Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 113 ... 153 154
nasibal

Fuglsang inderdaad nog even kopje koffie gedronken. Waarschijnlijk samen met Majka

3 ,5 minuut verloren in 2 km XD

Ook mooi, MAL pakt de bergtrui op 2 puntjes.

EDIT: Inderdaad ook wel interessant dat hij 4 seconden minder achterstand heeft dan de renner voor hem.

Laatst gewijzigd
Reyn

16.55-400km Gaat nog wel even duren. Ellenlange beklimming....πŸ˜‰

Jofferde

Vandaag 310 punten. En dat met Valverde als kopman... hadden veel meer punten kunnen zijn

NCK17

Het is overigens ook totaal onrealistisch dat nog geen enkele renner meer dan 1 keer heeft gewonnen.

Valvuillerdemoz

Ja dat was toch duidelijk dat Bernal vandaag moest gaan winnen? Deze keer wel de juiste kopman gekozen, uiteraard.

Wel opvallend trouwens dat als er iemand uit de kopgroep lost in deze Grand Tour, dat die dan ook twee tellen later meteen al door het peloton heen zakt (zoals Majka, Aru en Fuglsang vandaag) Daar moet de scripteur misschien nog even aan werken.

kaboutertje

Kijk ook even hoe absurd dicht bijeen het puntentaantal van de klassementsrenners ligt (3m+). Enige negatieve uitzonderingen zijn Landa, Kruijswijk, Quintana (waar was die vandaag ineens weer) en Mas.

NCK17

Kruijswijk zal in de stelvio rit vast veel punten pakken.

Chef83

Eindelijk zakken pinot en landa er terecht doorheen want die kunnen normaal ook de 3e week niet aan πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œik denk dat ze er helemaal doorheen zakken net als fuglsang .

Valverde verwacht ik nog wel wat van deze grand tour .

Valvuillerdemoz

Oh het werd ook tijd voor wat meer uitvallers, zie ik. Vandaag 8 man uit koers, waaronder mijn donkere-sprint- paard Bonifazio ( OTL) en Nicki Terpstra en Jos van Emden.
Team van der Poel vandaag met 3 man buiten de tijd!

Laatst gewijzigd
Chef83

En wat doet ciccone hier tussen ? πŸ˜…πŸ€£πŸ€£ die zakt ook de 3e week naar plaats 300πŸ€£πŸ€£πŸ˜πŸ˜πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„

nasibal

Jumbo heeft vandaag zowel de gele trui als de rode lantaarn. Ook mooi :D

luukert

Dinsdag met 75 km/u van Milaan naar San Remo?

LaTrapper

'@B100 ja anders komen ze aardig laat binnen

La Primavera

Van de week kregen we een schitterende foto van de Stelvio te zien toen ze het over de Tourmalet hadden.
Vandaag kregen we een schitterend hoogteprofiel van de Mont Ventoux te zien toen ze het over de Angliru hadden.

Echt.. hoe krijgen ze het voor elkaar. Dit zijn bergen die iedere wielerliefhebber kan dromen. Blijkbaar hebben ze een willekeurige Jan-Peter uit Hendrik-Ido-Ambacht als stagiair aangenomen.

De Condor van Echt

En wederom gestraft voor Higuita als kopman - het lijkt wel een echte ronde! πŸ˜‚ Gelukkig heeft Ciccone voor mij de schade geneutraliseerd - in een β€œechte” ronde zou ik Poga kopman hebben gemaakt, scheelt 26 pp tov Higuita, en Ciccone had er 28. Ben dus best tevreden, sta op 95,8%. (Maar hou mijn hart vast voor komende ritten 😱)

Vandaag veel minder rare dingen in het script trouwens (hoewel niet foutloos, maar je ziet dat het snel in elkaar is gezet). Ik had vandaag minder het tombola-gevoel dan gisteren. Ook weer leuk om te volgen!

Punchen of verzuipen

Na twee mindere dagen met Benoot en Roglic als kopman (gezakt van 99% naar 96%) vandaag gelukkig weer goed gegokt met Roglic als kopman. Dat was een wat cynische 'Roglic zal nu wel aan de beurt zijn'-keuze, en die bleek inderdaad juist.

In het verslag schreven ze -- terecht -- dat Bernal de afgelopen dagen een beetje 'gevangen' zat door de gele trui van Thomas. De suggestie die wordt gewekt is dat Bernal eigenlijk veel harder had gekund. Maar wat is er vandaag dan precies veranderd? Waarom mocht (of mocht hij eigenlijk nog steeds niet?) Bernal vandaag wel all-out? Daar zou ik wel wat meer informatie over willen hebben.

