Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 134 ... 153 154
Ludi

Ok wil er wel even op inhaken vanuit mijn perspectief, al lijken de meeste keuzes op voorhand niet eens zo gek.

-De enige ineos renner die ik heb overwogen buiten bernal thomas is dennis. Als thomas veel goedkoper was of minder nadrukkelijk werd gezegd dat carapaz zou gaan knechten had ik hem misschien overwogen. Vind het, net als landa bij sky, een lastig in te schatten renner binnen hun filosofie.
-Groenewegen vond ik een beperkte bennett, die nooit voor de groene trui gaat, matig positioneerd en niet goed kan waaierrijden. Beide zou ik nooit kiezen met maar zo weinig echte sprints. Een matthews + kristoff leek me in verwachting, zeker met truipunten, veel meer punten dan groenewegen+1m opvulling en ook veel flexibeler. Ja hij staat in de top x qua punten, maar met zijn budget had je een goedkoper alternatief kunnen hebben met meer punten en van carapaz thomas kunnen maken.
-Dumoulin snap ik, maar vond ikzelf een minder logische keus dan Kruijswijk (of een upgrade naar quintana, evenepoel, yates). Op dit moment lijk dumoulin beter dan mijn keus kruijswijk.
-Carthy als aanvaller was voor mij een groter vraagteken qua keuze dan teuns/gilbert/stuyven/trentin/vdpoel, meer van die renners wilde ik sowieso niet. Als schachmann een intro had gehad had ik hem gepakt ipv stuyven. Hij werd niet in het BK of PK genoemd en zelfs genoemd als "knecht". Dan liever renners die beschreven staan dat ze mogen (en dus in een script ook wel zullen).
-Van aert leek me echt een no-go voor dit script, een soort extreem opgesloten trentin/stuyven.

Maarja, makkelijk achteraf. Ik denk ook niet dat je iets hebt aan deze opmerking voor dit spel, maar dat was mijn beredenering waarom die renners afvielen uit de overgebleven "35(weet niet precies hoeveel)" waar ik uiteindelijk uit moest kiezen.

nasibal

Hehe inderdaad Nasi. Maar ja, ik kijk gewoon naar de punten die iemand op levert, niet naar de kosten. Als dan renners die in de top 20 staan kwa punten pakken als bedenkelijk worden ervaren. Terwijl je nog 5 of 6 andere renners hebt die helemaal niks scoren….

[stukje geknipt]

Die 110 had ik ruimschoots goed kunnen (moeten) maken met andere namen dan cimolai, carthy, dennis, van aert, mezgec. Daar scoor ik amper tot niks mee.

Ik snap waar je heen wil met je post. Geld uitgeven aan dure renners dwingt je echter om ook minder dure renners te kiezen. Je zit immers met een max budget. De kans dat minder dure renners slecht scoren is over het algemeen groter dan dat dure renners slecht scoren (obvious parels en tegenvallers daargelaten). Omdat je wel 20 plekjes moet vullen betekent één dure renner al snel óók minstens twee van die goedkopere renners in je team. Dan wil je dus zeker weten dat het 'risico' wat je neemt met die goedkope renner 'gedekt' wordt door die dure renner.

Als je géén Carapaz, Dumoulin en Groenewegen in je team had gehad had je waarschijnlijk ook géén Cimolai, Carthy en Mezgec in je team gehad en had je die punten ruimschoots goedgemaakt.

Zadelpen

Dat is zeker waar Nasi. Dat is overigens een hardnekkig probleem hoor bij ons, dat bonusjagen. Echter ja... kan ook zomaar goed vallen he. Wint Groenewegen de eerste rit, scoor je ineens meer dan 100 punten meer met een dergelijk bonus samenstelling. Dat kan gaan sneeuwballen.

Dat is trouwens een bewuste keuze hoor. Wil ik een keer een bekertje scoren moet je toch een keer zo een bingo scoren met je alles of niks team. Ben je tevreden met 97%, als je bv in een geld pool zit, dan moet je dit niet doen lijkt me. Maar voor een bekertje..... dan moet je haast wel alles of niks spelen, en dan hopen dat het een keer goed valt.

