Sporza Wielermanager

1 2 ... 8 ... 24 25
Limal

Het is inderdaad lastig om je team zo ver van tevoren helemaal bij elkaar te puzzelen, voordat teamselecties bekend zijn. Dit jaar ook nog (steeds) meer dan vóór corona - gelukkig zijn er 4 transfers!

Bij teams zoals Alpecin (Merlier, Philipsen), Bora (Meeus, Laas, Walls als die hersteld is) en Wanty (bij afwezigheid van Kristoff) weet je ook nooit met wie ze gaan sprinten...

Mijn team is denk ik klaar, maar kan tussen nu en volgend weekend best nog eens volledig omgegooid worden :-)

Nog een Top Tip: vergeet nooit op ‘Update team’ te drukken nadat je je ploeg hebt aangepast! Ik spreek uit ervaring…

Laatst gewijzigd
Poeksel

Het is mij helaas ook al meer dan eens overkomen dat ik dat vergeten was :(

Limal

Nog 1 dag te gaan tot het wielerseizoen (en dit spelletje) echt begint!

We zitten ondertussen met 56 in de 'Wielerflits' minicompetitie, maar er is altijd plaats voor meer! Tot net voor de start van de Omloop kan je nog meedoen, en erna ook nog (maar dan mis je natuurlijk die eerste punten).

Ik ben benieuwd wie die 55 anderen zijn - deel gerust hier jullie ploegnamen. Mijn eigen team heet 'The Ideal Crash', voor mensen met muzieksmaak ;-)

Ab Normaal

Ik ben gewoon Ab Normaal. Daar speel ik overal mee.
Waar ik bij de meeste spelletjes wel goed scoor, doe ik dat hier nooit eigenlijk.
Waarschijnlijk heb ik het toch niet helemaal door hoe deze gespeeld moet worden.

arjenzvob

Ja leuk!
Tip: De Lie voor 3m
Hij zegt:
Voor alle duidelijkheid: ik zie dit vooral als een jaar om te leren. Ik rij straks enkele ‘kleinere’ klassiekers: Kuurne, Nokere… En heel misschien Gent-Wevelgem of de Ronde. De voorselectie heb ik al gehaald. Mogelijk kan ik er al ervaring opdoen voor later. Maar eerst zien hoe ik van die andere koersen recupereer. Rustig blijven.”

Succes allemaal!

Capra

Ik ben ook hier gewoon Capra.
Doe voor het eerst mee met Sporza, al vrij lang Scorito speler, maar wilde dit ook eens proberen.
Vind het wel een stuk lastiger qua budget en weet ook nog niet precies in hoeverre ik rekening moet houden met de verschillende puntentellingen per moeilijkheidsgraad van de koersen.
Maar aldoende leert men, het volgen van de wedstrijden wordt er alleen maar leuker op zo!

Succes allemaal

Limal

Net zoals voor de abnormaal herkenbare Ab Normaal is dit spel ook voor mij nog nooit een hoogvlieger geweest (itt tot hun Tourspel). Maar het blijft een leuk en vooral gratis spelletje!

Scorito is zeker gestroomlijnder, maar daar wordt het (als ik het goed heb) blijkbaar veel gemakkelijker om hoog te eindigen wanneer je doorhebt dat het vooral draait rond het selecteren van de juiste kopmannen. Bij Wielermanager is die kopmanbonus minder bepalend en ben je door budgettaire redenen wat meer afhankelijk van álle renners in je ploeg. Bij de klassiekers is er ook meer kans op verrassingen dan in pakweg de Tour.

Succes allemaal, en ik herhaal: vergeet nooit om op 'Update team' (ploegsamenstelling/transfers) of 'Bewaar team' (wedstrijdselectie) te klikken nadat je wijzigingen aanbrengt!

Sloddies

Gewoon net als overal onder de naam Sloddies. Dit wordt poging 3. Vorig jaar nipt in eerste 10.000. moeilijk spel met sterke concurrentie en twee valkuilen:

1) elke transfer / opstelling / kopman switch moet je bevestigen. Met name rond deadline gaat dat geheid een keer mis.

2) je vergeet nog wel eens voor een koersje een opstelling aan te passen, omdat ze elkaar af en toe heel snel opvolgen

Succes allen

Ps wel is de waardering in Sporza een leuke basis voor het zoeken van een Scorito pareltje

Imbatido

Ik denk dat de moeilijkheidsgraad bij Sporza hoger ligt dan bij Scorito. Bij Sporza gaat het echt om de juiste renners hebben (de winnaars), waar het bij Scorito vooral gaat om de breedte en wie er veel rijdt (en vooral om kopmannen).

Bij Scorito scoren de nummers 8 & 9 samen (52+48) nog evenveel als de winnaar (100). Zelfs de nummers 12, 13 en 14 (36+32+28) halen samen nog 100 punten. Bij Sporza scoren de nummers 8 & 9 samen nog geen 50% van de punten van de winnaar en de nummers 12, 13, 14 samen halen 20%.

