Spel: De Wielervisionair 2020 NAJAAR

1 2 3 4 5 6 7 »
hartstikkebedankt

Mogen er nou nog wel wijzigingen worden doorgevoerd voor een individuele koers of wordt het als blok gespeeld? Is me even ontgaan.

jappe666

1 blok, enkel je wissels mogen ingezet worden, maar er mag niet meer gewisseld worden vanaf de 3 laatste races.

SvenVDB

Valt het budget dat gebruikt werd van de amstel weg? Of mag je dit mee gebruiken bij wissels?

Ab Normaal

Het is 400 pt per koers. Dus eigenlijk ben je 400 armer. Is je renner voor de Amstel duurder heb je eigenlijk een probleem als je daarmee gemiddeld boven de 400 komt.
Is je renner goedkoper, dan heb je budget over.

SvenVDB

Vind ik eigenlijk niet correct, spelers die daar een dure renner gekozen hebben worden daar toch benadeeld..

zeewolde

'@Ab Normaal Dat klopt niet wat je zegt. Ik heb al mijn renners al voor de eerste koers ingeleverd. Zou raar zijn als ik nu iets moet aanpassen omdat een koers gecancelled wordt.
Overigens is het precies omgekeerd aan wat je zegt: Namelijk als als je renner voor de Amstel goedkoper is dan 400, is de rest dus gemiddeld duurder dan 400, en dan kom je in de problemen, als die 400 van de Amstel wegvalt.

Ab Normaal

'@Zeewolde
Ik zeg ook 'eigenlijk'. Ik zou gezien de omstandigheden dit seizoen ook niets aanpassen, is geen doen.
En het klopt wat je zegt, het is andersom. Was even in de olie.

jappe666

Het eerlijkste lijkt mij om ieders keuze van renner voor AGR gewoon te laten staan.
Die kosten (en renner) ben je gewoon kwijt.
Dan is het voor iedereen even ongelukkig toeval dat AGR geschrapt werd?

Rawolf

Het beste kunnen we nu gewoon alles zo laten staan en afwachten op de uitslagen imo

jappe666

Uiteindelijk heeft corona deze eerste editie toch compleet onthoofd...

Rawolf

Maar, wel leuk spel!

hartstikkebedankt

Dus we spelen hiermee?

Gent-Wevelgem Ab Normaal DEGENKOLB
Gent-Wevelgem Erveedeeee ANDERSEN S.
Gent-Wevelgem Hartstikkebedankt DEGENKOLB
Gent-Wevelgem Jappe666 VANMARCKE Sep
Gent-Wevelgem Rawolf DEGENKOLB
Gent-Wevelgem SvenVDB MERLIER
Gent-Wevelgem Zeewolde MERLIER

RVV Ab Normaal TERPSTRA
RVV Erveedeeee VANMARCKE Sep
RVV Hartstikkebedankt BETTIOL
RVV Jappe666 VAN AERT Wout
RVV Rawolf ANDERSEN S.
RVV SvenVDB VANMARCKE Sep
RVV Zeewolde VAN BAARLE

DePanne Ab Normaal BOUHANNI Nacer
DePanne Erveedeeee DRUCKER
DePanne Hartstikkebedankt DRUCKER
DePanne Jappe666 BOUHANNI Nacer
DePanne Rawolf BOUHANNI Nacer
DePanne SvenVDB VERMEERSCH Gianni
DePanne Zeewolde VERMEERSCH Gianni

Giro Ab Normaal THOMAS Geraint
Giro Erveedeeee VLASOV
Giro Hartstikkebedankt KELDERMAN
Giro Jappe666 THOMAS Geraint
Giro Rawolf PARET-PEINTRE
Giro SvenVDB THOMAS Geraint
Giro Zeewolde YATES S.

Vuelta Ab Normaal MAS E.
Vuelta Erveedeeee KUSS
Vuelta Hartstikkebedankt DE LA PARTE
Vuelta Jappe666 DUMOULIN Tom
Vuelta Rawolf FROOME Chris
Vuelta SvenVDB FROOME Chris
Vuelta Zeewolde ARU

Mag ik nou nog een of twee renners wisselen, zo ja voor welke koersen en waar moet ik dan qua punten op letten? De la Parte rijdt namelijk in de Giro bijvoorbeeld

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Jappe
Laat je niet ontmoedigen. Het is echt een heel leuk spel, alleen, zoals je zegt, een enorme chaos door de corona.
Volgend jaar zal het beter en soepeler gaan.

