Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 59 ... 153 154
Jori

Kijk naar de resultaten van Kragh in de vorige grote rondes, die cijfert zich altijd compleet weg voor het team. Ook zo dat elke aankomst die voor Kragh geschikt is, ook voor Matthews en Sunweb eerst altijd kaart a, dus Matthews speelt.
Puur kijkende naar kwaliteiten van Kragh is het een must en bizar koopje voor 500.000, maar als je de ploeg in ogenschouw neemt, heb je hem dus enkel voor de tijdritten.

Niels22

'@Jori,misschien kan Sunweb dan iets leren van het script; plan A is niet altijd heilig, als je types als Kragh hebt is het niet verkeerd die vooruit te sturen ...

De Condor van Echt

Hoewel ik de redeneringen dat ritselecties soms beter random gevuld hadden kunnen worden, best kan volgen (mn die van @nasibal), is mijn oordeel toch wat genuanceerder. Van elke ritselectie kon ik tot nu toe zeker 5 à 7 namen beredeneren, en die kwamen voor het merendeel ook voor in de top-20, of iig soortgelijke renners. Tuurlijk, een aantal rare en onlogische dingen, maar dat wil nog niet zeggen dat het merendeel random is.
Kijk nou naar onszelf: volgens mij staan de meesten van ons bij de bovenste 10%, en dat zou niet kunnen als het merendeel random was, toch?

Dus vandaag is het ook weer leuk puzzelen geblazen, en niet zomaar klikken wmb. Het gaat flink regenen, maar gezien de belangen zal tot de laatste 10 à 20 km alles als een gewone sprintetappe verlopen, voor 90% kans lijkt mij. Zou kunnen dat de scripter iets anders in gedachten heeft, maar in het algemeen heeft het script redelijk te verwachten koersverlopen.
Als het raar wordt, tja, daar kun je je niet op voorbereiden, hooguit indekken en dan wordt het voor de meesten een weinig-punten-uitslag. Ga ik niet op inzetten.
Dan de laatste kilometers: ik schat in dat er dan drie mogelijkheden zijn in het “voorbereiden voor massasprint-scenario”. 1) massasprint zonder valpartij. Acht ik gezien aanwijzing gisteren niet heel waarschijnlijk 2) massasprint van kleiner peloton na val. Dan zou Kristoff kunnen winnen, al naar gelang hoe lang het al rotweer wordt. Lijkt mij meest waarschijnlijk. 3) late ontsnapping na ontregelde voorbereiding. Lijkt mij toch nog 30% kans te hebben in het script. Namen bijv. Pedersen, Van der Poel, Trentin, een QS’er mocht Bennett uitgeschakeld zijn.

Voor mijn dagselectie betekent dat:
1 t/m 5 mijn sprintkern (SB, DG, GNiz, MMtws, IGC).
6 t/m 8 sterke klassiekerrenners met eindschot (MvdP, Stuyven, GvA)
Maar die 9e geeft hoofdbrekens:
REV (jk) met kans op teampunten groene trui of zege?
Pogacar (jk) met kans op teampp Kristoff?
Majka met teampp voor groen + zege Sagan?

En dan heb ik het nog niet eens over de kopman...

Any thoughts?

Jori

Vind ik wel, maar Sunweb heeft zich altijd juist sterk gemaakt voor organisatie, protocollen en duidelijke afspraken. Dat was echter een duidelijke brug te ver voor onze scripter.

Vraag me uberhaupt of er 1 scripter is of meerdere. Etappe 7 was zo pover en onrealistisch, terwijl daarvoor het spel juist steeds beter leek te gaan draaien, ook door de extra informatie. Denk dat de kat van de stagair over het toetsenbord is gelopen.

Sjas Patatje

Ik heb SKA en Philipsen eigenlijk altijd in mijn voorselectie gehad. Waarom? Goed in vorm en spotgoedkoop. Ideaal als 8e of 9e man in best veel etappes.

Dit pakt tot nu toe goed uit, behalve gisteren, waar ik Kragh rust had gegeven. 😉

Het mooie aan deze ronde vind ik dat de tijdsverschillen al best flink zijn, terwijl de echte bergen nog moeten komen. Ik baal van A. Yates, maar ik wist op voorhand dat het 50/50 zou zijn bij hem. Een ingecalculeerde gok, waarbij hij uiteraard nog op een Simon Yates manier voor etappe winst kan gaan in de bergen. Of zal hij zijn broer volledig ondersteunen nu?