Wij kunnen mede delen dat dit tot op heden nog niet het geval is bij team Zadelpen.

Ik erken wel dat deze fantasy ronde, met de kennis van nu, maar inderdaad, ook met de kennis van toen, het niet gaat werken. In een echte ronde kan dat natuurlijk wel. Mocht je sprinter 4 etappes winnen of zo. Maar ja....

We kwamen, we zagen, we leren..... we winnen?? Toch ? Ooit?? 👍😊🍻

Laatst gewijzigd
Ludi

Hey, ik heb cimolai en mezgec in mijn team, en sta nog steeds achter die keuze.. ;)

Zoals ik bij mijn teamselectie al zei leek het voor mij heel duidelijk dat een aantal renners het "goed" zouden gaan doen. Die stonden ook vanaf dag 1 vast, namelijk

Ak:
Bernal
Thomas
Roglic
Pogacar
Nibali
Valverde
Higuita

(Daar is na 1 dag kruijswijk bij gekomen omdat er 2 itt zijn en zo veel mtf, dat hij mijn zijn constante uitslagen en roglic wel een garantie voor punten leek. Zeker met de verwachting dat groenewegen etappe 1 zou pakken.)

Teuns, als berg aanvaller als mogelijke kopman naar LBL, bilbao, pinerola ( lombardia ) en voor etappe 6.

Sprinters (die ook klassiekers kunnen)
Sagan
Matthews
Kristoff
Mvdp
Stuyven
Trentin

Alleskunner Gilbert ging sowieso mee voor etappe 3 t/m 7 en alle vlucht etappes daarna.

16 plekken stonden al vast. Ik had nog maar budget voor 2 frotsprinters + bennett + 1.5m klimmer of 3.5-4m ak + nizzolo + 2frotsprinters. Vele namen vielen dus daarmee af.

Sloddies

Afijn,deze etappe nog redelijk vanaf gekomen met (c) Pogacar. Gelukkig geen Flipje vooruit (had 20%a als kopman), dan was het leed niet te overzien geweest. 40 puntjes boven het gemiddelde, maar toch gezakt naar positie 52 in de Forumpoule. Wat is die toch sterk bezet hè!
Nu hopelijk een paar dagen oogsten, zonder vervelende ontsnappers vooruit (en zeker geen Flip), dat kan ik nog een echte eindsprint plaatsen. Morgen moet Bernal toch kunnen schitteren. Hij gaat mee met Pinot en MAL en laat ze achter. In de tijdrit kan Roglic dan de bordjes weer terughangen.
Ploeg morgen Bernal (c), Roglic,Thomas,Kruiswijk (derde week!), Pogacar,Evenepoel, Higuita, Sagan. Dan twijfel tussen Fuglsang of de teampunten van Schachmann.

nasibal

Ik ben elke ronde met liefde een van je cheerleaders Zadelpen, dat bekertje zal er komen! Zo niet, dan toch!

Wat ik vaak doe is het volgende:

Ik wil een basis van 7 sprinters en 9 AK renners. Een sprinter op plekje 8/9 is vaak te duur voor de punten die die haalt minus de teampunten die je ook op die plekken kan halen. De 7 sprinters die je immers al hebt zullen (foute keuzes daargelaten) altijd vóór deze renner eindigen. De reden dat ik wel 9 AK renners wil is dat deze over het algemeen méér mogelijkheden hebben om punten te halen. Ook hier wil ik echter op plekje 8 en 9 relatief goedkope renners.

Dat geeft mij vervolgens 4 plekken om mee te gokken en het verschil te maken. Tel je daar plekje 8 en 9 in mijn AK team bij op dan heb ik er zelfs 6.

