Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 123 ... 153 154
Hangtieniedanstaatie

9km aan 9 procent.. hoe kun je VD Poel dan overwegen? Dan is het wel totaal onrealistisch.

Kaassoufflé

Ik neem Trentin zeker in mijn team.. kijk maar naar giro 2016 etappe 18.. die heeft hij zelf gewonnen en is exact zelfde finish als vandaag.

Jofferde

'@Soef maar destijds zat de paramaritano klim in de rit. Die was slechts 4.6 km lang.
Vandaag is de montosoklim 9 km lang. In het echt zou dat toch veel te veel voor hem zijn?

Maarja je weet het nooit inderdaad.

MarvinG

'@hangtieniedanstaatie omdat ik het idee heb dat vd Poel al de hele ronde overschat wordt door de scriptschrijver. Zal me niets verbazen als hij zich hier ook weer in de punten rijdt.

Platje

Ik neem hem ook mee, Vuelta 2017, etappe 10.. ligt totaal aan de kopgroep natuurlijk en hoe hard die de koers maken maar hij kan wel iets

Jasperdewaal11

Heb nu het volgende lijstje:

Higuita
v/d Poel
GvA
Benoot
Gilbert
Schachmann
Teuns
Sagan
Matthews

Ben er alleen nog niet uit wie ik als capitano aanklik. Heb wel een gevoel bij Benoot of Teuns vandaag ofzo....

Reyn

In de voorbeschouwing wordt toch ook weer enigszins misleidende informatie verstrekt door te refereren aan de etappe naar Pinerolo in 2016 toen Trentin won. Dat was wel zonder de Montoso. Normaal gezien vandaag te zwaar voor VDP, Matthews, Sagan & Co. Is de etappe van vandaag 146km. of 158km?

Sloddies

Ontsnappers zullen het vandaag uitmaken. Zal een groot aantal renners zo'n 7 a 8 minuten voor de AK mannen eindigen. Daar zullen bijv Evenepoel en Valverde niet bij zitten, die staan te kort.
De Sloddies heeft niet veel ontsnappers in de gelederen. Stel Higuita toch maar weer op. Die zou dan ineens in de top 10 kunnen komen (dream on) en ook Fuglsang maar proberen. SKA wordt bij Sunweb niet genoemd, itt 5 ploeggenoten, maar hij is mijn laatste vluchter in het team.
Matthews wil toch nog proberen de groene trui spannend te maken, dus die zal in de vluchtgroep zitten. Gaat mee. En Sagan stel ik sowieso op vanwege zijn vaste punten (denk overigens dat Maijka vanavond in de bollen rijdt. Daarop ook Schachmann voor wat zekere punten en wellicht toch weer mee. Voor zekere punten ook nog Roglic en Thomas.
Mijn kopman vandaag: MvdP. Denk dat hij gewoon weer in de kopgroep meeglipt en weer in de punten gaat rijden. De komende dagen is hij kansloos.

Chef83

Hoeveel pnt pakt de nr 1 bij een tussensprint? Ik denk dat matthews tot daar meegaat en dan ze eigen leeg gaat rijden voor kelderman die berg op .

Vandaag goede kans op zoiets normaal gesproken .

1 TEUNS
2 AVERMAET
3 .
4.
5 KELDERMAN
6 SCHACHMAN
ENZ ENZ ENZ

dus denk matthews en vdpoel er niet bij zitten vandaag maar durf ik ze thuis te laten 😄

Ludi

Laatste overweging is kelderman, stuyven, thomas, roglic. Voor de laatste 2 plekjes. Valverde verwacht ik niet zo snel in de vlucht vandaag, die moet fris zijn om morgen mogelijk capitano te zijn.

SvenVDB

Ik verwacht vandaag nog wel iets van Valverde, maar niet in de vlucht. Dus voor de punten zal het wellicht niet veel Of niets zijn..

daan_zeelen_811806

Erg onrealistisch als MvdP vandaag weer kort gaat rijden. Op een gegeven moment is de koek wel op hoor..
Verwacht voor vandaag Schachmann of een Higuita al blijft het natuurlijk koffie dik kijken

danusz1986

Ik heb momenteel de volgende 7 staan:

Alaphillipe
MVDP
Teuns
GVA
Sagan
Thomas
Roglic

Heb nog 2 plekjes voor Kragh, Matthews, Trentin, Stuyven, Huiguita/Kelderman

Lastig lastig. Kunnen de Trentins van deze wereld de berg overleven.

BarryE1

'@ik Stuyven dacht gisteren een laatste kans te hebben op een overwinning. Zegt niet alles over vandaag maar verwacht m zelf niet op 9km a 9%.

Kaassoufflé

Voor Stuyven lijkt mij dit te zwaar. Dat zegt hij zelf ook in de pers..

MarvinG

Maar zeg nooit nooit, voegt hij op het eind nog even toe...

