Sporza Wielermanager

1 2 ... 15 ... 24 25
Jeroen Vanroose

Hier vooral balen dat Pidcock voor 2e koers na elkaar de moeite niet doet om te sprinten voor respectievelijk 4e en 2e plaats. Dan nog eens Kron die een zekere top 10 plaats laat vallen.

Echt opnieuw een baalspeeldag en door het starten van Van Aert ik Luik kan ik zomaar plots nog mijn bijna 200 punten voorsprong op laatste van mini competitie kwijtraken. Dit zou me dan barbecue voor 10 man kosten.

SvenVDB

Mooi Poeksel.

Ik zit ook bij de gelukkige met Sheffield in de ploeg. Ook momenteel een goede zet om Cosnefroy in te brengen en Van Aert nog in het team te laten.

Ben ondertussen de top 1000 ingekomen, toch wel mijn beste presatie met het sporza spel tot nu toe...

Voor mij ook jammer dat Kron nog onderuit ging in de laatste 20 kilometers.

Rad

Hoeveel was Cosnefroy? Wel leuke transfer dan

LeoR 16

Cosnefroy was 6M als je hem van bij de start had, en 7M als wisselrenner. Voor die som heeft hij alleszins al voldoende punten gehaald, en er komen nog 2 wedstrijden waar hij kan scoren.

Poeksel

Behoorlijk gezakt, plek 70 nu. Misschien was achteraf het wisselen van Van Aert niet verstandig, maar anders had ik Van der Poel niet kunnen nemen. Kan nog steeds in de prijzen vallen, maar dan moet het de laatste twee koersen wel meezitten.

Poeksel

Weer een matige dag, gezakt naar plek 92. In de prijzen vallen zal niet meer lukken, wellicht dat de eerste plek in de minicompetitie nog wel lukt.

Limal

Blijft een knap resultaat, Poeksel, veel succes voor zondag!

Zelf ben ik stevig teruggevallen richting de 5300e plaats (40e in de minicompetitie) door de mindere P-R van vdPoel en tegenvallende resultaten/uitstappen/niet starten in de WP van Pogacar, Pidcock, Schelling, Vansevenant, Hayter, Kron, Aranburu... Rond de 5000 is in dit spel zowat mijn gebruikelijke plaats denk ik, dus ik kan het enkel op mezelf steken ;-)

Hopelijk komt er ook een Wielermanager Giro - de ronderesultaten voorspellen gaat me meestal beter af.

Laatst gewijzigd
KV

Nee, in principe doen ze dit enkel voor de klassiekers en de Tour.

Ab Normaal

Hmm, toch maar geen Pogacar captain denk ik in Luik

Poeksel

Ik had eerst Pogacar kopman, veranderd naar Evenepoel en dat pakte goed uit. 54e geworden! En daarmee een T-shirt gewonnen.

KV

Mooie prestatie. Proficiat!

Ab Normaal

Gefeliciteerd Poeksel! Beetje pech gehad de laatse races en toch weer gezakt naar 2000.

Lakie

Proficiat Poeksel! Mooie uitslag.

Ik zelf ben er in dit spel helemaal niet doorgekomen.... Ergens rond de 6.000e plaats geëindigd.

Op de Gouden Klassiekers verging het iets beter.
Daar werden we uiteindelijk 181e.

Teleurstellend na een 7e plaats van vorig jaar, maar te veel pech gekend...
- Pidcock die ziek te vaak ziek was (en niet in vorm)
- Van Aert die Ronde en Amstel mist
- Quick step die niet presteren zoals verwacht
- Maar vooral Ewan die duur was en te weinig opgebracht heeft. Was de man voor MSR, maar helaas....

SvenVDB

En hier kunnen we er ook weer aan beginnen.

Link naar de subpoule: https://wielermanager.sporza.be/join/0xVD8OLwRAkX

Poeksel

Op Sporza een interview met de man die de prijzen bepaalt. Wie dacht dat hij misschien twee broers per ongeluk verwisseld had: klopt!

Joachim

Haha, grappig van Paret-Peintre inderdaad. Ik ga er wel van profiteren en Aurélien nemen denk ik.

Nog een foutje: Reinardt Janse van Rensburg ontbreekt (net als Barbero). Zal er wel mee te maken hebben dat die pas dit jaar contract getekend hebben bij Lotto. Als Van Rensburg nog wordt toegevoegd en 3M kost, ga ik die wellicht wel nemen. Ik had eerst De Buyst er even ingezet en ik geloof dat nu die niet gaat Van Rensburg zijn rol als laatste man van Ewan zal overnemen, en zo als lead-out misschien wat ereplaatsen kan halen (of wie weet eigen sprint rijden als Ewan er niet meer bij zou zijn). Ik heb via de support chat gevraagd of ze Van Rensburg gaan toevoegen.

Laatst gewijzigd
tvm

Ik heb twee vragen m.b.t. de spelregels, en dan specifiek over de transfers.

Krijg je ook de bonuspunten van de eindrankschikking voor een renner die je tijdens de tour middels een transfer in je team hebt geplaatst?

Als je geld overhoudt na het maken van je selectie, blijft dat geld in je spaarpot voor het geval je later nog eens een transfer maakt?

Laatst gewijzigd
Poeksel

Twee keer ja.

Silent Hill

Een vraagje: is er bij Sporza Wielermanager iets zoals aantal punten dat behaald moet worden per miljoen ? Zoals bij Sportpools je per zwart punt 40/50 punten moet halen.

Edit: bv zoiets ?

3m 100
4m 200
5m 300
6m 400
7m 500
8m 600
9m 700
10m 800
11m 900
12m 1000

Laatst gewijzigd
Poeksel

Je kan natuurlijk je doelscore delen door 100 en dat weer vermenigvuldigen met b.v. 8 voor wat een renner van 8M zou moeten halen om op schema te liggen voor die doelscore.. Ik weet alleen niet de scores van vorig jaar, maar misschien is er nog een bericht van Sporza over te vinden. Verder klopt de berekening niet helemaal omdat je wissels mag inzetten (al gebruik je die in principe voor uitvallers denk ik) en omdat je soms bankpunten kan hebben (bij de Tour wat minder risico op dan bij het klassiekerspel waarschijnlijk).

En dit lijstje geeft ook een indruk:
https://static.wixstatic.com/media/e794b5_a01b0d49f6b84596b4da619d14be9118~mv2.jpg

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Sorry Poeksel, ik begrijp niets van je bericht, maar dat zal wel aan mij liggen 😂

Je link daarentegen is wel erg interessant. Thx !

Limal

Ik heb ook weer een ploegje in elkaar geflanst en me aangesloten bij de WF minicompetitie. Hoog tijd dat De Limalloten nog eens kort eindigen in dit spel!

Bode80

'@Silent

Poeksel refereert aan het totale budget van 100 mln. Als je het puntentotaal van de winnaar van eerdere jaren weet dan kan je zelf uitrekenen wat iemand van 8m theoretisch zou moeten opleveren.

Limal

Ik had gisteren als "goedkoop opvulsel" Tim Declercq (ploegpunten via Jakobsen) en Chrisitan Rodriguez in mijn team geklikt... Dit gaan waarschijnlijk de laatsten niet zijn die de start niet halen!

KV

Idem, zag Rodriguez zeker veel meegaan en scoren vanuit de vlucht zonder "echte" kopman/andere klimmers (geloof niet in Latour) in het team. Jammer, want veel andere goede 3m opties zijn er echt niet.

1 2 ... 15 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.