De praktijk wijst uit dat 2 van die 6 sowieso weinig opgesteld gaan worden daar je dagselectie tot 9 beperkt is. De meeste etappes zijn óf voor de sprinters óf voor de AK renners. Daar heb ik er dus 16 van in totaal. Voor de overige 4 blijven er daar buiten dus weinig etappes over en ze zullen als het goed is(!) niet alle 4 een plek in mijn basisteams moeten gaan invullen. In dat geval zou ik in die basisteams al teveel foute keuzes gemaakt hebben. Plekje 19 en 20 in mijn selectie zie ik dus als renners die sowieso weinig gaan scoren door gebrek aan opstellen. Daar hoef ik dus ook geen dure renners.

Daarboven op laat ik altijd één of twee dure toppers weg. Ik geloof namelijk dat dat altijd te compenseren is. Meer dan dat moet je niet weg laten en soms is twee zelfs geen mogelijkheid. Eén echter vrijwel altijd wel. De gok is alleen dat je de juiste moet kiezen.

Enfin. Op deze manier heb ik dus 6 renners in mijn selectie die potentieel 'anders' zijn dan de teams om me heen en waar ik het verschil mee zou kunnen maken. 2 van die renners zijn praktisch overbodig en besteed ik dus het liefst max 1 miljoen per renner aan vaak. Samen met het weglaten van een topper geeft me dat voldoende budget om voor de overige 4 'verschilmakers' niet veroordeeld te zijn tot de absolute onderkant van de prijslijst. Zo kan ik dus toch voldoende op 'zekerheid' spelen zonder al het potentiële onderscheidende vermogen te verliezen.

Laatst gewijzigd
Ludi

Wanneer er een beker komt wil ik wel een hele gave speech zien ;)

Zadelpen

Er wordt al jaren gewerkt aan die speech KJ, daar ligt het niet aan haha! (Forum pm werkt niet, kan niks versturen, thanks voor je pm)

Ok.. back to business... want in de 90% komen vind ik toch wel de moeite waard om nog even serieus te selecteren komende dagen. Ik denk dat Roglic zijn trui gaat verliezen, en dan de dag er op weer terug pakt. Maar ja.. wie pakt morgen dan de trui, of zal ik nog een laatste keer op Quintana gokken als vluchter...

Nog niet helemaal uit.

Edit

Ik ga voor Pogacar. Denk dat die het meest save is voor een top 5je. In het perscentrum staat dat die dacht sterker te zijn en ze niet kunnen volgen, verdedigd wit en gaat het podium aanvallen.

Laatst gewijzigd
nasibal

mochten jullie van mij 6 keer dezelfde post zien: Het lijkt er op mijn scherm op alsof hij volledig verdwenen is maar ik kan hem niet opnieuw posten. Zodra alles het weer naar behoren doet edit ik hem ff ;)

wesley1983

'@zadelpen: gewoon laatste gokje op Quintana doen, zowiezo zijn de aantal behaalde punten van hem belachelijk tegenover de andere renners van zijn categorie (MAL, Pinot, S. Yates, Nibali). Zeker gezien zijn vorm die hij had, ik voel me echt genaaid hier! MAL heeft dan ook nog eens eindpunten voor het bergklassement erbij, terwijl ik Quintana ook hoog zag eindigen daar vooraf met al die aankomsten bergop.

Ludi

'@zadelpen misschien is je postvak uit vol? Had ik ook eens.

Morgen gaat mijn ak team mee en ik gun ook kelderman nog een kans om zijn slechte positie en punten goed te maken. Er was mij hier op het forum een top 10 beloofd! ;)

Poeksel

Ja dat had ik gedaan he? Oepsie. Zul je zien dat mijn Kruijswijkscenario ook al niet uitkomt :(

Laatst gewijzigd
Risje89

Mooie discussie heren, ik lees het allemaal met plezier!

Vandaag een prima dagje, we naderen de 97% weer.
Maar wie gaan we morgen kopman maken?
Roglic (ritwinst overmorgen?), Bernal (al een etappe), Thomas (pakt geel?) of Poga (al een etappe)?
Ik kan me niet voorstellen dat het script morgen (weer) een vluchter laat winnen eigenlijk..

