Sporza Wielermanager

1 2 ... 9 ... 24 25
Maurimaler

Wat doen we met Turgis vandaag opstellen of heeft hij nog veel last van gisteren?

Maurimaler

Voor KBK: Weemaes,Pasqualon, Hoelgaard of Keisse, kan er 2 van nog meenemen(tot nu toe staan de eerste 2 er in)

Rad

Kun je ook (net zoals bij Scorito) selecties vooraf invullen? Zou het wel makkelijker maken mis je niet zo gauw een deadline

Limal

Ik heb wat uitgetest en ja, je kan verschillende dagselecties van tevoren invullen, maar wel met een belangrijke kanttekening: als je een team aanpast en op 'Bewaar team' klikt, dan wordt deze selectie automatisch ook overgenomen in ALLE VOLGENDE wedstrijdselecties!

In theoretie kan je dus alle selecties al maken tot en met LBL, maar als je erna een dagselectie nog wijzigt, dan is het allemaal te herdoen voor koersen die na die welbepaalde wedstrijd komen.

In de praktijk is het dus niet aangewezen om selecties te maken voor meer dan 2 koersen of zo van tevoren. En je moet sowieso altijd chronologisch te werk gaan.

Naast het ontbreken van 'instant stats' is Wielermanager dus ook zeker niet even gestroomlijnd als Scorito op vlak van gebruiksgemak. But it's free! :-)

Limal

Btw, le Samyn is morgen al (niet woensdag) dus niet vergeten om op tijd jullie ploegen aan te passen!

KV

Verdomme zeg. Waarschijnlijk 10x Trentin voor Turgis gewisseld en uiteindelijk voor Turgis gegaan en dan zo’n dramatisch weekend van Turgis en dan rijdt die Trentin morgen ook nog plots Samyn zeg! Pff.

Jasperdewaal11

Morgen Jakobsen maar gewoon weer kopman

Ab Normaal

Ik ga voor Hofstetter

JorritBlaauboer

'@KV dank voor de tip. Had hem niet opgesteld voor morgen, nu wel :)

Eerste keer dat ik mee doe met dit spel. Bevalt me goed tot nu toe, leuke opzet voor een gratis spel. Enige nadeel is idd wat Limal aangeeft. Scheelt ook dat de start goed was, nu 12e in wielerflits subleague. Op naar morgen! Wordt zo wel leuker om ook de 'kleinere' wedstrijden te kijken.

BrackenRidgeCycling

Helaas mijn team niet aangepast voor KBK, Merlier als Captain voor Samyn

KV

En uiteraard wint Trentin... Hofstetter er ook lang ingehad, maar uiteindelijk vervangen door Allegaert omdat die dezelfde koersen reed en miljoentje goedkoper was. Maar dan valt die zaterdag op zijn hoofd natuurlijk.
Ook de keuze voor Merlier voor al de kleine koersen in het begin die hij rijdt (en nadien te transfereren) brengt ook nog niet op.

Dan denk je het dus vooraf goed afgewogen te hebben en vallen alle keuzes toch verkeerd uit. Frustrerend.

Limal

'@KV, ik heb ook elk jaar de indruk dat de eerste ploeg die ik bij elkaar puzzelde het uiteindelijk beter gedaan zou hebben dan mijn uiteindelijke te-lang-over-nagedachte team :-D

---

Kleine update van de minicompetitie na de eerste kasseiklassiekers en voor we naar Italië gaan:
1. Botties WV (624 punten, 5e!! algemeen)
2. PatattenStoempersInDeBoter (537 punten, 208e)
3. kokkie1975 (512 punten, 492e)

Proficiat met de knappe resultaten Team Botties!

Laatst gewijzigd
Koekebakker

Zijn er eigenlijk statistieken met pickrate per renner in het sporza-spel?

LeoR 16

Hier dramatisch gestart in de Omloop, ook al zag het er met WVA, Pidcock en Benoot op een bepaald moment heel hoopgevend uit. Helaas wrong Benoot eigenhandig zijn (en ook mijn) kansen de nek om.

