Ik ga vandaag voor Sagan als captain. Die moet nog evenn een etappe winnen en dit lijkt mij een mooie als voormalig parijs roubaix winnaar. Heeft ook voldoende achterstand in het klassement dus kan zowel vanuit de aanval als vanuit uitgedund peleton met een sprint. Van der Poel pakt uiteraard wel het geel terug 😏
Jup, dit is de etappe om de ak-mannen echt uit te laten vallen, fysiek of met enorme tijdsachterstand.
Verder wel interessant hoe mannen die prima over kasseien rijden, maar nog nooit P-R hebben gereden, het nu gaan doen (bijv. SKA, Matthews, Teuns). Zeker voor Sunweb die het alternatief Benoot hebben, die vorig jaar indrukwekkend was totdat hij op de auto van TJV klapte.
Zelf twijfel ik over laatste plekje Nibali (was vorige keer daar erg goed, maar viel zwaar tegen in RvV), Thomas (1x 7e in P-R, stond er ook in RvV), Teuns (maar faalde eigenlijk opzichtig in RvV die hem beter zou moeten liggen, dus die minst waarschijnlijk) of zelfs Bouhanni (idd 2015 stond hij er opeens en voorlopig valt hij ook zwaar tegen, terwijl de commentaren lovend over hem waren vooraf). Verder hier wel zeker Nizzolo, Bennett en Evenepoel. Mathieu als kopman, getergd voor de gele trui, enorm recuperatievermogen om beter tegen lekke banden te kunnen en machtig sprintje nog voor het einde. Heb eerder de scriptschrijver al tekort gedaan, gezegd hebbende dat hij ws niet zo op de hoogte was van Pogacars formidabele punch.
Neig eigenlijk naar Thomas, die heeft waarschijnljk gisteren een "Stuyven'tje" gepleegd, zat lachend in de 3e groep wetende dat vandaag zijn kans zou zijn :p
Mooie tactiek, DerMeister, aanvallend!
Ik heb het gevoel dat het vandaag een dag gaat worden waar GVA top 5 eindigt, met daarbij vd Poel, Sagan, Gilbert en een Sunweb (Matthews/SKA/Benoot) renner.
Vandaar dat ik voor de volgende 9 namen heb gekozen:
Van Avermaet (c)
Sagan
Vd Poel
Matthews
Benoot
Kragh
Philipsen
Nibali
Thomas
Op hoog van zegen!!
Gekozen voor Sagan als (c) met
MVDP
Stuyven
Trentin
Matthews
Kristoff
Evenepoel
Thomas
Nibali
Bouhanni maar er uit gelaten en gekozen voor Thomas en Nibali. Ik kan me een script voorstellen waarbij die twee er goed bij zitten. Als het op een sprint uitdraait dan heb ik alsnog 6 sprinters mee waarbij het waarschijnlijker is dat zij erbij zitten dan Bouhanni lijkt me.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.