Scorito Tour de France 2020 Pool

« 1 2 3 4 ... 289 290
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Scorito organiseert ook dit jaar weer een wielerpool rond de Tour de France. Bij de Wielermanager word jij ploegleider van twintig renners, die je selecteert op basis van een budget. Elke etappe selecteer je negen renners, die het volgens jou goed gaan doen in die rit. Kies hieruit een kopman, die extra punten voor je verdient.

Voor deze Tour de France pool organiseren we weer een WielerFlits sub-league.

Daarbij zijn de volgende prijzen te winnen:
Winnaar eindklassement:
Een Wahoo ELEMNT ROAM GPS Bundel t.w.v. € 429,-

De nummers 2 t/m 4
Een Megmeister Baselayer t.w.v. € 69,95

Schrijf je hier in voor de WielerFlits-sub-league

Welke renners ga jij selecteren?

vevie

Online. Bernal 6.5 mil en Thomas 5.5 mil. Froome alsnog 4 mil. Wordt flink puzzelen. Teveel toppers aan de start en je kunt helaas niet iedereen meenemen.

rosencrantz

Budget is zoals altijd veel te hoog.

hartstikkebedankt

Hierbij de link naar de Forumpoule

https://www.scorito.com/cycling-manager/tour-de-france-2020/wielerflits-forumpoule?code=3503ba59-b831-4da3-98a9-7e78adb1e9fc

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Er zullen pijnlijke beslissingen genomen moeten worden... Maar dat zou altijd al zijn, ongeacht het budget. Eigenlijk wil ik froome/thomas/bernal en roglic/kruijswijk/dumoulin, maar daar gaan er minstens 2 toch flink tegenvallen wat punten betreft. Ik overweeg zelfs om dan alleen maar Roglic en Bernal mee te nemen, en die andere porties 4 miljoen in absolute kopmannen te steken.

arjenzvob

Froome 4 miljoen? Nee dank je…

Sagan 5 miljoen? Ja graag….

Bol voor 2 miljoen mooi geprijsd. Voor minder zou ik hem zeker nemen, nu twijfel ik. Leuke ploeg dat Sunweb deze tour, allemaal vrijbuiters en potentiële puntenpakkers. Maar wanneer?

Zoals altijd even snel wat in elkaar geklikt, en ziet er goed uit! Maar zoals altijd gaat dat nog heel vaak veranderen haha!

Laatst gewijzigd
vevie

'@rosencrantz: dat valt opzich mee, toch? Je zult sowieso een aantal Ak-mannen die het goed gaan doen niet kunnen selecteren. Ik denk dat het toch best lastig gaat worden om een gebalanceerd team te selecteren.

@ajvenema: ik denk toch wel dat velen minimaal Bernal, Thomas en Roglic nemen. Maar jouw optie is waarschijnlijk handiger om het wat meer te spreiden.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@vevie: Ja, eigenlijk wil je thomas er gewoon bij. Zal toch ook wel top5 rijden in principe. In de praktijk blijkt ook vaak dat je met 2 dure ineos mannen prima wegkomt. De zaak verandert als Froome ook in vorm is, want ik denk niet dat ze met 3 man een goed klassement gaan rijden.

Zelfde geldt voor Jumbo, met als verschil dat ik echt niet tussen tom en steven kan kiezen. Ik denk ook dat je fucked bent als je 3 dure jumbo's heb en ineos domineert, en omgekeerd.

04398

Aantal interessant geprijsde renners. AK team wordt interessant om samen te stellen, ga je voor de jumbo trein of voor de Ineos trein en wie ga je dan kiezen en wie laat je thuis. Voor de opvulling toch nog even wachten tot na de dauphine om te kijken hoe de vlag erbij hangt bij een aantal mannen. Maar de keuzestress is na een jaar weer terug, heerlijk!

Poeksel

Ik hoop op een opstel van nasibal over EBH.

hartstikkebedankt

Roglic en Sagan iets te goedkoop voor mijn gevoel om echt een keuze te hebben. Froome dan weer net te duur, had ik 3 of 3,5 verwacht. Nu neem ik hem denk ik niet mee.

El Mel

Chapeau voor de prijzen, ik zie echt maar een paar 'pareltjes' voor de punch of aanval, dat zal het verschil niet maken. En over bepaalde mannen ga je direct twijfelen zoals Froome, Bol, Higuita, Stuyven etc. We wachten de komende resultaten nog maar even af.

