Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 116 ... 153 154
Chef83

Stuyven zie ik ook echt op het podium eindigen morgen .ii twijfel zelf nog tussen valverde , mezgec ,of de zekere 11 pnt van thomas.

Ludi

[Quote]Peter Sagan, Michael Matthews en Greg Van Avermaet zijn een trio in hetzelfde schuitje. Sterk genoeg om in de aanval te raken, de inhoud om diep in de finale nog een cartouche op overschot te hebben maar geen van de drie mag het tot een groepssprint laten aankomen. Matthews en Van Avermaet zijn nooit wereldtop geweest in een vlakke sprint, Sagan lijkt dat niet meer te zijn. Daarom zullen ze alle drie eerder moeten proberen aanvallen, ofwel wegraken met enkelingen die trager zijn dan hen. Als ze met Trentin, van der Poel en Alaphilippe naar de meet gaan zijn ze geklopt.[/quote]

Wat? Sagan en matthews zouden normaal een flip, vdpoel en misschien trentin erop leggen naar mijn mening in een vlakke sprint, ook na 290km. Greg akkoord.

Als we "niemand wint 2x" buiten beschouwing laten zou ik zeggen, puur voor de winst:

***** Sagan, Matthews
**** Kristoff, Demare, Ewan, Bennett
*** Trentin, Degenkolb, MvdP, Alaphilippe, Naesen
**+ Gilbert
** Nizzolo, Mezgec, Hoffstetter, Viviani, Venturini,Cimolai, IGC, Stuyven
* GvA, SKA, WvA, Teunissen, Politt

Alle 4sterren pakken die laatste klim ongeveer even gemakkelijk naar mijn mening. De 1 en 2 sterren zouden nooit moeten winnen eigenlijk, zijn zwakkere 4 en 3 sterren respectievelijk. Gilbert 2+ door team, anders niet onder naesen.

@julius: niets over degenkolb? Lijkt me, misschien na ewan, de beste kaart van lotto. Bennett lijkt me ook zeker niet slechter dan ewan/demare.

Laatst gewijzigd
Berend

Weer een lastige opstelling voor team Berend Botje..
Ik ga er maar even van uit dat de AK-mannen zich niet laten zien, dus ook Nibali niet. Al weet je het met hem nooit.

Grote ontsnapping met 30 man? Dan zitten deze mensen er vast bij:
- VdPoel, GvA.
- Sagan, Matthews.
- Mezgec, Degenkolb.

Dan twijfel ik nog welke 3 renners van onderste rijtje:
- Pure Sprinters: Bennett, Groenewegen
- Aanvaller: Schachmann, Teunissen, T.De Gendt

Ik neig naar Bennet, Schachmann en Groenewegen, durf ze niet thuis te laten :)

TrEb

zelf twijfel ik nog tussen de Bahrein renners Teuns of IGC. iemand nog een mening tussen deze renners?

RemcovanderMaas

Ik denk dat ik ze beiden mee neem TrEb
Ze kunnen deze etappe allebei aan, en Bahrein heeft nog geen etappe gewonnen dus die ploeg is wellicht aan de beurt.

Punchen of verzuipen

Voor mij is het vandaag denk ik aan:
Stuyven
MvdP
GvA
Bennett
Ewan (C)
Kristoff
Matthews

Nibali
Thomas

Die eerste zeven lijken mij vrij zeker. Nibali hebben ze tijd laten verliezen de laatste dagen en die heeft natuurlijk een geschiedenis met Sanremo, gokje dus, maar wel een gokje dat ik graag neem. Thomas neem ik nu mee voor truipunten. Andere opties voor die laatste plek: Teuns, Schachmann, Benoot, of een andere klassementsman. Voor Teuns, Schachmann en Benoot zie toch vooral een rol weggelegd in de heuveletappe hierna en in Lombardije.

Ewan als kopman, want... sja waarom niet? Er kunnen er zoveel winnen hier en hij zeker ook. Het blijft een gok. Met zijn korte notering de in de Ronde van Vlaanderen deze Grand Tour heeft de scripter in ieder geval aangegeven te zien/denken dat Ewan zwaar klassiekerwerk aankan. We gaan het meemaken!

