Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 13 ... 153 154
PPT

'@Veltini Ik had Van Aert eerst wel maar vanwege het commentaar bij hem plus het feit dat hij dit seizoen maar één rit reed niet meer. Ploegtaktiek wordt voor hem Groenewegen helpen en op de kasseien gaat hij Rogliz helpen.
Volle bak voor de winst op de kasseien zonder op volle kracht te zijn zie ik niet gebeuren.
Ook zijn prijs 1.5M is laag voor iemand met zijn kwaliteiten. Ze geven daarmee weg wat er gebeurt.
Verder zijn Groenewegen en Rogliz wel favoriet om veel sprintpunten te pakken. Nóg veel meer punten richting één ploeg, dan wordt het script wel saai.

PPT

Rogliz klassementspunten uiteraard

Poeksel

'" Zonder gekkigheid. Ik kan er in die prijsklasse zelfs nog wel een aantal namen bij bedenken. "

Sterker nog, op twee renners na hebben alle renners van 1M vorig jaar goed gescoord in een Grand Tour (minstens 100 punten maar vaak veel meer).

Ludi

'@nasibal: ik ga niet zomaar even eigenwijs doen dus heb het maar even bekeken. Bij mij komt het neer op:

5msprinter/1msprinter/kelderman/valverde vs 2x1.5m sprinters/yates/REV

In de sprint etappes ga ik 5x 10-15 punten laten liggen qua kopmanschapspunten en nog eens 5x30 punten door de downgrade ongeveer verwacht ik. Door de lichte upgrade van 1m naar 1.5m rond ik het af op 200 punten.

Valverde is redelijk flexibel maar laten we zeggen dat of yates of REV het in alle etappes waar ik valverde opstel de beste het in ieder geval even goed doet. Dus ook in RVV/PR/LBL/etappe 8. De mindere van die 2 moet dus op kelderman 200 punten goed maken, min het verschil dat de beste beter is dan valverde in sommige etappes. Laten we zeggen dat de mindere van de 2 100-150 punten moet goedmaken op kelderman, in de bergrittem en tijdriten. Dat is best te doen denk ik. Dus ik zie zeker je punt.

Het probleem bij mij is vooral dat de variance van een 3.5m ak man veel groter is dan die van groenewegen/bennett. Groenewegen gaat zonder kopmanpunten gewoon ~250 punten pakken. Een 3.5m ak man misschien 400 maar misschien <150.

Ik ga er over nadenken.

lo squalo dello Stretto

'@treb denk ook dat op het einde van de waaieretappe veel renners terug kunnen aansluiten bij het eerste peloton maar verwacht dat ze types als Bardet, Pinot, MAL toch wat tijd laten verliezen en bepaalde klimmers à la Ciccone, Kuss, Masnada veel tijd laten verliezen om hen dan in de eerste bergrit in de vlucht te sturen en daar voor de etappe/bollen te laten strijden

nasibal

'@KJ

Het probleem bij mij is vooral dat de variance van een 3.5m ak man veel groter is dan die van groenewegen/bennett. Groenewegen gaat zonder kopmanpunten gewoon ~250 punten pakken. Een 3.5m ak man misschien 400 maar misschien <150.

Hier maak je een uitstekend punt in theorie. Alleen kloppen je getallen niet. Groenewegen zonder kopmanpunten 250 punten betekent 5 x winst. Dat gaat natuurlijk sowieso niet gebeuren. Wint hij er 2, wordt hij 1x 2e en 1x 3e (lijkt me zeer goed in dit veld), maar mist hij vervolgens 1 etappe volledig (waaiers in 2, oplopende finish in 4, valpartij in 8, positionering in 21, zeg het maar, het idee is niet gek) kom je op 184. 5x wel meedoen maar gemiddeld 3e maakt 200 punten.

Stel dat je AK man echt rammend hard tegenvalt en idd maar 100 punten pakt (dan moet die dus echt tegenvallen) en Groenewegen steady die 200 punten pakt spreek je over een verschil van 100 punten. Je spreekt echter ook over een verschil van 1,5 miljoen euro. Daarnaast blijf je denk ik sowieso weg bij de AK mannen die de grootste kans op dit scenario hebben.

