Vandaag (net zoals iedereen) de juiste kopman en ook nog 4e met Mohoric, voor de rest echter het zwarte gat (mede door pech Campenaerts). Resultaat: een duizendtal plaatsen naar beneden getuimeld... Maar de 8 punten die Turgis vandaag opgebracht zou hebben of de 14 van Asgreen hadden ook het verschil niet gemaakt. Voor DDV allicht Matje erin en dan volgt er hopelijk een remonte!
In Gent-Wevelgem heb ik volgens de huidige lijst 9 starters. Welliswaar drie meer dan vandaag, maar naast Van Aert slechts 1 B-sprinter (De Lie) en twee C- (of D?) sprinters (Aniolkowski en Marit). Hofstetter zit spijtig genoeg in Catalonië... Met zoveel topsprinters aan de start duim ik dus dat het géén sprint van een grote groep wordt :-)
Hier komt VdPoel er woensdag ook in, lijkt echt wel nodig.
Pidcock zal er hierdoor jammer genoeg uitgaan, maar zal wss toch niet onmiddellijk top zijn, Sanremo was echt zwak. Had hem veel liever gehouden, maar VdPoel zal wss veel meer opbrengen.
Ook Jakobsen gaat eruit, morgen mag hij nog verrassen met de sprint, maar dan is er enkel nog Scheldeprijs. Is enige uit mijn ploeg met genoeg waarde die zo weinig zal rijden. Heb dan nog Philipsen, De Lie, Mozzato & Meeus voor Scheldeprijs, zou moeten genoeg zijn om schade te beperken.
De 2e transfer mag dan maximum 5,5 miljoen kosten. Namen die dan opvallen zijn Hayter, Barguil, Rota, S.K. Andersen, Valgren, Ayuso of G. Thomas. Lichte voorkeur naar Hayter of Barguil gezien zij de latere koersen rijden. Ayuso & Thomas twijfel ik of ze wel deftig resultaat gaan rijden. Valgren, Andersen & Rota beetje zelfde.
Iemand een gouden tip? :)
Na Roubaix dan Van Aert & VdPoel eruit en dan kan ik eender wie kopen voor de laatste 2 koersen.
Hier komt VdPoel er woensdag ook in, lijkt echt wel nodig.
Pidcock zal er hierdoor jammer genoeg uitgaan, maar zal wss toch niet onmiddellijk top zijn, Sanremo was echt zwak. Had hem veel liever gehouden, maar VdPoel zal wss veel meer opbrengen.
Ook Jakobsen gaat eruit, morgen mag hij nog verrassen met de sprint, maar dan is er enkel nog Scheldeprijs. Is enige uit mijn ploeg met genoeg waarde die zo weinig zal rijden. Heb dan nog Philipsen, De Lie, Mozzato & Meeus voor Scheldeprijs, zou moeten genoeg zijn om schade te beperken.
De 2e transfer mag dan maximum 5,5 miljoen kosten. Namen die dan opvallen zijn Hayter, Barguil, Rota, S.K. Andersen, Valgren, Ayuso of G. Thomas. Lichte voorkeur naar Hayter of Barguil gezien zij de latere koersen rijden. Ayuso & Thomas twijfel ik of ze wel deftig resultaat gaan rijden. Valgren, Andersen & Rota beetje zelfde.
Iemand een gouden tip? :pray:
Na Roubaix dan Van Aert & VdPoel eruit en dan kan ik eender wie kopen voor de laatste 2 koersen.
134 punten met Merlier, Mozatto, de Lie, Girmay, Moscon en Meeus.
Gestegen naar plaats 6330 is het vermelden wel waard toch?
Nog 4 wissels over, Ik laat Merlier nog lekker staan tot de Scheldeprijs en ga dan pas wisselen, als er geen blessures komen. Voorgaande jaren steeds te snel gewisseld als iemand niet in de punten kwam in de eerste wedstrijden, maar het gaart nu eindelijk pas beginnen.
Tenzij er voor de start van DVV nog andere afzeggingen komen ga ik Pidcock vervangen door vdP. Het blijft een gok, maar ik vertrouw op dit moment de rug+vorm van die laatste meer dan de maag+vorm van de eerste. En enkel een goede Mathieu zie ik het tij nog ietwat keren voor mijn team.
Maar misschien is de tip dan om net het omgekeerde te doen, want het wil dit jaar niet echt lukken hier :-D Sinds ik Campenaerts inbracht voor Bronchitis Colbrelli, vóór Nokere Koerse, heeft 'ie nog maar 3 puntjes opgebracht en in de stand ben ik door het falen van meerdere renners afgegleden richting de 8000e plaats...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.