Sporza Wielermanager

1 2 ... 12 ... 24 25
jenzrscl

Pidcock zou ik toch niet uithalen , ik verwacht hem wel vanaf de ronde.. Zal mss th nog 3/4 monumenten rijden..
Ik heb helaas al 2 wissels op. Ik denk dat pogi en vdpoel ook niet in mijn team komt, hoe zit het eignlijk met lutsenko? Zoek wel vervanger voor colbrelli die kasseien en ardennen mee kan doen voor winst.. Zie hem niet meteen terug rijden denkik..

Jeroen Vanroose

Ik twijfel toch om volgende week VdPoel er in te zetten. Zal dan voor Pidcock & Philipsen zijn. Mss met Valgren erbij. Veel zal afhangen van de berichten over Pidcock.

Zou VdPoel ook geen Brabantse Pijl & Waalse klassiekers rijden? Vorig jaar niet door de mountainbike, maar jaar ervoor deed hij dit wel..

Imbatido

Jammer dat Jakobsen zo nodig Milaan-Sanremo moest rijden. De kans dat dat wat ging worden was op voorhand eigenlijk al uitgesloten. Hij had beter net als Merlier geschikte wedstrijden kunnen rijden als Nokere Koerse, Bredene Koksijde en De Panne. Uiteindelijk blijft het waarschijnlijk dan bij punten in Kuurne en Scheldeprijs (in Gent-Wevelgem zal hij vast niet voor de winst sprinten).

jenzrscl

Iemand tip met laatste 2 wissels?
Heb nog geen pogi of vdpoel

Wie zouden jullie nemen van de 2/

Met wie zou ik dan aanvullen 5.5m optie, valgren/kragh..

Ik kan ook zonder poel of pogi.. Dan neem ik lutsenko en later valverde

KV

Zou niet weten waarom je Lutsenko zou overwegen. De maand februari is al voorbij hé...

De andere opties lijken mij wel OK. VDP of Pogi is nu moeilijke keuze. Ik heb Pogi van in begin. Zal VDP links laten liggen denk ik, anders moet ik nog 2 transfers nu doen en heb ik maar 1 meer over voor de Ardennen.

Capra

'@KV
Pascal Ackermann wint Bredene Koksijde waar hij Merlier, Hofstetter en de Lie verslaat, dus de vorm heeft hij weer te pakken.
Bovendien is Brugge De Panne ongeveer dezelfde wedstrijd en rijdt hij ook nog Gent Wevelgem waar ik hem ook wel kansen toedicht.
Had ook nog Groenewegen, Bouhanni of Demare kunnen kiezen, maar die rijden minder wedstrijden waar ik ze hoog zie eindigen. Bij Groenewegen lukt er helemaal nog niks dit seizoen.

KV

Hmja, ik zie hem enkel morgen punten pakken. Gent-Wevelgem zal al op het randje zijn vrees ik voor hem. Voor zo'n beperkt programma zou ik dus geen transfer doen. Maar gelukkig denkt niet iedereen hetzelfde ;-)

jenzrscl

Ja en? Lutsenko zijn programma begint toch pas nu? En rijd ook ardennen. Februari stond alleen omloop en parijs op programma, maar viel uit

Limal

Lutsenko, Valgren en SKA zijn renners die op enkele uitschieters na bijna steeds teleurstellen in de klassiekers. Wat niet wil zeggen dat ze dit jaar geen uitschieters zullen kennen natuurlijk ;-) Voor mij in aflopende kans op resultaten: SKA, Valgren, Lutsenko.

Zelf twijfel ik ook hard om Pidcock te vervangen, maar door wie? Pedersen (al goed/vroeg in vorm dit jaar, is meestal minder in de kasseiklassiekers), Asgreen (goed in de Strade, betrouwbaarste man bij QSA), vdPoel (blijft onzeker met die rug en is er pas in DDV weer bij) of nog iemand anders? Eigenlijk vervang ik hem het liefst door iemand die ook in de Ardennenklassiekers punten pakt, maar tenzij vdPoel ook nog de Brabantse Pijl en LBL toevoegt aan zijn programma zie ik geen veelwinnaar die kasseien en Ardennen combineert. Misschien good old Valverde, maar die wissel kan dan wachten tot vlak voor de Ronde...

Maurimaler

Zou ik Colbrellie er uit zetten of denken jullie dat die in de Brabantse Amstel en Roubaix goed gaat zijn?

Poeksel

Bij Eriksen duurde het een tijd voor hij een comeback maakte, dus lijkt me sterk. Al is ieder geval uniek.

Een eventuele wissel voor Pedersen kan trouwens wachten, althans: volgens PCS zou hij toch niet starten in de Panne.

Laatst gewijzigd
Jeroen Vanroose

Hier zal ik wss toch geen Pedersen inbrengen.

Nieuw plan is toch Jakobsen & Pidcock eruit.
VpPoel en 1 van max. 5,5 miljoen erin (Valgren, Bisseger, Simmons, Rota of Barguil zijn interessants denk ik).

Poeksel

Vorig jaar ging ik in de laatste koersen nog van plek 10193 naar 2825 omdat ik nog drie wissels over had aan het einde, dus wijs inzetten ervan is erg belangrijk. Ik heb wat vewachte punten berekend, probleem is dat voor Pidcock de verwachting heel onduidelijk is. Het kan 0 punten worden, maar ook ruim boven de 100. Mijn conclusie is voorlopig dat in het eerste geval Pidcock -> Pedersen correct is (voor mij, ik heb al een wissel gedaan). In het tweede geval niet. Omdat ik twijfel doe wissel ik maar niet. Betekent wel dat ik de komende koersen iets ga dalen waarschijnlijk.

