Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 133 ... 153 154
nasibal

@nasibal, Majka in de vlucht en dan op de laatste klim een alles of niets van MAL mbt berg- en gele trui

Dit is opzich geen gekke gedachte, al mag Majka dan op de eerste 2 cols niet teveel punten pakken. Als het MAL lukt om bij de favorieten weg te springen dan zal Pinot in zijn wiel moeten zitten om de strijd om de derde plek spannend te houden. Dit zijn immers de twee renners die daar vooraf voor aangekondigd waren. Pogacar en Bernal gaan onderling het wit beslissen, daar 'hoeft' geen 3e plek bij.

MAL en Pinot (en Yates) die wegspringen bij de favorieten. Ze rijden Majka voorbij maar MAL wordt voor de top gelost door de laatste twee, maar pakt wel weer een voorsprong in het bollenklassement. Majka weet echter echter in de achtergrond nog nét genoeg puntjes te pakken op de top. Pinot en Yates gaan het uitmaken voor de winst in de etappe. Pinot pakt de tijdwinst op MAL in strijd om het podium, Yates 'krijgt' de overwinning. Yates wordt zo welliswaar ook een kandidaat voor het podium, maar dat poetsen ze in de ITT wel weer recht.

Roglic, Thomas, Bernal en Pogacar kijken vooral naar elkaar. Nibali maakt hier gebruik van en springt over Bernal en Pogacar heen. Hierdoor wordt het ook voor plek 4 t/m 8 heel spannend voor plek 4 t/m 8 zaterdag. Kruijswijk, Hagen en Ciccone vallen weg uit de top, of verliezen in ieder geval tijd op Landa, Evenepoel en Quintana. Deze 3 gaan samen met Hiquita zaterdag strijden om die laatste 2 plekken in de top 10.

Het klinkt zo gek nog niet...

wesley1983

Verdomme intervieuwen ze Nairo niet ook, is hij tevreden met zijn 13e plaats in het klassement? Wil hij op zoek naar etappewinst zoals hij eerder deed in de laatste bergrit van een grote ronde?
Qua Bernal denk ik dat hij gewoon verdergaat waar hij mee bezig was in de laatste bergrit, iedereen op achterstand rijden dus, in de veronderstelling dat Thomas niet van Roglic gaat winnen in de tijdrit is hij ook de beste optie voor Ineos vind ik. Bernal of Quintana cap dus, moeilijk!

Ludi

Pinot en Yates morgen met hun befaamde "toch maar geen goed klassement" dag? Ik zeg graag!

Ludi

'@nasibal: rijdt bernal niet iedereen gewoon allemaal op een hoop morgen? Heb je de etappe gezien. Nondejus, dat is me er een. Zal je zien dat groenewegen gewoon binnen de tijd binnenkomt.

danusz1986

In 2017 in de Giro was dit de uitslag in deze etappe:

1 Nibali Vincenzo
2 Landa Mikel
3 Quintana Nairo
4 Pozzovivo Domenico
5 Zakarin Ilnur
6 Formolo Davide
7 Mollema Bauke
8 Jungels Bob
9 Yates Adam
10 Pinot Thibau

Benzardi

Teambaas Benzardi heeft toch even meegeluisterd bij het Perscentrum, dit viel hem op.

Onze blauwe vogel:

maar ik heb nog steeds de energie om te blijven gaan. Zie het als één stap terug doen, om er daarna twee vooruit te kunnen zetten.
Dan sta ik gewoon weer op het podium.

En dit zegt team Ineos:

“Zo rijden we in het geel én in het wit en zo is onze gehele brigade weer in het roodzwart gekleed. Dat is niet de bedoeling natuurlijk. We gaan de finale van deze Grand Tour in met als doel het heroveren van beide truien.

jsprunk

Pinot wordt mijn kopman, die heeft vandaag ondergepresteerd als oud-winnaar. In het echt zou die op de staart van Nibali hebben gezeten zoals vorig jaar bij Flipje in de eerste week Tour.

Ludi

Richeze en devenyns kwam bijna op een uur binnen,..

Was dit de poepetappe van Tom? Ja toch?

Benzardi

'@KJ
Tom is niet meer wat het geweest is .................deze ronde.

Zadelpen

Hmmm.... met de kennis van toen nu Dumoulin en Carapaz dure missers te noemen, vind ik zeer opmerkelijk. Beide recente ronde winnaars. Een prima tt, ook een prima klim tt. Zitten beide in een ploeg waar een van de twee de gele trui hoogstwaarschijnlijk zal eindigen, ineos ook kans op wit. Dumoulin had grote kans eerste rit met groenewegen veel punten te pakken.