In Kuurne met Jakobsen als kopman en Hofstetter de schade kunnen beperken, en in Samyn met Trentin als kopman en opnieuw Hofstetter als runner-up al wat punten kunnen goed maken.

Benieuwd hoe het seizoen verder verloopt, de keuzes voor Pidcock en Benoot lijken gerechtvaardigd, maar voorlopig leveren ze geen punten op. (wellicht is dat in de Strade al anders)
Ook Asgreen ziet er al sterker uit dan vooraf gedacht, dus die zal binnen een maand hopelijk ook wel een juiste keuze blijken.

Om verder te kunnen stijgen, zal het ook wat afhangen van Pogacar (die ik er pas ga inbrengen na Roubaix). Een top-3 in de Strade is ingecalculeert, net als hier en daar een verre ereplaats, maar als hij veel beter dan dat gaat doen gaan de teams die hem van in de start hebben, toch een te grote voorsprong nemen.

Silent Hill

Ik denk dat je na de Strade pas een goede tussenstand kan opmaken, net omwille van de teams die gestart zijn met Alaphilippe en/of Pogacar. Mezelf dus. Daarmee wil ik toch een sprong maken, want 20.000ste zint me niet zo.

Limal

Een beetje hetzelfde verhaal hier, Silent Hill. Ik hoopte in de Strade goed te scoren met Pogacar, Gesbert en Vansevenant (naast allrounders Pidcock en Mohoric en gokjes Covi en 'is-ie-al-in-vorm' Schelling). Poga gaat zowat onverslaanbaar zijn denk ik en dark horse Gesbert staat ook nog op de startlijst, maar dat Vansevenant is overgeheveld naar Paris-Nice is wel een domper (had hem in de top-10 verwacht, onafhankelijk van de prestatie van Alaphilippe).

Omdat Pogacar vóór de Amstel al vier (semi-)klassiekers meedoet was hij trouwens incontournable vanaf het begin wat mij betreft.

Laatst gewijzigd
Limal

'@Koekebakker, zulke stats zijn er spijtig genoeg niet. Ik denk dat er ooit een externe projectpartner is aangesteld om dat spel in elkaar te steken en er sindsdien geen geld in extra ontwikkeling is gestoken.

Silent Hill

Ow ... voor 5M is de switch van Vansevenant wel duur inderdaad. Gesbert is een mooie die ik niet onmiddellijk in het vizier had. Zelf voor Foss gegaan in de Strade owv zijn vorm, en misschien geraakt Vendrame ook wel Top 15 ofzo, al zit die er meer in voor MSR. Laat die Italiaanse wedstrijden maar rap komen.

Koekebakker

'@Limal. Thanks.

Wel verbazend vind ik, want dat zou het spelplezier verhogen. En is een simpele statistiek. Ze doen redactioneel heel wat met dat spel, zoals herhaaldelijk nieuwsberichten erover tussen het echte wielernieuws.

Jasperdewaal11

Aranburu gewoon niet in de movistar selectie voor Strade Bianche, was toch uitgegaan dat hij wel zou starten.

Laatst gewijzigd
LeoR 16

'@Jasper, ja die hebben plots inderdaad een hele andere opstelling dan eerder op pcs stond. Ook Cortina lijkt niet te starten.

Met Flip, Benoot en Pidcock, en in minder mate Covi en Vendrame zijn er gelukkig nog wel enkele mogelijk dikke puntenpakkers in mijn team. Al wordt het vooral hopen dat (de schijnbaar veel gekozen) Pogačar geen roet in het eten gooit.

Laatst gewijzigd
Capra

Daar gaat mijn kopman, geen Pidcock in Strade Bianche.......
Blijft niet veel over zo, noodgedwongen Barguil als kopman.

Ab Normaal

Daar heb ik dan Pogacar voor gelukkig.

Capra

Tsja, die ging ik pas na Roubaix inzetten......

Bonorrie

.

1 2 ... 9 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.