'@droomteam Over het niet uitrijden van Matthews en Gerrans valt te lezen op de website van Orica:
Nog niet zeker hé, vind jou idee van de 2 toppers, dan porte pozzo aru & kreuziger ook wel een mooie...
Denk op een of andere manier dat Contador tegen gaat vallen... geen idee waarom.
Greipel vind ik te risky, voor hetzelfde geld haal je Modolo en Nizzolo.
@Geit
Ferrari niet nemen denk ik, aangezien Modolo de betere van de twee is naar mijn mening. Ook zou ik Herrada ruilen voor Porsov of idd Belleti dan heb je toch die 9 sprinters. Wie zijn je kopmannen?
Matthews en Greipel zijn inderdaad risico's om op te nemen in je team, maar óók als ze bijv. afstappen na 1,5 week kunnen ze al heel wat punten opgeleverd hebben. Vooral Matthews, die je ook kunt inzetten tijdens de ploegentijdrit, zal de eerste week gaan vlammen en wellicht net als vorig jaar een aantal dagen in het roze rijden. En Greipel kan ook zomaar 2 etappezeges pakken à la Kittel.
'@WCEendT, @Timocycling : Ik vroeg me inderdaad ook al af waarom je drie klimmers/klassementsmannen als kopman neemt. Twee kan ik enigszins nog wel begrijpen, mocht één klimmer tegenvallen of zelfs uitvallen. Maar ik zou hoe dan ook minstens één sprinter als kopman nemen, wellicht zelfs twee (één voor vlakke aankomsten, één voor aankomsten bergop).
'@Hunneman: Geen tour voor Matthews, gok je dat of heb je dat ergens gelezen?
@Timocycling: Sky zegt "The second of Team Sky's Italian contingent, Viviani has come close to an elusive Grand Tour stage victory in both his previous participations at the Giro. After a strong start to the season, the sprinter will be hoping to get a bit of luck to match his renowned finishing speed." dus waarschijnlijk mag hij in de vlakke etappes voor eigen kansen gaan.
http://www.cyclingnews.com/news/q-and-a-matthews-focused-on-giro-ditalia-stage-wins
http://www.cyclingquotes.com/news/matthews_focussing_on_tour_de_france_in_2015/
Link 1: Op vragen of hij voor de puntentrui gaat en of hij de Giro uitrijdt geeft Matthews heel vaag antwoord.
Link 2: Voor het seizoen geeft Matthews duidelijk aan dat zijn prioriteit bij de tour ligt.
Desondanks denk ik dat ook als Matthews in etappe 11 afstapt hij nog wel een behoorlijk aantal punten binnenfietst, zeker als ze met Orica de TT winnen.
Heb m'n team af, maar zal nog wel 20x aangepast gaan worden haha. 18 man sterk, misschien wat smal maar goed.
Klassement: Contador, Porte, Uran, Pozzovivo & Zakarin.
Jongeren: Aru, Chaves & Henao.
Bergen: Atapuma.
Sprinters: Nizzolo, Viviani, Mezgec, Modolo, Pelucchi & Hofland.
Middenetappes: Matthews, Lobato & Felline.
Klassementen lopen natuurlijk in elkaar over, Aru staat bijvoorbeeld bij jongeren maar geldt dan natuurlijk ook voor het AK, net als Chaves die ook evt. voor de bergtrui zou kunnen gaan. Daarnaast heb ik expres niet gekozen voor de 'tweederangs' sprinters als je dat zo mag noemen. Er zijn teveel mannen als Colli, Ruffoni, Colbrelli die daarvoor in aanmerking komen en de kans is groot dat ik dan de verkeerde zou uitkiezen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.