'@Poeksel
Ja. De renners waarvan ik enorm overtuigd ben heb ik genomen.
Dan ik bijvoorbeeld wel een 4M upgraden naar een 7M. Maar dat zijn renners die het zeker kunnen maken maar ook zeker tegen kunnen vallen. Kortom, niet zeker dat ik mijn team daarmee echt verbeter.
Aangezien wisselen duur is dan maar wat extra daarvoor gehouden. Daar verbeter ik mijn team namelijk wel echt mee
Mijn wisseltactiek is al enigszins gefaald: zondagochtend had ik beslist om O'Connor eruit te halen omdat ik het niet meer goed zag komen met hem. Heel lang getwijfeld tussen twee renners: Meintjes (leek goed op de Planche tot hij moest beginnen lopen) en Jungels (meer kansen vanuit de aanval). Uiteindelijk voor de klassementszekerdere Meintjes gekozen en zo dus 100 punten laten liggen... Die dag werd ook bekend dat Guerreiro niet meer zou starten, maar pas nadat ik vertrokken was voor een familiefeestje, anders hadden ze er allebei ingestaan.
Die tweede wissel ga ik nu zeker doen (heeft Jungels zijn beste moment nu gehad of volgt er nog??) en ik twijfel nog over een derde*. (*Großschartner en Küng lijken 100% voor hun kopman te moeten rijden en Lafay komt geen trap vooruit.)
Vanaf vrijdag ga ik de Tour maar sporadisch kunnen volgen vanwege vakantie (hoera!) dus geen erg als tegen dan al mijn wissels opgebruikt zijn. Anders zou ik er zeker nog 1 à 2 achter de hand houden voor de laatste week/dure kopmannen die wat meemaken.
Mijn tactiek heeft het tot dusver aardig goed gedaan. Ik had 8 toppers (Pogacar, Vingegaard, Roglic, Van Aert, MVDP, Jakobsen, Philipsen, Pedersen) en 8 renners van 3 miljoen. En had nog 1M overgehouden. Geen middenveld dus om een aantal redenen. 1. Het is enorm gokken in die zone. 2. Het spel draait toch vooral om winnaars (renners die top 3 kunnen rijden), niet om sprokkelaars (zoals bij Scorito). 3. Als je je geld in renners van 4, 5 en 6 miljoen hebt zitten kun je later mogelijk niet de wissels doen die je écht veel punten opleveren.
Eigenlijk ging de tactiek perfect, alleen MVDP heeft niks laten zien. Daar had ik een 1e en 2e plek voor ingeschat in de eerste week (180 punten) en die zou er daarna uitgaan. Nu zie je dat pure sprintteams nog bovenin staan die daarna Pogacar en Vingegaard hebben ingebracht, dat wordt niet makkelijk om nog in te halen.
Alleen het wisselbeleid is tot dusver vrij dramatisch uitgepakt. Je kunt lang wachten om 'bevestiging' te krijgen van renners natuurlijk, maar dan loop je ook veel punten mis als ze bevestigen. En ik speel ook een beetje alles-of-niks. Maar ik heb na Longwy en voor de Planche MVDP en Pedersen eruit gehaald voor Vlasov (ondanks die kleine val) en Dani Martinez (8e in Longwy). Die had ik voor de Tour al op het oog als vervangers maar pakte dus dramatisch uit, helaas. Nu heb ik Martinez er dan maar weer uitgehaald voor Thomas, die tot dusver van de tweede lijn het beste lijkt. Eigenlijk dus een wissel verprutst, maarja.
Maar het blijft lastig natuurlijk want met Thomas, Mas, Yates, Bardet, Gaudu, Quintana, Caruso en al die gasten kan het ook zomaar gebeurd zijn als je ze net er in hebt gezet.
Ik heb nog één wissel over maar die hou ik nog op zak. Daarvoor zou ik ook Jakobsen of Philipsen eruit moeten halen, dus dat is nu niet zo zinvol als er nog gesprint gaat worden. Misschien dat ze er voor Parijs nog uitgaan mocht er een klassementsrenner op de laatste dag meer punten blijken op te leveren.
Keerzijde van deze tactiek is denk ik wel dat een Pogacar voor 12M niet mocht/mag uitvallen. Als dat gebeurt heeft iedereen ineens geld voor de renners van 8 en 9 miljoen, en dan ben je wel spekkoper als je al veel middenveld had.
Sloddies dachten al kansloos te zijn met enkel van Aert en Pedersen als startsprinters. Dit omdat er mi maar 4 sprints zouden komen. Vervolgens ook nog Kron op het bankje gehad toen hij 55 punten scoorde.
Na vandaag echter nieuwe hoop. Mede met dank aan Cort, Jorgensen en Leknessund maar liefst 227 punten erbij en ruim 7000 plaatsen gestegen. En nog 3 belangrijke transfers te besteden.
Na de opgave van VdPoel zal ik toch nog extra wissel moeten doen. Mijn bergploeg is eigenlijk te klein.
Na de eerste wissel gisteren (Gaudu voor Pedersen) heb ik als klassementsmannen Vingegaard, Pogacar, Roglic & Gaudu.
Te weinig om in ritten zoals vandaag mee te draaien gezien ontwikkelingen rond Roglic.
Met geld VdPoel wel budget genoeg, maar wie neem je? Quintana, Bardet, Thomas, Yates, Vlasov, ... Voorkeur gaat momenteel uit naar Bardet maar heb mijn twijfels of die dit wel kan volhouden.
Ik ben aan het twijfelen om i.p.v. maandag, nu al de laatste 2 transfers te doen (Yates & Thomas voor Roglic & Guerreiro).
Liefst zou ik wachten tot maandag na de coronatesten en mss eventuele blessures dot weekend.
Echter verwachten de bookmakers precies dat het toch klassementsmannen zullen zijn morgen.
Dan zouden die 2 wel al punten opleveren.
Maar ik vraag me toch af wie de vlucht zal controleren zodat ze die nog terugnemen..
Wat denken jullie?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.