Spel: De Wielervisionair 2020 NAJAAR

1 2 3 4 5 6 7
Ab Normaal

Vingegaard staat gewoon op de startlijst. Heb je een bron Rawolf?
En dan ligt het nog aan het gemiddelde.
Mijn andere twee renners zijn gestart en gefinished in Lombardije en de Dauphiné.
Er zijn wel meer managers met niet finishers in 1 van beide races.

Daarbij denk ik dat Viviani niet rijdt. Die mag het EZK ook niet rijden van zijn ploeg omdat hij de Cofidis bubbel niet uit mag.

Laatst gewijzigd
SvenVDB

Ik denk dat Gerrit met zijn peperduur team al mag inpakken. Viviani niet gestart.

Hoe zit het nu voor de rest van dit spel?

Ab Normaal

'@Sven
Tenzij hij een wissel doorgestuurd heeft.
Dat weet je niet. Zou Jappe moeten aangeven.
Volgens mij is het de bedoeling dat iedereen voor de start van de Tour een team inlevert.
Ik heb gisteravond zitten puzzelen en dat valt niet mee vanwege onbekende startlijsten.
Normaal kun je dat wel gokken want je weet wel welke renners welke klassiekers rijden.
Maar om nu een renner te gokken voor de Driedaagse van De Panne bijvoorbeeld, vind ik lastig.

Het liefste zou ik nu een renner voor de Tour en de Tirreno door willen geven.
Daarna heb je een enorm gat en wordt alles een stuk duidelijker.

Laatst gewijzigd
zeewolde

Ik blijf er bij dat de onduidelijkheid een element van het spel is.
Op dit moment is er bijvoorbeeld al veel meer duidelijk dan aan het begin van het seizoen.
Froome is de afgelopen week een leuk koopje voor de Vuelta geworden, terwijl ik hem al heb ingezet in de Dauphine, omdat hij alleen Dauphine + Tour zou gaan rijden.
Met de kennis van nu zou ik andere keuzes maken. Om een gelijk speelveld te houden, pleit ik er nog steeds voor om voor de Tour de volledige lijsten in te leveren, en bij veranderende omstandigheden of inzichten gebruik te maken van een van de drie wisselmogelijkheden.

SvenVDB

Eens met Zeewolde.

Wisselen voor blok 1 zou ik ook een beetje onfair vinden. Dit moet gezien worden als ‘1 race’ omdat die punten samengeteld worden.

Ab Normaal

Ik ben het normaal wel met je eens Zeewolde, maar je kunt, met wat kennis, normaal wel een inschatting maken. Nu is het echt puur koffiedik kijken. Neem de Waalse Pijl. Paar dagen voor de start van de Giro. LBL is normaal een week van te voren en wordt door veel Giro deelnemers meegenomen. Kans dat ze de WP doen lijkt me veel kleiner.

Renners die de Giro rijden zullen de Ardennenklassiekers niet rijden. Dan gok je bijvoorbeeld op Tour deelnemers. Moet jou beoogde deelnemer na een paar dagen noodgedwongen de ronde al verlaten en besluit ie daarop de Giro te rijden, dan is het ook meteen exit klassiekers.
De factor geluk wordt zo wel heel erg groot en heeft niets met visionair te maken.
Ik denk dat je na de Tour een hele lijst kunt maken voor de overige 10 races. Dan valt er nog genoeg te "visionairen".

Als je meegedaan hebt met de voorjaarseditie kon je voor alle wedstrijden een redelijke keus maken.
Het spel zit 'm voor mij juist in het spelen met de cq waardes en genoeg overhouden. Dat vind ik leuk.

Er uit vliegen omdat je renner niet start omdat de startlijst nog volledig leeg is in een seizoen waar alles anders is als anders en renners niet hun normale programma afwerken, draagt bij mij niet bij aan het spelplezier.

Laatst gewijzigd
Wienk33

Na het insturen van je team kun je ook nog 3 keer wisselen, dus je kunt een paar verkeerde inschattingen opvangen.

SvenVDB

'@ab: akkoord als voor niemand nadelig had geweest, maar bij deze stand van zaken zijn er al enkele in het nadeel. Zoals Zeewolde al zij i.v.m. Froome.

vernis

Eens met Zeewolde

jappe666

Een andere optie kan zijn om een verse start te nemen, met volgende koersen:

07/09 – 13/09: Tirreno-Adriatico
29/08 – 20/09: Tour de France
30/09: La Flèche Wallonne
29/09 – 03/10: BinckBank Tour
04/10: Liège-Bastogne-Liège
10/10: Amstel Gold Race
11/10: Gent-Wevelgem in Flanders Fields
18/10: Ronde van Vlaanderen
03/10 – 25/10: Giro d’Italia
25/10: Paris-Roubaix
20/10 – 08/11: La Vuelta ciclista a España

Andere optie is om de TdF te vervangen door de Driedaagse De Panne, zodat iedereen nog iets meer tijd heeft om zijn team samen te stellen. Iedereen zou dan weer vrij kunnen kiezen uit het gehele peloton. Zo zouden we een boel discussies kunnen vermijden, want ik heb bv meerdere wissels doorgekregen voor Bretagne, terwijl die eigenlijk tot een blok van 3 koersen behoort, en sommigen hadden al een volledige ploeg ingediend, anderen enkel voor de eerste 3 koersen.