TrEb

'@ Remco, dank je voor je reactie, weer een dilemma er bij. Heb nog 1 plek over.... nog een poosje puzzelen, mogelijk Mezgec eruit en beide Bahrein erin klikken.

Team tot nu toe,
Teunissen (verwacht dat Jumbo hem mee laat springen in de kopgroep)
Matthews
Sagan
Stuyven
Nizollo
VdPoel
Fuglsang
Mezgec / wordt misschien Teuns

Bennett laat ik op de bank verwacht sneller een Asgreen / Stybar / Alaphilippe in de finale.
IGC

Laatst gewijzigd
Risje89

G. Thomas
M. van der Poel
M. Schachmann
P. Sagan
S. Bennett
A. Kristoff
M. Matthews (C)
G. Nizzolo
I. García

Bling nog maar eens kapitein gemaakt, het zal toch wel een keertje lukken?
Ik verwacht een sprint met een grotere groep, vandaar de vele sprinters.

arjenzvob

Altijd mooi, die etappes die alle kanten op kunnen gaan. Beredeneerd gokken levert mijn volgende opstelling op:

Sagan (c) Allerlei scenario's mogelijk dat hij een goede notering rijdt, dus veilige keuze
Majka: ik gok op winst Sagan en hij krijgt sowieso punten voor groen Sagan en eigen bergtrui pos. 2
Thomas: 11 punten eigen positie en witte trui Bernal
Nibali: wie weet heeft hij snode plannen, moet toch tijd terug pakken

Kanshebbers naast Sagan in mijn ogen:
MvdP: kan de Poggio aan en goede eindspurt
Gilbert: wat zou het mooi zijn, z'n 5e monument. Maar iets te voor de hand liggend lijkt me. Top 20 lijkt me wel en anders teampunten Ewan/Degenkolb
Bennett: mocht het op een sprint uitdraaien, en het perscentrum hint op een eventuele goede notering
Matthews: kan Poggio aan en goede eindspurt
Trentin: kan Poggio aan en goede eindspurt

Jofferde

Mijn team:

Sagan (C)
Matthews
Bennett
Nizzolo
Trentin
Van der Poel
Stuyven
Thomas (11 zekere punten)
Lopez (12 zeker punten)

Cimolai & Teuns laat ik op de bank.

@arjenzvob slaat de spijker op zijn kop: Sagan (c) Allerlei scenario’s mogelijk dat hij een goede notering rijdt, dus veilige keuze

Laatst gewijzigd
Chef83

Er blijft een groep van een man of 25 vooruit en dan denk ik dat daar zeker bij zitten avermaet,sagan,matthews,stuyven,garciacortina,mezgec ,schachmann,vdpoel,alaphillipe,valverde,gilbert,naessen,.
Denk dat ze een min of 4 vooruit blijven staat valverde ook ook op de 10e plek alg klassement weer waar hij zeker hoort.

Verwacht de laatste 2 bergritten dat ciccone ,landa,hagen er nog doorheen zakken of opgeven .

Bennet groenewegen ewan zitten er vandaag niet bij .

Julius9K

Allen bedankt om mijn voorbeschouwing te lezen en hier kritische bedenkingen bij te hebben. Zoals ik aangeef in het begin van mijn stuk is Milano – Sanremo een echte loterij. Je kan makkelijk dertig namen opnoemen die op een of andere manier kunnen winnen. Ik heb mij beperkt tot tien namen, waardoor er een aantal uit de boot zijn gevallen. Bij deze geef ik graag antwoord op jullie vragen.

