Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 114 ... 153 154
Benzardi

"Je moet zo'n jongen (Bernal) toch vertrouwen geven, daarom heb ik hem cap. gemaakt voor deze etappe" zei teambaas Benzardi vanmorgen tegen een journalist.
Morgen hebben we een rustdag, wel zo lekker, enige nadeel is dat het hotel naast sxclub La Cloche ligt.
We hopen dat sommige renners niet te vermoeid zijn aanstaande dinsdag, zegt Groenewegen met een knipoog al weg lopend richting La Cloche.

Zoals we kunnen lezen .................de sfeer is goed bij team De Duracelli's.

Voor de mensen die mee schrijven, ik had vandaag 278 punten en ben gestegen naar 75,6% :-)

Ludi

Dinsdag, woensdag en donderdag gaan qua scoritopunten denk ik heel doorslaggevend en verschillend worden, afhankelijk van welk scenario plaats gaat vinden. Ben heel benieuwd hoe die etappes worden vormgegeven. De overige 3 dagen zijn wel redelijk in te schatten vermoed ik.

fringale

Twee keer gegokt op Higuita en twee keer verloren, en toch twee keer opgeschoven...vreemde tour. Dat die nog altijd niet beslist is, maakt het er niet minder absurd op. Lastig om de plooi te zien waarin die gewoonlijk ligt, voor de laatste rustdag.

Kaassoufflé

Zou Groenewegen sterk genoeg zijn voor Milan San Remo?

Ik heb nu staan:

Sagan
Matthews
MvdP
Stuyven
Alaphilippe
GvA
Trentin
Groenewegen/Mezgec/SKA
Thomas (11 teampunten)

Risje89

Team Risje heeft de stijgende lijn weer te pakken (ondanks de keuze voor Roglic als kapitein i.p.v. Bernal). We kunnen weer richting de 96%, maar de rit van morgen kan natuurlijk weer alle kanten op. Ik ben daarom (extra) benieuwd naar de voorbeschouwingen van de heren deze keer. De Sagan's en Matthewsens van deze wereld zijn de 'safe bet' lijkt me.

Ik had Merlier als gokje meegenomen naar deze Grand Tour, was een beroerde gok met maar liefst 17 punten..

Platje

Als je kijkt naar de uitslagen van Sagan de afgelopen jaren lijkt mij dit een zekerheid voor top 5 waarbij elke andere keuze toch een grotere gok is..

Punchen of verzuipen

Ik denk niet dat ze Groenewegen een topnotering laten rijden in San Remo. In 2019 werd hij 78e en in de interviews over San Remo laat hij vrij duidelijk merken dat ooit misschien San Remo winnen echt een meer-jaren-project is.

https://www.ad.nl/wielrennen/groenewegen-gezien-dat-ik-hier-de-komende-jaren-mee-kan-doen~a9a2f9470/

hartstikkebedankt

De spreiding over de renners wordt echt zo erg uitgesmeerd. Inmiddels ben ik in de top-100 beland maar met de top-10 heb ik met bijna iedereen 7 tot 12 (!) verschillende renners.

Jofferde

Jullie moeten het volgende niet vergeten:

'Aan de andere kant is de ‘normale’ klassieker Milaan-San Remo niet te vergelijken met de etappe in deze ronde. Een sprint lijkt ons aannemelijker dan normaal.'

Volgens DQS ploegleider Patrick Lefevere.

Dus waarom zouden morgen mannen als Bennett, Groenewegen, Ewan niet kunnen winnen?

Laatst gewijzigd
Platje

Ewan was in 2018 2e in de normale MSR..

Punchen of verzuipen

Ewan is een sprinter die bovengemiddeld goed heuvels aan kan, zelfde geldt voor Bennett (en Matthews, en Kristoff, en Sagan). Wat je je denk ik vooral moet afvragen is in welk scenario Groenewegen wint en wat daarvoor moet gebeuren. Ik zie heel weinig scenario's voor mij waarin een (toch wel bovenal) pure sprinter als Groenewegen die rit gaat winnen. Iedere ploeg met een luxesprinter die een heuvel aankan zal -- neem ik aan -- trachten Groenewegen op te roken op de Cipressa en Poggio. Een koersverloop waarbij geen enkele ploeg koers maakt om zo effectief met Groenewegen naar de finish te rijden lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Jasperdewaal11

Zou Nibali weer een poging wagen zoals hij de MSR in het verleden won ?

Chef83

Ik twijfel nog een beetje wat ik met mezgec,garcia ,en bennet doe hebben zei hier kans ?

Risje89

Lijkt me wel, maar alles zal afhangen van het koersverloop. Krijgen we een massasprint, sprint met uitgedund peloton of groepje aanvallers/solo aanval die tot het einde reikt? Het kan in principe alle kanten op.

JoostEmpty

Ik denk dat het een afgeslankte massasprint zal worden, zonder Bennett en Groenewegen, met Ewan en Demare.

