Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 17 ... 153 154
Stijn Lemmens

Gaan ze van Scorito ook nog favorieten geven per dag, zoals bij een normale koers?

Weet iemand dit?

MVg

JurvSchijndel

Toch heeft ook dit spel me weer in de greep gehouden;
Laatste kwestie - sprinters, 2 kan ik er meenemen
- ICG
- Bouhanni
- Venturini
- Cimolai

Iemand die hiertussen een weloverwegen keuze heeft gemaakt?

Ab Normaal

'@Dermeister
De Gendt Ên Wellens.
Omdat je van beiden nooit weet wanneer ze scoren.
Zeker De Gendt niet.
Stel je altijd op in de verkeerde etappe

Stijn Lemmens

Mijn verdeling:

Klassementsrenner: 8 (29.500.000)
Klimmer: 1 (1.500.000)
Tijdrijder: 1 (1.000.000)
Aanvaller: 5 (7.500.000)
Sprinter: 5 (19.500.000)
Knecht: 0 (0)

Laatst gewijzigd
Jofferde

'@Ab daar zit zeker iets in.
Dan laat ik Wellens er in (geen kopman in de ploeg voor de heuvels en bergen), dus een leuke gok.

De Gendt out.

Stijn Lemmens

Een Vraagje:

Op welke zender geven ze deze koers uit? ;)

Jofferde

'@Nasibal, denk jij dat ze Dennis de koers laten uitrijden? Als je kijkt hoe rijk zijn palmares is aan opgaves, dan lijkt het mij redelijk logisch als Scorito hem laat opgeven, wat ook weer ten koste gaat van de teampunten.

Stijn Lemmens

Volgens mij niet! Laten uitrijden!

Ieder zijn mening hÊ

Grtz

Laatst gewijzigd
barceman

Ik verwacht dat ze Dennis de grand tour niet laten uitrijden, dus neem hem daarom niet. Ik moet alleen nog een 2e 5tonner. Heb kragh al, maar wordt van de rest niet echt blij. Zit nu op philipsen maar kan zo naar dat ik hem nooit durf op te stellen. Vervelend die teamgenoten bij sommige en dat er weinig duidelijk is.

De Condor van Echt

'@lassayd: heb hetzelfde als Stijn, met 5 die kasseien/heuvelsprints aankunnen en 3 voor heuvels/punchen

@barceman ik denk dat mareczko in het script voor rit 1 en 4 staat, daarna trentin

@meister: eens met @Ab, heb zelf Greg erin gehouden vanaf begin; scoort altijd. Wellens heb ik niet overwogen omdat scorito nergens zegt dat er stromende regen gaat vallen 😉

Jofferde

'@Condor in Echt zal het toch ook wel regenen nu? 😜

Wellens een leuke 750 k renner, ik zie geen andere 750k of 1M renner die ik niet heb als alternatief.

Veel succes met de Scorito Tour!

SvenVDB

'@DerMeister: Ik zou Wellens (en idd ook De Gendt) eruit doen. Toch nog lichte voorkeur naar de Gendt als ik 1 van die twee zou moeten kiezen. Ik zou eerder voor Teuns kiezen, maar die heb je mss al?

Valvuillerdemoz

Ik denk dat Dennis zich vanwege stalorders van Ineos zal moeten inhouden in de tijdrit omdat hij zijn krachten moet sparen om voluit te kunnen blijven knechten voor zijn kopmannen en dan vervolgens gaat afstappen halverwege de tijdrit.
Maar best kans dat ik hem er toch nog infiets de komende twee uur.

De Condor van Echt

'@wielerfanaat als je inderdaad 3 mln over hebt en twee plekken, dan zou ik iig Venturini doen (heeft mij nooit teleurgesteld!)
IGC: zie discussie Barbero award met @Ab.
Bouhanni: hangt ervan af wat je denkt wat scripter voor hem in petto heeft qua incidenten. Qua vormpeil zou het wel kunnen.
Cimolai: scoorde voor mij goed in Giro. Vormpeil nu is gissen. Ligt eraan of je 2,5 of 3 mln te verspijkeren hebt.

De Condor van Echt

'@meister: flink nat pak al gehaald inderdaad 😂.
Het genoegen is wederzijds, jij ook succes!

Stijn Lemmens

Nog favorietenlijstjes voor etappe 1?

Is er een scorito- wielerflistpoule?

Mvg
Stijn

Ludi

Mijn aller aller aller laatste knoop voor de start is een grote en eigenlijk nogsteeds dezelfde.

Bennett, mezgec, kelderman vs nizzolo, bouhanni, remco.

Je zou zeggen, joh pak remco, er zijn maar 5 sprints en je hebt sagan al.

Klopt! Per etappe kost geen bennett me denk ik 10-20 punten (c) + 10-20 punten bennett -> nizzolo + wat verwachte truipunten de eerste 4 ritten en mogelijk wat eindpunten. Laten we zeggen dat bouhanni deze verwachte trui en eindpunten goed maakt op mezgec, dan is het nog steeds 5x"30" (20-40).