@DerMeister

Zowel Giacomo Nizzolo als Sam Bennett hebben beiden vier keer Sanremo gereden in hun carrière. Allebei haalden ze hun beste notering in 2019, met Nizzolo als 20ste en Bennett als 28ste. Het zijn twee goeie sprinters die enkele heuvels zeer goed kunnen verteren. Helaas lijkt het daardoor de lange afstand die hen beperkt om, toch in het verleden, mee te doen voor winst. Dit zal er niet op beteren nu de koers wordt gereden in de derde week van een grote ronde. Indien Bennett én Julian Alaphilippe in de kopgroep raken, zal de Ier wellicht gebruikt worden als knecht voor de winnaar van vorig jaar. Van Alaphilippe weet iedereen dat hij het kan afwerken, over Bennett kan niemand dat met zekerheid zeggen.

Nizzolo is de onbetwiste leider bij NTT, maar welke steun krijgt hij daarvoor terug? Ryan Gibbons en Michael Gogl lijken de enige die op papier iets zouden kunnen betekenen in de finale voor hun kopman. Helaas heeft dat duo niks van goede vorm getoond deze Grand Tour. Als Nizzolo geïsoleerd zit in de kopgroep, maakt hij bijna geen kans. Door al deze onzekere factoren heb ik Bennett en Nizzolo niet vermeld als mogelijke winaars.

Jasper Stuyven raakt morgen wellicht mee in de vlucht, kan zeker de hellingen overwinnen rond Sanremo en heeft een goeie sprint in huis. Met Stuyven als podiumkandidaat ben ik zeker akkoord, alleen is het moeilijk te zien hoe hij zal winnen. Hij klimt goed maar wellicht niet goed genoeg om van de springveren weg te rijden op een van de heuvels. En als hij met een groepje naar de meet gaat, zal er waarschijnlijk altijd eentje sneller zijn dan Stuyven. Daarom kan het dus goed zijn dat de Belg podium rijdt, maar het hoogste schavotje lijkt zeer moeilijk.

@platje

Oliver Naesen rijdt eigenlijk al het gehele seizoen onder zijn niveau. Vorig jaar was hij in de vorm van zijn leven, en won hij nog niet. Daarom lijkt Naesen me zeker een goeie kandidaat op top 10, maar niet op winst.

@kj

Michael Matthews is absoluut wereldtop wanneer het een oplopende sprint is. Een vlakke pelotonsprint daarentegen heeft hij nog niet al te vaak gewonnen. Daarnaast was ik ook ontgoocheld over zijn finale in Bilbao, waar hij renners als Carl Frederik Hagen, Alex Aranburu en Luka Mezgec niet kon volgen op de Baskische muren. Hierdoor ben ik niet erg optimistisch over Matthews.

Peter Sagan werd dit seizoen al geklopt in een sprint door onder meer: Rudy Barbier, Ivan Garcia Cortina en Niccolo Bonifazio. Dat geeft alvast niet veel vertrouwen dat hij nu de maat zal nemen van Matteo Trentin, Mathieu van der Poel en Julian Alaphilippe. Die laatste heeft hem er tenslotte vorig jaar opgelegd in de sprint op dezelfde aankomst. Daarnaast heeft Sagan traumatische herinneringen aan de finale van Sanremo met Michal Kwiatkowski en Gerald Ciolek als boemannen. Daarom zou ik het als Sagan niet aandurven om opnieuw met een grote groep naar de streep te rijden, en al eerder proberen wegraken. Al zijn er natuurlijk nog een pak renners met minder explosiviteit voor wie dat nog veel meer geldt dan voor Matthews en Sagan.

Wat John Degenkolb betreft vermoed ik dat Lotto-Soudal twee plannen heeft. Ofwel een grote sprint met Caleb Ewan, ofwel een verre aanval van Philippe Gilbert of Tim Wellens. Ik zie Degenkolb geen aanval plaatsen, en Ewan zal minder snel lossen uit het peloton dan de bonkige Duitser. Hierdoor lijkt de winnaar van 2015 wat tussen twee stoelen te vallen. De enige mogelijkheid is dat Degenkolb mee is met de vroege vlucht en Ewan niet. Dan zal Lotto-Soudal wellicht zijn kaart trekken, al zijn er dus betere opties voor de Belgische ploeg.

Chef83

Enigste twijfel in mijn team is de cap keuze had de hele tijd sagan staan maar twijfel nu toch om vd poel of matthews of zelfs flip te nemen nog 2 uurtjes schuiven 😁😆.

