Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 57 ... 153 154
Marsthinaikos

We raden je aan om op onderzoek uit te gaan. We hebben erg veel informatie beschikbaar gemaakt in de app/website. Uitleg van het spel, voorbeschouwingen, etappeprofielen, kanshebbers, etc. Daarin kun je alles terugvinden

We zijn benieuwd of hij/zij al onze verborgen hints kan vinden...

Zomaar 2 reacties die scorito heeft gegeven om te puzzelen aan je team. Vooraf was het inderdaad erg leuk, nu wordt dit steeds minder. Ben blij dat ze dit doen en ze kunnen dit uiteraard verbeteren maar het gaat me nu toch wat tegenvalen.

Als je bovenstaand schrijft laat dit dan ook zo...of kom dan met voorbeschouwingen vooraf van iedere etappe. Nu is het klikken en gokken op vreemde uitslagen

Reyn

Hoewel het een leuk initiatief is van Scorito is het jammer dat je het spel niet serieus kan spelen. Eens met Nasi dat het puzzelen vooraf leuk was om te doen. Nu vindt ik het vooral hilarisch. Denk echt dat het script veel en veel beter kan. Kost waarschijnlijk wat extra. Maar dan heb je ook wat! Dit amateurisme valt me toch wel wat tegen van Scorito. Had het professioneler verwacht. Dat het gratis is, vind ik irrelevant.

nasibal

Wie zouden er morgen onderuit stuiteren in de regen denken jullie?

Sowieso heel EF uiteraard, maar wie nog meer?

Jori

Deze etappe is wel echt een aanfluiting.

Niels22

Kelderman en Carapaz

Sjonge Jonge

Ik verwacht ook wel 1 of 2 sprinters die tegen het asfalt smakken

hartstikkebedankt

'@nasibal

**** Uran
*** Porte, TJ
** MAL, Bardet, Carthy, Kelderman, Bonifazio, Nizzolo
* MVDP, Kruijswijk, Fuglsang, Pinot, Carapaz, S. Yates, Merlier, Ewan, Groenewegen, Bennett

Laatst gewijzigd
nasibal

S Yates lijkt mij persoonlijk wel wat. Hoge verwachtingen en dan lekker op z'n plaat. Sagan zou ook wel een mooie zijn. Matthews als gevolg daarvan op het podium en de groene trui is weer spannend.

Sowieso moment to shine voor Kelderman en Porte inderdaad. Hoe zal het Pinot en Bardet vergaan? Latour zal wel goed wegkomen, rijdt op dat moment al 2 minuten achter het peloton.

Laatst gewijzigd
Chef83

Porte landa , pinot ,trentin ,bouhanni geven elkaar een kopstoot dus worden eruit gezet .

Het zou de script sieren als hij groenewegen morgen niet laat winnen want anders word het veel te voorspelbaar .ik denk dat bennet m morgen wint .
Ps kelderman pakt alphe de huez.💪👌👌

Ludi

Als ik naar vorig jaar kijk ligt battaglin er morgen sowieso bij, die viel vorig jaar in de giro iedere keer als ik m opstelde. Verder landa, fugl, kelderman, porte, bardet ofzo. Knoeperds.

S. Yates blijft het goed doen tot ie een keer instort en 30 minuten op de broek krijgt. Pinot ook tot ie een vlieg inslikt waar ie allergisch voor is en moet afstappen. Valverde kraakt keertje als het net te hoog wordt en eindigt daarna weer iedere dag top 10 en wordt 8e.

Al met al sta ik nogsteeds volledig achter mijn team en denk ik dat eigenlijk alle uitslagen best "realistisch" zijn. Sommige dingen in het koersverloop of buiten de top 20 zijn vreemder, maar dat valt buiten ons denk ik eigenlijk niemand op. De sprints zijn soms ook wat typisch, met verassende winnaars, maar ach. Ik ben bang dat dit vooral in de bergen héél lastig te voorspellen gaat zijn. Iedere dag zelfde ak klimmers/sprinters is normaal heel logisch (bv thomas tour 2018) maar niet zo leuk als je die niet hebt.

Chef83

Ik denk dat valverde het zoals elk jaar goed gaat doen en zelfs top 4 eindigd .