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

Oefff, bijna 233 punten, bijna 100 punten boven het gemiddelde! De scripter is er wat beter in geslaagd om een aantal mensen op dit forum tevreden te stellen 😉. Fijn dat Alaflip niet mee was... Opeens is de condor weer op bekertjes-koers, of is dit de laatste stuiptrekking?

Hoe dan ook, de condor voorziet dat met 8 mannen binnen een dikke minuut van elkaar, morgen fiks gekoerst gaat worden, en dat van lieverlee er hooguit 5 vluchters vooruit blijven. In de kopgroep, die op de klim snel tot stand komt met goede klimmers, onder andere Majka, Masnada, Bardet, Latour, Gallopin, De Gendt, Ciccone. Ook een mannetje van Astana.
Op de Stelvio - als Majka de bollen heeft veilig gesteld - vallen Mas en Quintana aan. Ze krijgen wat ruimte, 2’ of zo, zodat ze voor niemand een top-10 plek bedreigen. De vluchters blijven ongeveer 6’ voor, eerst doordat Gallopin op de Mortirolo goed werk doet, op de Stelvio door Latour.
Op de Umbrailpas vallen MAL en Quintana aan, waarop Bernal reageert en daarop Pogacar. TJV gaat tempo rijden, met Dumoulin voor Kruiswijk en Roglic. Pogacar lijkt zich te vergalloperen en kan niet meer aanklampen. De afdaling komt tot zijn redding, maar hij komt niet meer bij de koplopers, die nu bestaan uit Bardet, Ciccone, MAL en Quintana en Bernal. Bardet wint de rit voor Quintana, Bernal, MAL en Ciccone. Poga verliest net te veel en verliest wit met een handvol seconden. MAL wint 43” en pakt zo geel met flinterdunne voorsprong op Roglic. Bernal maakt een sprong. Nibali was in de afdaling weggesprongen en pakt weer wat tijd, heeft zelfs onderweg nog Mas ingehaald. Maar die komt wel over de streep voordat de andere favorieten dat doen (Thomas, Roglic, Kruiswijk, Pinot, Higuita, S.Yates).

Gallopin, die rustig uitpeddelt, komt langs het bord waar Tom Dumoulin drie jaar geleden zijn beroemde sanitaire stop hield. Daar staan ongeveer 20 Nederlandse “”fans”” met 6 pallets wc-papier die ze in het begin van de corona-crisis bij de Lidl hebben gehamsterd (“Tommieieieiie!!! Hier kun je poepuuuuuuuuuuuuh!!!!!!”). Een van de rollen waarmee deze “”fans”” zwaaien, schiet los, waardoor Gallopin een lang wit lint in zijn wiel krijgt. De veroorzaker helpt hem om het papier eruit te halen, in ruil voor een selfie met #gallopech. De Fransman laat het zich glimlachend aanleunen.

Condors team voor morgen was heel snel voor elkaar:
Bernal (c)
Thomas
Roglic
Pogacar
Nibali
A.Yates (als Simon wat knaps doet in het script)
Higuita (zal hopelijk bij aantal favorieten voor wit willen en kunnen blijven)
Ciccone
Majka

Ludi

Morgen wordt het Colombia vs de rest. Ineos en jumbo vs explosie. Majka vs masnada vs lopez. Sprinters tegen de klok.

Geen vluchters. Gewoon niet doen. Ja oke, majka, masnada en wat bora en ccc knechten. Tot de tweede berg, dan uitbollen. Laat de mannen het maar doen.

Met zulke kleine verschillen wil ik morgen oorlog. Heel de dag. Zoals toen froome die solo deed. Dus gewoon dat iedereen stik kapot en alleen zit, zeker al op de stelvio. Geen gezeur, geen gepoker.

Ik ben nu de giro van Italië aan het terugkijken op eurosport. Dat wil ik zien. Iedereen een voor een binnen, zonder knechten klimmen en alle kaarten op tafel. Ciccone, dumoulin, hagen, allemaal uit de top. Thomas en kruijswijk als beste "knechten".

