het plan was idd de wissel Jakobsen - Pedersen na woensdag te doen.
Zo kon Jakobsen nog sprinten in De Panne.

Nu blijkt dat Pedersen toch Sanremo meedoet is de twijfel nog groter.
Logisch gezien haalt Pedersen beter resultaat dan Jakobsen in Sanremo.
Maar De Panne lijkt Jakobsen dan weer in voordeel.

Dus ofwel wachten tot na De Panne, ofwel nu toch al wisselen ofwel helemaal niet.
Tgoh, echt een moeilijke.

Limal

'@Poeksel, op hun social media sprak UAE van een 'verplaatste' sleutelbeenbreuk, dus niet van een 'complexe' (wat denk ik eerder gebruikt wordt igv 'meer dan 2' botfragmenten). Het persbericht sluit dat laatste ook niet uit, maar het lijkt idd op een beetje overdrijven van WF. https://twitter.com/TeamEmiratesUAE/status/1497616873285951489

@Jeroen, die late invalbeurt van Pedersen maakt de keuze inderdaad niet makkelijker. Jakobsen heeft meer kans om De Panne te winnen dan Pedersen MSR, maar een 2e plaats in een monument is even veel punten waar als een 1e in de WT. De kans dat Pedersen voor een 2e plaats kan sprinten in MSR is echter kleiner dan de kans dat Jakobsen in De Panne voor de eerste sprint. Langs de andere kant zit Pedersen zelf er in De Panne misschien ook niet ver af, dus bijkomende punten... Haha, durf niet voorspellen wat de betere optie is! Wat je wel moet meerekenen is kans op valpartijen in beide wedstrijden, dus een wissel extra nadien kan altijd voordelig zijn.

Ondertussen hoop ik, na het nieuws dat Pedersen MSR rijdt, nog harder op een waaierfestijn morgen in Bredene Koksyde met Campenaerts als winnaar...

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Ik heb mijn eerste wissel gedaan.. Ik ging normaal ook wachten, mads voor merlier na de panne..

Ik ga merlier nu houden tot na de schelde..
Had nog miljoen over dus heb trentin opgeofferd voor mads.. Mads is een must om er in te brengen . nu zeker

Ab Normaal

Ik heb die miljoen niet, dus noodgedwongen Trentin laten staan. Hoop toch dat die in GW weer mee kan doen.

Imbatido

Bij mij gaat Colbrelli eruit voor Pedersen. Colbrelli was al een vraagteken geworden en heeft nu Catalonië toegevoegd aan zijn programma waardoor hij geen De Panne, E3 en Gent-Wevelgem meer doet. Blijft riskant omdat hij nog genoeg kan scoren maar hij gaat eruit.

@Jeroen Heb je geen andere dure renner of een miskoop om eruit te doen ipv Jakobsen? Of een dubbele wissel? Zal denk ik een beetje 50-50 zijn qua punten die je kan verwachten tussen Jakobsen en Pedersen. Jakobsen biedt denk ik veel garantie voor een 1 of 2 in De Panne (+ ideale kopman). Pedersen heeft geen Morkov dus kan er ook zomaar buiten de top 5 eindigen, maar heeft meer kans te scoren in Sanremo.

Laatst gewijzigd
Limal

Hm... ik zou Pidcock kunnen wisselen voor Van der Poel :-D

Jeroen Vanroose

'@Limal zoal het er nu uitziet zal ik wachten tot vlak voor E3. Beiden kunnen de komende 2 koersen veel punten opleveren. Dan heb ik voor zaterdag meer kanshebbers dan woensdag. Jakobsen dus woensdag kopman in mijn ploeg. Met al die zieken en idd kans op valpartijen wacht ik beter af.

@Imbatido niet echt. De kopmannen zijn Van Aert, Pogacar & Pidcock. Die kunnen er moeilijk uit. Bij de dubbele wissels moet er 1 net onder uit maar daar heb ik Trentin, Turgis, Philipsen & Mohoric. Van die 4 verwacht ik wel nog iets. Enkel Jakobsen lijkt na woensdag vervangbaar daar enkel Scheldeprijs nog mogelijk lijkt. De grote tegenvallers liggen in klasse eronder (Meeus, Mozzato, C. Swift & Laas) maar daar kun je weinig mee doen om te transferen.

KV

Ik wacht toch nog even tot morgenochtend om eventueel een transfertje te doen…

Poeksel

Een stukje over een ander wisseldilemma: https://sporza.be/nl/2022/03/18/het-wielermanager-dilemma-zet-ik-mathieu-van-der-poel-nu-in-mijn-ploeg-dit-zeggen-de-experts~1647613800390/

Laatst gewijzigd
SvenVDB

Kopman hofstetter vandaag. Misschien gaat de vroege transfer toch nog rendabel zijn 😀

Capra

Met kopman Merlier, Hofstetter, De Lie en Allegaert toch weer 124 puntjes gesprokkeld en gestegen naar plek 222.
Tevreden.

Sloddies

P Sorry verkeerde item

Laatst gewijzigd
KV

Had blijkbaar toch beter Pidco eruit gehaald voor Pedersen ipv Colbrelli…

Niels22

Pidcock, helaas, valt nu wel in de categorie 'rijp voor een wissel'

Laatst gewijzigd
Poeksel

Het is in ieder geval verleidelijk om Pidcock eruit te halen. Zelfs als hij terugkeert is het de vraag of dat wel op heel hoog niveau is. Maar ja, dat gold voor Van der Poel ook.

Ab Normaal

Na de Panne ga ik denk ik Pidcock en Jacobsen er uit halen. Voor vd Poel. Weet alleen nog niet wie ik er nog meer in wil.

KV

Ja, die keuzes zijn inderdaad niet simpel. Als je Pid eruit haalt, wil je ook wel iemand die kan scoren in de Ardennen en natuurlijk op de kasseien ook nog punten zal halen.

Dan kom ik al snel uit bij iemand die in MSR niet zo slecht was... maar een zekerheidje op veel extra punten is hij ook wel niet denk ik.

Jasperdewaal11

Ben nu wel geneigd om Ewan en Pidcock eruit te halen

Ab Normaal

Voor de Ardennen durf ik wel op Hirschi te gokken.
Maar die wil ik er nu nog niet in. Daar wil
Ik dan mijn laatste twee wissels voor gebruiken.

Het liefst had ik Poel en Pedersen er in. Maar dat lukt niet met Pidcuck en Jakobsen

Niels22

Jakobsen kan je er voor De Panne al uit halen...

Jeroen Vanroose

'@Jasperdewaal11 als je hem hebt best eruit inderdaad. Zal misschien Scheldeprijs nog rijden, maar das enige. Is die 8 miljoen niet waard zo.

Ik zal er om dezelfde reden Jakobsen uithalen. In Gent-Wevelgem heeft hij niets te zoeken, dus enkel Scheldeprijs nog.

Jeroen Vanroose

'@Ab Normaal ja dat is inderdaad spijtig, was een perfecte transfer geweest die ik ook zou gedaan hebben.
Maar VdPoel krijg ik er niet in, de 2e transfer zou echt geen sterke renner zijn wat voordeel eruit haalt.
Liever nu 1 en dan naar Ardennen toe nog 3 transfers.

Capra

Heb toch maar Pidcock en Colbrelli eruit gehaald nu.
Ackermann en Mads Pedersen erin.
Later nog Jacobsen en van Aert eruit voor 2 heuvelmannen.
Helaas red ik Pogacar en MvdP niet.

KV

Ackermann????

1 2 ... 11 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.