Morgen
1 bennet
2 viviani
3 groenewegen
4 kristoff
5 garcia
6 sagan
7 mezgec
8 matthews
9 stuyven
10 venturini

Matthijs603

Het is niet dat ik de kritische reacties hier helemaal niet begrijp (zeker nasibals post: i.t.t. in het echt heb je nu alleen de info die Scorito je geeft), maar zo gek vond ik het nu ook weer niet dat er vandaag een keer een grote groep weg reed zonder de grootste favorieten. En een gemiddeld puntenaantal van 82: dat heb je iedere grote ronde wel een paar etappes toch?

wesley1983

denk dat ze hun inspiratie voor vandaag hieruit gehaald hebben https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2019/stage-12

Ludi

Ik zie etappes dit spel die ik eerder had verwacht dat ze zo zouden eindigen. Bijvoorbeeld die naar bilbao of pinerola (of zelfs san remo) leken me daar meer geschikt voor. De tijdsverschillen zijn dan zo groot dat peloton dan op kwartiertje kan aankomen zonder problemen.

lo squalo dello Stretto

De namen die wegreden en vooropbleven vond ik ook realistisch. Maar dat het peloton het allemaal maar liet begaan? Voor Alpecin-Fenix zou elke extra dag de gele trui van MVDP toch publicitair ontzettend interessant zijn. Snap niet dat die niet gaan jagen op de vluchters. Dat CCC met zoveel man voorin zit en met hun 2 kopmannen en plaats 10 en 11 eruit halen (en de gele trui) is ook teleurstellend.

Zelf had ik Greg, Teuns en Schachmann. Onbegrijpelijk dat niet één van die 3 top-10 rijden met zo'n concurrentie over zo'n parcours.

skylimit

Ik zie de etappe uitslag en kan mij niet aan indruk onttrekken dat dit script voor deze etappe zeer ongeloofwaardg overkomt. Heb geen zin het verslag te lezen. Misschien de weersomstandigheden...maar dan nog , Kragh die op een oplopende finish o.a Gilbert klopt.

Ludi

Teunissen die een sprint wint van sagan, ewan etc had ik nog veel minder gelooft. Maar dat was geen script

Van aert die viviani, matthews en meer erop legt was ook wel een mooie.

Flip die sagan, trentin en naesen pakt.

Ik zou gilbert in deze finish natuurlijk zelf ook kiezen 10/10, maar het is niet onmogelijk

nasibal

Kragh die op een oplopende finish o.a Gilbert klopt.

Kragh vind ik sowieso een interessant verhaal. Scorito zegt: 'Ploegbelangen, belangrijk!'. Vervolgens maken ze Kragh 500k en stoppen hem in een ploeg met 2 absolute kopmannen (Kelderman top 10 klassement en Matthews vol voor groen, specifiek benoemd) + Benoot (duidelijk in vorm, ook belangrijk volgens Scorito en daarnaast gewoon een steengoede renner).

Wat gebeurt er? Hele ploeg heeft tantoe pech. Benoot zit wel een paar van voren (maar niet op de momenten dat je hem echt verwacht) maar lijkt vervolgens gedegradeerd tot een 2e jaars junior en waterdrager. Prima, kan gebeuren. Maar wat doet Kragh? De knecht van de ploeg, 500k, wordt gister 5e en wint vandaag de etappe. Wedden dat we het laatste nog niet gezien hebben van hem? Er komt iig nog een ITT aan die hem wel ligt. Oh en wat als Matthews uiteindelijk toch het groen pakt?

In mijn ogen ben je dan wel héél geforceerd een pareltje aan het creeëren. Natuurlijk is het geen long shot dat je hem in je team hebt. Als je nog een plekje voor 500k moest vullen dan was hij absoluut een reële optie. Naast hem en Philipsen waren er immers niet veel anderen in die categorie. Maar daar houdt het ook wel op.

Asgreen, nog zo'n verhaal. Zal ook wel een top 10 rijden in de ITT. Qua prijs/kwaliteit momenteel het puntenkanon van QS. In een echte situatie? Was hij puur knecht geweest. Sterker nog, daar hintte scorito zelf zelfs op.

Geen van beide renners doen gekke dingen als je puur kijkt naar de stats die ze in PCM zouden hebben. En dan nog, gekke dingen gebeuren wel eens. Wie had gedacht dat Teunissen geel zou pakkken vorig jaar in die etappe, met al die andere namen in de top 10? Maar dit voelt gewoon té geforceerd.

