Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 15 ... 153 154
Pier Tol

Ik lees hier regelmatig over team- en truipunten bij het kiezen voor renner A of renner B. Heb besloten daar, in tegenstelling tot klassiekerspel of andere grote ronde, in deze Grand Tour geen rekening mee te houden. Ik verwacht namelijk dat de scriptschrijver geen enkele renner (sprinter of klimmer) meer dan 2 etappes laat winnen. Bovendien verwacht ik dat, om het verloop van het spel toch nog enigszins spannend te houden, alle truien regelmatig van schouders zal veranderen. Het is in mijn ogen dan ook bijna ondoenlijk om in te schatten wie wanneer de truien draagt en dus welke ploeggenoten de teampunten gaat pakken. Daarom enkel gekeken naar de persoonlijke punten welke de renners kunnen binnenharken.

Ceramiche Ariostea

Waar blijven de open deuren Scorito tips van Youri ?

Poeksel

Om voort te borduren op de vraag van De Condor: wordt Buchmann de hoogste Bora-renner in het eindklassement? Of zou een type Alaphilippe (goede tijdrijder, goed in de heuvels, goed in het laaggebergte, goed in vorm, goed team) ook opeens in het hooggebergte kunnen presteren?

Ludi

Als je de intro van majka leest zouden er 2 renners, waar hij er een van is, zijn die het in de bergen mogen doen. De andere zal buchmann zijn. Niet zijn landgenoot lijkt me.

Gladiool

Ik zit vooral met Quintana in mijn maag. Is in bloedvorm, maar hoeveel etappes gaat hij nu echt punten pakken. Niet bijster veel lijkt me. Ik zie hem dan echter wel weer hoog in het klassement eindigen -_-

hartstikkebedankt

Laat ik het zo zeggen. Ik zou me genaaid voelen gegeven de (/het gebrek aan) informatie als Schachmann top-10 eindigt in het eindklassement en/of ineens 300 punten haalt.

Poeksel

"vormpeil van de renners".

Jori

Mwoa, LBL (top 3), 2 tijdritten (2x top 5), paar heuveletappes, dat moet op zichzelf al richting de 150 - 200 punten kunnen gaan. En dan nog een stapel aan Sagan teampunten (bijv 10 etappes a 6 punten + 18 punten in eindafrekening) en via ploeggenoten winst of bergtrui, dan is een som van 250 - 300 niet heel gek. Echter zitten daar natuurlijk ook boel punten bij die je niet krijgt, doordat andere renners interessanter zijn in een dagopstelling voor sprint of bergen.
Top 10 eindklassement zie ik niet gebeuren.

Ajvenema

De enige reden dat ik Schachmann er niet in heb is het complete gebrek aan hints naar hem. Het is eigenlijk belachelijk, de nummer 1 op PCS over het seizoen 2020. Als je daar dan niks over zegt, zal ie wel niks gaan klaarspelen. In het 'echt' zou ik hem en Buchmann wellicht erbij halen, nu laat ik ze maar. Het kan natuurlijk ook prima zijn dat ze expres niet naar hem hinten, als 'pareltje' maar dat zullen we pas achteraf weten. Feit is dat Sagan, Buchmann en Majka ook in dat team zitten.

Als we volgend jaar een tweede golf Corona krijgen en nog een tweede fictieve ronde zullen we wat beter weten wat we met de scorito- hints aanmoeten, en hoe cheeky de scriptschrijver is:)

Ab Normaal

'@Ajvenema
Precies hetzelfde. Gezien het vormpeil en de prijs zou Schachmann normaal een no brainer zijn.
Maar er is zelfs niet één zinnetje aan hem besteed...

Chef83

Schachman gaat hier zeker mee en buchman blijft thuis tot nu toe

Jofferde

Zo, de balans is opgemaakt:

6 x klassementrenner
1 x klimmer
7 x aanvaller
6 x sprinter

Ludi

Omdat DT een alinea krijgt en schachmann alleen een afwijzing in de omschrijving van majka gaat hij niet mee en DT wel.

