Scorito Giro 2015 poule

1 2 3 4 ... 25 26
Gesloten
snuutje

'@Noud89: Je vergeet G.Caruso, dit is de kopman van Katusha, hier wordt voor gereden, ook door Zakarin.....

Laatste man

G. Caruso is van een aantal startlijsten afgehaald.

Harry De Bakker

'@Noud89 Ik neem aan dat jij Damiano Caruso bedoelt voor plek 5-10 ? Of heb jij het, net als @snuutje, over Giampaolo Caruso ? Wordt inderdaad afwachten wie BMC gaat uitspelen voor het AK. Darwin Atapuma en Damiano Caruso kunnen allebei wel wat. Iemand enig idee wat de plannen van BMC zijn met Damiano Caruso?

Als het inderdaad waar is wat @snuutje zegt dat is het naar mijn mening wel jammer dat een talent als Ilnur Zakarin moet knechten voor een oude rot als Giampaolo Caruso. Als is het natuurlijk wel de vraag wat Ilnur Zakarin nou écht kan presteren, misschien zit zijn 'verleden' hem wel in de weg als het er echt op aan komt.

sprintgeit

Even een ander team eruit lichten, Movistar, normaal sterk bezet maar ze lijken de prio niet echt bij de Giro te leggen. Kunnen we wat van Intxausti en Anton verwachten? Kan het moeilijk inschatten aangezien beiden redelijk in de luwte hebben gekoerst.

Harry De Bakker

Team SKY heeft op het eerste gezicht trouwens echt een ijzersterk team. Ik sluit niet uit dat er met R. Porte, L. König, M. Nieve Ituralde en S. Henao meerdere mannen van SKY in de top 10 van het AK eindigen, wellicht zelfs 3 man in de top 20. Iemand een idee of L. König voor de volle 100% moet knechten voor R. Porte? Het is geen kleine meneer met recent nog een 7e plek in het AK van de Tour de France.

Daarnaast vraag ik me af of Ion Izagirre (Movistar) nog enige rol van betekenis kan spelen. Heeft toch een goede Ronde van het Baskenland achter de rug.

Laatst gewijzigd
Rebellin

Mij lijkt dat Katusha niet echt prioriteit geeft aan de Giro en Zakarin dus wel degelijk kan gaan vrijbuiten. Of denken jullie dat ze chernetskiy en zakarin gaan opofferen voor een matig klassement van caruso(wel in vorm) of trofimov?

En inderdaad, hoe schatten jullie de kansen in van Izagirre?

RABBIT_HOLE

zijn er nog favorieten (behalve Aru) voor het jongerenklassement ?
Chaves misschien van Orica?

Harry De Bakker

'@RABBIT_HOLE: Het hoofddoel van E. Chaves is dit jaar de Vuelta. Voor zover ik weet is de Giro 2015 voor hem bijzaak en richt Orica zich vooral op de eerste week (ploegentijdrit, etappe winst met Matthews, wellicht roze-trui). Ik zou voor nu niet heel veel van E. Chaves verwachten, ondanks dat hij vorig jaar natuurlijk uitstekend gepresteerd heeft.

Laatst gewijzigd
RABBIT_HOLE

thanks Harry!

wesley1983

Hier mijn voorlopige ploeg. Zal wel misschien nog aan gesleuteld worden als de ploegen definitief bekend zijn.
Ik heb moeten keuzes maken, geen vrijbuiters zoals gilbert en ulissi in mijn ploeg en ook geen Viviani voor de sprint.

A. Contador

Klassementsrenner

€ 5.000.000

Meer info

R. Uran

Klassementsrenner

€ 3.500.000

Meer info

F. Aru

Klassementsrenner

€ 3.000.000

Meer info

D. Pozzovivo

Klassementsrenner

€ 2.500.000

Meer info

R. Porte

Klassementsrenner

€ 2.500.000

Meer info

A. Geniez

Klimmer

€ 1.000.000

Meer info

P. Niemiec

Klimmer

€ 750.000

Meer info

D. Atapuma

Klimmer

€ 750.000

Meer info

A. Greipel

Sprinter

€ 3.000.000

Meer info

M. Matthews

Sprinter

€ 3.000.000

Meer info

G. Nizzolo

Sprinter

€ 2.000.000

Meer info

L. Mezgec

Sprinter

€ 1.500.000

Meer info

M. Belletti

Sprinter

€ 1.000.000

Meer info

M. Pelucchi

Sprinter

€ 750.000

Meer info

S. Modolo

Sprinter

€ 750.000

Meer info

D. Formolo

Knecht

€ 500.000

Meer info

D. Colli

Knecht

€ 500.000

Meer info

Denk dat ik de top 5 in mijn ploeg heb voor het algemene klassement. Aangevuld met geniez, atapuma en niemiec, hopende dat ze ook een goede klassering rijden. Voor de sprint heb ik 8 renners.
Als kopmannen heb ik contador, matthews en greipel. Denk dat Contador met zijn vingers in de neus de giro zal winnen, daarom geen wisselkopman voor het klassement (indien er iets gebeurt met contador heb ik het wel zweten). Daardoor kan ik in de sprintetappes afwisselen tussen matthews en greipel naargelang de zwaarte van de etappe.

heuvelcolombia

Kzit een beetje met dezelfde renners als jullie
Voor €750.000: Atapuma/ (G. Caruso/) Landa/Hofland/Zakarin/Reichenbach

Wie is trouwens de sprinter van Southeast?
Belletti? Ponzi? Gavazzi?

