Sporza Wielermanager

1 2 ... 13 ... 24 25
Poeksel

Tja, als Jakobsen in Gent-Wevelgem mag starten dan is het niet meer dan eerlijk dat Cavendish de Scheldeprijs krijgt!? Of zo. Al staat Cavendish voorlopig voor begin april opgesteld voor de Circuit Cycliste Sarthe.

Jeroen Vanroose

Cavendish al aangegeven dat De Panne enige koers in België was.

Limal

Vandaag (net zoals iedereen) de juiste kopman en ook nog 4e met Mohoric, voor de rest echter het zwarte gat (mede door pech Campenaerts). Resultaat: een duizendtal plaatsen naar beneden getuimeld... Maar de 8 punten die Turgis vandaag opgebracht zou hebben of de 14 van Asgreen hadden ook het verschil niet gemaakt. Voor DDV allicht Matje erin en dan volgt er hopelijk een remonte!

KV

Vanmorgen Mohoric erin gedropt voor Pid. Lijkt een goede keuze te worden. Alleen jammer van de pech van Campie en het underperformen van Turgis/Pedersen.
Dus toch een 100-tal plekjes gezakt naar 464.
Zondag op papier mooi team met ook nog Fabio en Merlier maar moet meevallen natuurlijk.

JorritBlaauboer

Zo dat was even een topdag zo. 7 starters, waarvan 6 bij de eerste 11!

Net niet de leiding overgenomen in de wielerflits poule, maar de keuze voor het blok van Jumbo pakt super uit zo.
Erg benieuwd naar het wedstrijdverloop van Gent Wevelgem.

Limal

In Gent-Wevelgem heb ik volgens de huidige lijst 9 starters. Welliswaar drie meer dan vandaag, maar naast Van Aert slechts 1 B-sprinter (De Lie) en twee C- (of D?) sprinters (Aniolkowski en Marit). Hofstetter zit spijtig genoeg in Catalonië... Met zoveel topsprinters aan de start duim ik dus dat het géén sprint van een grote groep wordt :-)

Laatst gewijzigd
Poeksel

Nog een tip: altijd de avond ervoor nog even de startlijst checken. Deed ik niet en zo had ik Sheffield op de bank. Kost me maar 1 punt, maar toch.

Girmay bleek trouwens wel een redelijk gokje: 51 punten voor 3M. Mogelijk na De Lie de beste renner in die prijscategorie?

Niels22

En wie weet wat die in GW nog kan meepakken

Jeroen Vanroose

Hier komt VdPoel er woensdag ook in, lijkt echt wel nodig.

Pidcock zal er hierdoor jammer genoeg uitgaan, maar zal wss toch niet onmiddellijk top zijn, Sanremo was echt zwak. Had hem veel liever gehouden, maar VdPoel zal wss veel meer opbrengen.

Ook Jakobsen gaat eruit, morgen mag hij nog verrassen met de sprint, maar dan is er enkel nog Scheldeprijs. Is enige uit mijn ploeg met genoeg waarde die zo weinig zal rijden. Heb dan nog Philipsen, De Lie, Mozzato & Meeus voor Scheldeprijs, zou moeten genoeg zijn om schade te beperken.

De 2e transfer mag dan maximum 5,5 miljoen kosten. Namen die dan opvallen zijn Hayter, Barguil, Rota, S.K. Andersen, Valgren, Ayuso of G. Thomas. Lichte voorkeur naar Hayter of Barguil gezien zij de latere koersen rijden. Ayuso & Thomas twijfel ik of ze wel deftig resultaat gaan rijden. Valgren, Andersen & Rota beetje zelfde.
Iemand een gouden tip? :)

Na Roubaix dan Van Aert & VdPoel eruit en dan kan ik eender wie kopen voor de laatste 2 koersen.

Laatst gewijzigd
Jeroen Vanroose

Hier komt VdPoel er woensdag ook in, lijkt echt wel nodig.

Pidcock zal er hierdoor jammer genoeg uitgaan, maar zal wss toch niet onmiddellijk top zijn, Sanremo was echt zwak. Had hem veel liever gehouden, maar VdPoel zal wss veel meer opbrengen.

