Ontsnappers zullen het vandaag uitmaken. Zal een groot aantal renners zo'n 7 a 8 minuten voor de AK mannen eindigen. Daar zullen bijv Evenepoel en Valverde niet bij zitten, die staan te kort.
De Sloddies heeft niet veel ontsnappers in de gelederen. Stel Higuita toch maar weer op. Die zou dan ineens in de top 10 kunnen komen (dream on) en ook Fuglsang maar proberen. SKA wordt bij Sunweb niet genoemd, itt 5 ploeggenoten, maar hij is mijn laatste vluchter in het team.
Matthews wil toch nog proberen de groene trui spannend te maken, dus die zal in de vluchtgroep zitten. Gaat mee. En Sagan stel ik sowieso op vanwege zijn vaste punten (denk overigens dat Maijka vanavond in de bollen rijdt. Daarop ook Schachmann voor wat zekere punten en wellicht toch weer mee. Voor zekere punten ook nog Roglic en Thomas.
Mijn kopman vandaag: MvdP. Denk dat hij gewoon weer in de kopgroep meeglipt en weer in de punten gaat rijden. De komende dagen is hij kansloos.
Hoeveel pnt pakt de nr 1 bij een tussensprint? Ik denk dat matthews tot daar meegaat en dan ze eigen leeg gaat rijden voor kelderman die berg op .
Vandaag goede kans op zoiets normaal gesproken .
1 TEUNS
2 AVERMAET
3 .
4.
5 KELDERMAN
6 SCHACHMAN
ENZ ENZ ENZ
dus denk matthews en vdpoel er niet bij zitten vandaag maar durf ik ze thuis te laten 😄
Dazed en confused, zong Led Zeppelin destijds. Dat is precies de gemoedstoestand van de Condor - behalve dat hij zich een zeppelin voelt die lekgeschoten, gedesoriënteerd een veilige landingsplek probeert te zoeken... Wat een ramp gisteren, krap aan gemiddelde score... Het is een wonder dat hij zich nog bij de bovenste 7% bevindt!
Onderstaand script zal dus veel ongeloofwaardige zaken bevatten, vergeef het hem...
Na een keiharde strijd is na 50km dan toch de vlucht van de dag gevormd. O.a. een vlucht met Matthews wordt door BOH teruggehaald. De namen:
Serry DQS
Hardy ARK
Gallopin ALM
Mate cof
Fraile AST
Aranburu AST
Majka BOH (weer foutje van Boh: geen Schachmann...)
Masnada CCC
Greg van Avermaet CCC
Jesus Herrada COF
Mate COF
Higuita EF
De Gendt (LTS)
Wellens LTS
Vilella MOV
Chaves MTS
Teuns TBM
Calmejane TDE
Taramae TDE
Brambilla TFS
Ulissi UAE
Costa UAE
Al snel is de voorsprong 12’. Op de top van de Montoso blijkt Majka betere benen te hebben na de zware ritten: hij komt ruim voor Masnada boven, en laat zich dan rustig door peloton opnemen. In de afdaling slaan De Gendt en Costa een gaatje, maar worden teruggehaald.
Gallopin, die steeds meer een cultfiguur wordt, moet onderweg lijdzaam een selfie ondergaan met een fan, met een vintage Bianchi petje uit de tijd van Coppi op. Ja, heel leuk, ff lachen Tony... Gelukkig kan hij makkelijk aansluiten.
De beslissing moet vallen op het laatste klimmetje voor de finish. O.a. GvA en Higuita ondervinden dat ze in het script opeens geen explosiviteit meer hebben. Doordat Costa goed gang kan maken voor Ulissi, kan die laatste de rit pakken.
2 Teuns 3 Brambilla 4 Jesus Herrada 5 Aranburu 6 Costa 7 Serry. Nee, je verzint het niet.
Ondertussen in het peloton probeert MAL net als vorig jaar een gaatje te slaan, maar nu krijgt hij geen ruimte. Het peloton bolt op 8’ van de streep, zodat Higuita als troost goede zaken doet voor ak en witte trui.
(De Condor dacht in het ergste delirium dat 25’ wel leuk zou zijn, totdat hij bedacht dat de Grote Scripter nooit zou toestaan dat Higuita zo de Grand Tour wint 😂. Dream on, condor....)
Waarom niet? Die andere 6 renners in het team zijn geen pannenkoeken en er zitten ook geen 3 cols in het parcours. Fuglsang is hier absoluut niet per sé nodig voor MAL. Sterker nog. Mochten om onverklaarbare redenen al MAL's ploegmaats lossen op die col, dan rijdt Fuglsang er iig nog voor.
2x mate ;")
Als ik astana was zou ik fugl in de vlucht doen, laatste stuk is beetje als strade, kan fugl goed. Laat aranburu mee gaan en je hebt een sterk koppel.
Ik vind brambilla, die de laatste 2x hier in de giro top 5 reed, ook veel logischer dan stuyven, maar wie weet.
Als matthews nog iets wil voor groen moet ie vandaag mee lijkt me.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.