Sporza Wielermanager

1 2 ... 20 ... 24 25
Hinault94

'@poeksel waar heb je gelezen dat er dit jaar een giro versie zal plaats vinden van de sporza wielermanager?

Poeksel

https://sporza.be/nl/2023/04/11/luister-naar-kopman-tips-voor-uw-ardennenoffensief-en-een-prime~1681221659409/

Poeksel

En de eindstand:

1 Jokers & Mokers 3191
2 Van Aert tot Zingle 3003
3 Imbatido 2986
4 Jaapie 2925
5 De Lie Rium 2911
6 Number_12911
7 jpk 2887
8 Pieter van Vliet 2878
9 Team Reyn 2870
10 sep0r 2850
22 En Danseuse 2844
12 FECA Cycling Team 2831
13 Moser Cycling Team 2808
14 Los Filibusteros 2792
15 Rije Rudy 2792
16 The Game Hunter 2746
17 Real OG 2740
18 Sofa Coureur 2736
19 BE|tuoW 2730
20 Bellespurters 2705

Gefeliciteerd Jokers & Mokers!

arjenzvob

De GIRO is open! Ik ga er eens goed voor zitten. Er zijn koopjes, maar startlijst is nog niet volledig natuurlijk.

Maurimaler

'@Arjenzvob je mag die koopjes ook altijd delen hè😉
Ik zelf vind niet veel in de 4M-2M categorie.

KV

Ging juist hetzelfde zeggen...

Als je rekent op nog 80m voor 14 plekjes, kom je uit op 5.7m per plekje voor de rest.

Veel puntenpakkers onder de 5m zie ik op het eerste zicht toch niet staan... en teampunten zijn in de sporza wielermanager van verwaarloosbaar belang.

oli4g

Vandaag ook maar eens gepuzzeld, onder 5m niet veel te vinden. Maar je zal wel moeten als je de dure renners wilt.
Van de goedkopere heb ik momenteel Fiorelli (4M), Covi (4M), Velasco (3M) en Serrano (2M) erin staan, maar voor nu wordt het vooral nieuws en aanpassingen van de startlijsten opvolgen.

Maurimaler

Voor Astana staat Batistella (3M) er ook nog tussen.
En dan hoop ik misschien nog dat Viviani A/ andere C-sprinters meedoen.

Koekebakker

Gefeliciteerd, Jokers & Mokers! 3e overall, dat is heel knap.

Zelf was ik tot en met Parijs - Roubaix best tevreden. Had allevier de wissels toen nog voor de heuvelkoersen en daar ging het mis :) Koos voor Hermans, Gaudu, Powless en Higuita, die allevier vrijwel geen punten scoorden.

Met het Giro-spel doe ik vast ook wel weer mee. Is er al een Wielerflits-minicompetitie?

Laatst gewijzigd
KV

'@ mauri maler

Viviani doet zeker niet mee. Heeft hij zelf al aangekondigd.

Landeirovic

Hij heeft het over de broer :)

Maurimaler

'@KV heb je het over Elia of Attilio Viviani want ik bedoel de tweede.

KV

Ah Ok. Had ik even niet door :-)

Maurimaler

Wie vinden jullie interessant bij de 2-3M categorie? Zelf denk ik vooral aan Velasco, Battistella, Dekker/Russo, Marit (als Bonifazio niet start), Viviani/Tivani.

jenzrscl

Dekker

Poeksel

Ik kijk zelf alleen naar de ploegen die bekend zijn, maar daar zie ik geen pareltjes voor 2 of 3m bij.

Poeksel

Ik heb trouwens een minicompetitie voor Wielerflits aangemaakt:

https://giromanager.sporza.be/join/jNVR9G0w2kpW

Silent Hill

Een Giro versie - leuk !

Ik vind het wel 'een fout' om Remco en Roglic geen 12M te laten kosten. Torenhoog favoriet, maar slechts 1M duurder dan Hart. Daardoor neemt iedereen nu die 2 toppers en zal de basis bij ieder team gelijk zijn.

Waar ik naartoe wil: stel dat je één van hen niet neemt, heb je nu 12M (hun 10M + een goedkope 2M), en heb je in hun plaats pakweg Pinot en Caruso (beiden 6M). Dat doet niemand.

Laat hen 12M kosten en je kan de 14M (hun 12M + een goedkope 2M) inruilen voor pakweg Haig en Carthy (beiden 7M). Dat klinkt plots al heel wat interessanter. Het zou mensen doen nadenken ipv Remco en Roglic er blindelings in te klikken, en het zou variatie in de teams (kunnen) brengen.

Waarom je voor mannen van de 2de rij zou kunnen gaan, daar kom ik later nog op terug.

Maurimaler

Helemaal akkoord @Silent Hill

Wat is bij jullie zoal de verdeling van de ploeg?
Ik begin met 5AK mannen + 1 goede klimmer
6 sprinters +Dekker
1x 1M en 2x 2M waardoor ik nog 1M over houdt om makkelijker een AK man erin te brengen.
Als jullie nog wat goede 2 miljoentjes gevonden hebben, mag je die altijd doorsturen😉

KV

'@Mauri maler

Waar vind jij 1M renners?

Silent Hill

Die 2M'tjes gaan het verschil niet maken.

Diegene met het beste Masterplan, die eindigt zowiezo hoog. Je cool bewaren, afwachten welke Haigs uitvallen, welke Thomassen tegenvallen, welke Roglic Covid krijgt, welke Arensmannen verrassen en dan op het juiste moment wisselen - met een half oog kijkend naar het bergklassement of die al dan niet snel in een beslissende plooi valt. Voor rit 18 (!!) heb je niet teveel AK-mannen nodig. Roglic, Remco en niet gekozen vluchters lopen met de grootste punten weg waardoor de 'schade' meevalt. Ik durf in elk geval heel lang wachten met wisselen, om zeker te zijn dat je de juiste renners inbrengt.

Benieuwd naar Tess. De enige uit het clubje die verder durft denken en zeker weten dat die met een goed overwogen strategisch plan komt.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik luister ook altijd naar het masterplan van Tess voor mijn selectie te maken. En doe dan iets anders.

Poeksel

Het masterplan van Tess is bekend! Zoals wel vaker: vroeg transfers verspillen.

Silent Hill

Het Plan Tess. Je kon er gif op nemen dat ze iets ging proberen. Alleen maar mooi. De Pogacar in het Zubeldia-clubje ! Maar klopt het ?

Even rekenen: Ganna's max is 320 ptn (2x winst, 2x kopman, 3 dagen roze, 1 dag puntentrui). Of zowat het equivalent van de 6de in het eindklassent (180 AK + 140 ritptn). Wissel Ganna dan in voor pakweg Carthy en bingo. Meer dan correct dus. Maar ... dan moet Ganna de eerste roze trui pakken. Het is van moeten. 

Alles of niets dus.
Benieuwd of ze het doet / of het lukt, want in de Tour liep ze al een blauwtje op met Bisseger in een gelijkaardig plan.

Laatst gewijzigd
jappe666

José De Cauwer en Renaat Schotte hielden er rekening mee dat een Ganna met de klimbenen van San Juan/MSR ook rit 4 nog als leider zou kunnen overleven omdat in de eerste bergrit vaak afwachtend(er) wordt gekoerst, waardoor hij mogelijk tot een heel eind in week 2 leider zou kunnen blijven. In dat geval wordt hij natuurlijk meteen een meesterzet, zeker omdat je ook een stevig wisselbudget hebt met hem.

1 2 ... 20 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.