Wanneer zou Marezco DNF krijgen? Etappe 3 al?

hartstikkebedankt

Ik heb hem er vandaag ook ingezet voornamelijk als kopman voor LBL omdat ik Valverde eruit heb geknikkerd, maar in principe hebben we geen informatie of indicatie vanuit de stagiair meegekregen. En inderdaad ligt ook het parcours van de eerste tijdrit hem heel goed (ook gezien zijn uitslagen van dit seizoen).

Laatst gewijzigd
barceman

Hoeveel sprinters nemen jullie mee? Ik op dit moment 6 en hoop dat aan te vullen met mijn qs en jumbo mensen. Of is 6 te weinig? Hieronder valt ook al Stuijven bij wie ik niet zeker weet of die gaat sprinten

Ludi

Ik heb op dit moment 5 "echte sprinters", inclusief sagan en matthews want die kies ik als spriner. Als ik een 4.5+er toevoeg 6. Mogelijke klassieke renners die ook kunnen sprinten of eenthe sprinter voor zich hebben reken ik dan niet mee en klimmers met een punch ook niet.

Laatst gewijzigd
Niels22

Tis fictief, dus ook maar een fictief topteam op de been gebracht.

Nu nog zien hoe we Quintana erin gaan fietsen

Ragnar Lolbroek

Ik heb momenteel 7 sprinters + Stuyven. Geen Sagan 8n deze equipe.

Chef83

Laatste twijfel bij mij voor 1.5 miljoen is

D martin
Of
W kelderman

Wat denken we over valverde die zal wel weer een hoop pnt pakken lijkt me .

Igc hou ik er overigens ook bij daar verwacht ik wel wat van .🤓😎

TrEb

'@chef83, kelderman, ook voor de tijdrit en probeert toptien te rijden.

nasibal

'@AB

Voor mij is het meer de potentiële winnaar van de Barbero award.

Nummer 1 kanshebber sowieso, met stip, zelfs als Barbero zelf mee zou doen. Toch heb ik net als anderen nog steeds een zwak voor die jongen. Je merkt wel terecht op dat z’n klassieke kwaliteiten in dit deelnemersveld simpelweg niet relevant lijken.

@DerMeister

Zou een Wellens bijvoorbeeld minder punten halen dan Dennis? Ik vraag het me af.

Ik snap dat je Wellens slechts als voorbeeld aanhaalt, maar deze vraag is makkelijk te beantwoorden. De verwachting is dat Dennis top 3 rijdt (3 plek 40 punten) in de ITT is zeer aannemelijk. Bij winst + Geel Thomas (Komt de keien goed over, zal op de Alpe bij de voorste AK mannen eindigen en in de ITT idem) zijn dat 58 punten. Wellens zie je in een ronde vaak maar 1 of 2 keer terug in een etappe-utislag. De kans dat dat bij elkaar opgeteld 40-58 punten gaat zijn is kleiner dan de kans dat Dennis daadwerkelijk die 40-58 punten gaat pakken. Daarbij is Wellens zo’n typische renner die je 4x opstelt en daarvan 3x meer punten kost ipv oplevert. Voor een ‘nuller’ in je dagselectie had je vast ook bijvoorbeeld een 6-truipunter op kunnen stellen. Bij Dennis overkomt je dat niet als je die alleen in de ITT opstelt. Tenslotte heeft Dennis nog het mogeijke voordeel van 9 (Wit Bernal) en 24 (Geel Thomas/Bernal) in de eindafrekening. Wellens heeft daar per definitie geen kans op. Het enige wat zou kunnen is dat hij zelf top 5 BK rijdt of een teamgenoot van hem dat BK wint. Ook 10 punten in etappe 4 (Ewan) en MSR (Gilbert) is nog een optie.

@KJ

Alle gekheid op een stokje, ik mis een SB/DG nu wel, maar hoe belangrijk gaat die zijn over 5 kansen tov MT, JS, etc, die mogelijk nog veel meer kansen krijgen. Geen idee.