Ook Jakobsen gaat eruit, morgen mag hij nog verrassen met de sprint, maar dan is er enkel nog Scheldeprijs. Is enige uit mijn ploeg met genoeg waarde die zo weinig zal rijden. Heb dan nog Philipsen, De Lie, Mozzato & Meeus voor Scheldeprijs, zou moeten genoeg zijn om schade te beperken.

De 2e transfer mag dan maximum 5,5 miljoen kosten. Namen die dan opvallen zijn Hayter, Barguil, Rota, S.K. Andersen, Valgren, Ayuso of G. Thomas. Lichte voorkeur naar Hayter of Barguil gezien zij de latere koersen rijden. Ayuso & Thomas twijfel ik of ze wel deftig resultaat gaan rijden. Valgren, Andersen & Rota beetje zelfde.
Iemand een gouden tip? :pray:

Na Roubaix dan Van Aert & VdPoel eruit en dan kan ik eender wie kopen voor de laatste 2 koersen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Op zich mooi nieuws dat hij GW rijdt, dat het in plaats is van Kristoff (die ik ook heb) maakt het wel wat minder.

BrackenRidgeCycling

134 punten met Merlier, Mozatto, de Lie, Girmay, Moscon en Meeus.
Gestegen naar plaats 6330 is het vermelden wel waard toch?
Nog 4 wissels over, Ik laat Merlier nog lekker staan tot de Scheldeprijs en ga dan pas wisselen, als er geen blessures komen. Voorgaande jaren steeds te snel gewisseld als iemand niet in de punten kwam in de eerste wedstrijden, maar het gaart nu eindelijk pas beginnen.

BrackenRidgeCycling

ah nu is mijn bericht te zien, een paar dagen te laat maar toch.

Poeksel

'@niels22 Dat viel niet tegen ;)

131 punten dus voor 3 miljoen. Die kunnen we wel het pareltje van dit voorjaar noemen. Al had ik Laporte (149 punten + wat nog komt voor 6 miljoen) ook graag willen hebben.

Laatst gewijzigd
Niels22

'@Poeksel das helemaal waar.

Wat had ik graag gehad dat zijn programma al wat duidelijker was voor de deadline of meer dan 1 voor de koers.. maar ik ben fan! Wat een renner!

Poeksel

Er stond wel ergens (ik denk in een interview met Visbeek) dat hij wat klassiekers zou rijden, dat (en dat hij een goede sprint heeft) was de reden dat ik hem nam. Al was dat meer van 'wie weet rijdt hij een paar keer top tien'.

jenzrscl

Ik heb nog 2.5 m over
Zou ik vdpoel of pogacar erin zetten ipv pidcock of is dat geen goed idee?
Anders zou ik meeus eruit doen voor dylan teuns

Hinault94

Heeft er iemand info over markus hoelgaard? Sinds parijs nice. Niets meer gereden en nu ook niet van start in dwars door vlaanderen.

Poeksel

'@jens Hoeveel punten denk je dat Pidcock gaat halen?

@Robin Alleen dat hij ziek was geworden, geen idee van zijn herstel.

jenzrscl

Geen flauw idee met zijn maag

Poeksel

Ja, moeilijk in te schatten. Maar daar hangt het antwoord op je vraag wel vanaf.

jenzrscl

Maar tim wellens vind ik ook een intressante om in te brengen

Limal

Tenzij er voor de start van DVV nog andere afzeggingen komen ga ik Pidcock vervangen door vdP. Het blijft een gok, maar ik vertrouw op dit moment de rug+vorm van die laatste meer dan de maag+vorm van de eerste. En enkel een goede Mathieu zie ik het tij nog ietwat keren voor mijn team.

Maar misschien is de tip dan om net het omgekeerde te doen, want het wil dit jaar niet echt lukken hier :-D Sinds ik Campenaerts inbracht voor Bronchitis Colbrelli, vóór Nokere Koerse, heeft 'ie nog maar 3 puntjes opgebracht en in de stand ben ik door het falen van meerdere renners afgegleden richting de 8000e plaats...

Jeroen Vanroose

Barguil of Hayter? Wie zou beste keuze zijn?

Limal

Wel, mijn gok om Pidcock te wisselen voor vdPoel heeft toch al enkele puntjes opgebracht... /s

1 2 ... 13 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.