'@nasibal: flauw en in mijn optiek onterecht om te doen alsof ik je verhaal niet goed las. Eerder gaf ik juist aan tot op zekere hoogte de punten rondom het script wel te begrijpen. Maar bij Kragh niet volledig, en nog steeds niet. Zo bizar is etappe 7 nu ook weer niet. Natuurlijk zou Matthews een nog betere optie zijn geweest voor Sunweb, maar een ontsnapping is niet altijd een kwestie van 'meesturen'. Ook in het echt zou het best kunnen dat Sunweb dan wel Kragh en Benoot, en niet Matthews mee heeft.
Dat Kragh vervolgens de sterkste van die groep kan zijn is ook best mogelijk, maar daar lees ik ook net wat minder kritiek op.
De protocollen van Sunweb: ok, dat klopt. Dat er helemaal niet op Kelderman lijkt te zijn gewacht vind ik ook vreemd en zo zaten er ook bij andere ploegen wat gekke dingen in het script, die o.a. jij er terecht hebt uitgehaald. Maar Kraghs eigen verleden in grote rondes vind ik niet extreem relevant. Hij is nog best jong, had vorig jaar een wat minder jaar en kan nu prima wat tredes zijn gestegen binnen de interne protocollen, zeker na een sterk voorjaar. En wat ik ook al zei over de Vuelta van 2019: daar reden Arndt en Tusveld in dit soort etappes ook gewoon voor eigen kans in kopgroepen mee, ondanks kopman Kelderman. En de Tour van 2017 heb ik niet volledig kunnen kijken, maar gezien de bollen van Barguil lijkt me toch ook niet dat toen de hele ploeg iedere dag volledig in dienst van de groene trui van Matthews reed?
Nee Sagan staat wel bij de namen:
Eigenlijk alleen Bennet en Nizzolo ontbreken. 500 meter vóór de valpartij is Morkov naargeestig opzoek naar Bennet. Zat vermoedelijk verstopt in het wiel van de grote Noor dan denk ik.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.