Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 16 ... 153 154
danusz1986

Mensen die Bernal thuislaten en voor Thomas gaan? En ik denk weer aan meneer Aranburu;)

SvenVDB

Ik vind de reacties van sommige toch overdreven hoor. Tis toch niet dat een renner niet kan presteren als er geen tekstje bij de betreffende renner staat (bijvoorbeeld Schachmann). Iedereen kent zijn kwaliteiten en zal in mijn ogen dus best wel wat punten pakken. Het zou makkelijk zijn als enkel de renners met een tekstje bij goed gaan scoren.. dan hadden we niet zo lang moeten puzzelen ;-)

Wat denken jullie van Fuglsang? Nog niet veel genoemd hier, bij mij staat hij sinds dag één in mijn team, maar begin nu toch wat te twijfelen. Kan lang mee doen voor het klassement volgens mij, de eerste twee weken moet hij zeker in de top10 kunnen blijven.

arjenzvob

Uiteraard heb ik als groot fan van Scorito ook een team samengesteld en genoten van de discussies hier. Iets minder tijd en energie in gestoken uiteraard, maar desalniettemin leuk tijdverdrijf in deze gekke tijd!

Opvallend: waar is Pietje Precies? Is dit spel te min voor hem?

En een voorspelling: Astana wordt op doping betrapt tijdens deze Grand tour. Dus of het zo verstandig is om ook maar iemand uit dat team te nemen? Zou makkelijk te verantwoorden zijn in het script.

Succes allemaal! En uiteraard deel ik morgen mijn team met jullie en ben ik benieuwd naar die van jullie.

Jalabert88

Iemand een idee wat de rolverdeling Trentin/Avermaet zal zijn.
De voorbeschouwing wijst toch vooral op Trentin als de vooruitgeschoven man. Zeker als het wat meer omhoog loopt en ik verwacht dat hij ook snel de eerste sprinter wordt als Mareczko naar huis is. Waar ga je v Avermaet dan nog opstellen? Rvv / PR, daar verwacht ik hem hoger dan Trentin, maar voor de rest? Als je naar de tour van vorig jaar kijkt, sprintte Avermaet ook mee, wel altijd achter Trentin, dat wel.
Destijds was het echter Michelton Scott vs CCC, nu in hetzelfde team... Daarnaast krijgt Avermaet geen toelichting over zijn rol, maar haalt hij over het algemeen veel punten binnen. Ben alleen bang dat Trentin veel van “zijn punten” pakt...

Reyn

Volgens Scorito gaat het verschil gemaakt worden met "dark horses" of "pareltjes".
Nou is mijn vraag omdat dat ik heel veel horses zie maar geen donkere (hoogsten een paar licht getinte). Had Scorito een donkere zonnebril op of zoiets?
Zijn nl. bijna allemaal toprenners. Of bedoelen ze goedkope renners die niet in de voorbeschouwingen genoemd worden?

Ludi

Greg zou ik hoger inschatten in etappe 3,5,6 wellicht 7, etappe 9 sluit ik niet uit en mogelijk ook nog een trui tot etappe 9/10.

@reyn ze bedoelen waarschijnlijk een 500-750 renner, kragh of iets dergelijks. Maar met dit budget en toch maar 20 plekjes ga ik niet te veel paardjes zoeken. Liever grote paarden die net iets duurder zijn.

Laatst gewijzigd
TrEb

Na lang puzzelen is m'n team compleet:
Klassement 30,5 mlj
Klimmer 1,5 mlj
Aanvallers 7,5 mlj
Sprint 19 mlj
Houd ik nog 0,5 mlj over.

Hebben jullie een beetje dezelfde verhouding?

Ludi

Ik heb denk ik bijna hetzelfde bergteam als jij en een renner die ze sprinter noemen waar jij er een hebt die ze aanvaller noemen, zo ongeveer. Als ik stuyven pak ipv trentin ontlopen onze teams qua prijs alleen die half mil.

Stijn Lemmens

Ik zit nog met 1 knoop allaphilipe of Sagan?

Wie kiezen jullie en waarom?

Voorlopig hen ik Sagan maar twijfel om allaphilipe te nemen.

Heeft er nog iemand allaphilipe thuis gelaten?

Mvg
Stijn

De Condor van Echt

Mensen, Ik ben er nu eindelijk ook uit!