Nee, met de kennis van toen, sta ik nog steeds achter die keuzes. Anders kan je ook wel zeggen dat Quintana een zwakke keus is. Maar ja... dan is je zicht wel heel erg vertroebeld door de kennis van nu.

En zelfs nu, waar de truien continu wisselen, het missen van die belangrijke eerste sprint, het zwaar onderpresteren van voornamelijk Carapaz, en met nog een bergrit én klimtt te gaan, plus eindafrekening... staat Dumoulin 21ste en Carapaz 29ste op de puntenranking. Dus daar ligt het echt niet aan. Verwacht dat Dumoulin nog gaat stijgen ook in het punten klassement. Stel hij wordt 16de daar, wat goed mogelijk is. Dan kan je dat toch nog nooit een dure misser noemen?

Ik zoek ons probleem meer dat wij een totaal ander script verwachtten. En kwa renners kijk ik dan meer naar Carthy, Cimolai, Mezgec, Dennis, Van Aert. En als ik geweten had dat het script alle kanten op ging, had ik zogezegd Carapaz niet genomen, maar kwa punten doet die het echt nog niet zo slecht hoor.

Wint Groenewegen eerst rit, pakt Quintana gewoon wat die kan, stond ik ook best hoog, namelijk boven de 90%, dus zo heel dramatisch gaat het niet.

Dont worry haha! Mooi om iedereen zijn mening te lezen zonder dat we elkaar in de haren vliegen, :-).

Laatst gewijzigd
Poeksel

En de (m.i. onbegrijpelijke) keuze voor zowel Bennett als Groenewegen, sta je daar ook nog achter Zadelpen?

arjenzvob

Ik sta daar ook achter Poeksel. Ik heb ze beide en sta 42e.....

Poeksel

Dan zou ik in jouw geval flink ervan balen, arjenzvob ;)

Zadelpen

Dat zijn de twee snelste sprinters, beide bovendien met grote kans op heel veel bonuspunten (in een ‘normale’ ronde). Ja, sta daar zeker achter ja. Anders had je dan Groenewegen/Bennet en Ewan of zo gehad. Lood om oud ijzer.

Maar ik ben wel benieuwd waarom die keuze onbegrijpelijk is, om beide te nemen. Bennet staat 3de en Groenewegen 19de. Dus ja.... dat is toch prima?

Laatst gewijzigd
Platje

Carapaz als 3e in de pikorde van Ineos.. vind ik voor 3m veel te veel, Bernal en Thomas kregen duidelijk de voorkeur in die ploeg.. vind INEOS in dit script echter ook niet zo sterk als dat ik het echt verwacht zou hebben. Dumoulin die lang geblesseerd is geweest, die ik ook zag als 3e man maar miss wel minder zeker dat hij 3e man was bij mij ook geen twijfel maar die doet het boven verwachting goed, zeker met de tijdrit die nog komt. Vind dat zeker geen miskoop! Maar bij een eventueel volgend script moeten ze niet zeggen dat vorm meetelt, want daar zijn er genoeg voorbeelden van dat dit totaal niet uitmaakt

Punchen of verzuipen

In het geval van Carapaz was het voor mij vrij duidelijk dat hij een luxeknecht zou zijn. Voor €3.000.000 leek mij dat wat veel, zeker omdat je sprokkelen via truipunten ook kan oplossen met bijvoorbeeld Dennis (€1.000.000) die bovendien gegarandeerd één zekere etappe (bijna) de volle buit oplevert.

Dumoulin was gewoon een groot vraagteken. Ik snap de gok gezien het parcours, had een koopje kunnen zijn voor €3.000.000

arjenzvob

Ik baal niet hoor Poeksel. We zullen zondag zien.
Ik vind het zeker niet mijn gelukkigste keuze, maar als hij zondag niet wint en Roglic pakt geel.... Dan levert hij nog niet de punten op die hij kostte maar ach.

nasibal

Hmmm…. met de kennis van toen nu Dumoulin en Carapaz dure missers te noemen, vind ik zeer opmerkelijk. Beide recente ronde winnaars. Een prima tt, ook een prima klim tt. Zitten beide in een ploeg waar een van de twee de gele trui hoogstwaarschijnlijk zal eindigen, ineos ook kans op wit. Dumoulin had grote kans eerste rit met groenewegen veel punten te pakken.

Vooraf bekeken hadden beiden 2 renners in de ploeg die boven hen in de pikorde zouden staan. De kans dat een Carapaz of een Dumoulin steevast vóór één van die twee zou eindigen bergop is daarmee klein (als je even niet van te voren al uit gaat van pech). De kans dat ze überhaupt top 15 (of zelfs top 20) rijden structureel is ook zeer klein. Er rijden immers enorm veel toppers rond deze editie en dan heb je ook altijd nog een paar bergetappes waar er vluchters tussen de top 20 hangen. Qua etappepunten was het vooruitzicht vooraf al niet erg bijster veel in mijn ogen.