Variance dus absoluut een goed punt om in overweging te nemen, maar door het lage aantal sprintritten t.o.v het hoge aantal andere ritten én de prijsverschillen dus in dit geval minder relevant denk ik.

lo squalo dello Stretto

Wie denken jullie trouwens dat het AK gaat winnen? Verwacht dat ze voor Bernal of Roglic als winnaar gaan maar gezien het parcours (5 klassiekers er min of meer in verwerkt) zou dit een Nibali of Thomas wel echt goed moeten liggen. Ook een Fuglsang en Valverde zouden boven hun verwachtingen moeten presteren. Indien het 'echt' gereden zou worden zou ik op Nibali durven gokken.

hartstikkebedankt

In het echt zou ik zeggen puur op basis van parcours en renner (even zonder ploegbelangen en heel veel nuances):

***** Thomas, Nibali
**** Bernal, Dumoulin, Roglic, Pogacar
*** Valverde, S. Yates, Evenepoel, Alaphilippe
** Quintana, Fuglsang, MAL, Pinot, Buchmann, Uran
* Landa, Kruijswijk, A. Yates, Carapaz, Bardet

Laatst gewijzigd
M@thijs

Andere vergelijking. Ik heb momenteel zowel sagan als bennet. Zou ik sagan captain maken ipv bennet verwacht ik hiermee 80 punten te verliezen. Daarnaast mis ik bennet zelf met laten we zeggen 220 punten. Deze 300 punten kan ik met een flipje wel goed maken verwacht ik, in dit geval heb ik 500k over voor een upgrade ergens anders. Mijn vraag is, maak ik hier ergens een denkfout, want zo lijkt het heel dom om sagan ~een topsprinter mee te nemen.

Ludi

***** thomas, nibali
**** roglic, bernal, dumoulin
*** pogacar, alaphilippe, valverde, simon yates
** REV
* Fuglsang, adam yates, buchmann

De rest zie ik dit niet winnen in het echt

M@thijs

***** thomas, bernal
**** roglic, nibali, pinot, alaphilippe
*** pogacar, landa, kruiswijk, simon yates, MAL
** buchmann, quintana, bardet, carapaz
* maika, fuglsang, adam yates, buchmann

Risje89

***** Thomas, Roglic
**** Bernal, Nibali, Pogacar
*** Pinot, S. Yates, Kruijswijk
** Evenepoel, Valverde, Buchman, MAL
* Dumoulin, Alaphilippe, Fuglsang, Landa, Carapaz, Uran

Rawolf

*** Roglic, Bernal
** Thomas, Froome, Dumoulin
* Pogacar, Simon Yates

Puur voor de eerste plek zou ik dit zeggen, als je naar t podium gaat kijken komen er nog wat kandidaten bij.

danusz1986

Klassement
E. Bernal of Thomas
P. Roglic
T. Pogacar
R. Evenepoel
R. Majka of Buchmann

Klimmers
S. Higuita

Tijdrijders
R. Dennis

Aanvallers
J. Alaphilippe
J. Stuyven
M. van der Poel
W. van Aert
G. Van Avermaet
M. Schachmann
S. Kragh of upgrade naar Kelderman

Sprinters
P. Sagan
S. Bennett
C. Ewan
M. Matthews
G. Nizzolo
M. Trentin

Dicht ertegenaan Thomas, MAL, Buchmann, Kruiswijk, Kelderman en Kristoff.

Ab Normaal

**** Bernal
*** Thomas, Roglic
** Nibali, Pinot, Pogacar
* Evenepoel, MAL, Landa, Yates

Laatst gewijzigd
MarvinG

Denk dat ik mijn team redelijk heb staan. Twijfel alleen nog over Fuglsang of Majka en het eventueel nemen van Rohan Dennis als tijdrijder en teampunten voor Ineos. Heb misschien liever Schachmann voor 1 miljoen, maar dan heb ik maar 1 Ineos renner.

Imbatido

Ik twijfel of het een goed idee is om Nibali te nemen of niet. In principe doet hij het qua tijdsverschillen beter dan de meeste concurrenten in Vlaanderen en Roubaix. Maar qua punten zal dat te overzien zijn, en dan moet je hem wel opstellen. De eerste week hoef je van renners als Pinot, Landa, Kruijswijk, Quintana, MAL dan weer weinig te verwachten. Ik vraag me vooral af of het dan in de bergen omgekeerd gaat zijn. En of je dan uiteindelijk niet beter af bent met één van hen tov Nibali.

