Sporza Wielermanager

1 2 ... 16 ... 24 25
Ab Normaal

Ook een team gemaakt en zelfs 3M overgehouden

MicheleBartoli

Ook terug een ploeg aangemaakt.

Dewulf, Goossens, Felline & Zimmermann ook nog te rechtvaardigen keuzes bij de mannen van 3M. Spijtig van Rodriguez, stond er bij mij ook in.

Bij de renners van 4M dan weer keuze te over.

Rad

Kun je niet (zoals bij Scorito) vooruit de dagopstellingen invullen? Ik ga het geheid een keer vergeten haha

Poeksel

Vergeet ook vooral niet op bewaar team te klikken na aanpassingen.

@Ab Bewust om te kunnen gebruiken voor wissels?

Ab Normaal

'@Poeksel
Ja. De renners waarvan ik enorm overtuigd ben heb ik genomen.
Dan ik bijvoorbeeld wel een 4M upgraden naar een 7M. Maar dat zijn renners die het zeker kunnen maken maar ook zeker tegen kunnen vallen. Kortom, niet zeker dat ik mijn team daarmee echt verbeter.
Aangezien wisselen duur is dan maar wat extra daarvoor gehouden. Daar verbeter ik mijn team namelijk wel echt mee

jenzrscl

Is het zeker van rodriques?
Staat er nog op

Limal

'@Jens, dat is spijtig genoeg officieel bevestigd: https://twitter.com/TeamTotalEnrg/status/1541778381695508483

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Ik vertrouw twitter niet. Vol fake news

Limal

Dat was het officiële Twitter-account van TotalEnergies... en ook de ploegwebsite bevestigt:
https://teamtotalenergies.com/decouvrez-la-selection-du-team-totalenergies-pour-le-tour-de-france/

jappe666

Wat is jullie wisseltactiek?
Houden jullie 4 wissels tot net voor het einde om optimaal te kunnen profiteren van de eindklassementen, of zetten jullie nu al meerdere/alle wissels in om volop klimmers te hebben?

Sloddies

Ik heb twee dagen terug Pedersen gewisseld voor Quintana. De andere drie wacht ik nog één dag mee. Morgen afwachten of er nog enkele renners door het ijs zakken. Daarna ga ik eerst O' Conner maar eens vervangen. Twee wissels bewaar ik dan nog, gezien ook de corona dreiging.

Limal

Mijn wisseltactiek is al enigszins gefaald: zondagochtend had ik beslist om O'Connor eruit te halen omdat ik het niet meer goed zag komen met hem. Heel lang getwijfeld tussen twee renners: Meintjes (leek goed op de Planche tot hij moest beginnen lopen) en Jungels (meer kansen vanuit de aanval). Uiteindelijk voor de klassementszekerdere Meintjes gekozen en zo dus 100 punten laten liggen... Die dag werd ook bekend dat Guerreiro niet meer zou starten, maar pas nadat ik vertrokken was voor een familiefeestje, anders hadden ze er allebei ingestaan.

Die tweede wissel ga ik nu zeker doen (heeft Jungels zijn beste moment nu gehad of volgt er nog??) en ik twijfel nog over een derde*. (*Großschartner en Küng lijken 100% voor hun kopman te moeten rijden en Lafay komt geen trap vooruit.)

Vanaf vrijdag ga ik de Tour maar sporadisch kunnen volgen vanwege vakantie (hoera!) dus geen erg als tegen dan al mijn wissels opgebruikt zijn. Anders zou ik er zeker nog 1 à 2 achter de hand houden voor de laatste week/dure kopmannen die wat meemaken.

Laatst gewijzigd
Imbatido

Mijn tactiek heeft het tot dusver aardig goed gedaan. Ik had 8 toppers (Pogacar, Vingegaard, Roglic, Van Aert, MVDP, Jakobsen, Philipsen, Pedersen) en 8 renners van 3 miljoen. En had nog 1M overgehouden. Geen middenveld dus om een aantal redenen. 1. Het is enorm gokken in die zone. 2. Het spel draait toch vooral om winnaars (renners die top 3 kunnen rijden), niet om sprokkelaars (zoals bij Scorito). 3. Als je je geld in renners van 4, 5 en 6 miljoen hebt zitten kun je later mogelijk niet de wissels doen die je écht veel punten opleveren.

Eigenlijk ging de tactiek perfect, alleen MVDP heeft niks laten zien. Daar had ik een 1e en 2e plek voor ingeschat in de eerste week (180 punten) en die zou er daarna uitgaan. Nu zie je dat pure sprintteams nog bovenin staan die daarna Pogacar en Vingegaard hebben ingebracht, dat wordt niet makkelijk om nog in te halen.

Alleen het wisselbeleid is tot dusver vrij dramatisch uitgepakt. Je kunt lang wachten om 'bevestiging' te krijgen van renners natuurlijk, maar dan loop je ook veel punten mis als ze bevestigen. En ik speel ook een beetje alles-of-niks. Maar ik heb na Longwy en voor de Planche MVDP en Pedersen eruit gehaald voor Vlasov (ondanks die kleine val) en Dani Martinez (8e in Longwy). Die had ik voor de Tour al op het oog als vervangers maar pakte dus dramatisch uit, helaas. Nu heb ik Martinez er dan maar weer uitgehaald voor Thomas, die tot dusver van de tweede lijn het beste lijkt. Eigenlijk dus een wissel verprutst, maarja.