Met Nibali die er nu opeens doorheen zakt schrijf ik hem alvast op voor San Remo en Lombardije!

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Vond het vandaag ook beter, al helpt de score wellicht. Bernal was wel behoorlijk voorspelbaar, in het echt had ik het hem niet meer gegeven na zulke dramatische uitslagen:) neem aan dat ie iedereen nog ff de moeder rijdt op de stelvio om het daarna in de tijdrit nΓ©t niet te halen?

En, ik ga maar even uit van winst demare in MSR! Of ik heb kopman durf te maken weet ik nog niet

Valvuillerdemoz

'@De Condor: spannend was het zeker om te volgen!
Ik sta nu op 95,6%, dat scheelt dus maar 4 punten en twee plaatsen in de WF Forumpoule.

arjenzvob

Haha dat stukje in het perscentrum over Alpecin-Fenix. Geniaal!

Laatst gewijzigd
Platje

We kunnen inmiddels wel een boekwerk schrijven met foutjes in de verslagen van plaatjes, teksten, verkeerde teamgenoten etc.

Samen met de onwerkelijke uitslagen van sommige renners (of elke renner mag 1 of 2 keer doping nemen deze ronde?), de minieme tijdsverschillen, de tijdsverschillen van een knecht die stil komt te staan op een berg, de vooraf gegeven hints/vorm van de dag (hoelang was Dumoulin bijv uit de roulatie? Higuita in topvorm? Zijn maar 2 simpele voorbeelden) en zo zijn er nog heel veel frustraties / verbeteringen op te noemen..

Mocht Scorito weer wat verzinnen (blijft een topidee dit! En vond het puzzelen/lezen vooraf fantastisch): geef jezelf wat meer tijd om alles uit te werken, naast de werkelijkheid te leggen, en door meerdere kenners laten lezen!

Ajvenema

Trouwens, aangezien de toppers allemaal redelijk gelijk scoren, zal uiteindelijk de meest gebalanceerde ploeg qua sprint/heuvel/berg gaan winnen?

Zadelpen

Team Zadelpen liet zich deze ronde nog niet Γ©cht zien, maar dat heeft blijkbaar vooral te maken met het feit dat ze enigszins in dienst moest rijden van het script. Vandaag sprongen ze op het juiste moment mee en hoefde ze niet te wachten. Een goede keuze, want team Zadelpen reed iedereen eraf en komt solo over de meet. Mooie overwinning voor dit oersterke team, die door hun zege nu steeds hoger staat in het algemeen klassement.

Dat bericht na de etappe over Bernal is rechtstreeks gejat van ons weblog β€˜Ut Zadelpennetje’. Schandalig!

wesley1983

Dit was al veel realistischer idd, had ik ook al veel eerder verwacht, Bernal heeft eigenlijk maar 1 bergrit meer over (de stelviorit). Dus denk dat hij opnieuw in de aanval gaat (nu Thomas toch de trui kwijt is) en dat er veel tijdsverschillen gaan zijn. Enige jammere vind ik dat Quintana net als in de eerste bergrit erdoorheen zakt als man in supervorm in het voorjaar. Nibali is wss omdat ze nog Lombardije gaan koersen en Pinot omdat hij al heel vaak topplaatsen had. Nairo heeft nu 100 puntjes (voor 3.5M en zoveel aankomsten bergop natuurlijk te weinig) en ook maar 1 deftige kans om nog wat te oogsten, al heel vaak een bergrit gewonnen en zou een mooiere winnaar zijn dan bvb. Pozzovivo die al een rit won. Voor de Stelviorit nog even nadenken over de kopman, Egan of Nairo dus. Maar eerst nog MSR , een vluchtetappe en Lombardije!

jsprunk

Opvallend wat Lefevre zegt:

Vorig jaar won Julian hier op magistrale wijze, maar ook Zdenek, Yves, Kasper en Remco zouden dit parcours prima aan moeten kunnen

Geen Bennett dus?

Jofferde

'@jsprunk dan zou ik de laatste regel van dat stukje nog maar eens goed lezen. Ik overweeg Bennett zelfs als kopman.

Wat denken jullie van Teuns dinsdag? Denk dat we daar geen top 20 van mogen verwachten toch?

1 2 ... 113 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.