Ab Normaal

Jij moet daarover beslissen Jappe. Het is jouw spel en jij bepaald de regels. Ik speel het spel volgens de regels, kan alleen mijn mening geven.

Rawolf

Vingegaard start dus niet, Ab heeft nu wel een probleempje? Of zijn er meer met niet starters

Ab Normaal

Nee hoor, Ab heeft geen probleempje :)

zeewolde

Gerrit Glomser heeft een probleempje, maar dat had hij sowieso al omdat hij 80% van het budget al had opgestookt aan de eerste 3 races. Gerrit heeft 3 keer DNS / DNF, dus ligt er mijns inziens uit.

M.b.t de herstart Jappe, daar ben ik geen voorstander van. Is denk ik ook niet nodig, ik zie toch een aantal reacties die met mij op 1 lijn zitten. Beetje discussieren met Ab is toch niet erg, dat houdt de boel levendig. En levert misschien nieuwe inzichten op voor volgende edities.

Ab Normaal

Ha, ben ik het mooi nu wel eens met Zeewolde :)
Ik wil helemaal niet dat de regels voor mij aangepast worden. Ieder spel heeft heeft zijn eigen regels en moet op die wijze gespeeld worden. En dat zal ik ook zeker zo doen. Ik gaf alleen mijn mening.

Ab Normaal

Ha, ben ik het mooi nu wel eens met Zeewolde :)
Ik wil helemaal niet dat de regels voor mij aangepast worden. Ieder spel heeft heeft zijn eigen regels en moet op die wijze gespeeld worden. En dat zal ik ook zeker zo doen. Ik gaf alleen mijn mening.

jappe666

Ok, we houden de originele kalender aan.
Ook voor de volgende afvaller te bepalen zullen twee koersen gecombineerd worden, namelijk de Tour en de Tirreno.

Wegens de enorme drukte (door oa het organiseren van en deelnemen aan meerdere Tourspelletjes) graag enkel voor deze 2 koersen al een renner doorgeven.

Nadien zullen voor al de nog resterende koersen van het spel alle renners in 1 keer moeten doorgegeven worden voorafgaand aan de Waalse Pijl.

Ceramiche Ariostea

'@jappe666, heb je in een overzicht nog een afloop van de eerste 3 koersen dan ? Ik ben het overzicht een klein beetje kwijt.

Ab Normaal

Ja, wie is de eerste afvaller?

jappe666

Gerrit Glomser is inderdaad de eerste afvaller, geen van zijn 3 renners wist ergens de finish (en soms zelfs de startstreep) te halen. Hij ligt er dus als eerste uit, al zou hij het sowieso enorm moeilijk hebben gehad wegens het gigantische budget dat hij al gespendeerd had. Ook even de knappe prestatie van Wienk33 onder het licht houden. Hij wist namelijk in alle 3 de koersen als eerste over de streep te komen met Kelderman (17e), Dumoulin (7e) en Senechal (3e).

Wienk33 Kelderman Dumoulin Senechal 29.61
Ab Normaal Cras Froome Simmons 132.17
Peter Post Forever Aru Dumoulin Aranburu 138.61
Rawolf Almeida Dumoulin Aranburu 138.61
Vernis Evenepoel Reichenbach Van Houcke 157.13
Jappe666 Almeida Froome Senechal 167.17
Hartstikkebedankt Aru Dumoulin Cavagna 170.61
Park111982 Villella Dumoulin Drucker 199.61
Erveedeeee Almeida Latour Aranburu 207.09
Zeewolde Evenepoel Froome Aranburu 208.17
SvenVDB Almeida Navarro Van Houcke 259.30
Gerrit Glomser Bettiol Roglic Viviani 308.30

Ab Normaal

Zéééér tevreden. Met slechts 197 gespendeerde punten.
Alleen jammer dat ik nu Froome voor de Vuelta kwijt ben.

Rawolf

ik was alweer vergeten dat je ook mag wisselen haha, wie hebben er allemaal wissels ingezet?

Mijn sterrenduo voor de Tirenno en Tour zit in een mailbox

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik heb gewisseld. Vingegaard (299) exit en Simmons (0) er in.

Ab Normaal

Benieuwd naar de keuzes van iedereen voor de Tour en Tirreno.
Heb je ze al paraat Jappe?

jappe666

Ab Normaal: Dumoulin - Henao Sergio
Erveedeeee: Dumoulin - Kelderman
Hartstikkebedankt: Porte - Soler
Jappe666: Kämna - Henao Sergio
Park111982: Aru - Vlasov
Peter Post Forever: Uran - Almeida
Rawolf: Nieve - Henao Sergio
SvenVDB: Kämna - Hindley
Vernis: Pinot - Kelderman
Wienk33: Reichenbach - Soler
Zeewolde: Dumoulin - Hindley

1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.