Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 25 ... 153 154
Jun Allrich

Ik heb het volgende team van start laten gaan:

1. Bernal (Geel, Wit, beste klimmer en beste ploeg)
2. Thomas (Geel, teampunten en tijdrit)
3. MAL (Wit, bergen, kandidaat top5)
4. Pogacar (alleskunner, wit, podium kandidaat)
5. REV (alleskunner, wit, tijdrit, teampunten)
6. Valverde (Valverde hoeft geen uitleg!)
7. Higuita (koopje)
8. Majka (teampunten, bollen)

9. Sagan (ALTIJD Sagan meenemen)
10. Bennett (QS trein!)
11. Kristoff (stelt nooit teleur)
12. Ewan (snelste man bij een moeilijke finish)
13. Matthews (kan alles)
14. IGC (natuurlijk!)
15. Venturini (opvuller met potentie)

16. Vd Poel (kon je niet thuis laten)
17. Teuns ( superkoopje!)
18. Schachmann (belachelijk goedkoop voor zijn potentie, musthave)
19. Gilbert (gaat zijn ritje wel pakken)
20. Dennis (teampunten en tijdrit)

Geen Jumbo dus... Groenewegen en Roglic kreeg ik er niet in en van Kruiswijck en Dumoulin verwacht ik niks. Over WVA heb ik heel lang getwijfeld....

Gisteren trouwens niet slecht begonnen met 252 punten.

zeewolde

In de virtuele wereld waait het blijkbaar harder dan in de echte : ze verwachten waaiers

Sloddies

Sloddies gaan vandaag voor zekere punten van Sagan. In 2015 won quickstep (toen met Cavendish niet) en ook in de waaieretappe in Parijs - Nice dit was Bennett er niet bij. Kan zijn dat hij toch wint, maar dan verlies ik minder dan wanneer hij ergens op de dijk gelost is via een val of materiaalpech.
Ook sterk over gedacht Thomas op te stellen, maar ik denk dat Ineos er geen belang bij heeft het peleton in de wind volledig uit elkaar te rijden. Die willen behalve Thomas ook Bernal en Carapaz voorin houden. Voor het geval Bennett inderdaad iets overkomt heb ik Lampaert opgesteld, die als hardrijder de honneurs kan waarnemen.

Tom Cockpid

Oneens met David Vlieghe. Júíst leuk dat er dingen gebeuren die minder voor de hand liggen, vind ik dan. Dat je met enig inzicht een eind komt, is de charme van dit soort spelletjes natuurlijk. Maar als je alles van tevoren - met of zonder blauwe jurk - exact kunt voorspellen, is de lol er af. (Voor mij althans. En ja, ik heb Matthews en Kristoff, had ze beiden opgesteld, dus ik had er ‘last’ van.)

Eens met Luke en HF2013. En ook 100% eens met de voorbeelden van Valvuillerdemoz. Hoe vaak wordt een waargebeurde finale wel niet ‘onvoorstelbaar’ (of iets dergelijks) genoemd?
Aanvullend nog wat gekkere voorbeelden. Denk eens aan: Armstrong door een knollenveld, Armstrong haakt met z’n stuur in een tasje van een toeschouwer, Sagan die uit de Tour wordt gegooid, Froome rennend op de Ventoux, Burghardt struikelend over een overstekende hond, Hoogerland met ‘een auto!!’, Guerini botst in gewonnen positie tegen een toeschouwer op etc etc.
Stel, deze voorbeelden waren nooit gebeurd. En Scorito zou dit scripten. Wat dan? Is de wereld dan te klein voor sommigen? Afijn, zoals men hier al zei, de realiteit is vaak nog veel absurder dan het voorstellingsvermogen. Dan vind ik materiaalpech voor twee favorieten nog braafjes. Dus wat mij betreft mogen ze helemaal los gaan.

Laatst gewijzigd
NCK17

Ongeveer hetzelfde team als gisteren. Groenewegen is weer kopman. Oorspronkelijk had ik Bennet als kopman, maar ik denk niet dat ze die 2 keer achter elkaar laten winnen. De andere Jumbo kopmannen zijn ook mee, dus het valt voor mij te hopen dat die goed rijden. Ik verwacht vandaag ook wat van Kristoff en Van Avermaet, die zullen ook wel kort eindigen.

