Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 146 ... 153 154
Punchen of verzuipen

Ik ben gisteren zoals ik een beetje hoopte de forumpoule top 10 binnengekomen :-)

'Helaas' was mijn stijging wel weer het resultaat van een heel cynisch beredeneerde kopmankeuze voor Bernal. Ik had ingeschat dat de scriptschrijven Roglic en Thomas wat tijd zou laten verliezen op renners als Bernal voor een extra spannende tijdrit. Niet per se een heel realistische uitslag, maar 'helaas' wel goed voorspeld...

Voor vandaag kan ik een behoorlijk sterk tijdritteam opstellen:
Roglic
Thomas
Evenepoel
Bernal
Pinot
Pogacar
Nibali
Dennis
Schachmann

Ik heb Higuita en Teuns op de bank. Schachmann schat ik ongeveer gelijk ik als Teuns. Voor beide is onduidelijk of ze überhaupt volle bak gaan rijden, maar Schachmann heeft in ieder geval ook nog zekere truipunten. Ik ben benieuwd naar Dennis. Ik zie hem wel top 10 rijden, maar voor de winst gaat hij echt flink tekort komen zou je denken.

Laatst gewijzigd
Nopper

Achteraf had ik niet eigenwijs moeten zijn en het verhaaltje bij van Aert gewoon moeten geloven dat hij rustig aan zou doen maar zou die dat vandaag ook doen? Twijfel nog of ik hem erbij ga zetten. Het is van Aert, VDP (lijkt me te zwaar voor hem) of Schachmann voor de laatste plek

La Primavera

'@Wouter Ik betwijfel of Scorito die fietswissel van Campenaerts ook heeft gezien. Ik denk het niet. Die hebben plek 20 gezien in de uitslag. Met het deelnemersveld van nu en in je achterhoofd houdend de scripter, ga ik er vanuit dat Campenaerts plek 20-30 gaat bezetten.

Niels22

'@Wouter, of zonder fietswissel nog verder naar achteren, omdat klimmen km dat stijve ding natuurlijk drama is

LaTrapper

'@niels die tijdritfiets werd door de meesten gewoon gebruikt. Is ook lichter dus wissel heeft campenaerts echt wel een nadeel gegeven

Poeksel

Daar lees je dan weer niets over in het perscentrum. Allerlei blabla, maar even vragen aan de renners of ze vandaag van fiets gaan wisselen of niet, ho maar!

Laatst gewijzigd
Mindless

'@Punchen of verzuipen, spijker op zijn kop! Totaal onrealistisch dat Bernal, de beste klimmer van het peloton, in een dergelijke etappe tijd zou pakken.

Het is duidelijk dat er gescript is om het spannend te houden en iedereen enigszins tevreden qua puntverdeling. Maar wat er af en toe op dit forum als onrealistisch wordt weggezet, is echt wel nog onzinniger dan het huidige scenario. Ik denk dat je op veel details wel zou kunnen mopperen, maar door de band genomen is het echt niet zo ontzettend vreemd wat in deze Grand Tour gebeurt ten opzichte van een normale ronde. De vorm en benen van de dag hebben zoveel impact bijvoorbeeld, normaal gesproken. Er doen zich in het echie telkens wel ergens nieuwe specifieke probleempjes voor bij deze en gene maar dat is nu niet eens gebeurd. Normaal is het eigenlijk veel moeilijker te voorspellen!

Ik heb echt een ontzettend matig rondje gedraaid. Heb me in het eerste deel ook teveel op een 'realistisch' scenario gefocust zonder rekening te houden met een scripter. Dat is wel onderdeel van dit spel. In het tweede deel heb ik me wat herpakt. Maar kom op zeg beweren dat Bernal het hier niet beter kan doen dan anderen, waar gaat dit af en toe nog over?

Ik zou wel als feedback willen geven dat het script iets meer rekening houdt met teambelangen, elke etappe weer afhankelijk van de klassementen. En tsja de details. Maar als je daar nu nog aan stoort, ben je wel een zure. Je kunt wel blijven teruggrijpen naar het 'realistisch voorspelde scenario' maar het is toch al heel lang duidelijk dat dat niet echt de essentie is van deze Grand Tour. Je had vantevoren hoe dan ook rekening moeten houden met het gegeven dat dit gescript is.

Wat zelfreflectie zou sommigen hier sieren. En het verder houden bij waardering voor wat Scorito voor ons in elkaar draait.

dvansteenis

Amen

zeewolde

De fietswissel van Campenaerts was niet in deze tijdrit, maar in de tweede, de lange tijdrit

Gladiool

Grappig hoe je precies het pijnpunt over Bernal aanhaalt, en vervolgens iedereen weg probeert te zetten met je sarcastische opmerking. Rogliç en Thomas staan al zowat de hele ronde bovenaan. In het echt betekent dat, dat deze twee ploegen de koers controleren. In deze Grand Tour mag iedereen en z'n hond wegspringen, ook al sta je maar 10 seconden achter. En Thomas en Rogliç? Die rijden op hun elfendertigste naar boven, op een tempo waar Carl fucking Hagen nog regelmatig kan aanhaken. Volgens mij zijn ze één keer niet in hun pelotonnetje boven gekomen, terwijl in de rest van de etappes voor hen 5 klassementsrenners tijd terugpakken en op een paar seconden in het klassement komen

