Sporza Wielermanager

1 2 ... 31 32 33 34 »
Limal

Ik vind wel dat ik heel veel kopmannen (bij hun resp. teams) heb kunnen inklikken - de prijszetting had ofwel wat scherper kunnen zijn, ofwel had er een opdeling in 'kopmannen', 'beschermde renners' en 'helpers' ingevoerd kunnen worden waaruit je telkens een bepaals aantal moet kiezen. Nu ja, er zijn natuurlijk ook heel wat kopmannen die er bij mij niet instaan. Het nieuwe transfersysteem is sowieso goed om zonder kost (3) uitgevallen renners te vervangen. In combinatie met transfers die vanaf de vierde snel een pak duurder worden wordt het interessant om te zien hoe dat uitdraait.

Poeksel

Volgens mij had ik vorig jaar geld over en kan je dus wel 5-6 transfers doen nu. Dat valt natuurlijk te berekenen, uitgaande van renners die op op voorhand in de heuvelklassiekers zou willen hebben (maar heb ik niet gedaan).

Ik denk sowieso dat ik rond plek 10.000 ga eindigen bij de mannen (want moeilijk) en top 100 bij de vrouwen (want makkelijk). Zo is Kool door maar 18% gekozen en Veenhoven door maar 6%. Dat leken toch koopjes te zijn.

Koekebakker

Ja, heb Kool en Veenhoven ook overwogen, maar uiteindelijk niet gekozen omdat ik niet overtuigd was van hun inhoud. Ben voor Consonni gegaan als sprinter naast Wiebes en Gillespie.

Als ik het goed zie is de WF-minicompetitie van de mannen niet automatisch gekoppeld aan het vrouwenspel. Dus heb er eentje gemaakt: klik

Laatst gewijzigd
Joachim

Veenhoven ken ik niet, en heb rap rap nog een ploeg gemaakt voor de vrouwen dus bij de (korte) research ook niet tegengekomen. Lijkt inderdaad wel interessant voor 3M als ik zo eens haar uitslagen bekijk. Ik heb Andersson en Pluimers als 3M, mede door hen vandaag 20e en 170e in klassement terwijl ik na de Omloop pas 7740e stond.

Bij de mannen 46732e, maar goed, Luik is nog ver... Moet wel eens gaan beslissen wanneer ik Wellens ga wisselen en door wie.

Laatst gewijzigd
Sloddies

Ff moeten zoeken naar dit forumpje. Heb mezelf ook weer gemeld bij het nu mi meest uitdagende spel. Helaas al twee uitvallers met Wellens (maar misschien niet) en Kung. Voor Kung vandaag Rex ingebracht.

Koekebakker
Sloddies
Ff moeten zoeken naar dit forumpje. Heb mezelf ook weer gemeld bij het nu mi meest uitdagende spel....

Rex pakte iig goed uit!

Ik heb ook Wellens en wil m ook liefst vervangen, maar ben er nog uit door wie en wanneer. Heb geen restbudget, dus moet voor max 6 mln. Gregoire en G. vermeersch heb ik al. F. Vermeersch ligt voor de hand. Of Seixas, maar die rijdt maar 3 koersen terwijl in dit spel veel subtop-uitslagen belangrijker is dan enkele topresultaten. Of een sprinter extra (Bittner, Teutenberg, Thijssen?).

Of straks tegelijk met verkoop van Del Toro, maar moet dan dus wachten tot na MSR.

Veel opties :)

Gibo

ik heb wellens uiteindelijk vervangen door Del Grosso.

Heb een slechte start dus wou niet voor de standaard Vermeersch wissel gaan.

En Del Grosso kon ik wel gebruiken voor de ronde van Limburg en de Brabantse pijl.

Limal

Dienstmededeling: ik heb Van Aert ingebracht. Meer dan waarschijnlijk valt die dus morgen met botbreuken tot gevolg. U weze gewaarschuwd.

Toch ook weer eens de selectie vergeten aan te passen: Philipsen en De Lie zaten nog in de bus voor Gent-Wevelgem In Flanders Field - From Middelkerke to Wevelgem, wat 155 punten heeft gekost...

Joachim

Evaluatie van het voorjaar

Mannen: 1323e

Onverhoopt hoog geëindigd na een zwakke start. Pas 59261e plek in de Omloop, het duurde tot na de Ronde van Vlaanderen tegen dat ik in de top 10.000 stond. In de laatste vier heuvelklassiekers dan nog grote sprong kunnen maken met goeie transfers: Cosnefroy, Schmid en Baudin erin voor Brabantse Pijl, Evenepoel en Skjelmose voor Amstel en Seixas voor Waalse Pijl. M'n grootste flops/pechvogels waren Wellens, Magnier, Fretin en Wright. Meeus en Lund Andresen de voornaamste namen die ik miste. Trots ben ik op het feit dat ik met Axel Huens de beste 2M in mijn ploeg had.

Vrouwen: 14e

Wauw, heel blij met dit resultaat. Nochtans had ik doordat ik geen kenner ben van het vrouwenwielrennen en weinig opgezocht had goeie 3M's gemist als Ferguson en Veenhoven. En ik had twee relatieve flops in mijn team met Longo Borghini die geplaagd werd door ziekte en Lippert die een teleurstellend voorjaar kende. Je zou je afvragen hoe het dan kan dat ik überhaupt nog zo hoog eindigde. Naast de logische grote namen (Vollering, Wiebes, Kopecky, Balsamo, Pieterse) vooral door Kool en Gillespie die succesvol waren en niet al te veel gekozen. Ook m'n transfers waren helemaal raak en leverden allen nog veel punten op:

Parijs-Roubaix: Koch 

Brabantse Pijl: Vallieres, Van der Breggen

Amstel: Niewiadoma

Waalse Pijl: Ferrand-Prevot, Fisher-Black, Blasi

Luik: Holmgren

Na de Amstel stond ik 162e, maar door die transfers had ik de hele top 8 van de Waalse Pijl en maakte ik de sprong naar 49, en dan in Luik naar plek 14.

Leuk neveneffect van deze Wielermanager is dat ik het vrouwenwielrennen nu nog actiever ben beginnen volgen.

Op naar de Giro!

Limal

Proficiat Joachim, dat zijn hele mooie resultaten! Heb je bij de vrouwen de dagwinst gepakt in de WP? Heel interessant om je geslaagde transferstrategie in detail mee te krijgen.

Zelf heb ik het laten lopen na de kasseiklassiekers toen ik door drukte op het werk de Ronde van Limburg vergeten was en nadien geen tijd heb gevonden om transfers te doen voor de heuvelklassiekers. Sowieso stond ik toen al niet erg goed, mede door die gemiste ploegaanpassing voor In Flanders Fields.

Joachim
Limal
Proficiat Joachim, dat zijn hele mooie resultaten! Heb je bij de vrouwen de dagwinst gepakt in de WP...

Dankjewel! Nee geen dagwinst Waalse Pijl, 62e "pas". Ik denk dat er wel wat mensen zijn die een ploeg aanmaken voor een specifieke koers om voor de speeldagprijs te gaan.

1 2 ... 31 32 33 34 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.