Punct

Het is niet te doen, zeker als je een dag extra hebt om te wikken en te wegen.

Alaphilippe (c)
Sagan
Matthews
MvdP
Valverde
Schachmann

Allemaal vier of vijf sterren wat mij betreft ...
maar dan...

Bennett, want misschien toch sprint en anders voor de truipunten? Roglic, Bernal of Thomas, want truipunten? Lastig.

Ik heb geen Wellens, Benoot, Greg of Gilbert. Mijn favoriete Belg is Teuns. Bahrein heeft nog niks gewonnen, dus ... zou het?

En verder ...

Politt zou dit in het echt ook prima kunnen, maar of de scripter op de hoogte is van zijn prima vorm? Zelfde verhaal voor 'klimmer' Higuita, die kan zoveel meer dan de scripter denkt. Nou ja, het zij zo.
Aranburu, ook al zo onderschat, maar goed, misschien toch te weinig inhoud voor zo'n lange koers.
Kragh Andersen dan maar, of toch Mike Teunissen, voor de Roglic-punten en de kleine kans dat hij als een Nikki Terpstra meezit in de vlucht ... Lastig, lastig.

Treenert

https://www.youtube.com/watch?v=2XV1YUwbPgI

Één van de twee wordt kopman, garantie voor top-5 maar wie wint?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Niki Terpstra (Team Total Direct Energie)
”Zonde, ik had nog graag in Italië gereden, zeker Milaan-San Remo, maar ik ben een beetje grieperig. Het was dan ook niet de dag van Team Total Direct Energie, ook Niccolo is eruit, hij kwam buiten tijd binnen. Ik hoop dat Adrien of Lilian toch nog voor wat kleur kan zorgen deze Grand Tour!”

Laatst gewijzigd
Punct

'@ Berend Botje Geen Groenewegen maar Teunissen, kan zomaar bij de vluchtgroep gescript worden, en mocht Groenewegen onverhoopt winnen heb je in elk geval teampunten voor Teunissen

Ludi

'@treenert Kwiato, sowieso ;)

De Condor van Echt

Maandagavond 18 mei, La Cloche

De condor ving het volgende gesprek op tussen twee ploegleiders, die hij maar even A en B noemt.
A: Zo, hehe, fijn, een dagje relaxen!
B: Zeker, want morgen kan het in het begin wel eens heel stressvol worden!
A: Denk het ook, ik denk niet dat je morgen mag zien als een normale ééndagskoers.
B: Zeker niet. De ploegen met een topsprinter zie ik morgen niet de controle in handen nemen.
A: Inderdaad; TJV heeft donderdag en vrijdag twee heel pittige klussen om te klaren, dus die zullen zich sparen, nog los van de vraag of Groenewegen denkt dat hij na de inspanningen van afgelopen week, na 290 km koersen de Poggio nog over komt. Maar DQS zie ik wel in staat tot controleren en op een massaspurt aansturen. Daar hintte Patje toch op?
B: Haha, je moet niet alles geloven wat hij zegt! Juist hem niet - zijn ploeg kan bij elk scenario winnen, vroege vlucht, late uitval, massasprint, harde koers, anything. Nee, die gaan niet in hun eentje op een massasprint aansturen, zeker omdat vrijdag een parcours op hun maat is.
A: Inderdaad, vrijdag verwacht ik een open koers, met klassementsmannen die nog wat proberen. Daar spint DQS meer garen bij. Maar denk je echt dat andere ploegen met een topsprinter hen niet zouden steunen? Cofidis niet nee, die hebben daar de ploeg niet voor. Die zullen wel meeschuiven in de vlucht, maar wat dacht je van BOH en SUN?
B: Mwah, DQS zal zeker mannetjes meesturen, dus ik denk niet dat BOH en SUN dan de kolen uit het vuur zullen willen halen en het gat dichtrijden, zodat Bennett dan schaterend alsnog als eerste over de streep komt omdat DQS zich heeft kunnen sparen. Ik denk eerlijk gezegd dat het slimmer is als BOH en SUN ook meedoen in de vlucht.
A: Je hebt gelijk, hetzelfde geldt voor GFC, en UAE denk ik ook.
B: Zeker. Want zoals onze collega @Kj al zei: haal de naam weg en je hebt een vluchtersetappe of een wachten-wachten-wachten-poef!-koers.
A: Kortom: we krijgen morgen twee koersen, verdeeld over twee pelotons. Het achterste peloton met de klassementsploegen neemt een snipperdag, en het voorste zit vol met sprinters met teammaten, punchers en avonturiers. En dat voorste peloton gaat in de finale flink koers maken!
B: Inderdaad. Dus ik denk dat we onze sprinter met een of twee knechten en onze hardrijder moeten meesturen.
A: Doen we! Mooi, dat is ook weer opgelost. Hé, wie klopt daar aan het raam? Als dat onze vriend Tony Gallopin niet is. Wacht, even vragen wat hij wil. OUI, J'ECOUTE!
G: [niet te verstaan]
A: La Cloche? Non, c'est pas ici!
G: ....
A: Hè?
G:...
A: C'est tout droit, 3 kilomètres!
G:...
A: OK, salut!
B: Haha, wat een pechvogel... Doen we er nog eentje of breken we op? We hebben nog een lange trip voor de boeg!

