Super lastig vandaag! Nog meer twijfels dan gebruikelijk, omdat je niet weet wat het plan bij de verschillende teams gaat zijn.
Uiteindelijk gekozen voor een combi tussen aanvallende renners en AK mannen:
A. Yates (c)
Roglic
Pogacar
Nibali
Schachmann
Benoot
Gaudu
Higuita
Matthews
GEEN Thomas, Bernal, GVA, Sagan en Van der Poel.
Ik heb er vrede mee, wat er ook gebeurt. Zeg ik nu.. 😉
Fuglsang (c)
Bernal
Nibali
REV
Roglic
Teuns
Pogacar
Gilbert
Matthews
Kinderen van de rekening: Higuita, MvdP (als ie geel houdt, en dus in de punten rijdt: Enorme flater van mijn kant)
Van het stukkie over het koersverloop wordt ik alweer helemaal naar:) Over die sprinters... Zolang het Matthews is vind ik het goed, verder, brrrr....
Zelfde keuzeproblemen als iedereen hier. Ik heb uiteindelijk toch Matthews en GvA verkozen boven wellicht iets zekerdere mannen als Roglic en Thomas met de gedachte dat Matthews en GvA wellicht lagere kans hebben om top 20 te rijden, maar wel grotere kans op top 5 (bijv. vanuit een vlucht), en het missen daarvan zou toch de grootste frustratie opleveren.
Team: Schachmann (C), Fuglsang, Nibali, Teuns, Higuita, Pogacar, Evenepoel, Matthews, GvA
Bank o.a. Thomas, Roglic, Bernal, MvdP, Bennett, Sagan
Benieuwd vooral vandaag te zien in hoeverre onze scriptschrijver de vorm in 2020 (en dan met name Parijs-Nice) zwaar laat wegen vandaag. En hoe goed naar de 2019 uitslag van LBL is gekeken.
Dan zou Flipje niet top scoren = +1 voor de Sloddies en Schachmann wel = nogmaals +1, want (c) voor de Sloddies . In het omgekeerde scenario is het zwaar huilen met de pet op.
Verder heb ik Mattews en Sagan mee, die punten voor groen moeten inhalen op Bennett. Daarnaast Fuglsang, Thomas, Roglic, Pogacar,MvdP en REV, die volgens mij ook nog Geletruidrager moet worden als toekomstig tourwinnaar. Ik ben benieuwd. Higuita heet het net niet gehaald. tiende man vandaag.
Als ze serieus puur naar de Klassiekeruitslagen kijken kan je het fenomeen "Ronde" wel de das omdoen want dan slaat het echt nergens meer op. Ik selecteerde eigenlijk op basis van een echte Ronde, maar het lijkt er meer op dat je gewoon moet kijken naar de uitslagen van de Klassiekers en daarop moet kiezen. Ik hoop echt dat de uitslag van vandaag daar mee breekt....
De start en verlooptijden zijn gewoon een hoax. Moeten we niet meer over zeuren. Ze zullen wel in de ochtend gestart zijn en we krijgen om 1 uur gewoon alvast wat brokjes toebedeeld met de deadline, om alvast wat te kunnen babbelen.
Lekker groepje trouwens. Niet zo slim van schachmann misschien, maar ach.
Toch 2 man uit de kopgroep goed geraden..
In de kopgroep zitten is geen belemmering om toch een goede dagnotering te rijden, hebben we eerder gezien! En wie weet springt Schachmann er wel vandoor met Wellens, Rui Costa en Poels, worden zij 1 t/m 4 en wordt de rest teruggehaald.
"Ook Valverde is vaak gekozen als kopman (4%). Als Valverde vandaag zou winnen, dan komt hij op gelijke hoogte met Eddy Merckx. Dat is de enige renner die ooit vijfmaal deze mooie koers heeft mogen winnen."
Hier strookt het niet echt in de benadering door Scorito inderdaad, zoals hierboven al werd aangegeven. Er wordt nu een etappe in een grote ronde gereden, over het parcours van LBL, normaal gesproken met andere ploegbelangen en afwijkend koersverloop. Niet de Klassieker zelf.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.