Scorito Giro 2015 poule

« 1 2 3 4 ... 25 26
Gesloten
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Beste wielerfan,

Ook dit jaar heeft WielerFlits weer een poule aangemaakt voor de Giro d'Italia.

Het spel werkt eenvoudig:
- Stel een team samen van 16-20 renners
- Kies 3 kopmannen
- Stel iedere etappe 9 renners op
- Kies per etappe één van je 3 kopmannen

Aanmelden kan tot uiterlijk zaterdag 9 mei om 15:10 uur.

Op een later moment maken wij bekend welke hoofdprijs er dit jaar aan het spel verbonden is.

Klik hier om je aan te melden

JimKro

Weinig geld dit jaar naar mijn idee. Wordt puzzelen

Laatste man

Yes. Zin in :)

kartje

Zag de mail al :) Zal morgen eens een teampje maken.

Timocycling

Morgen maar een teampje maken. Spelen jullie ook Velogames? Vind ik persoonlijk nog een beter spel.

kartje

Velogames nog niet van gehoord moet ik zeggen.

Kristoffan

Ik ga winnen jongens

denise

Je kunt nu ook al een ploeg samenstellen bij "de wielerstrijd". Velogames vind ik moeilijk en is echt puzzelen. Ik vind dat er echt weinig topfavorieten zijn. Volgens mij moet contador dat op zijn 1 been winnen.

Laatst gewijzigd
ralphf

puzzelen!!!

Harry De Bakker

Iemand een idee hoe Fabio Aru het ervan af gaat brengen? Heeft tot nu toe niet de meeste ideale voorbereiding achter de rug.
En dan Greipel: is hij (nog) in staat om bijv. op dezelfde wijze als Kittel vorig jaar een paar etappe zeges mee te pakken?

mablo

kun je tijdens de giro ook het team voor de volgende dag maken?
of moet je alle etappe's al voor de giro hebben ingevuld?

Avatar of
Nick Doup
admin

'@mablo
Je kan tot de start van de etappe je team aanpassen volgens mij.

mablo

okee, bedankt.

Bokke

Ik doe mee, leuk pooltje altijd, dat scorito!
één van de weinigen waarbij je ook gedwongen wordt het parcours goed te bestuderen, waardoor de etappe's meer gaan leven.

Uran

Ik doe ook weer mee zo als laatste paar jaar. Zo'n pool maakt het toch altijd spannender om naar Giro te kijken.

Arry1337

Ik heb een team samengesteld, maar ik kan nergens de wielerflits poule vinden.

RABBIT_HOLE

nou maar hopen dat de definitieve deelnemerslijst online komt .
mijn kopmannen zijn iig bekend :)

heuvelcolombia

Ik dacht: dat ging vrij snel.
totdat ik erachter kwam dat ik Lobato en Greipel over het hoofd had gezien.

JimKro

Ik denk dat ik Greipel te duur vind

Harry De Bakker

Wat verwachten jullie van Zakarin en Landa? Zullen zij voornamelijk moeten knechten of toch ook voor hun eigen kansen mogen gaan?

sprintgeit

Ben ook wel benieuwd naar de sprinterkeuze van de ploegen: Ferrari/Modolo/Richeze (Lampre), Pelucchi/Haussler (IAM). Belangrijke vraag is ook of Matthews in dit veld op de echte vlakke aankomsten steady top 3 kan rijden. In dat geval ben ik namelijk toch geneigd om naast Contador nog Porte als kopman aan te wijzen. M'n uitgesproken kopmannen in de afgelopen rondes (Quintana Vuelta, Froome/Contador Tour) deden het toch niet heel lekker namelijk.

Laatst gewijzigd
Noud89

Zakarin voor eigen kans, Landa niet. Modolo en Pelucchi in principe sprinters van dienst.

Harry De Bakker

'@Noud89: Ik had wat betreft Zakarin al zo'n vermoeden. Enig idee of hij ook in staat is om bijvoorbeeld een goed AK te rijden of top 10 te rijden in de lastigere etappes?

En dan hebben we nog Darwin Atapuma.Tot kopman uitgeroepen voor BMC. In 2013 toch mooi 18e in het AK van de Giro. Is hij sindsdien vooruitgegaan? Beginnersgeluk of kan hij dat kunstje wellicht herhalen?

sprintgeit

Atapuma lijkt me wel genoeg in vorm om voor top 10 te strijden in dit veld. Dit geld ook voor de secondanten Landa, Henao en Nieve. Maar bij die laatste 3 is het de vraag of ze ook in een knechtrol genoeg punten bij elkaar kunnen sprokkelen. Sky heeft trouwens wel een behoorlijk sterk team op de been gebracht.

Noud89

Zakarin en Atapuma zijn beide wel renners die voor een top-10 in aanmerking kunnen komen ja.

Atapuma was in Catalonie erg sterk, en ik zie hem dat best doortrekken naar Romandie (Morgen) en de Giro. Kan samen met Caruso wel een sterk tandem gaan vormen in de Giro die net achter de top-5 komen (Contador, Porte, Aru, Uran en Pozzovivo)

Zakarin is een grote onbekende, komt van een lager niveau, maar rijdt dit jaar wel sterk, en goede uitslagen in bijvoorbeeld Baskenland. Beetje koffiedik kijken, maar als hij kan bevestigen in Romandie is hij wel de moeite waard denk ik. Hoeft zich zeker niet op te offeren voor Trofimov denk ik, maar voor de sprints heuvelop komt denk ik eerder Chernitsky in aanmerking.

« 1 2 3 4 ... 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.