En dan het liefst Yates op 30 minuten en pinot uitvallen natuurlijk. :)

Froome morgen capitano btw. Misschien denk ik er na een nachtje slapen anders over.

Laatst gewijzigd
Julius9K

Voorbeschouwing etappe 19: Rovetta – Bormio (8 minuten lezen)

Morgen volgt alweer de laatste bergrit in de Grand Tour, maar het klassement ligt nog altijd op een zakdoek. Er staan nog steeds zes(!) renners binnen de minuut van elkaar. Zelfs de nummer tien van de ranking, Sergio Higuita, volgt op amper 2.26 van de gele trui. Dat wil zeggen dat we nog steeds een klein dozijn kanshebbers hebben op de eindoverwinning van de allereerste Grand Tour. Daarom lijkt de rit van morgen de belangrijkste van de hele koers te worden. Als we de gegevens van de etappe erbij nemen kunnen we niks anders besluiten dat deze volledig krankzinnig zijn. Er volgt een echte marathon met daarin drie van de moeilijkste beklimmingen die Italië rijk is. Alle drie zijn ze erg lang en zullen het aantal hoogtemeters tilt doen slaan. Daarbij komt dat de top van zowel de Stelvio als de Umbrailpas op meer dan 2500 meter boven zeeniveau liggen, wat sowieso voor een grote impact zal zorgen op de prestaties. Het enige gemis is misschien een aankomst bergop. Maar aangezien er vanaf de voet van de Mortirolo amper nog eens stuk vlak te vinden is, kunnen we de top van de Umbrailpas als een halve finish zien. Natuurlijk zal de moeilijke afdaling richting Bormio nog verschil maken, maar de beste klimmer zal zich tegen dan allicht al losgewerkt hebben.

Aangezien er nog zoveel kandidaat-eindwinnaars zijn, zal de race meteen zo zwaar mogelijk gemaakt worden. Vanaf de Mortirolo zal iedereen zijn rivalen onder druk proberen zetten, waardoor we een zeer open koers zullen krijgen. Daardoor wacht ons morgen een echte overlevingstocht waarbij goeie benen in geen geval mogen ontbreken. Uiteindelijk zal het draaien om zo snel mogelijk over de drie bergtoppen te raken, waardoor er weinig sprake zal zijn van tactiek. Een succesvolle aanval vanaf de eerste beklimming van de dag valt zeker niet uit te sluiten door het gebrek aan lange vlakke stukken nadien.

In zo’n etappe is het cruciaal om knechten aan het begin van de dag voorop te sturen. Daarom krijgen we wellicht een zeer agressieve start. Het is zeer waarschijnlijk dat er een kolossale uitbraak tot stand komt waarin zowat ieder team zal vertegenwoordigd zijn. Daarna verwacht ik dat Astana, met hun ploeg vol formidabele klimmers, de controle overneemt en meteen al scheiding probeert te creëren op de Mortirolo. Hierop zal de handschoen gretig opgeraapt worden door de overige favorieten en hun teams. Hierna kan de neutrale wielerliefhebber rustig achterover leunen met een grote zak popcorn en genieten van een koers die nooit zal stilvallen. We krijgen een spectaculaire afvalrace tot alleen de sterkste man overblijft op het hoogste punt van de Umbrailpas.

Vincenzo NIBALI toonde vandaag andermaal waarom hij een van de beste wielrenners ooit is. Met een geslaagde demarrage op de Civiglio heeft hij van zichzelf weer een mogelijke eindwinnaar gemaakt. Morgen komt Nibali op een terrein die hem perfect past. Hij excelleert tijdens lange en slopende bergetappes. Daarnaast spreken de vele afdalingen in zijn voordeel en zal hij geen schrik hebben om een grootse alles-of-nietsaanval te plaatsen. Verder bewees hij, zoals zo vaak, op zijn best te zijn in het slot van een grote ronde. Nibali is een man die een oplossing kan vinden en uitvoeren wanneer het allerminst verwacht wordt. Een ding is zeker: de Haai van Messina heeft bloed en de eindzege geroken. De concurrentie is gewaarschuwd.