Ludi

Renners als kragh zijn een prima optie voor een team als plan c (soms b), inderdaad, maar die renners pak ik niet in mijn dagopselling.. ik zou carapaz, aru, haig, madouas, ciccone, mollema, dumoulin, kuss, carthy, kangert en nog een bult aan renners bv ook nooit hebben gekozen in deze tour, omdat die allemaal hetzelfde probleem hebben. C keus voor hun eigen team.

nasibal

Even terugkomen op Kragh Andersen die een pagina terug als overbodige keuze werd weggezet: daar ben ik het totaal niet mee eens.

Je eerste twee argumenten geven al aan dat mijn punt je volledig voorbij lijkt te gaan. Natuurlijk heeft Kragh de kwaliteiten om te doen wat hij hier laat zien. Op dat gebied is het prima 'realistisch'. Met Kelderman, Benoot en Matthews in de ploeg lijkt het in het kader van het ploegenbelang echter totaal niet realistisch. Zoals Jori daarnaast al terecht opmerkt: Tot nu toe cijfert Kragh zich altijd compleet weg in grote rondes. Oh, en toen Matthews het groen won reed de hele ploeg voor hem, dus ook dat is wel eens gebeurd. Nu ging Matthews wéér voor het groen maar kon niet eens de hele ploeg voor hem rijden omdat ook Kelderman hulp nodig heeft. Tenslotte staat sunweb ook wel bekend om de strakke regeltjes.

Natuurlijk kan je zeggen dat Kragh in principe gewoon z'n werk doet. In etappe 6 trekt hij de sprint aan voor Matthews en in etappe 7 is hij gewoon de snellere van de twee in de kopgroep. Vooruit, daar zou ik best in mee willen gaan.

Wat gebeurt er eigenlijk in etappe 6? Kelderman komt daar op 3:45 binnen met 'kasseienkleppers' Roche, Oomen en Arndt. Sutterlin komt er notabene ook nog vlak voor binnen. Was dit dan de etappe om vol voor Matthews te gaan? Zou je hier al, zo vroeg in de ronde, Kelderman lekker laten stikken? Misschien, ik ben geen ploegleider.

En etappe 7? Met één van de topfavorieten in de ploeg? Dan stuur je Benoot en Kragh mee met 21 anderen? . Matthews won vorig jaar de pelotonsprint in deze etappe, nadat ze Alaphilippe te ver hadden laten wegrijden. Je zou denken dat ze daar wel van geleerd hadden. Achteraf heeft de winnende ploegleider altijd gelijk denk ik

Met wat nuance is het best te verklaren hoor, maar het voelt enorm gemaakt. Er zijn zat namen die óók gewoon een pareltje kunnen zijn zonder dat het frictie geeft met het vooraf benoemde ploegenbelang. Natuurlijk is het ook gewoon mijn frustratie, geef ik direct toe. Maar die frustratie is wel een gevolg van het feit dat meerdere 'krachten' die in een grote ronde meetellen in het script gewoon over het hoofd gezien worden. Al dan niet bewust. Als je dan in je keuzes daar wel rekening mee hebt gehouden dan is dat zeer teleurstellend. Voor mij voelt het meer als scorebordjournalistiek in een vacuüm. Alsof ze inderdaad gewoon PCM wat simulaties hebben laten draaien.

RichardKouwie

'@Valvuillerdemoz: haha bedankt voor deze heerlijke reactie

Laatst gewijzigd
Gladiool

Sja, helemaal mee eens. Overigens was je post perfect geweest als je op het einde gewoon 'Kraghten' had geschreven.

Ludi

Ik sta inderdaad ook gewoon nog top 10% op eigen kraght, maar toch voel ik me wel een beetje gepiepeld met de 2 sunweb kopmannen, kelderman op de kasseien zonder ondersteuning van benoot/kragh en matthews als captain gisteren.

nasibal

Sja, helemaal mee eens. Overigens was je post perfect geweest als je op het einde gewoon ‘Kraghten’ had geschreven.

Ja klote, hier dacht ik net ook nog even aan. Volledig over het hoofd gezien :P

Sjas Patatje

Kragh gewoon op bankie weer vandaag, die is bekaf.
Het is aan de sprinters, deze toppers staan klaar:

Groenewegen (c)
Bennett
Ewan
Sagan
Matthews
Cimolai
Philipsen
Van Avermaet
Van der Poel

Zadelpen

Hmmmm.. ben het toch niet helemaal eens met de kritiek op het script hoor. Begrijp alle argumenten en lees ook zeker goede verbeterpunten hier.

