Nou jaa! Twee bergatappes achter elkaar en mijn team daalt schrikbarend. Vandaag op Fietsopa en nog twee na de laagste dagscore van de Wielerflits Forumpoule. En dat terwijl mijn AK ploeg iedereen nog naar huis fietste op Alpe d'Huez en ook in de tijdrit. De scripteur is het hier even totaal kwijtgeraakt geloof ik.
Bij Team De Duracelli's is de pleuris uitgebroken, vooral Tom Dumoulin is er klaar mee, omdat hij alleen maar mag knechten.
Hiervoor ben ik niet gehaald zei hij, als het zo doorgaat ga ik weer terug naar Sunweb.
Team manager Benzardi probeert de boel nog te sussen, maar of dat lukt kunnen we niet met zekerheid zeggen.
Vandaag maar 185 punten gehaald en gezakt naar 71,6%
Wij scoorden deze dag slechts miniem boven het maaiveld uit. En dat is natuurlijk veel te weinig voor een ploeg met het statuur van team Zadelpen. Het is dan ook haast niet te doen, deze stoelendans van mechanische doping.
Morgen gaan we het eens helemaal anders doen; verschil maken! Waar 90% blindelings Sagan zal invoeren gaan wij er vanuit dat de scriptschrijver juist dat gepeupel een loer wilt draaien.
Degenkolb...... onthoudt die naam.....
De Condor was vandaag onderhevig aan zware turbulentie, in de ijle hoogten van de Andes. Rakend aan het Walhalla der Velominati, met 96,8%, oftewel een 368e plaats, werd hij even slachtoffer van hoogmoedige gedachten... Zeker toen hij het exclusieve privilege deelde om met een der meest illustere kenners op dit forum, @hartstikkebedankt, de dagscore te delen, toen dacht hij even - heel even! - dat hij inzicht kreeg in de ondoorgrondelijke wegen van de Grote Scripter...
Ach, ijdele hoogmoed! Hybris!!! De loop van de Koers van de Grote Scripter maakt immers slechts 1 ding duidelijk: we zijn allen speelbal in het blinde lot dat de Grote Scripter voor ons beschikt heeft, een universum waarin koers gedegenereerd is tot een treurig hazardspel, een universum waarin strevingen om de Tactiek, het Wezen, van de Koers te doorgronden, slechts futiele rimpelingen in een oceaan zijn.... En vooral, waarin de triomf van de ene dag kan omslaan in de deceptie van de volgende... En zo vreest de Condor dat zijn vleugels die zo machtig lijken, zo dicht bij de zon der Velominati gekomen, zullen smelten als was, als een treurige Inca-pendant van de Icarus mythe....
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.