Bij Sporza had je vorig jaar bv Asgreen moeten hebben met twee grote overwinningen, terwijl bij Scorito ereplaatsen-renners als Turgis en Trentin juist veel meer scoorden. Voorspellen dat Turgis en Trentin die bijna alles rijden weer veel ereplaatsen gaan halen is niet zo moeilijk, maar voorspellen wie dit jaar de winnaars worden (buiten Van Aert) is dan lastiger.

Laatst gewijzigd
Poeksel

En Danseuse. Ook nooit echt goed in dit spel, hoewel ik zag dat ik vorig jaar 2825e werd, da's ook weer niet slecht.
En ook een tip voor een potentieel pareltje, beetje cryptisch: Bela Luigosi leeft niet meer.

Lakie

Ik doe ook mee… Naam: Flanelle Benen

Voorts doe ik ook nog mee met de Gouden Klassiekers….

arjenzvob

Present: Ballondoshospital

Niels22

1e poging in dit spel, De Wespen van Museeuw is de naam, het is toch een flinke puzzel en ben benieuwd hoe ver we gaan geraken

Wanderson89

Ik heb inmiddels ook een team gemaakt. Voorgaande jaren ook niet heel succesvol geweest. Teamnaam: Wandersons Team.

Koekebakker

Doe voor t eerst mee ook op Sporza mee: Koekebakker053.

Leuk puzzeltje. Als ik de spelregels en de koersen zo las, leek het mij dat je vooral kasseientoppers en sprinters moet hebben. Met goedkopere sprinters voor de kleinere koersen als Nokere, Bredene, Samyn en natuurlijk Panne en Scheldeprijs. En de toppers tegen het einde wisselen voor heuveltoppers.

Maar het team van de winnaar van vorig jaar had geen sprinters. En die winnaar heeft zijn team van komend jaar op de site staan: ook al met weinig sprinters. Maak ik een inschattingsfout? Zaten er vorig jaar minder sprintkoersen bij?

Laatst gewijzigd
Limal

Nog 2u te gaan om je ploeg op tijd voor de Omloop in te sturen!

We zijn op dit moment al met 90 wielerflitsmanagers.

BrackenRidgeCycling

Present onder mijn eigen naam, hopelijk kan ik mijn score van vorig jaar verbeteren, ergens in de 10000 geloof ik.
Kan dit spel maar niet onder de knie krijgen.
Speel het al een paar jaar

Limal

En we zijn vertrokken met 96 Wielerflitsers!

Mijn dagteam: Van Aert (c), Pidcock, Colbrelli, F. Vermeersch, Morovic, Hayter, Aranburu, Dewulf, Meeus, Aniolkowski, Marit en Covi.
In de bus: Pogacar, Hofstetter, Vansevenant, Schelling, De Lie, Kron, Gesbert en Weemaes.

Gisteren heb ik nog een grote switch uitgehaald met (o.a.) Jakobsen + Trentin eruit en Colbrelli + Meeus + Hofstetter erin. Daarnet ook nog Van Moer vervangen door Schelling... Blij dat het nerveuze puzzelen nu voorbij is, en moge de Wielergoden ons welgezind zijn! :-D

Edit: dit jaar kan je naast het dagteam blijkbaar ook de bus zien van de andere spelers, dat maakt vergelijken wat eenvoudiger

Laatst gewijzigd
Joachim

Ik sta in de middenmoot na de Omloop. Ik had Van Aert als kopman en Colbrelli in m'n team, maar zo zijn er wel meer natuurlijk. Van Avermaet en Tiller stonden lang in mijn ploeg, maar heb ik er uiteindelijk uitgehaald. Dat is wel een beetje balen nu, al is het nog afwachten wat de volgende koersen gaan geven natuurlijk.

Limal

Het zag er best goed uit voor mij met 5 man in de kopgroep, tot het moment dat Benoot alles ontregelde. Gelukkig kan je op Van Aert en Colbrelli vertrouwen om toch nog 1 en 2 te rijden, maar zoals je zegt Joachim, we waren niet de enigen die hen hadden ;-) Op naar morgen!

Laatst gewijzigd
jappe666

Geweldig begonnen in ieder geval met een 130ste plaats.
Kan bijna alleen maar minder gaan nu...

Poeksel

Ik geloof dat Colbrelli op het laatste moment uit mijn selectie halen toch niet zo'n goede beslissing was.

BrackenRidgeCycling

170 puntjes gisteren, pasqualon gewoon in de bus met 20 punten

Limal

'@jappe666, in elk geval congrats met de mooie daguitslag! 'Goed begonnen is half gewonnen' of 'De eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen'? We zullen het zien :-)

@Poeksel, zulke gedachten had ik ook toen ik gisteren Campenaerts zag rondrijden (vervangen door Florian, dus kan nog meevallen), en vandaag waarschijnlijk nog meer als Jakobsen wint...

@Brackenridge, niets erger dan iemand in de bus veel punten zien scoren! Maar dat had ik gisteren van Pasqualon ook niet meteen verwacht, heb hem nog nooit zo hard de Muur zien opknallen.

Limal

Opgelet: de PCS startlijst voor KBK lijkt aangepast te zijn t.o.v. gisteren!

(toen ik gisteren keek had ik slechts 8 starters, nu zijn het er plots 11)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 8 ... 24 25

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.