Remco moet dus 150 punten pakken op "kelderman", of een andere renner die ik dan pak ipv kelderman.

In de tijdritten zie ik hem wel 2x20(?) punten pakken (inclusief eventuele truipunten) en in LBL en lombardije ook wel 20(?) op het alternatief wat ik dan op zou stellen. Dus de vraag is, pakt remco gemiddeld 10 punten op kelderman per bergetappe en wil ik daarvoor een zekerdere kopman in de sprint opofferen?

Als kelderman top 10 rijdt wil ik die optie, anders de andere, denk ik.

barceman

Ik lees hier veel dat mensen naast Sagan geen topsprinter meenemen. Ik had eerst ook alleen Bennett, maar heb net toch nog Ewan er ook ingefietst. Bij de andere sprinters die ik had die kunnen net zo goed 5e als 12e worden. Dus kies ervoor om weinig sprinters te nemen en dat aan te vullen met VDP en jumbo en qs mannetje.

Poeksel

Kelderman gaat tiende eindigen in het eindklassement.

hartstikkebedankt

Als Kelderman 10e wordt dan heb je geen fuck aan hem

Ab Normaal

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wat een verademing deze virtuele GT.
Helemaal geen “moet ik die of die kiezen” gezeur van mensen die niks posten en dan ineens het forum volstorten met die vraag.

Lang geleden dat ik het topic tot de laatste dag vol gehouden heb :)

hartstikkebedankt

Starlynk doet niet mee?

Subleague aangemaakt:
https://mobile.scorito.com/subleague/scorito-grand-tour-2020/wielerflits-forumpoule/0f00e227-4c56-453e-9851-762d9a9953cd

Jori

Kelderman boven Bernal, Thomas, Pogacar, Roglic, Nibali, Quintana, Pinot, Mal, Landa, Kruijswijk, Evenepoel in ak?
misschien vallen daar nog wel 2 uit, prima. Maar dan ook boven Bardet, Buchmann, S. Yates, A. Yates, D. Martin, Higuita, Uran, Mas, Valverde? Top 10 is echt al een prestatie voor een < 3 miljoen renner, laat staan Kelderman (zeker met zijn pech historie)

Ik zit uiteindelijk met een bijzondere: Kristoff eruit? Vreemd, maar historie wil dat hij moeilijk presteert in PR, een enkele uitslag daar gelaten. En sprint is zijn snelheid ook niet zo geweldig. Maar bekijk zijn resultaten en dan zie je geweldige consistentie (3e en 4e plekken). Vorige tour viel hij enkel tegen. Dan kan je Nizzolo pakken die goede vorm heeft, een immense trein en 500k besparen. Die 500k kan ik gebruiken om van Teuns of Gilbert Naesen te maken. Teuns is eigenlijk te multi-inzetbaar (Etappe 3, 5, 6 als je krap zit, 7, 9?, 13,14 (soort Mooie meisjes plateau), 16?, 17, 18), maar onmogelijk dat hij overal scoort. PR lijkt me daardoor sowieso af te vallen, maar rijdt prima over de makkelijke kasseitjes. Gilbert klasbak, maar gaat hij voor paar top resultaten of doet hij in etappe 7 bijv. ook mee? krijg eigenlijk het gevoel van niet, dat ze daar Degenkolb opeens doen.
Naesen is idd minder dan GvA, maar heeft geen lastige Trentin. Etappe 7 weet ik zeker dat Naesen mee gaat doen. Daarentegen lijkt me Trentin logischer voor CCC. En MSR? etappe 13? etappe 17? Naesen, iets lagere resultaten, maar betere garantie dat hij meedoet.

Hele eerlijke vergelijking is het niet, omdat Teuns over meerdere etappes inzetbaar is en je dus het gehele team zou moeten beschouwen voor de winst. Maar genoeg voor een inzicht denk ik.

Ergo, Nizzolo + Naesen + Teuns > Kristoff + Gilbert + Teuns > Nizzolo + Naesen + Gilbert op basis van mijn redenering

Laatst gewijzigd
Ludi

Als kelderman 10e wordt dan wordt, dan zijn zijn bergetappes ook verzorgd en zijn tijdrit ook. Anders haalt hij nooit een top 10 in dit veld. Dat vind ik voor 1.5m prima. Daar heb ik dan remco minder voor nodig en dan voelen de sprintpunten zekerder.

In het echt zou ik nooit geloven dat kelderman top 10 rijdt en denk ik dat sagan hoger finisht in de sprints. Om het groen spannend zou houden denk ik dat ze hem ~7~ laten finishen.

Degenkolb zie ik niet rijden in etappe 7. Hoop ik. Lijkt me toch wat te zwaar en stijl voor hem.

Ab Normaal

'@Jori
Daar kan ik je geen advies over geven omdat ik Nizzolo op zeker neem en Naesen op zeker niet.

1 2 ... 17 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.