Maar het blijft lastig natuurlijk want met Thomas, Mas, Yates, Bardet, Gaudu, Quintana, Caruso en al die gasten kan het ook zomaar gebeurd zijn als je ze net er in hebt gezet.

Ik heb nog één wissel over maar die hou ik nog op zak. Daarvoor zou ik ook Jakobsen of Philipsen eruit moeten halen, dus dat is nu niet zo zinvol als er nog gesprint gaat worden. Misschien dat ze er voor Parijs nog uitgaan mocht er een klassementsrenner op de laatste dag meer punten blijken op te leveren.

Keerzijde van deze tactiek is denk ik wel dat een Pogacar voor 12M niet mocht/mag uitvallen. Als dat gebeurt heeft iedereen ineens geld voor de renners van 8 en 9 miljoen, en dan ben je wel spekkoper als je al veel middenveld had.

Laatst gewijzigd
Sloddies

Sloddies dachten al kansloos te zijn met enkel van Aert en Pedersen als startsprinters. Dit omdat er mi maar 4 sprints zouden komen. Vervolgens ook nog Kron op het bankje gehad toen hij 55 punten scoorde.

Na vandaag echter nieuwe hoop. Mede met dank aan Cort, Jorgensen en Leknessund maar liefst 227 punten erbij en ruim 7000 plaatsen gestegen. En nog 3 belangrijke transfers te besteden.

Limal

Congrats @Sloddies, mooie 54e plaats in de daguitslag ook! Zelf heb ik deze editie nog niet beter gedaan dan een 276e plaats in een rit, maar tot nu toe scoor ik wel vrij constant. Die 49 punten die je nu voorstaat maken de Limalloten wel weer goed ;-p

Sloddies

Dank Limal. Ik zit op dit moment hevig te twijfelen of ik een tranfer ga gebruiken, of toch nog een dag zal wachten met het inzetten van de vervanger voor O'Conner. In de puntentelling is het eindklassement wel heeeeel erg bepalend. En corona kan nog tot meer uitvallers leiden......

Jeroen Vanroose

Na de opgave van VdPoel zal ik toch nog extra wissel moeten doen. Mijn bergploeg is eigenlijk te klein.

Na de eerste wissel gisteren (Gaudu voor Pedersen) heb ik als klassementsmannen Vingegaard, Pogacar, Roglic & Gaudu.

Te weinig om in ritten zoals vandaag mee te draaien gezien ontwikkelingen rond Roglic.

Met geld VdPoel wel budget genoeg, maar wie neem je? Quintana, Bardet, Thomas, Yates, Vlasov, ... Voorkeur gaat momenteel uit naar Bardet maar heb mijn twijfels of die dit wel kan volhouden.

Silent Hill

De waardeverhoudingen zijn nu wel duidelijk geworden. Tijd om te wisselen. Eentje maar. Stel dat er straks plots 12M vrijkomt, dan wil ik daar wel het maximale uithalen.

Limal

Kan TJV aub enkele km/h trager rijden in de achtervolging? Ik heb vandaag Powless (als kopman) en Meintjes mee in de vlucht - zeer welkom om de matige dag van gisteren goed te maken :-)

Laatst gewijzigd
LeoR 16

Met twee geflopte renners (Ewan en MvdP) en een half geflopte wissel (Mas), is de kans op een topnotering weg. Of ik moet al hopen dat mijn vluchters (Schultz, Barthe, Paret -Peintre, Velasco, Zimmerman, Simmons en Felline) eens gezamenlijk de plekken 1 tot en met 7 bezetten.

Sloddies

Dat was een demarrage gisteren zeg @Limal. Felicitaties!

Limal

Thanks Sloddies, zo hebben we allemaal wel eens een goede dag ;-)

Vandaag is het terug aan jou, met Jorgenson in de vlucht. Zelf gisteren G. Thomas ingebracht voor Küng...

Jeroen Vanroose

Ik ben aan het twijfelen om i.p.v. maandag, nu al de laatste 2 transfers te doen (Yates & Thomas voor Roglic & Guerreiro).

Liefst zou ik wachten tot maandag na de coronatesten en mss eventuele blessures dot weekend.

Echter verwachten de bookmakers precies dat het toch klassementsmannen zullen zijn morgen.
Dan zouden die 2 wel al punten opleveren.

Maar ik vraag me toch af wie de vlucht zal controleren zodat ze die nog terugnemen..

Wat denken jullie?

Sloddies

'@Jeroen
Ik wacht tot na de rustdag. Moet nog zien hoeveel vluchters vooruit blijven. En hoeveel punten dan voor Thomas/Yates resteren.
Als ik zou wisselen overweeg ik ook Pidcock. Die is inmiddels zeker van 2e plek in wit en zie ik zeker top 10 eindigen

Laatst gewijzigd
LeoR 16

Paret-Peintre uiteindelijk toch niet zo'n goede keuze..

1 2 ... 16 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.