Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 136 ... 153 154
hartstikkebedankt

Onze vrienden Bernal (c). Thomas, Roglic, Dumoulin, Pogacar, Pinot, Nibali, Higuita en Evenepoel mogen het vandaag laten zien.

Niels22

Nibali en S. Yates vallen al aan op het vlakke, als het zo'n rit wordt, bollen ze straks één voor één over de streep (in Scorito-termen, groep favorieten van tien groot in dezelfde tijd)

nasibal

Yates uiteindelijk maar kopman gemaakt, MS wacht nog op een succesje deze ronde. Mocht hij er doorheen zakken dan verlies ik sowieso wel teveel punten vandaag, morgen en in de eindafrekening. Een betere kopmankeuze vandaag zou in dat geval slechts een schamele compensatie zijn.

Laatst gewijzigd
Ludi

Bernal kopman, die rijd iedereen op een hoop.

***** quintana, bernal
**** landa, mal, nibali
*** Roglic, Pogacar
** Thomas, Yates, Pinot
* vlucht(Majka, Masnada, Flip, Higuita, Kelderman, Bardet, A Yates)

****** Froome <<<<- :D

Platje

Nibali en Yates voelen zich goed, meteen aan het begin aanvallen

Sjas Patatje

Vandaag toch voor Bernal gegaan (en niet alleen ik), omdat hij graag zijn witte trui wil heroveren en ik denk dat hij ook vandaag voor eigen kans mag gaan. In de tijdrit verwacht ik meer van Thomas en Roglic. Ook nog even gedacht aan Nibali en Pogacar, maar uiteindelijk geen kopman gemaakt.

Bernal (c)
Roglic
Thomas
Pogacar
Nibali
Higuita
Gaudu (ontsnapping?)
Schachmann (trui punten Sagen én Majka?)
Sagan (eigen truipunten en trui punten Majka?)

Ik verwacht vandaag niks van A. Yates (volledige steun voor zijn bro) en Benoot (te zwaar, heeft zijn ritwinst).

kooltje

Worden Yates en Nibali hier nu al afgeschreven voor de rest van de etappe? Zo interpreteer ik het wel

Ludi

Yates wel, krijgt weer 30 minuten aan de broek ;)

Nibali niet, we moeten sowieso daal aanvallen krijgen en nibali lijkt een komeet, zeker volgens het script

hartstikkebedankt

**** Bernal
*** Quintana, Pinot, Pogacar, Nibali
** Landa, Roglic, Thomas, S. Yates, MAL
* Majka, Higuita, Kruijswijk, Buchmann

Risje89

De klimgeiten van dienst zijn vandaag:

Egan Bernal (C)
Primož Roglic
Geraint Thomas
Tadej Pogacar
Steven Kruijswijk
Sergio Higuita
Alejandro Valverde

Voor de truipunten:
Maximilian Schachmann
Peter Sagan

Remco op de bank gehouden vandaag, die halen we morgen weer van stal.

Ludi

We zijn het bijna helemaal eens @hartstikkebedankt :)

wesley1983

'@jsprunk: er werd gezegd dat we moesten kijken naar vorm om teamselectie te maken. Daardoor heb ik S. Yates eigenlijk nooit overwogen en er werd gehint dat A. Yates wel eens het kopmanschap zou kunnen overnemen. Door de uitstekende vorm van zowel Quintana en A. Yates ben ik er volledig ingetuimeld. Ik had gewoon Quintana verwacht waar S.Yates nu staat in het klassement en qua behaalde punten en ook veel hoger in het bergklassement met al die bergritten aankomst boven. Lijkt wel een afstraffing voor degene die veel koers keken in het voorjaar. Quintana mag nog winnen vandaag, hij haalt nooit die andere mannen in qua behaalde punten, het gat is al veel te groot. Daarom hoop ik ook dat er 1 uitvalt vandaag van S. Yates, Pinot of MAL, ivm met de eindklassementpunten.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Pinot werd in tekst ook juist gehint op zeer goede vorm en voorbereiding en met uitstekende begeleiding. Daarnaast vond ik het parcours op voorhand veel meer op maat voor hem dan voor een aantal andere klassementsrenners, MAL bijvoorbeeld.