Dinsdag 19 mei

De voorspelling van onze anonieme ploegleiders komt uit: vanaf het begin zitten een hoop ploegen met sprinters en avonturiers vooraan. Er breekt een grote groep los, en velen maken de oversteek. Daarna gooien de klassementsploegen het blok erop, en presto: twee pelotons, met een volstrekt ander tempo. Het voorste krijgt 1', 3', 5', 8', 12', en voor we het weten is het verschil 25'.... Letterlijk elke ploeg heeft een of meer mannen mee. De samenstelling van deze bijna 60 man sterke groep:
AFC: Thwaites, Vakoc, Van der Poel
ALM: Naesen, Gallopin
ARK: Hardy, Boudat
AST: Aranburu
BOH: Selig, Oss, Sagan
CCC: Koch, De Marchi, Trentin, Van Avermaet
COF: Vermote, Viviani
DQS: Lampaert, Serry, Alaphilippe, Morkov, Bennett
EF: Vanmarcke
GFC: Küng, Ladagnous, Démare
INS: Puccio
ISN: Politt, Dowsett, Zabel, Hofstetter
LTS: Hansen, Gilbert, Degenkolb, Ewan
MOV: Roelandts
MTS: Impey, Mezgec
NTT: Campenaerts, Gibbons, Nizzolo, Gogl
SUN: Arndt, Roche, Süttterlin, Kragh, Matthews
TBM: Haller, Battaglin, Garcia
TDE: Ligthart, Manzin
TJV: Teunissen
TSF: Stuyven, Theuns
UAE: Kristoff, Philipsen, Costa

Na 140 km, op de beklimming van de Passo del Turchino, schudden SUN en DQS al eens aan de boom. Een paar wapperen er even af, maar in de afdaling en de vallei erna wordt de groep toch weer compleet. En zo sleept de koers zich nog 50 km voort. Bij de tussensprint wint Bennett voor Matthews en Sagan. Daarna laat Bennett zich op zijn gemak terugzakken; hij wil zijn reserves sparen voor de komende week en Modena. Dan zetten GFC, SUN, ISN en DQS hun hardrijders op kop, en gooien zo gelijk hun kaarten op tafel! Het voorste peloton wordt steeds langer uitgerekt, en de mannen achterin raken steeds vermoeider. Als deze eerste groep de eerste heuvelachtige zone bereikt, kan de tweede uitdunningsslag beginnen. Eerst geven de hardrijders af, omdat hun taak erop zit, dan worden de zwakkere broeders eraf gereden. Na de Cipressa zijn alleen nog Van der Poel, Naesen, Gallopin, Aranburu, Oss, Sagan, Trentin, Van Avermaet, de 5 QS'ers, Vanmarcke, Ladagnous, Démare, Politt, Hofstetter, Gilbert, Degenkolb, Ewan, Roelandts, Mezgec, Gibbons, Nizzolo, Roche, Kragh, Matthews, Garcia Cortina, Battaglin, Teunissen, Stuyven, Costa en Kristoff nog over.