Een andere klassementsman die vandaag een prima dag had, is Tadej POGACAR. Het jonge toptalent veroverde het wit, en staat nu vierde op minder dan een minuut in het algemeen klassement. Hij bewees vorig jaar al in de Vuelta dat hij niet stuk te krijgen is in een grote ronde. De etappe morgen, met haar lange en grote beklimmingen, zou de dieselmotor van Pogacar perfect moeten passen. Daarnaast zal de Sloveen prima omringd worden door zijn sterke ploeg. Pogacar reed in de laatste bergetappe van de Vuelta naar de ritzege en het podium van het eindklassement. Alles wijst erop dat hij morgen hetzelfde resultaat kan behalen.

De winnaar op de Tourmalet Miguel Angel LOPEZ moet in zijn handen wrijven bij het zien van het ritprofiel. De Colombiaan had het zelf niet beter kunnen uittekenen. Wellicht laat hij zijn team snel de koers in handen nemen om vervolgens een lange aanval op te zetten. Lopez heeft nog zicht op zowel de gele als de bolletjestrui. Met de grote hoogtes van boven de 2500 meter zullen er weinigen zo goed overweg kunnen als de kopman van Astana. Reikt Lopez morgen met ritwinst de hand uit naar zijn eerste eindzege in een grote ronde?

De laatste dagen zagen we een erg onstabiele Thibaut PINOT rijden. Morgen komen we echter op zijn parcours waar de vele lange beklimmingen voor een loodzware dag zullen zorgen. Dit is precies wat zijn motor nodig heeft om de beste prestaties te leveren. Pinot liet eerder deze wedstrijd al zien dat hij prima in vorm is. Daarom is er een goeie kans dat hij zich onderscheidt als de beste klimmer. De grootste uitdaging voor de Fransman zal zijn om een eventuele voorsprong te behouden in de afdaling.

Nairo QUINTANA krijgt morgen een laatste kans, maar wat voor één! De kleine Colombiaan houdt van lange slopende etappes in het hooggebergte. Hij is duidelijk niet in topvorm, maar we zagen eerder al in grote rondes dat Quintana topprestaties en teleurstellingen aan elkaar rijgt. Daarom is het niet ondenkbaar dat de kopman van Arkéa-Samsic morgen ineens de beste klimmer zou zijn. Daarnaast staat Quintana al op geruime afstand, waardoor de overige favorieten niet direct op zijn wiel gaan springen. Morgen kan het dus zeker lukken voor Quintana om een verlossende overwinning te boeken.

Het kopmanschap lijkt geen cadeau voor Mikel LANDA. De Bask kreeg, eindelijk eens, het volle vertrouwen van de teamleiding, maar heeft het niet kunnen waarmaken. Hij blijft echter een van de allerbeste klimmers die een etappe als morgen zeker moet aankunnen. Er is echter wel wat twijfel of hij kan presteren op de grote hoogtes. Een voordeel voor Landa is dat de andere klassementsrenners hem niet direct zullen viseren. Ik verwacht daarom een marathonaanval van de renner van Bahrain-McLaren. Met zijn vorm die hij eerder deze koers tentoonspreidde, kan hij het zeker afwerken.

Jumbo-Visma start morgen met maar één doel en dat is de gele trui verdedigen van Primoz ROGLIC. Daarom zal de Sloveen een defensieve race rijden waarbij hij enkel zal proberen om de besten te volgen. Dat sluit echter niet uit dat hij morgen ook de rit wint. Roglic is de voorbije weken enkel beter geworden. Het zal dus bijzonder moeilijk worden om hem er af te rijden. Vervolgens zou de voormalig schansspringer kunnen toeslaan in de afdaling, en desnoods in de sprint. Roglic kan zich morgen tot de koning van de Grand Tour kronen met een spetterende etappezege.