Jofferde

'@Ajvenema ik zit ook met Fuglsang. Zoals hier al door meerdere aangegeven is: normaliter zou hij nooit bij Lopez vandaan mogen. Maar in deze Scorito Tour weet je het nooit, en kan hij ook zomaar top 5 rijden

Laatst gewijzigd
kaboutertje

Verwacht vandaag 3 man van Movistar mee in de vlucht, aangezien ze momenteel slechts op de 11e plaats in het ploegenklassement staan op ruim een half uur van Trek.

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

Dazed en confused, zong Led Zeppelin destijds. Dat is precies de gemoedstoestand van de Condor - behalve dat hij zich een zeppelin voelt die lekgeschoten, gedesoriënteerd een veilige landingsplek probeert te zoeken... Wat een ramp gisteren, krap aan gemiddelde score... Het is een wonder dat hij zich nog bij de bovenste 7% bevindt!

Onderstaand script zal dus veel ongeloofwaardige zaken bevatten, vergeef het hem...

Na een keiharde strijd is na 50km dan toch de vlucht van de dag gevormd. O.a. een vlucht met Matthews wordt door BOH teruggehaald. De namen:

Serry DQS
Hardy ARK
Gallopin ALM
Mate cof
Fraile AST
Aranburu AST
Majka BOH (weer foutje van Boh: geen Schachmann...)
Masnada CCC
Greg van Avermaet CCC
Jesus Herrada COF
Mate COF
Higuita EF
De Gendt (LTS)
Wellens LTS
Vilella MOV
Chaves MTS
Teuns TBM
Calmejane TDE
Taramae TDE
Brambilla TFS
Ulissi UAE
Costa UAE

Al snel is de voorsprong 12’. Op de top van de Montoso blijkt Majka betere benen te hebben na de zware ritten: hij komt ruim voor Masnada boven, en laat zich dan rustig door peloton opnemen. In de afdaling slaan De Gendt en Costa een gaatje, maar worden teruggehaald.
Gallopin, die steeds meer een cultfiguur wordt, moet onderweg lijdzaam een selfie ondergaan met een fan, met een vintage Bianchi petje uit de tijd van Coppi op. Ja, heel leuk, ff lachen Tony... Gelukkig kan hij makkelijk aansluiten.
De beslissing moet vallen op het laatste klimmetje voor de finish. O.a. GvA en Higuita ondervinden dat ze in het script opeens geen explosiviteit meer hebben. Doordat Costa goed gang kan maken voor Ulissi, kan die laatste de rit pakken.
2 Teuns 3 Brambilla 4 Jesus Herrada 5 Aranburu 6 Costa 7 Serry. Nee, je verzint het niet.
Ondertussen in het peloton probeert MAL net als vorig jaar een gaatje te slaan, maar nu krijgt hij geen ruimte. Het peloton bolt op 8’ van de streep, zodat Higuita als troost goede zaken doet voor ak en witte trui.
(De Condor dacht in het ergste delirium dat 25’ wel leuk zou zijn, totdat hij bedacht dat de Grote Scripter nooit zou toestaan dat Higuita zo de Grand Tour wint 😂. Dream on, condor....)

hartstikkebedankt

De logische keuze voor Trek zou zijn om Mollema en Brambilla in de vlucht te krijgen en niet Stuyven

nasibal

Zoals hier al door meerdere aangegeven is: normaliter zou hij nooit bij Lopez vandaan mogen

Waarom niet? Die andere 6 renners in het team zijn geen pannenkoeken en er zitten ook geen 3 cols in het parcours. Fuglsang is hier absoluut niet per sé nodig voor MAL. Sterker nog. Mochten om onverklaarbare redenen al MAL's ploegmaats lossen op die col, dan rijdt Fuglsang er iig nog voor.

Ludi

2x mate ;")

Als ik astana was zou ik fugl in de vlucht doen, laatste stuk is beetje als strade, kan fugl goed. Laat aranburu mee gaan en je hebt een sterk koppel.

Ik vind brambilla, die de laatste 2x hier in de giro top 5 reed, ook veel logischer dan stuyven, maar wie weet.

Als matthews nog iets wil voor groen moet ie vandaag mee lijkt me.

Laatst gewijzigd
Chef83

Laatste keuze evenepoel of matthews 😄

Ajvenema

Fugl is mee, we spelen vol op de vlucht, en niet op de AK punten. Die 11 punten mag Thomas in z'n reet steken:)

Teuns(c)
higuita
fuglsang
MvdP
Gilbert
Sagan
Matthews (hij als profiteur als een solo van Benoot wordt bijgehaald?)
Trentin
Garcia (mag toch wel een keertje?)

danusz1986

Teuns(c)
Higuita
Alaphillipe
MvdP
Kelderman
Sagan
GVA
Roglic
Thomas

We gaan het zien of ik mis heb gegokt zonder Trentin en Matthews.

1 2 ... 123 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.