Jori

Denk dat velen het niet erg vinden van Matthews, prima uitleg en kan gebeuren. Maar juist vervelend vinden dat heel veel sprinters er niet bij zitten (Mezgec, Stuyven, Bonifazio, Merlier, Kristoff) en je niet weet waarom. In het echt kan je beelden zien of interviews, daar is het nu compleet windstil. Ook een IGC die 6e wordt en Bouhanni 13e: dat klinkt als een lange sprint na een zware koers. Toch is het compleet tegenovergesteld qua scenario. Absoluut niet erg, maar zonder beelden of uitleg voelt het wel natuurlijk bijzonder willekeurig aan. Was de lead-out van Haller zo geweldig? maakte iemand een rare beweging of zakte verrasend uit en nam daarmee echte sprintkans Bouhanni, Merlier, Venturini etc. weg? Was er gewoon geen kracht in de benen? of viel de trein uiteen en moesten ze nog terugkomen van positite 30 en was dit maximaal haalbare? Of was simpelweg de geschatte vorm van IGC in P-N te hoog om het zoeken naar een relevante verklaring overbodig te maken?

Ergo, ik vind het leuk dat er veel gebeurd, maar gezien we geen beelden of interviews hebben, mag scorito zelf ook (naderhand) wat meer informatie delen

Laatst gewijzigd
user27296

'@jun allrich : Mooi team Raf, veel succes!

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

'@ Jun Allrich, MAL doet meer mee voor het wit....

nasibal

'@sJonge Jonge

meer mee dan wie?

Laatst gewijzigd
Chef83

Wat word de top 10vandaag???

Sjonge Jonge

'@ Nasi, klote autocorrect haha.
Ik bedoelde MAL doet niet mee voor het wit....

Jori

1. Groenewegen
2. Trentin
3. Garcia Cortina
4. Hofstetter
5. Stuyven
6. Kristoff
7. Sagan
8. Degenkolb
9. Lampaert
10. Naesen

jappe666

Waar kan je die live-updates eigenlijk volgen?

arjenzvob

MvdP in de kopgroep! Haha

Laatst gewijzigd
Gladiool

Op de site / app bij de etappe van vandaag vind je een liveblog.

Alwaar te vinden is dat Matthews alle klasbakken erop legt in de tussensprint.

Don Gielius

Uitslag tussensprint
1. Michael Matthews, 2. Elia Viviani, 3. Sam Benntt, 4. Peter Sagan, 5. Ivan Garcia, 6. Soren Kragh Anderson, 7. Clément Venturini, 8. Julien Vermote, 9. Julian Alaphilippe, 10. Michael Morkov, 11. Pieter Serry, 12. Wout Van Aert, 13. Pim Ligthart, 14. Sepp Kuss, 15. Alex Dowsett.

Groenewegen, Démare en Ewan hielden waarschijnlijk net een plaspauze :D

Ajvenema

MvdP in de mongolenvlucht joh?

De Condor van Echt

Hm, als ik de vluchtgroepen vergelijk met mijn script “niet ter leeringhe doch ter vermaeck” van vorige week, zat ik met twee of drie namen wel in de richting 🤓

nasibal

Wel interessante info die tussensprint. Groenewegen en Ewan houden zich weer afzijdig, Garcia doet dit keer mee.

Sagan=hulk

MVDP in de vlucht en zeker het feit dat ze hem 5'20 geven vind ik vrij ongeloofwaardig.

nasibal

MVDP in de vlucht en zeker het feit dat ze hem 5’20 geven vind ik vrij ongeloofwaardig.

Want?

- MVDP is voor het AK natuurlijk niet gevaarlijk
- Het is de 2e vlucht van de dag, ontstaan na de tussensprint. Niet de vroege mongolenvlucht dus
- MVDP heeft vaker dit soort rare fratsen door vroeg aan te vallen
- De realistische verwachting is is dat het peloton flink in gang getrokken gaat worden richting Neeltje Jans. Wind of geen wind, iedereen wil daar in een goede positie zitten. 5 minuten is dan zo weg.

Laten we nou niet constant het vergrootglas op het script zetten mannen, dan gaat dit al heel snel een zeiktopic worden.

Laatst gewijzigd
Matthijs603

Geven? Mathieu neemt!

(Tsja, het is wel weer typisch Van der Poel om eerder te gaan dan iedereen verwacht natuurlijk. 5'20 is wel veel, zeker voor een groepje dat relatief laat is vertrokken, maar in het echt zou het best kunnen dat de meeste ploegen de energie vooral willen steken in het deel waar de waaiers worden verwacht).

Ludi

MvdP in een dag voor "RVV" in een vlakke etappe met veel kans op waaiers is wat stroef ja. Renners 5 minuten geven pas na de tussensprint, met nog maar 80km te gaan, is typisch. De combinatie is erg vreemd maar best te accepteren.

On topic

Vrij sterke en nog frisse kopgroep voor een tweede etappe. Leuk

Laatst gewijzigd
nasibal

Vrij sterke en nog frisse kopgroep voor een tweede etappe. Leuk

Beloofd spannend te worden! Ik merk dat ondanks dat dit 'nep' is, ik de spanning nog steeds voel.

Laatst gewijzigd
Ludi

W A A I E R S

1 2 ... 25 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.