Roglic’ ploegmaat Steven KRUIJSWIJK vindt morgen een etappe die hem als een slang in een laars past. Het is bekend dat de breedgeschouderde Nederlander zijn beste niveau haalt in de derde week. Lange beklimmingen op een lange dag zijn perfect voor hem. Als Kruijswijk zijn topniveau haalt, is hij een van de allerbeste klimmers in het peloton. De kans bestaat dat hij de opdracht krijgt om bij zijn kopman te blijven. Als de Nederlandse ploeg echter voor een alternatieve tactiek gaat, kunnen ze Kruijswijk vooruit sturen. Hij kan het na een zware dag zeker afwerken.

Een duivels dilemma bij Team Ineos. Geraint Thomas staat tweede in het algemeen klassement maar klimt eigenlijk al de hele koers onder zijn niveau. Zijn jongere ploegmaat Egan BERNAL staat op slechts 1.09 van de gele trui en bewees met winst op de Angliru zijn topvorm geraakt te hebben. Wellicht laat Ineos de benen spreken. Dat wil zeggen dat ze aanvankelijk voor Thomas gaan maar wanneer die door het ijs zakt zullen ze vol de kaart Bernal trekken. De Colombiaan vindt alvast een perfect parcours om zijn duivels te ontbinden. Hij bewees vorig jaar al de beste klimmer te zijn in de Tour en kan perfect overweg met de ijle lucht. Morgen kan Bernal dus zeker, ten koste van Thomas, een enorme dubbelslag slaan.

Anderzijds kan Geraint THOMAS ook niet afgevlakt worden. Ineos zal aanvankelijk alles proberen om met de Tourwinnaar van 2018 te winnen. Daarvoor kan de Welshman rekenen op een imposante trein met onder meer Bernal en Richard Carapaz. Thomas is geen rasklimmer en dus is de mogelijkheid zeker aanwezig dat hij helemaal wegzakt. Indien hij echter niet volledig ontspoort en zijn ploegmaats kan volgen, valt ritwinst ook niet uit te sluiten. Hij kan een prima afdaling rijden en is zeker niet kansloos in een sprint. Houdt Thomas morgen de hoop op een tweede eindzege van een grote ronde levend?

Simon YATES reed tot dusver een prima ronde, maar vindt morgen wellicht zijn Waterloo. Hij staat nog steeds op slechts één minuut van de gele trui en dus zal hij alles geven om nog wat te stijgen in het algemeen klassement. De voortekenen lijken echter niet gunstig. Yates krijgt altijd een dip aan het eind van een grote ronde. Daarnaast is de marathonroute ongeveer zo slecht als het maar kan voor de explosieve Yates. Ik noem hem toch omdat hij een nieuw klimniveau lijkt te hebben bereikt en omwille van zijn beresterke ploeg. Die zullen er alles aan doen om hun kopman zo goed mogelijk af te zetten aan de slotklim. Indien de favorieten Yates niet lossen, kan de kleine Brit ze allemaal aan in de sprint.

Enric MAS en Emanuel BUCHMANN zijn twee dieselmotoren die tot dusver vrij teleurstellende prestaties hebben geleverd. Beiden komen echter best onder stoom na vele koersdagen en zijn dol op slopende bergetappes zoals morgen. Daarnaast hebben ze ook het voordeel dat de overige favorieten hen niet zien als een bedreiging doordat ze op zeven (Buchmann) en negen (Mas) minuten staan. Daardoor zou het alsnog kunnen voor hen om een ritoverwinning te boeken.

Ik wijs nog op twee longshots in de vorm van Domenico POZZOVIVO en Romain BARDET. Beiden zijn volledig uitgeteld in het algemeen klassement waardoor ze alle vrijheid zullen krijgen om voor de ritzege te gaan. Hierdoor is het denkbaar dat ze vroeg aanvallen en hun voorsprong behouden tot de streep. Pozzovivo haalde op die manier al een overwinning binnen op Los Machucos. Hij kan tijd verliezen in de technische afdalingen maar bewees anderzijds terug op zijn beste klimniveau te zitten. Romain Bardet kende een desastreuze Grand Tour en heeft morgen een laatste kans op eerherstel. Op basis van zijn vormpeil lijkt de kans nihil dat hij morgen wint. Anderzijds blijft Bardet intrinsiek een van de beste klauteraars in het peloton. Op een parcours gemaakt voor de pure klimmers volgt er daarom misschien wel een mirakel voor de minzame Fransman.