Limal

Met alle zieken en niet-volledig-herstelden lijkt het zeker dit jaar inderdaad best om niet te vroeg te wisselen, en daarbij komt nog de gebruikelijke kans op het letterlijk wegvallen van een kopman. Het kriebelt echter wel altijd om te vervangen... Zo ga ik voor de E3 morgen maximaal 6 starters hebben, wat (afgaande op de zeer voorlopige deelnemerslijst) evenveel zou zijn als in LBL. Daarom denk ik er toch nog aan om via mijn 'spaarpotje' van de wissel Colbrelli-Campenaerts een andere topper in te brengen voor 2022-pechvogel Meeus. Maar als ik dat doe zal je zien dat die plots podiums rijdt in DDV, de Scheldeprijs en (verrassing) Parijs-Roubaix :-D Die wissel zou het ook onmogelijk maken om Van der Poel in te brengen voor Pidcock. Probleem met beide: ze starten pas weer in DVV en het is onmogelijk om te weten hoe goed ze de rest van de klassiekers gaan zijn...

Laatst gewijzigd
Poeksel

Het is ook niet nodig veel renners aan de start te hebben. Dit zijn mijn vijf best scorende renners (inclusief kopmanpunten):

Merlier 252
hofstetter 155
Pogacar 150
Van Aert 130
Morovic 106
Jakobsen 89

Dat is 882 punten bij elkaar. Da's al genoeg voor een 27e plek in onze minicompetitie (van de 112). Je kopman als winnaar hebben is belangrijker dan het aantal renners dat punten pakt.

Limal

Daar heb je zeker een punt! Mijn beste (6) renners zijn:

Hofstetter 173 (2x kopman, 1x extra punten)
Pogacar 150 (1x kopman, 1x extra punten)
Van Aert 130 (2x kopman, 1x extra punten)
Mohoric 106 (0x kopman)
De Lie 82 (2x kopman, 0x extra punten)
Colbrelli 65 (1x kopman, 0x extra punten)

Het gemis van topscorer Merlier is pijnlijk en resulteerde in een totaal van 819 punten, 39e in de minicompetitie.

De juiste kopmannen kunnen aanduiden is zeker belangrijk, maar nu ook weer niet allesbepalend (zoals bij Scorito wél het geval is). Als ik tel dat er nog 5 kasseiklassiekers volgen (+/- de Amstel & Brabantse waar sommige kasseistampers punten kunnen pakken), tegenover 2 sprintersklassiekers (G-W meegeteld) en 2 Waalse, dan begin ik toch aan types als Asgreen en Turgis te denken om als niet-kopman (naast van Aert) punten te scoren... Van mijn niet-scorende B-sprinters (Meeus, Marit, Weemaes) verwacht ik trouwens sowieso niet veel meer en voor de Ardennen heb ik met Poga reeds mijn kopman.

Laatst gewijzigd
Jeroen Vanroose

Net op moment dat ik de wissel Jakobsen eruit, Pedersen erin wou doen dacht ik nog eens voorbeschouwing te lezen.
Nu toch weer serieus aan het twijfelen, met zo’n weer verwachten er zondag toch sprint. Dan komt je terug bij Jakobsen uit natuurlijk.

jenzrscl

Ik heb campenaerts erin gebracht voor colbrelli

Zo heb ik nog 2.5 m over

Ik geloof dat vocsnor wel zal scoren komende ritten

Ab Normaal

Zojuist ook mijn eerste wissel gedaan. Colbrelli er niet geheel verrassend uit en Turgis er in gedaan. 1M in de lege portemonnee gestoken.

Limal

In de klasse 'puntenpakkers van 8 à 9 miljoen' lijkt Turgis me inderdaad de beste optie, Ab. Ik wou dat ik hem van bij de start in mijn team had geklikt in plaats van Florian Vermeersch, die vooral als luxehelper van De Lie wordt ingezet... (maar die ik er vóór P-R niet uit wil halen) Bij de 'negenmiljoentjes' kijk ik ook wel uit naar de prestaties van Pedersen (haalt 'ie nu echt zijn niveau van RVV '18 terug?) en Van Baarle (kan die de kasseicampagne en het WK van 2021 herhalen, of was dat een eenmalig goed jaar?).

Nog even de eventuele niet-starters vandaag afwachten, maar ik denk dat ik de 2e wissel nog wat uitstel tot er meer zicht is op de situatie Pidcock (en van der Poel). Als Asgreen, Turgis en Pedersen 1-2-3 rijden ga ik mij dat natuurlijk beklagen :-D

Laatst gewijzigd
Jeroen Vanroose

Ik zal denk ik ook wachten op de wissel. Ik zie het zondag meer en meer op een sprint uitdraaien. Zou me dan serieus beklagen dat ik er Jakobsen uitgehaald heb. Al verwacht ik wel veel van Pedersen.

Ab Normaal

Colbrelli was eigenlijk mijn kopman voor BP en AGR maar kan me gewoon niet voorstellen dat hij na ern hartstilstand nog koerst deze klassiekers.
Pidcuck wil ik er nog niet uithalen vanwege de heuvels, en Jakobsen heb ik de SP nog nodig. Dus verder nog maar even wachten.

Niels22

Zolang ze het bij Quickstep maar niet verzinnen Jakobsen voor de SP te vervangen door Cav!

KV

Zal wel niet na het debacle van woensdag...

Ab Normaal

Alles kan daar!

1 2 ... 12 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.