Echter.... dit spel is een noodspel. Dit is in een aantal weken in elkaar gezet, zonder enige ervaring op fantasy games. En dat in een zeer onzekere tijd voor een bedrijf als Scorito. Die hebben het enorm zwaar te verduren momenteel. Ik ga verder niet in op details, maar het is niet zo dat ze snel even een perfect script schrijvers team konden samenstellen. Het is overleven nu.

Buiten het financiële plaatje zitten zij ook met een anderhalve meter he... dat maakt het opzetten van een dergelijk spel, in zo een korte tijd, ook niet makkelijker.

Met deze kennis, ben ik persoonlijk best onder de indruk van wat ze hebben weg gezet. Het is toch fantastisch met het ‘reguliere’ puzzle plezier, dan live een soort verslag er bij. Met weetjes van enkele renners. Ik moet eerlijk zeggen, ik had er niks van verwacht, maar ben positief verrast.

Ik zat gisteren, in de ‘gva’ etappe aan het einde met het zweet in mijn handen, het was gewoon spannend haha! En ik had ook een serieuze teleurstelling te verwerken, heerlijk! Nou, dat vind ik toch knap gedaan van Scorito. En mocht dit vaker komen, dan zal er zeker een verbetering komen van een script. Sterker nog, ik ben van mening dat ze elk jaar zo een fantasy spel moeten doen. Is leuk in de maanden dat er geen normaal wielerspel is, en voor Scorito ook weer veel meer hits op de site. Ik doe zeker mee!

Dan nog los van Scorito, las van de edele heer Nasi dat ik het beter zou kunnen.... nou... leutiger met meer onzin wellicht haha! Maar beter? Denk het niet hoor. Want dan wint Groenewegen elke sprint, Van der Poel groen, Tom geel en Kenny van der Weg wint alpe duez. Denk dat ik niet meer serieus genomen zou worden lol.

Ik denk dat het heel erg onderschat wordt, zo een script schrijven. Ja natuurlijk, gister had de ploeg van der poel vol gas gegeven om de vluchters te pakken, en het is vreemd dat sommige knechten in de aanval zitten en niet doen wat ze altijd doen:knechten. Ok.. maar dan nog... wie wint er, wie zit er in de ontsnapping, al die tijdsverschillen. En dan nog op zo een manier dat het én redelijk realistisch is én niet al te voorspelbaar.... tsja.... ik denk dat het heel moeilijk is.

Tom won een giro nadat die ff zat te schijten midden in de koers... soms is de realiteit nog gekker dan duimenzuigerij :-)

Laatst gewijzigd
JimKro

Tjee, wat een kanonnen in de kopgroep. Zou het peloton zich gaan verkijken vandaag?

Jori

Oliver Naesen in een kansloze kopgroep? Die was natuurlijk gisteren bedoeld in de kopgroep. Zelfde lijkt mij voor Terpstra en Politt. Vandaag was Naesen toch wel lead-out Venturini, daar zijn ze wel consistent mee. Elke sprintetappe gaat een lead-out mee in de vlucht van de dag.

nasibal

Je hebt ergens ook wel gelijk hoor Zadelpen. Het is ook niet makkelijk om het maar even te doen, zo'n script schrijven. Ik mis gewoon het échte spelletje denk ik en had teveel gehoopt dat dit er op zou lijken.

Ludi

Het lijkt er verder best wel op. De voorpret is gigantisch, de laatste uren voor de deadline chaotisch, de eerste uren na de deadline leuk om te lezen en geeft je toch weer stof om over na te denken. De eerste etappe is altijd vreemd, vol met foute keuzes. Dan heb je een paar matige kopmankeuzes de rest van de eerste week en een hele vreemde dag waarbij je iemand uit de top 10 niet hebt opgesteld, meestal de winnaar. :)

Gewoon genieten, morgen met de neus de bergen in.

Overigens mocht naesen de eerste week gewoon doen wat ie zelf wilde. Met de weersvoorspelling en de glooiende wegen in het begin is dit best een aardige koogroep. Wisten de gendt en cima vorig jaar ook niet te winnen in een "sprintetappe"? Natuurlijk is dit een andere etappe, maar ik snap de gedachte wel.