Dan wijs je terecht op de team en truipunten. Zoals gezegd hebben beide echter twéé renners voor zich. Die tweede renner pakt dezelfde teampunten als Carapaz/Dumoulin. Bij Jumbo is dat zelfs nog voor hetzelfde geldt. Bij Ineos zat er wat prijsverschil tussen, maar dat zou zich, ook vooraf, waarschijnlijk wel terugbetalen in de etappeuitslagen.

Daar komen vervolgens, ook al vooraf, nog wat dingen bovenop:

- Als je puur alleen voor de teampunten zou gaan, waarom dan zo'n dure renner meenemen? Dennis had je ook prima als 9e renner in de bergen op kunnen stellen. Zou je Groenewegen als sprinttopper hebben gekozen dan had ook hij dezelfde teampunten gepakt als Dumoulin in de bergen. Scheelt je ook nog een plekje in je 20-koppige selectie. Zelf heb ik Teunissen. Vind ik een miskoop vooralsnog maar ook die had ik kunnen gebruiken voor dezelfde teampunten.

- Teampunten voor geel (en wit) zijn leuk. De kans dat Ineos/Jumbo deze truien in bezit heeft danwel wint was vooraf aannemelijk. Echter was minstens net zo aannemelijk dat groen en/of de bollen binnen de ploeg van Bora zouden komen. Dat ontloopt elkaar niet zoveel qua teampunten. Ook binnen die ploeg rijden er zat renners rond die op een goedkopere wijze hetzelfde aantal punten voor je binnen zouden slepen. Ook vooraf bekeken.

Renners van 3 miljoen of hoger waren vooraf in mijn ogen het alleen maar waard als ze zelf ook etappepunten zouden pakken. Die kan achtte ik niet zo groot bij beide namen. De teampunten waren op vele manieren via een goedkopere weg ook te behalen.

Maargoed, iedereen zal daar een andere inschatting over gehad hebben natuurlijk :)

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik denk niet dat je het gaat (of wil) snappen, Zadelpen. Des te beter, je stukjes zijn vermakelijker als het niet goed met je team gaat.

Nog een kleine aanvulling op nasibal (en een hint): teampunten zijn alleen relevant in etappes waar je renners opstelt (en geen beter alternatief hebt).

Laatst gewijzigd
nasibal

Maar ik ben wel benieuwd waarom die keuze onbegrijpelijk is, om beide te nemen. Bennet staat 3de en Groenewegen 19de. Dus ja…. dat is toch prima?

Omdat er aan beide een prijskaartje hangt :)

Bennet is inderdaad een uitstekende keuze gebleken. Groenwegen staat als een van de duurste renners van het spel 'slechts' op een 19e plek. Als je al die miljoenen aan Groenewegen besteedt (naast Bennet) dan moet je ergens anders consessies maken. Zijn die concessies het waard voor een renner op de 19e plek?

Natuurlijk is dat achteraf praten, maar heeft Groenwegen naar zijn mogelijkheden echt onder gepresteerd? Het had eigenlijk alleen beter gekund als hij er in etappe 2 nog bij gezeten had. De kans echter dat er daar sprinters zouden missen was vooraf ook al vrij aannemelijk.

Overigens sluit ik me aan bij Poeksel wat betreft het feit dat je stukjes zeer vermakelijk zijn! Overigens ook als het wel goed gaat :)

@Arjen
Welke grote naam had je zonder omkijken in je team kunnen klikken zonder Groenewegen?

edit: Ik zie dat je eigenlijk voornamelijk alleen Yates, Nizzolo en Kristoff mist. Verder geen direct onlogische namen in je selectie. Dat heeft denk ik overigens vooral met de rest van je selectie te maken dan met Groenewegen. Met nizzolo in plaats van Groenewegen had je zowel je sprintteam als je bergteam nog verder kunnen versterken. Maar dat is achteraf natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Strikt genomen beweerde ik niet dat de stukjes van Zadelpen vermakelijk zijn ;)

(vind ik wel hoor)

En nog een aanvulling c.q. hint: een team die de bovenste 20 renners van de puntenranglijst heeft kan onder de 50% scoren. Die ranglijst moet je dus wel op de juiste wijze interpreteren.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@nasibal:
Het is nooit 1 op 1 klikken, dat weet jij ook. De keuze voor Groenewegen was een gok, ervan uitgaande dat hij 3x echt hoog zou eindigen. Nu wint hij een keer en verwacht ik dat hij zondag 1e of 2e wordt. Dan is 5miljoen nog steeds te veel, ik weet het.
Als ik hem eruit geklikt had, had ik waarschijnlijk Pinot meegenomen en iemand in de categorie 1 a 2 miljoen een upgrade gegeven naar bijvoorbeeld Nizzolo.