Bij Thomas twijfel ik vooral hoeveel gewicht de schrijver geeft aan zijn vorm begin dit jaar. Want qua uitslagen dit jaar staat hij nog ver af van het winnen van een grote ronde.

Laatst gewijzigd
Ludi

Ikzelf zit vooral met renners als stuyven en trentin, die ik in het echt sowieso mee zou nemen omdat die in het echt dikke schijt hebben aan een marezco of aan "alleen rijden voor een klassement en klassieke ritten". Nu de scripters dit allebei expliciet noemt durf ik ze bijna niet te kiezen als "sprinters" voor de vlakke ritten en ga ik in mijn ogen minder fijne 1-1.5m alternatieven daarvoor overwegen als venturini en cimolai.

nasibal

Daar maak je een heel sterk punt over NIbali Imbatido. Minder tijdsverlies betaalt zich niet per definitie terug in puntenwinst. Mijn redenatie in het voordeel van Nibali is echter:

- Als ze (sub)toppers dit rondje iets tegen willen laten komen, dan zijn de keienetappes daarvoor logische etappes. Ik doel dan niet op een klein tijdsverlies, maar een tijdsverlies dat ze uitschakelt voor het AK. Of zelfs een valpartij die ze uitschakelt voor een goed resultaat of zelfs de hele ronde. Of dit ook echt gaat gebeuren weet je niet. Wel durf ik te zeggen dat los van hoe groot de kans is, de kans dat het gebeurt bij renners die doorgaans goed te keitjes over komen kleiner is. In die zin is het dus een beetje 'damage control'.

- Dat andere jongens in de bergen kortere uitslagen gaan rijden doordat die tijd moeten goedmaken op Nibali ga ik in mee. De vraag is echter gaat dit om slechts één etappe waarin Nibali wat minder is (en dus ook één uitslag waarin het in terug te zien is) of in meerdere etappes (en dus meer uitslagen? ) En gaat dit aan kop van de wedstrijd, of achter een vlucht van 20 man. In dat laatste geval rijden verliest Nibali namelijk gewoon zijn tijd, maar rijden ook de andere klimmers geen uitslag. Ik ga dus mee in je redenatie dat de kans bestaat, maar er zijn ook zat andere, makkelijk in te passen en verklaarbare manieren om de andere toppers weer tijd terug te laten pakken zonder dat dit negatieve gevolgen heeft met het oog op scoritopunten.

- Nibali is voor mij nog steeds de gedoodverfde winnaar Lombardije. Daarnaast zie ik hem t.o.v. de namen die jij noemt eerder punten pakken in LBL, mogelijk etappe 7 en afhankelijk van het scenario omtrent de etappe misschien ook nog wel in de MSR etappe. Al acht ik die kans klein. Zeker als dat een lange vlucht wordt. Pinot is de enige uitzondering hier op, maar dat vind ik een veel te risicovolle renner.

- NIbali verwacht ik bij een AK dat naar de vaantjes is wel in de aanval. Pinot en Landa delen die kwaliteit, maar hebben allebei hun downsides. Kruijswijk heb ik sowieso wel in mijn team. Mal voorlopig ook. Quintana kan op dit gebied verrassen, maar ook tegenvallen.

Al met al, ondanks dat ik me dus zeker kan vinden in je redenatie, zie ik het onder aan de streep niet echt als een reden om Nibali thuis te laten.

... Dat gezegd hebbende; Het is natuurlijk gewoon goed mogelijk dat over 21 etappes Nibali het gewoon uberhaupt een stuk minder doet die die namen die je noemt.

Laatst gewijzigd
Malathion

En Nibs rijdt niet slecht tegen den klok, Nasi.

M@thijs

'@kj waar lees jij dat stuyven niet gewoon meesprint?

SvenVDB

**** Thomas, Roglic
*** Bernal, Pogacar, S. Yates
** Nibali, Pinot, Higuita, MAL
* Landa, Valverde, Kruiswijk, Quintana

Poeksel

Opmerkelijk bij Stuijven: "In de heuvelritten liggen er wel goede kansen voor de Belg. " maar wel nul sterren voor heuvels....

Ludi

Bij de intro van nibali staat iets dergelijks volgens mij. Of interpreteer ik dat verkeerd?

Zadelpen

Heb toch wel zin in deze game, ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

1 2 ... 13 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.