Ajvenema

Ik denk dat Pinot lekker gaat uitrijden dit keer. (waarom anders die superberoerde tijdrit? Bij uitvallen gun je hem nog wel een paar dagen geel ofzo)

Marsthinaikos

Klopt, kijken naar vorm. Zeer jammer dat ze zich hier niet echt aan houden. Vooral omdat er mensen zijn die aan een betaalde poule meedoen!

hartstikkebedankt

Overigens als Pinot een GT uitrijdt, rijdt hij vaak juist een goede derde week.

jsprunk

'@wesley: er stond bij Simon toch echt dat hij de kopman van de ploeg was. Daarnaast was hij ook een klap duurder dan Adam. Je kon hem prima weglaten, maar ik vind dat hij me nog eerder te weinig punten heeft opgeleverd dan te veel (in de punchy etappes hield hij zich koest lijkt het).

Ludi

Pinot is de enige echt klimmer die ik heb overwogen om kruijswijk naar te upgraden (en evenepoel,.maar dat is een hele andere renner). Alleen was ik bang voor de cliché dingen, zoals Pinot die uitvalt. Ik had dan kelderman -> 500k aanvaller gedaan vermoedelijk.

Jasperdewaal11

Alles op Pinot vandaag als captain, ik voel het ! :p
Vive la France

nasibal

Mijn mening over het script moge duidelijk zijn en inderdaad, Quintana komt er wat bekaaid van af. Ik denk echter wel dat men zich verkijkt op zijn vorm dit voorjaar. De afgelopen jaren was het wel vaker zo dat hij in een aantal bergetappes in het voorjaar iedereen de moeder reed, maar vervolgens datzelfde niveauverschil t.o.v. de andere toppers niet liet zien in grote rondes.

Ik geloof er geen ruk van dat Scorito dit ook opgevallen is door de jaren heen, maar mocht dit een échte ronde zijn geweest had ik hier dus absoluut niet van opgekeken.

@KJ
Bang voor cliché's en dan wel Kelderman in je team hebben? ;)

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Ah, het kan bijna niet anders dan dat Tejay vandaag de etappe wint en deze GT voor EF redt!

nasibal

Majka heeft iig de kopgroep gehaald met Barguil als belangrijkste belager. Welke stunts zal Scorito uithalen om Majka op berg 1 en 2 niet teveel punten te laten halen, of is hiermee de beslissing gevallen?

Niels22

Formolo, gisteren benoemd in dit topic, vandaag in de vlucht!

wesley1983

'@jsprunk: klopt, maar bij de meeste kopmannen stond er aangegeven wie de meesterknechten waren. Bij MTS waren er 2 kopmannen, de broertjes Yates. Ik had gewoon een scenario zoals bij EF Uran- Higuita verwacht daar. Ach iedereen heeft wel het gevoel dat sommige renners te weinig punten opleverden maar bij Quintana is het toch wel heel dramatisch he moet je toegeven. Ze waren op een gegeven moment zelfs aan het lachen met hem toen hij in de aanval reed met ex- teamgenoot Landa. Akkoord naast de bergritten ging hij niet veel opleveren (waar Pinot en Nibali wel goed zijn), maar had hem wel bij de beste 3-5 klimmende renners verwacht in de bergritten, nieuwe ploeg en geen Valverde-Landa niet meer om naar te luisteren en geen rare tactieken dus zie hem in het echt ook wel helemaal opflakkeren, zoals hij het jaar gestart was eigenlijk.

Niels22

'@nasibal, als MAL geen punten scoort op de volgende klim moet Majka volgens mij niet bij de eerste vijf boven komen om er nog spanning in te houden

1 2 ... 136 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.