Edit: grappig dat jij je edit toevoegt en precies de naam Nizzolo noemt, en (niet bij naam) Pinot. Zitten we aardig op 1 lijn

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Hehe inderdaad Nasi. Maar ja, ik kijk gewoon naar de punten die iemand op levert, niet naar de kosten. Als dan renners die in de top 20 staan kwa punten pakken als bedenkelijk worden ervaren. Terwijl je nog 5 of 6 andere renners hebt die helemaal niks scoren....

Dan denk ik dat je daar het probleem moet zoeken. Niet bij de goedscorende renners. Kijk bv Carapaz, inclusief onderpresteren, als ik daar Nibali voor had, die ik zelf dan weer vind overpresteren, maar ok, dat had gekund... die schelen nu maar 110 punten. Dat verschil in punten is gewoon heel klein.

Die 110 had ik ruimschoots goed kunnen (moeten) maken met andere namen dan cimolai, carthy, dennis, van aert, mezgec. Daar scoor ik amper tot niks mee.

Nu bedoel ik niet te zeggen dat Carapaz een betere keus is dan bv Nibali of soortgelijke, echter voor deze game, als je naar de punten kijkt, valt dat echt reuze mee. Dat komt ook omdat het script de punten een beetje verdeeld.

Even simpel geconcludeerd: ik mis 100 punten door een ak man keus die beter had gekunnen, dat is zeker correct. Echter ik heb nog 6 renners die niks scoren. Had ik daar betere keuzes gemaakt, had die 100 puntjes verschil voor de ak man geen zeer gedaan. Sterker nog, dan hadden we een gooi kunnen doen naar het befaamde bekertje want we gingen als een speer sinds week twee. Dus Poeksel, het gaat helemaal niet zo heel slecht. Tot eergisteren... Denk ergens tegen de 90% te eindigen. Nou.... heb slechtere rondes gehad haha. Van de top 10 renners met meeste punten heb ik er 8. Dan nog 5 in de top 20. Het is echt het tweede garnituur wat team Zadelpen in de steek laat. Alleen maar nullen zie ik daar, pijnlijk.

Ok, genoeg voor vandaag... alhoewel we het niet eens zijn/worden, trek ik hier wel mijn lessen uit natuurlijk. Denk dat iedereen een volgende keer wel andere keuzes zal maken.

Geniet van de avond heren! Proost!

Laatst gewijzigd
wesley1983

Jongens niet te serieus, deze grand tour is niet echt he. Ik heb Carapaz ook niet, maar had hem ook wel beter verwacht dan wat hij hier presteert, de girowinnaar van 2019 he. Dat Thomas het dan weer wel heel goed doet (net als S.Yates) na zijn rampzalig voorjaar kon ook helemaal anders zijn trouwens als ze dat meegenomen hadden. Vooraf verwachtte ik Carapaz en Kruijswijk als laatste helpers voor Bernal en Roglic door de mindere vorm van Thomas en Dumoulin. En denk samen met mij heel veel anderen als je ziet hoeveel keer Thomas gekozen werd t.o.z.v. Bernal en Roglic, was de gemakkelijkste om te laten afvallen van die 3 als je wat meer wou spreiden in de 3-4M renners.
Ik vind de keuzes van Zadelpen niet zo gek, zijn allemaal renners uit sterke ploegen, het was gewoon te zien wat je zelf van het script verwachtte.

nasibal

Het is nooit 1 op 1 klikken, dat weet jij ook. De keuze voor Groenewegen was een gok, ervan uitgaande dat hij 3x echt hoog zou eindigen. Nu wint hij een keer en verwacht ik dat hij zondag 1e of 2e wordt. Dan is 5miljoen nog steeds te veel, ik weet het.
Als ik hem eruit geklikt had, had ik waarschijnlijk Pinot meegenomen en iemand in de categorie 1 a 2 miljoen een upgrade gegeven naar bijvoorbeeld Nizzolo.

Je hebt gelijk hoor. Ik was ondertussen mijn vraag nog even verder aan het editten terwijl jij deze reactie schreef. Ik denk dat vooraf het vrij 'aannemelijk' was dat de 5 miljoen voor een tweede sprinttopper (in jouw geval Groenewegen) beter te besteden was. Alleen niet duidelijk hoe exact. Voor hetzelfde geld had je het budget in Quintana en Merlier/bouhanni/Demare gestopt en was je zeer bekakt uitgekomen. Met Groenewegen 'ruil' je dan dus eigenlijk wat duidelijkheid voor punten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 133 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.