*****Vincenzo Nibali
****Tadej Pogacar, Miguel Angel Lopez
***Thibaut Pinot, Nairo Quintana, Mikel Landa
**Primoz Roglic, Steven Kruijswijk, Egan Bernal, Geraint Thomas
*Simon Yates, Enric Mas, Emanuel Buchmann, Domenico Pozzovivo, Romain Bardet

Ludi

Shit, geen froome bij Julius, toch nog even een nachtje over slapen dan. De giro van 2018 zit nog te veel in mn hoofd!

Chef83

Morgen laatste berg rit team chef heeft er zin in en valverde ook weer heb ik vernomen 😆😁👌💪.
Ik verwacht dat morgen een paar renners uit de top 15 gaan zoals ciccone en hagen want ciccone moet morgen ze eigen helemaal leeg rijden voor nibali en komt geparkeerd te staan . Verder een valpartij en verwacht dat een sprinter zoals een ewan er ook uitvliegt want de laatste rit gaan ze voor degenkolb lijkt me ewan heeft er al 2 binnen dus degenkolb word ook wat gegund .

Cap keuze word
Pogacar
Of
Lopez.

Kelderman morgen in de aanval 👌👍👍

NCK17

Begint het slot van de etappe zoals gebruikelijk om 15:30?

TrEb

Mooie voorbeschouwing weer Julius,

Laatst gewijzigd
TrEb

Mooie voorbeschouwing weer Julius, chapeau!!
Verwacht je nog een Kelderman in de aanval? ik denk van wel.
Blij met m'n team gisteren, 10,4% gestegen en sta nu op 72% Voor vandaag Nibali als kopman, Verder Roglic, Fuglsang, Pogacar, Thomas, Bernal Dumoulin, Kelderman Higuita
Een gokje Valverde en Teuns op de bank (ivm de aanval van gisteren)

hartstikkebedankt

Gisteren compleet de mist in gegaan. Latour en Schachmann de voorkeur gegeven boven Evenepoel en Dumoulin die beide top-10 zijn geëindigd. Pinot kopman in plaats van Nibali.

Vandaag wel een sterke ploeg met 7 man die top-10 AK staan.

Kopman Bernal, Pogacar, Nibali of Pinot hmm

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'-Normaal zou ik Nibali hier wellicht captain maken, en scripttechnisch en scoritopunt-technisch kan dat wellicht? Ben alleen op mn hoede omdat de scripteur hem pas ook al op een random moment er doorheen liet zakken...
-Van Roglic en Thomas verwacht ik vandaag niet al teveel, tenzij Scorito afstevend op een er weinig toe doende tijdrit. Toch? Thomas en Roglic schaduwen elkaar, Bernal moet maar op pad lijkt me.
-Fugl gaat zich verrot rijden voor MAL, pakt misschien daardoor nog een top10 plekkie mee, maar geen ritwinst ofzo.
-Kruijswijk zit in zn befaamde derde week!
-Higuita lijkt me op dit moment te groot voor de vlucht, te klein voor ritwinst uit het peloton.

Kopman opties: Bernal/Nibali voor 'safe' Kruijswijk/Higuita voor een gokje...

MarvinG

Vandaag de laatste kans voor AK mannen lijkt me, dus:

Roglic
Thomas
MAL
Pogacar
Evenepoel
Nibali
Valverde
Kruijswijk
Majka

Kopman nog even over nadenken.

Laatst gewijzigd
Jofferde

'@Ajvenema zou jij in mijn geval vandaag Fuglsang (gokje op top 10) meenemen of Sagan (8 zekere punten)? Als Fuglsang weer parkeert, komt hij buiten de too 20.

Kopman blijft inderdaad lastig

1 2 ... 134 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.