Spel: De Wielervisionair 2020 NAJAAR

« 1 2 3 4 5 6 7
jappe666

Doordat Corona aardig wat roet in het eten gooide van onze eerste poging, wagen we op aanvraag van enkele spelers toen een tweede poging.

Het concept van dit spel is even eenvoudig als moeilijk en is eigenlijk een stevige mengeling van verschillende spelletjes die hier al gangbaar zijn.

Het idee:

De spelers krijgen een kalender voorgeschoteld met tal van wedstrijden, waarvoor ze telkens 1 renner mogen selecteren die voor hen deze wedstrijd zal betwisten. Elke renner mag echter slechts eenmaal ingezet worden per speler. Bijkomende moeilijkheid is dat de spelers een beperkt budget krijgen, net als een echte ploegleider:

Totaal budget = 400 CQ-punten X aantal wedstrijden.

Voor de duidelijkheid: De ploegleider mag er dus voor kiezen om voor wedstrijd A een renner van 600 CQ-punten te selecteren en voor wedstrijd B iemand van 200 CQ-punten, zolang hij dus gemiddeld genomen niet meer dan 400 CQ-punten per wedstrijd inzet.

Na elke wedstrijd zal de speler wiens renner laatst eindigde, afvallen. Indien een renner uitvalt, buiten tijd aankomt of niet start, dan eindigt hij sowieso laatste, samen met alle andere renners die niet gestart, buiten tijd of uitgevallen zijn. Bij een gelijke stand valt de speler af die tot dan toe al de meeste CQ-punten heeft ingezet in zijn voorgaande wedstrijden. Indien dan nog steeds een ex-aequo, valt de speler af van wie de goedkoopste reeds ingezette renner het duurste was. Bij verdere gelijke stand wordt er gekeken naar de 2de, 3de, … goedkoopste renner tot er een verschil is. Indien dan nog steeds geen verschil, wordt er gekeken naar het totaal gespendeerde CQ-budget in die blok. Als er dan nog geen verschil is, gaan beide spelers door naar de volgende wedstrijd en vechten ze daar een rechtstreeks onderling duel uit, ongeacht hun klassering ten opzichte van andere deelnemers. Er zal echter ook nog steeds een ‘normale’ afvaller aangeduid worden.

Omdat er gedurende het seizoen vanalles kan voorvallen (ontslag, blessures, schorsing, renner neemt niet deel,… ) krijgt iedere deelnemer 3 wissels die hij kan inzetten, om een vooraf aangeduide renner te vervangen. Uiteraard moet de vervanger nog steeds binnen het budget passen én mag hij niet aangeduid (geweest) zijn voor een andere wedstrijd. Uitzondering hierbij is dat een speler ervoor kan kiezen om 2 van zijn eerder geselecteerde renners te laten wisselen van wedstrijd, in de hoop dat de geblesseerde/geschorste/… renner tegen dan wel weer inzetbaar is. Dit telt als 1 wissel. Uiteraard kan dit wel enkel voor 2 renners van nog aankomende wedstrijden. UITZONDERING: Bij de laatste 3 wedstrijden per blok mag de nieuwe renner NIET voorkomen in het team van een andere deelnemer voor die wedstrijd. Wissels dienen doorgegeven te worden ten laatste 23u59 de dag vóór aanvang van de wedstrijd (dus vóór etappe 1 bij rittenkoersen).

DEADLINE AANMELDING: ZATERDAG 08-08 23u59:59
DEADLINE INDIENEN TEAMS: DINSDAG 11-08 23u59:59

KALENDER:

15/08: Il Lombardia
12/08 – 16/08: Critérium du Dauphiné
25/08: Bretagne Classic – Ouest-France
07/09 – 13/09: Tirreno-Adriatico
29/08 – 20/09: Tour de France
30/09: La Flèche Wallonne
29/09 – 03/10: BinckBank Tour
04/10: Liège-Bastogne-Liège
10/10: Amstel Gold Race
11/10: Gent-Wevelgem in Flanders Fields
18/10: Ronde van Vlaanderen
21/10: AG Driedaagse Brugge-De Panne
03/10 – 25/10: Giro d’Italia
25/10: Paris-Roubaix
20/10 – 08/11: La Vuelta ciclista a España
De wedstrijden zullen in bovenvermelde volgorde worden betwist. Dit om discussie te vermijden bij koersen die op dezelfde dag eindigen.

OPGELET: De resultaten van de eerste drie wedstrijden zullen worden samengeteld om de eerste afvaller te bepalen.