JoepS

Volgens mij is het nog helemaal niet duidelijk of Froome de tour rijdt. Dus misschien wordt de keuze wel voor je gemaakt of je hem mee moet nemen..

rosencrantz

'@vevie Voor mij had er best 5 à 7 miljoen minder budget mogen zijn.
Het zal inderdaad niet gemakkelijk zijn om gebalanceerd team te hebben, maar dan vooral omdat je de neiging moet onderdrukken om al je geld op te gebruiken.

Platje

Van Garderen maar 750k, wat een koopje

vevie

'@ajvenema: klopt. Het wordt wat dat betreft makkelijk als je Bernal neemt, Thomas skipt en kiest voor Dumoulin en Roglic. Dan kun je nog een sterke 1.5 mil man meenemen. Alleen Thomas zal normaal gesproken gewoon top 5 gaan rijden is wel de verwachting. Dumoulin in goede doen ook minimaal top 10/top 5, maar die heeft toch lang niet gekoerst.

@rosencrantz: maar dan is het budget toch niet verkeerd. Je kunt het budget idd opmaken aan allemaal AK toppers (Of andere toppers), maar dan ga je neer in de sprint- en overgangetappes. Dan eindig je alsnog in de middenmoot ergens.

Laatst gewijzigd
04398

Bernal kan wel bonuspunten pakken t.o.v. Dumoulin of Roglic, aangezien hij ook nog de jongerentrui punten mee kan pikken, die missen ze bij Jumbo.

arjenzvob

Sprintetappes zullen zijn: 3, 5, 7, 10, 11, 19 en 21 waarbij het maar 5 in mijn ogen echte sprintetappes zijn en de overige voor de sterkere sprinters. Te veel om te veel sprinters thuis te laten, maar ja…. Hoeveel geld wil je investeren?

Voorbeschouwing etappe 11:
De laatste anderhalve kilometer gaat namelijk in dalende lijn. Daarom zal deze rit vermoedelijk eindigen met een supersnelle, en bijgevolg levensgevaarlijke, sprint. Sprinter staat al te boek als risicojob en dat zal na vandaag allerminst wijzigen. Net zoals de Franken en Engelsen eerder bewezen, heb je naast kracht en snelheid vooral heel veel moed nodig om op het slagveld van Poitiers te overheersen.

Lees je nu toch met een lelijk onderbuik gevoel....

Laatst gewijzigd
Yskoud

Ik verwacht ook dat van die 7 sprintetappes er maar max 5 in een massasprint eindigen. Eigenlijk alleen 3,5,7 en 11. 10 wordt waaiers. 19 voor de vluchters en 21 verwacht ik niet dat die doorgaat i.v.m. Corona. Daarbij is rit 5 ook geen klassieke vlakke aankomst.

Ik verwacht juist enorm aanvallend koersgedrag van de klassementsmannen en heuvelmannen omdat elke etappe de laatste kan zijn. De kans dat de hele Tour kan worden uitgereden is niet heel groot, dus het kan zomaar zijn dat na bijvoorbeeld etappe 10 de Tour erop zit. Bernal, Roglic en co zullen elke dag vooraan willen zitten.

arjenzvob

Yskoud, je denkt dat er 5 in een massasprint eindigen, en noemt er daarna 4. Hoewel je theorie dat de Tour niet uitgereden wordt uiteraard helaas waarheid kan worden, ga ik zo niet denken en naar het parcours kijken. Ik hoop, en wellicht tegen beter weten in maar dat is dan maar zo, dat we getrakteerd worden op een 3 weken lange mooie tour!

Yskoud

Oh ja, ik bedoelde 4 zeker en max. 5 als etappe 21 doorgaat. Ik hoop ook dat het 3 weken doorgaat, maar je moet er wel rekening mee houden dat het koersgedrag totaal anders is. Wachten op de derde week, zoals vroeger gaat niet gebeuren verwacht ik. Ik verwacht in etappe 2 al meteen oorlog tussen de klassementsmannen en daarna elke dag dat het kan.

hartstikkebedankt

De stagiair moet nog even wakker worden, Andrey Zeits bij Astana

Kip

Tom duurder dan Steven hmm

kevinraar

Ik heb een begin gemaakt heb nu 14 renners Heb nog 10.25 miljoen over hopelijk is het genoeg om nog 6 goede renners te nemen

Platje

'@kevin, met zoveel onzekerheid zullen die 14 vast nog een aantal keer wijzigen

« 1 2 3 4 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.