Valvuillerdemoz

Ben benieuwd of ze dit ook voor TopCoach kunnen gaan doen. TopCoach Zomeravondcompetitie of zoiets... en dan in een toernooitje van vier weken. 16 teams doen mee (sorry, ADO en RKC doen dan toch niet mee) vier poules en daarna knock-out fase, als op het EK. En dan wel met Clubteams, vanwege de Corona maatregelen met alleen Nederlandse spelers, in Fantasiesamenstelling. Dat Ziyech (is al door Ajax getransferreerd ) nog even bij Heerenveen meedoet bijvoorbeeld en dat Frank de Boer linksback bij Ajax speelt omdat Tagliafico nog in Argentinië zit. Koeman met Jaap Stam achterin bij Feyenoord en Gullit en Rijkaard op het PSV-middenveld. met van Bommel en Ihattaren. Van Marwijk en Hofland mogen bij Fortuna proberen wat lijn in het spel te krijgen en Oosting speelt weer bij Emmen in de spits.
Puntentelling als normaal bij TopCoach. Spelers kunnen in waarde dalen en stijgen tijdens het toernooi en na elke ronde mag je je halve team wisselen. Of misschien zelfs het hele team.
Gratis idee!

Laatst gewijzigd
Ludi

Of vrouwentennis. Gewoon een bingo number generator installeren. Is meteen realistisch ! ;)

De Condor van Echt

Moest wel lachen om hun plaatje met het verband tussen kritiek en score - waar ik ook weer kritiek op heb 😆. 1) ik geloof dat wij vrij kritisch zijn, maar wel vrij hoog scoren. Of is er veel kritiek van laagscorenden en komt die niet via dit forum binnen? Dan heb ik niks gezegd ;). 2) het lijkt nu alsof je score (y-as) afhangt van kritiek (x-as); ik mag hopen dat het andersom is? En anders weet ik wat me te doen staat als ik een topscore wil halen 😂.

Jori

gaat om de gemiddelde dagscore: is die hoog, dan is er weinig kritiek. Is die niet hoog, dan is er kritiek. Logisch als je immers een ander scenario gaat hanteren. Als straks etappe 9 een massasprint wordt met oa Groenewegen bijv. , zal er ook wel kritiek zijn, gok ik zo :p

De Condor van Echt

O ja, zo zullen ze het wel bedoelen ja :). Ik denk dat jouw laatste punt zeker ook klopt, @jori!

nasibal

Bij een script waar weinig kritiek op zal komen (omdat het goed in elkaar zit) zal ook beter gescoord worden ;)

Alle gekheid op een stokje, zoals Condor al aangeeft hebben ze de grafiek exact verkeerd om weergegeven. Manmanman...

Laatst gewijzigd
Ludi

Als iedere sprint etappe exact dezelfde top 15 heeft komt daar ook kritiek op, ookal is dan de score het makkelijkste zo hoog mogelijk te krijgen.

Je moet een acceptabel script hebben binnen de grenzen van acceptatie maar met enige variantie.

Ewan als voorbeeld zou voor mij zeker 5x sprinten (etappe 1,2,4,8,20), met maximaal 3 keer winst en waarschijnlijk minimaal 1 keer winst, minimaal 2x top 3, waarschijnlijk 4x top 5 en waarschijnlijk 5x top 10, maar 1x missen door hinder of waaier kan prima. In etappe 3, 5 en 6 zeker buiten de top 20. Etappe 7 laat ik even buiten beschouwing.

Dit kan dus worden
1
1
1
2
2

Of

1
3
5
5
47

Scheelt nogal qua punten en zeker als je ewan captain maakt, maar beide net zo acceptabel voor mij.

Ik pak ewan als voorbeeld aangezien hij in etappe 1 kansloos eindigde, in etappe 2 nergens was en dan in etappe 3, waar hij voor mij een zekere 0 punter was, ineens top 20 rijd. Dat stoort me, en ik heb geen ewan.

Tot nu toe vind ik het verder allemaal best meevallen en goed in elkaar gestoken, alleen er zijn wat keuzes gemaakt die ik wat onhandig vind. Maar dat is ook wielrennen.

Ps, grafiek zou inderdaad y(x_score) = beta0 + beta1 *x_score moeten zijn, waar y de tevredenheid is (niet klachten)

Laatst gewijzigd
Chef83

Vandaag

1 bennet
2 vivi
3 groen
4 sagan
5 kristoff
6 garcia
7 mezgec
8 venturrini
9 matthews
10 stuyven

1 2 ... 59 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.