Dan komt de Poggio: SUN, QS, LTS geven een flinke snok, waaronder weer een hoop mannen moeten lossen! Ze komen met een flinke vaart langs de plek waar afgelopen winter de wegenwerken hebben plaatsgevonden om de gevolgen van de aardverschuiving te herstellen. Een slordige bouwvakker heeft een schep laten liggen, waar de onfortuinlijke Gallopin tegenaan botst. Hij moet wachten op een vervangende fiets, en ziet de voorste groep uit het zicht verdwijnen... #gallopech, inderdaad. En die voorste groep slaat in de beklimming uiteen, doordat Alaphilippe en Van der Poel een versnelling plaatsen! Van Avermaet, Impey, Costa, Battaglin en Gilbert kunnen mee. BOH en SUN slaan de handen ineen; met de daalkunsten van Kragh en de laatste reserves van Oss - die een geweldige wedstrijd rijdt! - komen Matthews en Sagan erbij, maar tegen een prijs: andere snelle mannen, zoals Stuyven, Garcia Cortina, Kristoff, Garcia Cortina profiteren in eerste instantie ook. Wel zijn Degenkolb, Ewan, Teunissen, Theuns gelost. Het voorste elitegroepje slaat aan het pokeren: niemand heeft zin om met de ander naar de streep te rijden. Alaphilippe wordt streng in de gaten gehouden in dit man-tegen-man gevecht, nu alle knechten opgebruikt zijn - alleen Trentin en Van Avermaet zitten er nog met zijn tweeën. En dan, 500 meter voor het einde, schiet Mathieu van der Poel ervandoor! Die had dus blijkbaar nog wat over... Niemand durft te reageren, rijdend op de reserves. Zo wint het wonderkind zijn eerste monument!!! Van Avermaet, die op het laatst nog wegsprong, wordt tweede, Sagan wint het sprintje van de rest voor Matthews. Kristoff 5, Stuyven 6, Trentin 7, Garcia 8, Mezgec 9, Gilbert 10, Hofstetter 11. Daarachter komt een volgend groepje binnen: Ewan wint het sprintje voor de paar overgebleven krijgers, w.o. Costa en Nizolo, Démare.

En het tweede peloton? Na een kopje koffie op het terras met appeltaart komen die op 38' binnen...

Laatst gewijzigd
Punct

'@ Condor Briljant, wederom. Chapeau!

Poeksel

En zo wint Alaphilippe toch nog de Grand Tour!

Jofferde

Klasse weer @Condor
Maar laatst las ik in het Perscentrum dat vd Poel het toch wel zwaar vond worden in zijn eerste ronde + de vorige rit zijn 3 van zijn ploeggenoten afgestapt.

Zou MvdP vandaag er niet doorheen zakken?

Of slaat de grote Scorito scripter weer toe en mag vd Poel vandaag winnen omdat zijn team zo veel pech heeft gehad?

To be continued...

Ludi

Flip staat op 20-25 minuten toch? Beetje uitkijken met de tijdsverschillen. Daarom verwacht ik ook geen groep van 60 man, maar eerder 30~. Bij 60 zit er altijd een "valverde" tussen en dan krijg je heel de dag oorlog als je niet uitkijkt.

Punchen of verzuipen

Mijn gevoel zegt dat ze met het uitvallen van drie (!) ploeggenoten een soort rechtvaardigingsgrond hebben gecreëerd om Van der Poel te laten tegenvallen op terrein dat hem toch wel zou moeten liggen. Hij heeft natuurlijk ook al enorm veel (scorito)punten gepakt, dus gok dat de koek nu wel zo'n beetje op is. Daarom ook geen captain bij mij.

Teeke_de_Kapper

Schiterend verhaal Condor , dank je wel

Chef83

Toppp condor 👍👍👍

1 2 ... 116 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.