Ik heb een dure sprinter (die zijn vaste lead-out niet heeft meegekregen) iets gedowngraded naar een andere behoorlijk dure sprinter, en kon zo nog een extra redelijk dure snelle man erin krijgen.
Heb Buchmann thuisgelaten; bedankt voor het meedenken! Want in dit supersterke veld gaat hij het niet zo goed doen als afgelopen TdF; toen deden MAL, Roglic, Pogacar en Nibali niet mee... En dat in combi met vbs belooft niet veel goeds.
Heb zo ook nog een gokje erin kunnen houden. Want zonder zoiets ga je niet heel hoog komen tussen al die teams die in dit format sterk op elkaar gaan lijken.

Zo kom ik op 8 ak mannen voor 31 mln, 5 spr voor 17,5 mln, 4 av voor 6,5 mln (waarvan er 2 kunnen sprinten, 1 voor heuvels en bergen, 1 voor kasseien), 1 tr voor 1 mln.
Inderdaad, dark horses zijn er naar mijn mening niet te vinden, omdat Scorito ze thuis gelaten heeft (Cosnefroy enz.) Of je moet Higuita als zodanig zien (geeuw....) Mooie vergelijking trouwens, @Reyn! Heb in dat verband net als jullie nog even gedacht aan Schachmann en Benoot (vorm puik, 1 mln), maar voor de eerste heb ik DT als equivalent- en die kan ook nog in de bergen uit de voeten. Benoot lijkt me gezien wat er in de vbs staat, geen vrije rol te krijgen, maar te moeten werken voor Matthews of Kelderman - ervan uitgaande dat die zijwieltjes heeft meegekregen....

We gaan het zien vanaf morgen! Veel succes!
(Bedankt voor de leuke reacties op mijn script voor de eerste week :). Ik zal komende week kijken of ik er ook een voor de tweede week uit mijn duim kan zuigen 😃)

Zadelpen

Team Zadelpen staat als een huis. Het moet nu wel heel gek lopen willen wij geen hoge ogen smijten.

Eindelijk dat bekertje, en dat werd tijd.

nasibal

'@Condor

Ik geef het op. Wie is DT?

edit; Nevermind. Sorteren op naam kan gewoon bij Scorito. Nog een voor de hand liggende naam ook.

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Nog een forum poule?

Ric

'@nasibal
DT is Donald Trump - een must have

jsprunk

Het team staat.
We gaan voor 8 AK voor 31M
6 turbodijen voor 21M
5 aanvallers voor 6M
1 tijdrijder voor 1M

Op papier het sterkste team dat ik ooit gemaakt heb, denk ik :)

steefje9

Yes, we mogen weer!!

Heb weer genoten van de leuke discussies en mooie verhalen @de Condor van echt.

Zelf een team samengesteld deels op gevoel en deels op vorm van de laatste koers weken.

Ik heb nu een team met 8ak, 1kl, 5spr en 6 aanv en hoop er klaar voor te zijn.

Mijn enige twijfel is nog bernal VS Thomas. Bernal het lichtgewicht dat in de bergen ongetwijfeld de sterkste zal zijn maar in de klassieke ritten wellicht minder goed voor de dag komt VS Thomas die het klassieke werk goed aan kan en beschikt over een sterke itt.

@nasibal DT - - - - > Dylan Teuns?

Succes allemaal..

Lassayd

Hoeveel renners nemen jullie ongeveer mee voor het klassieke werk?
Ik twijfel of ik daar genoeg namen heb die daadwerkelijk gaan scoren.

Stijn Lemmens

Favorieten etappe 1:

*****bennet
**** Groenewegen, Ewan
*** Sagan, Viviani, Nizollo
** Kristoff, Demare, Bouhanni, Merlier
* Van der Poel, Matthews, Trentin, Venturini, Cimolai, Degenkolb

grtz

Sjas Patatje

Welke "grote" renner laten jullie thuis? Kunnen er ook meerdere zijn.

Jofferde

Oke, wie hakt hem even door want ik weet het echt niet meer....

Wie blijft thuis?

GVA (heb Trentin), de Gendt, Wellens of Schachmann?

barceman

Stellen jullie Trentin in etappe 1 en 2 op? Oftewel verwachten jullie dat die dan gaat sprinten?

Stijn Lemmens

'@ Lassayd : Ik heb ongeveer een 8 renners voor het klassieke werk (waarmee ik bedoel heuvels en kassei tezamen) en misschien nog 1 extra sprinter en 1 extra klassementsman die ook over kasseien kunnen

Grtz

Laatst gewijzigd
Stijn Lemmens

'@ sjas patatje

Ik laat Roglic en Alaphilippe thuis

grtz

Lassayd

Bedankt voor je reactie Tijn

Stijn Lemmens

'@ Barceman

Ik stel hem op, wordt niet over gesproken maar ik denk dat die ook wel is voor de puntentrui zou kunnen gaan

mvg

1 2 ... 16 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.