Eigenlijk beloon je hier mensen die naar omstandigheden een gekke keuze maken. Zoals die persoon die nooit voetbal keek, meedeed aan een EK pouletje en omdat ze Griekenland zo'n mooi land vond en een zwak had voor Charisteas daar vol op inzette. Maar ach, misschien maakt dat dit spel juist wél realistisch. In het echt gebeuren er ook dingen waarvan men je voor gek had verklaard als je het vooraf voorspeld had. Weten we Uran nog op het podium in de Tour?

Ajvenema

Ja, ik heb bij scorito bij driekwart van de etappes dat ik bij het opstellen denk dat ik wel een klapper móet maken, en dat valt dan 9 van de 10 etappes toch tegen. Wielrennen is gewoon onvoorspelbaar, maar op een script is het makkelijk zeiken:)

Het helemaal waterdicht krijgen qua logische vluchtgroep, AK ontwikkeling enzo lijkt me uberhaupt haast onmogelijk in zon korte tijd...

Imbatido

Dat er 23 renners - bijna allemaal heuvelrenners en eigenlijk allemaal potentiële winnaars - wegrijden op een vlak parcours was er misschien wel wat over.

SvenVDB

Jongens, er zitten er hier een heleboel slechte verliezers tussen hoor. Het is niet omdat jullie scenario het niet geworden is, dat een andere scenario plots onrealistisch is..

Kragh, bijvoorbeeld.. 3e in OHN, winnaar ITT in Parijs-Nice, dus die jongen was in vorm (één van de dingen die Scorito had aangehaald vooraf). Met het klassiekerspel vorig jaar kwam hij steeds opnieuw terug op de forums hier. Een renner die wel eens zou kunnen verrassen dat seizoen, waar veel van verwacht ging worden en nu hij plots in de punten rijd is het allemaal vreemd en onrealistisch?

In de voorbeschouwing stond inderdaad dat type renners als Sagan en Matthews verwacht worden in de etappe van vandaag, maar dat het dan persé die renners moeten worden in de top20? Nee toch! Wielrennen is onvoorspelbaar en zo moet het ook in dit spel blijven.

Aan alle klagers hier op het forum, probeer gewoon te genieten van het spel, ipv elke dag opnieuw te klagen en te zagen over het script. Scorito doet dit voor de eerste keer en alle begin is moeilijk, verbeteringen zullen dus zeker wel opgenomen worden in een eventuele tweede Grand Tours.

Gladiool

'@nasi: hihi had Uran dat jaar in al mijn poultjes vanwege zijn voorjaar. Maar 2e was wat veel van het goede.

Je zult maar eens geld hebben gezet op een touroverwinning van Oscar Pereiro Sio

Ludi

Ik ben het grotendeels eens met nasibal, het probleem was voor mij voornamelijk dat het budget zó ruim was, dat een kragh, ookal was het de beste 500k, niet de plek binnen de top 20 verdiende omdat ik bang was dat hij als een 500k renner zou worden weggezet. Met 6 dure klimmers, sagan en een 5m sprinter had ik nog plek voor renners die ik budgetloos ook zou pakken (matthews, teuns, vdpoel, trentin, gilbert, stuyven en in zekere zin valverde, kristoff en higuita). Dat betekend dat 17 van mijn 20 plekken zelfs zonder budget hetzelfde waren geweest, al was gilbert dan misschien greg of flip geweest, maar geen kragh, gezien sterren, voorbeschouwing en geschiedenis. De overige plekken had ik nodig voor één ak renners die niet te duur is en 2 pure sprinters, dat is kragh niet. Zonder budget had ik REV, ewan en groenewegen gepakt. Nu kelderman, mezgec en cimolai. De overige 17 zouden hetzelfde zijn denk ik, misschien teuns > flip of gilbert > flip ofvan higuita naar s.yates. Deze "upgrades" kon ik sowieso niet realiseren met een downgrade naar kragh.

Dus al was kragh 0,5m of 2m, had ik em nooit gepakt in mijn tot 20 man gelimiteerde team met dit budget.

Als het budget krapper was mogelijk wel, om ruimte te maken voor de must haves.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Laten we het ook eens over de giro 2019 hebben, dat script sloeg ook werkelijk helemaal nergens op!

TrEb

'@svenVDB, helemaal mee eens. zelf vandaag slechts 83 punten, morgen nieuwe kansen met Nizollo als kopman.

1 2 ... 57 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.