Te spenderen budget: 15 x 400 CQ = 6000 CQ-PUNTEN
De CQ-ranking van 31/12/2019 telt, die kan je hier terugvinden:

https://cqranking.com/men/asp/gen/overview.asp

jappe666

Deelnemerslijst:

Ab Normaal
Erveedeeee
Hartstikkebedankt
Jappe666
Park111982
Rawolf
SvenVDB
Zeewolde

Uitslag:

9. Vernis
10. Peter Post Forever
11. Wienk33
12. Gerrit Glomser

Laatst gewijzigd
jappe666

Teams:

Ab Normaal: Cras - Froome - Vingegaard
Erveedeeee: Almeida- Latour - Aranburu
Gerrit Glomser: Bettiol - Roglic - Viviani
Hartstikkebedankt: Aru - Dumoulin - Cavagna
Jappe666: Almeida - Froome - Senechal
Park111982: Villella - Dumoulin - Drucker
Peter Post Forever: Aru - Dumoulin - Aranburu
Rawolf: Almeida - Dumoulin - Aranburu
SvenVDB: Almeida - Navarro - Van Houcke
Vernis: Evenepoel - Reichenbach - Van Houcke
Wienk33: Kelderman - Dumoulin - Senechal
Zeewolde: Evenepoel - Froome - Aranburu

Laatst gewijzigd
jappe666

Statistieken:

jappe666

Afhankelijk van hoe snel het aantal aanmeldingen binnenkomt, zal waarschijnlijk Milaan-Sanremo (08/08) of de Dauphiné (12/08) de eerste koers worden.

Op basis van het aantal aanmeldingen zal ik ook bepalen of we het op 1 spel houden dit seizoen, of het opdelen in 2 blokken. Snel aanmelden is wel de boodschap, want de koersen volgen elkaar nu uiteraard heel snel op, dus veel tijd hebben we niet ter voorbereiding.

hartstikkebedankt

Ik doe mee

Ceramiche Ariostea

Ik ga van de partij zijn

Gerrit Glomser

Wil wel meedoen

Rawolf

Ik doe graag mee

Peter Post Forever

Ik doe graag mee

jappe666

Mooi, dan zijn we al met 10! :-)

zeewolde

In het voorjaar snel afgevallen, dus ik doe graag mee aan de herkansing.

jappe666

Lukt het voor jullie allemaal nog om een team in elkaar te knutselen voor Milaan-SanRemo, als ik de inschrijvingen sluit om middernacht en dan de kalender op papier zet?

Of liever wat extra voorbereidingstijd en starten met bv de Dauphiné?
En nog wachten op extra concurrentie, of inschrijvingen sluiten en beginnen met puzzelen?

SvenVDB

Voor mij liever de Dauphiné pas. Ik vertrek morgen op reis en dit spel vergt toch een beetje voorbereiding :)

Nick Vermeulen

Ik doe ook graag mee

Ceramiche Ariostea

Voor mij Dauphine, ik ben zondag pas terug thuis.

jappe666

Mochten er zich geen extra deelnemers aanmelden, dan zou ik het seizoen voorlopig waarschijnlijk opsplitsen in volgende 2 blokken:

Dauphiné
Lombardije
Tour de Wallonie
Bretagne Classic
Antwerp Port Epic
Tirreno
Giro dell'Appennino
WK ITT
Tour de France
WK
Binckbank

Waalse Pijl
Luik-Bastenaken-Luik
Brabantse Pijl
Amstel Gold Race
Gent Wevelgem
Parijs-Tours
Scheldeprijs
Ronde van Vlaanderen
3daagse De Panne
Parijs Roubaix
Giro d'Italia

Ceramiche Ariostea

Ik zou 1 blok pakken met daarin alleen de A-koersen om afgelastingen zoveel mogelijk te voorkomen.

Ab Normaal

Eens met Park. En voor mij liefst ook pas vanaf de Dauphiné. Ik zit morgen de hele dag in de auto naar huis.

Laatst gewijzigd
kokkie1975

Ik doe ook graag mee

vernis

ik doe ook graag mee

jappe666

Ik geef nieuwe kandidaten nog tijd tot Zaterdag 08/08 23u59 om zich aan te melden, eerste wedstrijd wordt de Dauphiné Liberé.
Definitieve kalender volgt nog, afhankelijk van het nog binnenkomend aantal inschrijvingen.

jappe666

Voorlopig 14 deelnemers.
Kandidaten hebben nog tot middernacht om zich aan te melden!

jappe666

Geen kandidaten meer?

jappe666

Zoals gevraagd werd heb ik de WT-kalender aangehouden.
Wie goed heeft geteld, merkt dat er 2 koersen 'teveel' op de kalender staan.
Daarom zal de eerste afvaller bepaald worden door het opgetelde resultaat van Lombardije, Dauphiné én Bretagne Classic.

Definitieve kalender:

15/08: Il Lombardia
12/08 - 16/08: Critérium du Dauphiné
25/08: Bretagne Classic - Ouest-France
07/09 - 13/09: Tirreno-Adriatico
29/08 - 20/09: Tour de France
30/09: La Flèche Wallonne
29/09 - 03/10: BinckBank Tour
04/10: Liège-Bastogne-Liège
10/10: Amstel Gold Race
11/10: Gent-Wevelgem in Flanders Fields
18/10: Ronde van Vlaanderen
03/10 - 25/10: Giro d'Italia
21/10: AG Driedaagse Brugge-De Panne
25/10: Paris-Roubaix
20/10 - 08/11: La Vuelta ciclista a España

Veel plezier met puzzelen en succes!

« 1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.