Scorito Grand Tour Spel 2020

1 2 ... 66 ... 153 154
Sagan=hulk

Op de voorbeschouwingen heb ik geen commentaar, maar het script vind ik soms wat vreemd aan elkaar hangen. Gisteren was het hele scenario precies zoals een overgangsrit voor eind week 2 of week 3. Met zo een puistje op het einde zouden de ploegen van Alaphilippe, Sagan, Van Der Poel,... zo'n groep nooit laten wegrijden. Zelfs in de vlakke ritten is de kopgroep altijd vrij sterk, terwijl er de laatste jaren in de Tour bij wijze van spreken gevochten wordt om niet mee te zitten.

Ook vandaag is die kopgroep weer verbazend sterk. Uiteraard is het mogelijk dat zo'n groep kan wegrijden, maar een Fuglsang die 4e staat gaat in principe echt niet al zijn energie verbruiken in de kopgroep van de eerste bergrit. Daarom mis ik soms wat background informatie bij het verslag. Misschien zat Fuglsang zonder het te beseffen in de kopgroep en reed hij dan maar door? Verder benadrukken ze het lossen van Fraile als iets vreemds, maar je zou toch verwachten dat die zich heeft leeggereden voor Fuglsang en dat het dus logisch is dat hij lost?

nasibal

'@Sagan = hulk

Schachmann is een fenomenale renner, zonder twijfel. In grote rondes heeft hij echter de pech dat hij in de heuvels een Sagan voor zich heeft en in de bergen een Majka (die er dus vorig jaar niet eens bij was). Jongens waarvan Bora heel duidelijk heeft laten zien wat de pikorde binnen de ploeg is. Je kan zeggen dat hij vorig jaar minder in vorm was, daar kunnen we over discussieren, maar je kan niet stellen dat hij als een krent rondreed. Hij reed toen ook gewoon heel sterk en had bij QS in de Giro natuurlijk ook al veel laten zien het jaar ervoor. Toch stond hij achter andere namen in de pikorde.

Nu 'verzint' scorito dat dat opeens anders is, zonder daar ook maar énige hint naar te geven in de vb's. In tegendeel zelfs. Enige reden die daarvoor in kan brengen is zijn winst in PN. Maar dan zou je dus stellen dat zijn winst in PN opeens dus alle resultaten van Majka in de afgelopen jaren teniet doet.

De vorm van dit jaar zo sterk laten meewegen is natuurlijk ook een farce als er nauwelijks wedstrijden gereden zijn en veel deelnemers van deze ronde zich daardoor al helemaal niet hebben kunnen laten zien. Dat het meetelt prima, maar het zou toch altijd een combinatie moeten zijn van.

En het maakt me geen reet uit hoor, ik scoor prima, ook zonder Schachmann (en Kragh), maar ik voel me gewoon oprecht bedonderd en dat zit me dwars. En ja, dan neem ik het mogelijk allemaal iets te serieus.

Matthijs603

Wat wel meespeelt bij al die sterke namen steeds, is dat dit veld nog een stuk sterker is dan in een gemiddelde grote ronde, zelfs dan in een gemiddelde tour. Dan zijn er ook wel renners geblesseerd of er zijn renners die hebben gekozen voor (/van hun ploeg de keuze hebben moeten maken voor) een andere grote ronde. Er rijdt nu echt maar weinig pelotonvulling (of wat eerbiediger gezegd: er rijden wat minder pure knechten/wegkapiteinen) rond.

Laatst gewijzigd
Sagan=hulk

Gaan ze nu echt die rit van 2 jaar geleden kopiëren met Fuglsang in de rol van Kruijswijk?

DeHaai

Schachmann vrije rol? Volgens mij gewoon een springplank voor Majka.

nasibal

Schachmann vrije rol? Volgens mij gewoon een springplank voor Majka.

Daarom pakt hij alle bergpunten weg.

Laatst gewijzigd
Ludi

Urgh, gaat kelderman hier nou echt iets laten zien?! Yikes, had hem echt niet in een gelukte lange vlucht verwacht vandaag. Maar het is nog 11 km, dus hij mag maar 20 sec per kilometer verliezen na, als het goed is, in de kopgroep mee te moeten hebben gedraaid.

Chef83

Komop kelder jaaaaaaaaaaaaaaaaa

Matthijs603

O.a. Oomen en Poels niet meer in het peloton.

Ludi

2:30 op 9km lijkt me veel te weinig, als frisse renners makkelijk 5+ minuten verliezen de laatste keer deze rit op een thomas.

kaboutertje

42 man samen op de Alpe na zo'n harde koers

Matthijs603

Alaphilippe nu ook gelost. Fuglsang naar het geel? Nibali en Simon Yates de hoogst genoteerden in het peloton.

NCK17

Op 7 km Nog geen enkele aanval. Waar wachten ze op?

Sagan=hulk

Als Schachmann zich leegrijdt voor Majka en al die goede klimmers lossen in de kopgroep dan klopt het gewoon niet dat een groep van 42(!) het verschil kan reduceren. Het had geholpen indien ze een iets meer realistisch deelnemersveld hadden opgesteld voor deze grand tour.

kaboutertje

Hiquita er ook aan voor de moeite, nog 33 man in het peloton

Matthijs603

Higuita eraf en Poels blijkbaar terug?

arjenzvob

Higuita ineens weg?

Matthijs603

Ook Mollema en Benoot eraf. Steeds minder kans op een NL/Vlaams feestje vandaag.

Matthijs603

Dat voorspelde vuurwerk valt nogal tegen. Een nogal standaard verloop van de etappe. Best realistisch dus..

Sjas Patatje

Chaotisch eind van de etappe. Wie is waar? 🧐

NCK17

We gaan met 15 man sprinten op de alpe d'huez?

Marsthinaikos

Wachten op ritwinst Kruijswijk

Marsthinaikos

Wel mooi, schitterende kopgroep, nog 4KM en niemand valt aan:) :) :)

kaboutertje

Bilbao houdt ook al een tijdje knap stand in groep der favorieten. Verder opvallend: Latour hoeft niet op Bardet te wachten.

jsprunk

Evenepoel op de Alpe. Het moet niet gekker worden..

1 2 ... 66 ... 153 154

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.