Dat Bernal hier veel tijd wint is niet gek als je hem als losse renner ziet. In de praktijk wordt er gewoon gewerkt voor elkaar en is Thomas met het oog op de tijdrit van morgen gewoon de kopman. Dus rij je het gat op je concurrenten dicht en was het dat. Thomas en Rogliç worden gepresenteerd als de twee sterste ronderenners. Rogliç heeft letterlijk 2x top 10 gereden in een bergetappe. In de realiteit zouden beiden nooit zo'n risico nemen om gasten als Yates terug te laten komen.

Punchen of verzuipen

'@ Mindless: Het is inderdaad niet raar dat Bernal gisteren een goede uitslag rijdt. Ik wilde alleen zeggen dat ik al op mijn klompen aanvoelde dat Bernal *ten opzichte van bijvoorbeeld Roglic die boven hem staat in het klassement met nog een tijdrit voor de boeg* een betere uitslag zou rijden. Dat terwijl Roglic toch ook geen slechte klimmer is. Ik bedoelde dus niet te zeggen dat de uitslag, als je hem zo ziet, ridicuul is, maar vooral dat de onderlinge verhoudingen in deze specifieke etappe vrij voorspelbaar waren op basis van 'het moet tot de laatste etappe heeeeeel spannend blijven'.

Laatst gewijzigd
Ludi

Wordt het bernal wit en roglic geel, pogacar wit en thomas geel of pogacar wit en roglic geel? 2x ineos zal niet lijkt me.

Nibali nog naar plek 8?

Laatst gewijzigd
Reyn

'@Mindless
Scorito draait dit niet in eerste instantie voor ons in elkaar. Het is gewoon een commercieel bedrijf.
Wat er in deze GT gebeurt wijkt dus wel sterk af van een echte grote ronde, dat zijn echt geen details. Althans toch niet voor wielerkenners.

Charlie33

Bij scorito werken een paar programmeurs en twee stagiaires. Jullie redeneren alsof het een Hollywood productie betreft.

MarvinG

Deze mannen mogen het doen vandaag.

Roglic
Thomas
MAL
Pogacar
Evenepoel
Nibali
Kruijswijk
Valverde
Dennis

Kopman denk ik Thomas. Lijkt me niet dat Dennis deze tijdrit gaat winnen.

Mindless

'@Gladiool, er zijn genoeg redenen te bedenken waarom het koersverloop gister zo was als t ging. Met zo’n deelnemersveld is t lastig controleren. Misschien kunnen Thomas en Roglic niet beter en voelde Bernal zich veel sterker? Ze hebben daar juist 2 paarden. Ik heb ze overigens allemaal.

@Punchen of verzuipen, akkoord mee eens!

Jofferde

Vandaag:

Thomas (C)
Roglic
Bernal
Pogacar
Lopez
Schachmann
Teuns
Kruijswijk

En dan het laatste plekje nog twijfel tussen: Sagan (zekere punten), Fuglsang, Higuita en Valverde

MarvinG

'@DerMeister ik zie Valverde wel top 15 rijden. Werd 16e in de vorige tijdrit en deze klim moet hem ook wel liggen.

Jofferde

'@MarvinG dan gaan we die pakken. Bedankt.

Heb overigens geen idee of we Teuns in de top 20 mogen verwachten

Laatst gewijzigd
MarvinG

'@DerMeister pin me er niet op vast he. Weet nooit wat de scripter in petto heeft haha ;)

hartstikkebedankt

Verwachten we nog een verrassing vandaag?

Laatst gewijzigd
zeewolde

Een verrassing als:
Bernal wint
Yates op 5 sec
Thomas op 7 sec
Roglic op 9 sec
Pogacar op 15 sec

En in het klassement staan ze allemaal gelijk ?

Chef83

Ja gaat flipp vlammen ? Inplaats vsn valverde of teuns of keldertje?😀

Platje

Wat zou een verrassing zijn? Thomas die geel overneemt? Het zou zomaar kunnen want die rijdt ook een toptijdrit maar denk toch dat Roglic zn voorsprong behoudt.. REV die vandaag wint?

Ben vooral benieuwd naar de tijden van MAL, Lopez, Pinot in vergelijking met Bernal, die dit soort werk ook gewoon moet kunnen (waarschijnlijk is niet iedereen het met mij eens) en wat bijv. Valverde/Teuns/Dennis/Majka/Schachmann vandaag presteren, lijkt mij te zwaar voor Dennis om mee te doen voor de winst, Majka reed vorig jaar een goede tijd maar was toen de 1e rit.. Schachmann, tja wat de scripter over hem denkt, geen idee

La Primavera

We krijgen gewoon een Lemond/Fignon scenario met 5 renners.

1 2 ... 146 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.