Manmanman, ik heb echt even na moeten denken over al die afkortingen in je post, maar het is gelukt! Terechte vraag die je stelt. Hou er wel rekening mee dat SB/DG in hun ritten naar verwachting ook wel 2x zoveel punten scoren dan MT, JS etc. Maargoed, die maken dat in hun ritten dan mogelijk wel weer goed.
Verder: WTF? Heb je nog wel plek in je team 😉

@Pier Tol
Helemaal mee eens. Wel is het zo dat de etappewinnaars en enkele etappes wel méér voor de hand lijken te liggen. Net als de kans dat de trui daar van schouders verwisselt. Een extra Jumbo in rit 1 is normaal gesproken een beredeneerde gok, maar heeft nu meer zekerheid gekregen. Je zou kunnen beargumenteren dat hetzelfde geldt voor een extra QS in rit twee en ook de kans dat het geel en groen dan wisselt is zo gek nog niet. Zekerder iig dan ‘normaal’. Rit 3 zal het geel ook wel om schouders van de winnaar gaan hangen normaal gesproken. Die winnaar is niet zeker, maar wel ‘voorspelbaarder’ dan normaal.
Waar er nu dus waarschijnlijk méér renners van team en truipunten gaan profiteren dan normaal, lijken deze renners wel zekerder dan normaal.

@Jori

LBL (top 3), 2 tijdritten (2x top 5),

Met het oog op de kwaliteiten van Schachmann moet dit kunnen. Met het verhaal van AB in in het achterhoofd (elke etappe heel veel kanshebbers) en de waarschijnlijkheid dat de scripter het een en ander netjes zal verdelen is de kans dat dit daadwerkelijk ook gebeurt natuurlijk vrij klein. Als het dan ook nog eens gebeurt met een renner die 0 hints heeft van tevoren zou ik me ook wel een beetje misleid voelen.

@KJ

Wanneer zou Marezco DNF krijgen? Etappe 3 al?

Mocht hij het op miraculeuze wijze overleven tot de start van de ITT, zou hij dan binnen de tijd boven op het startpodium kunnen komen?

Laatst gewijzigd
HF2013

Leuk spelletje. Ik kijk er zo waar naar uit.

Heb me geprobeerd in te leven in de gedachten van de scriptschrijver, maar te weinig informatie over de beste persoon. Is het bijv een onwijze fan van Kruijswijk die Roglic en Dumoulin in de eerste etappe laat vallen?
Of stoort hij zich al jaren aan Sagen, zodat die in etappe twee een elleboogstoot uitdeelt aan Ewan en naar huis mag?
Gaat Porte juist wel vallen zoals altijd of is het virtuele van deze ronde zijn grote voordeel zodat ie op de fiets blijft zitten.
Gaat de vederlichte Bernal in de waaieretappe al minuten verliezen of blijft het spannend tot in de bergen?

Ga er geen uren aan besteden, maar van mij mag het wel beginnen. Lach me dood als we straks alleen maar Nederlandse en Belgische ritwinnaars hebben. Groenewegen die Alpe d'Huez wint en Kruiswijk Parijs-Roubaix. ;-)

Ric

Als we op de voorbeschouwing afgaan dan zou je ook Adam Yates moeten hebben ipv broerlief

Ludi

'@nasibal: jazeker

8x ak
1x klimmer
7x sprint
4x aanval

Dit wordt m denk ik, nu hopen dat marezco snel dnf krijgt op een vluchtheuvel, brug of verkeersdrempel ;)

Stuyven is de renner die de schifting net net niet heeft gehaald. Wie weet draai ik hem en trentin nog om. Misschien niet. Trentin heeft meer sterren en een alinea, dus lijkt me relevanter voor het script..

Hoeveel sterren heeft iedereen? Ik heb er 231! B) Dat moet goedkomen, als zelfs het script de sterren niet meer volgt weet ik het niet meer!

Ik vind dit spel toch lastig, terwijl scorito me normaal heel goed af gaat.

Ric

Quintana of Evenepoel.
Quintana was in vorm. Maar goed tijdrit al op een paar minuten in de waaieretappe op een paar minuten.
Daardoor mogelijkheden voor etappes en de bergtrui?

Evenepoel lijkt goed te liggen bij de mensen. Daardoor ook in t script? Punten voor Bennett, goed presteren in de tijdrit, goed resultaat in LBL. Maar ook een klassement?

1 2 ... 15 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.