Laatst gewijzigd
pirazzi

De prijs van C. Betancur is € 1.500.000 dat is volgens mij te duur en louter gebaseerd op prestaties uit het verleden. Dan neem ik liever D. Cataldo, ook € 1.500.000.

Stofzuigert

Winnaar van dit jaar zou zo maar degene kunnen zijn die Contador buiten zn pouletje laat. Als Alberto er dan snel de brui aan geeft ben je klaar.

Ik zit in de mangel met de volgende keuzes:
- klassementsrenner Movistar: Izagirre, Intxausti of Herrada. Ik neig naar Izagirre met goede resultaten onlangs.

- Atapuma, G.Caruso, Chaves, Geniez

- en ik kan twee van de volgende sprinters selecteren:
Hofland, Belletti/Ponzi/Gavazzi, Pellucchi/Haussler, Chicchi/Gatto, Ruffoni, Reza, Porsev, Colli

- Gaat Viviani een beetje mee sprinten?

- Fellini of Nizzolo

- En wat dachten jullie van Kung voor 500.000. Leuke vrijbuiters, al doen vrijbuiters het nooit goed in scorito poules.

Uran

Waar gaat Orica voor rijden in de wat meer heuvelachtigere etappes? Voor Gerrans of Matthews. Allebei kiezen vindt ik wat duur.

pirazzi

Waarschijnlijk voor Matthews als zijn doel is de rode trui te winnen.

JimKro

Matthews is sowieso een stuk beter in vorm.

Harry De Bakker

'@wesley1983: Volgens mij een prima selectie, ziet er goed uit! Alleen P. Niemiec vind ik een vraagteken, maar je moet toch wat als je een poultje wil winnen. Met zo iemand kun je het verschil maken en het risico is met slechts 750.000 te overzien.

JimKro

Ik heb nu dit:

Contador (kopman)
Porte
Aru
Pozzovivo
Uran
Zakarin
Niemiec
Atapuma
G. Caruso

Greipel (kopman)
Matthews (kopman)
Nizzolo
Mezgec
Lobato
Pelucchi
Modolo
Porsev
Colli

Ik twijfel om Pozzovivo te ruilen voor Colbrelli + D. Caruso + Izagirre. Aangezien het vaak een risico is om maar 18 renners in je team te hebben.

Laatst gewijzigd
Hunneman180

Je hoeft echt niet per se 9 klimmers te hebben om op te stellen. Je kunt er ook 6 opstellen, en dan stel je 3 sprinters op die elke etappe voor het puntenklassement punten verdienen. De Giro is altijd een ronde waarin de sprinters het puntenklassement leiden, in tegenstelling tot de Vuelta.

Harry De Bakker

Twee vragen wat betreft het benodigde sprintgeweld. Misschien dat @sprintgeit mij kan adviseren? Advies van anderen is uiteraard ook welkom.

1). Ik zit erg te twijfelen in de categorie "goedkope sprinters". Kunnen jullie, als echte wielerkenners, de volgende jongens in volgorde zetten van GOED naar SLECHT?

- Modolo
- Pelucchi
- M. Hofland
- Lobato
- Porsev ???
- Colli ???

2). Is de kans groot dat Greipel de Giro uit gaat rijden? Of bestaat er de mogelijkheid dat hij halverwege afstapt met het oog op een eventuele Tour de France?

heuvelcolombia

Ben geen echte wielerkenner, ik ben een liefhebber ;)

– Pelucchi
– Modolo
– Hofland
- Lobato
– Colli
– Porsev

Van Porsev verwacht ik weinig. Colli vind ik goed dit jaar en kan in de Giro wel op het niveau Pelucchi-Lobato-Modolo-Hofland komen. Lobato lijkt me nog niet zo in vorm en kan best wel eens een paar écht vlakke ritten niet mee doen.

Jelle van der Linden

Bij goedkope sprinters heb je ook nog Nicola Ruffoni (€ 500.000)

Harry De Bakker

'@heuvelcolombia: Bedankt! Ik twijfel verder ook nog behoorlijk over mijn "sprintkopman". Ik twijfel tussen Greipel, Nizzolo en
Mezgec. Heb jij een duidelijke voorkeur voor één van deze drie?

Een ander punt van twijfel:

Geniez, Caruso of Chaves (1.000.000)

Laatst gewijzigd
JimKro

D. Caruso lijkt me het sterkst in dat rijtje. Chaves rijdt volgens mij niet voor een klassement.

Veelers kan trouwens niet meedoen bij Giant. Dit zou best een negatief effect kunnen hebben op de resultaten van Mezgec, aangezien de leadout nu een stuk minder sterk is.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Is het de Henao familie van? Of is 't de Henao?

1 2 3 4 ... 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.