Demare zal winnen, vermoed ik. Zoals als hier al eerder opgemerkt worden de etappes en punten vrij gelijkmatig verdeeld over de renners. Als ik dan naar de sprinters kijk, dan zie ik dat Matthews, Viviani en Demare als enige sprinters van 3 miljoen of duurder nog zonder overwinning zitten. Er zijn nog twee aannemelijke kansen voor sprinters. Een van de drie blijft dus waarschijnlijk zonder overwinning. Dat lijkt mij Matthews, die sprokkelt namelijk her en der wel z'n punten en gaat ook op het podium van het puntenklassement eindigen en is op die manier z'n geld waard.

Dan blijven dus Viviani en Demare over. Wie pakt MSR en wie pakt de laatste rit? Dat is in principe 50/50. Beide kunnen de Poggio wel verteren, maar Demare heeft toch wat betere resultaten in San Remo en dus zie ik Viviani in Verona het zegegebaar maken.

Maar het kan natuurlijk ook zomaar anders gescript zijn.

Treenert

"Het is weer tijd voor de Scorito Grand Tour en hier is uw gastheer; Hans van der Tooogt. En hebben we haar al gezien? Ze draait weer alle bordjes om, onze enige echte eigen Leontien. Toe maar, draai maar aan het rad."

dvansteenis

Zal dit verdelen van de etappes tot het einde zo blijven? Gaat dat ze lukken?
MSR dan Demare als ik met Joost mee ga (ik zie zelf eerder MVDP, al heeft die al veel punten gehaald). Vervolgens die heuveletappe voor de vluchters kan natuurlijk door velen worden gewonnen als je van een vlucht uit gaat tenminste. Lombardije voor A Yates? Stelvio.... Tja. Klimmer met een goede afdaling. Roglic en Nibali vallen af. Alaphilippe? ITT zal REV wel winnen. Voor die laatste etappe zie ik Viviani echt niet winnen...

Ludi

Msr demare/matthews/mvdp/flip
Vlucht teuns/gilbert/greg/schachmann/mvdp/flip
Lombardia valverde/a. Yates/flip
Stelvio quintana/mal
Itt thomas/evenepoel
Sprint viviani/demare/nizzolo

Zoiets? Lombardia kan ook nog uit een vlucht, dus dan 20 extra kanshebbers

Jofferde

'@JoostEmpty

Bennett zal dat heuveltje toch wel over komen?

Daarnaast staat in het perscentrum: Aan de andere kant is de ‘normale’ klassieker Milaan-San Remo niet te vergelijken met de etappe in deze ronde. Een sprint lijkt ons aannemelijker dan normaal, met Sam hebben we dan altijd iemand achter de hand.”

Ik zou het belachelijk vinden, mocht Bennett dus geen top 10 rijden. Vooral met dit stukje tekst erbij.

Ludi

Als zoals vorig jaar een groep wegspringt, dan zit bennett daar niet bij en wordt hij geen top 10.

Met een grote kopgroep die vooruit blijft rijd hij geen top 10.

Natuurlijk zijn er andere scenario's waar hij wel top 10 rijdt.

Laatst gewijzigd
Punchen of verzuipen

Er is ook een heel blik renners dat volle petrol zal willen rijden op de Cipressa en Poggio om de finale zo lastig mogelijk te maken, lijkt mij? Naesen, Van Avermaet, Gilbert, Alaflip, etc. hebben allemaal belang bij oorlog. Ik vind de suggestie dat er waarschijnlijk wel een sprint met een flinke groep zal komen omdat alle ploegen het rustig controleren in de finale vrij opmerkelijk.

Imbatido

Ik zou eigenlijk eerder zeggen dat sprinters juist minder kans maken nu in Sanremo door de vermoeidheid van een grote ronde. Normaal als ze fris zijn komen ze al vaak te kort, nu zijn ze al twee weken onderweg en hebben ze zich al over tal van monstercols gesleurd.

Ik verwacht dan eerder een select groepje met punchers die makkelijker de bergen over gaan en relatief hebben kunnen sparen. Dus gewoon een groep zoals vorig jaar met usual suspects als Alaphilippe, Sagan en renners als Gilbert, Van Avermaet. Een sprint met pure sprinters die hier nog nooit wat hebben laten zien zou ik behoorlijk onrealistisch vinden.

Eigenlijk verwacht ik ook wel wat van Wout van Aert. In het echt krijgt hij eigen kansen in de Tour van Jumbo-Visma, maar hier heeft hij op eigen kracht pas 2 punten gehaald. Dus morgen gaat hij winnen.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Het zou me echt verbazen als van Aert nu ze EINDELIJK die gele trui in handen hebben, ineens voor eigen succes mag gaan. Maar wie weet denkt de scripteur daar anders over:)

Verwachten we nog wat van Nizzolo morgen?

Poeksel

'@dermeister: In de etappe die Trentin won gaf Bennett zichzelf vooraf wel kansen volgens het perscentrum. Hij werd daar 137e. Je moet dat perscentrum dus niet zien als voorspelling voor de uitslag denk ik...

Laatst gewijzigd
Jofferde

'@Ajvenema ik verwacht (zo te zien als enige) een massasprint morgen met een top 10 voor Nizzolo. Maar ik wil hier niet verantwoordelijk voor zijn, mocht het tegenvallen :P

1 2 ... 114 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.