@hartstikkebedankt
Ja, je mag wisselen. Pas als alleen de laatste 3 koersen nog verreden moeten worden mag er niet meer gewisseld worden.
Je moet zorgen dat je binnen het budget blijft.
Dat is nu een beetje arbitrair gezien het feit dat de Amstel niet doorgaat. Daar moet Jappe een uitspraak over doen.

Rawolf

Laatste 3 koersen mag niet meer toch?

Dus nu alleen nog GW of RVV

Ab Normaal

Parijs Roubaix geannuleerd. Was dat de laatste koers?

hartstikkebedankt

Amstel en Roubaix gaan beide niet door. Maar ik moet weten wat er met het budget gebeurt. Ik zal voor de zekerheid nu een wijziging doorgeven aan Jappe, waarbij ik binnen het budget blijf zonder dat de renners van AGR en P-R worden gecorrigeerd.

Laatst gewijzigd
SvenVDB

In de spelregels staat dat er nog wel gewisseld mag worden in de laatste 3 koersen, alleen dat je geen renner mag inbrengen die een andere deelnemer heeft gekozen in die wedstrijd.

Nu met nog een wedstrijd minder is er wel opnieuw een blok nodig. Misschien kunnen we er beter mee stoppen voor dit seizoen? 😀

jappe666

Wat we eventueel kunnen doen is de resultaten van de nog overblijvende koersen optellen, en op basis daarvan een klassement opstellen aan het eind. Maar daar zit je dan ook weer met het probleem dat er wss zijn die renners geselecteerd hebben die er zeker niet doorzakken, meer dan dat ze voor de winst zullen strijden...

zeewolde

Aangenomen dat we 1 afvaller hebben in GentWevelgem, wat ik zelf zomaar kan zijn, als @erveedeeee de niet-startende Kragh Andersen nog op tijd heeft gewisseld, blijven er 6 man over en 4 koersen. Dus als je twee koersen samen neemt kan dat alleen maar De Panne en RVV zijn. In de Giro zijn de kaarten al geschud doordat maar 2 mensen een niet-afstapper hebben, dus het zou niet fair zijn om bv de Giro en de Vuelta samen te nemen.

Dus eigenlijk vind ik jouw voorstel wel een goed idee Jappe, voor mijn part neem je ook Gent-Wevelgem nog in dit klassement mee.
Maar goed, welke beslissing je nu ook neemt, er is altijd vanuit deze of gene een voor- of tegen argument te verzinnen.

SvenVDB

Ik had Merlier nog gewisseld voor Pedersen voor Gent-Wevelgem.

Ik sta er dus goed op in elk geval ;-)

Ab Normaal

Neem aan dat je dit een stille dood hebt laten sterven Jappe?
Komt er volgend jaar wel een vervolg?

jappe666

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer de tijd en moeite heb genomen om de geldigheid van teams en wissels te controleren en heb zelf ook niet meer naar mijn team gekeken voor de laatste koersen. Om jullie voor de vorm toch nog een update te geven:

Hartstikkebedankt lijkt me sowieso de winnaar te worden, aangezien hij als enige overal gefinisht is en zijn De La Cruz prima op weg is in de Vuelta. Ikzelf ga sowieso laatste worden, tenzij er nog uitvallers volgen, want Dumoulin is al uit koers.

Tussenstand:

Hartstikkebedankt 30
Rawolf 184
Ab Normaal 192
SvenVDB 202
Jappe666 203
Zeewolde 219
Erveedeeee 252

jappe666

Naar volgend seizoen toe moet ik er nog eens goed over nadenken.
In een nieuwe Corona-editie heb ik sowieso geen zin.
Mocht iemand anders interesse hebben om het wel alsnog te organiseren heb ik daar wel absoluut geen problemen mee.

1 2 3 4 5 6 7 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.