Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 287 288 289 290
kasjaar

'@ajvenema, weet niet of dat ook naar mij bedoeld is maar dat zou ik jammer vinden. Heb hier vroeger toch wel veel geplaatst, dus is ook niet helemaal waar wat je zegt.

Verder lijkt het me een goede zaak dat al deze belachelijke accounts gebanned zijn. Als we allemaal weer ff gewoon kunnen doen net als nieuwe aanwinst gewoon kivier B, zou dat super zijn. Hoop dat we met deze schone nieuwe groep het beter kunnen doen in de giro.

Fristie

Dag allemaal, nieuw hier op het forum. Nou ja, al lange tijd stille meelezer en net een acc aangemaakt om af en toe iets te kunnen zeggen. Speel al langere tijd diverse Scorito spellen en de wielerrondes zijn altijd een brekebeen gebleken. 60-90% meestal en niet zelden blijk ik feilloos in staat de eerste 4 uitvallers te selecteren.
Tot dit jaar. Enkel Nizzolo kreeg een abandon en zo kon ik elke etappe echt opstellen wie ik wilde. Dat gegeven samen met een hoop mazzel, bracht me tot een eindplek net in de top1000, dus uit pure blijdschap rij ik vanavond ‘gewoon’ een ereronde in Boxmeer. Daar is het nu toch stil op straat.
Dit forum en deze topics zijn heerlijk om te lezen. Tevens voor mij erg leerzaam. Het heeft me enkele juiste keuzes opgeleverd in de voorselectie. De keuze Kuss/Bennet bv waarbij ik hier geleerd heb de juiste te pakken. Dank daarvoor. Gauw naar de Giro en klassiekers. Nogmaals dank aan iedereen die op positieve manier hier bijdraagt aan de wielrenkoorts!

cautelous_turtle

Heh is er op dit forum gepost dat Kuss de betere optie was dan Bennett? Waaaaaro???

thijzersterk

Ondanks het selecteren van Hirschi op een hele karige 62 procent gekomen. Ik had gegokt op t uitvallen van enkele ploegen door onze grote vriend corona, maar dit bleek allemaal reuze mee te vallen en het spreiden door pogacar en bernal niet te nemen pakte dus erg ongelukkig uit. Tevens vind ik t onbegrijpelijk dat Aru als schaduwkopman niet met een punt of 500 is gecompenseerd door scorito, zou mij meer dan terecht lijken. Op naar de Giro dan maar. Chapeau aan alle leden die t wél goed gedaan hebben!

ment5993

'@KJ & @Pietje,

Colbrelli en Viviani brachten me inderdaad in een sub-optimale positie. Had het bericht over de knechtrol van Colbrelli helaas te laat gelezen. Vooral Lutsenko inderdaad vaker opgesteld en 0 punten gehaald. Denk ook mede ingegeven doordat hij wel de nodige punten heeft gepakt bij etappe 2 en 6.

Dan neem ik dat advies mee naar volgend jaar. Tot dan.

Dit loopt spaak

Goeie tering wat een hoge scores allemaal! 0_0

Nou ik ben uitgekomen op 85.4% en ben er dik tevreden mee :)

Milanjacks

'@Cauteous

Ik heb een hoop onwaarheden verkondigd hier maar heb wel gezegd dat Kuss een betere pick was dan G.Bennett omdat Kuss er zo lang aan bleef hangen bij de Dauphine. Ik had altijd de overtuiging dat Bennett eerder aan zijn beurt moest beginnen dan Kuss. Achteraf is het makkelijk je gelijk halen want Bennett was gevallen en de hele tour niet goed.

Laatst gewijzigd
Bricekiriyenka

Hallo mensen,

Nieuw hier op het forum. Groot wielerfan en kijk al uit naar het WK!

Ludi

'@milan: maar bennett reed daar dan ook niet en won wel ondertussen een klimkoers en werd 2e in lombaria. Hij was goed in l ain en kuss knechtte voor hem in burgos..

RonnieStam

'@Roman K, Welkom! het kan hier heel gezellig worden zoals je in de afgelopen paar berichten omtrent arjenzvob hebt kunnen zien.

Man, die kleine Quintana heeft me behoorlijk in de steek gelaten, daardoor nu maar op 80,3% geëindigd. Balen! Ben benieuwd wat het klassiekerspel en de Giro me brengen. Het wordt tijd voor zo'n bekertje in de prijzenkast van RonnieStam. Kan alleen maar dromen van hoe rijkelijk gevuld de prijzenkast van een nasibal er uit ziet ;)

Milanjacks

Dat weet ik, ik had altijd het idee dat in het echte hooggebergte Kuss vaker kort zal eindigen en dat in het middengebergte er niet echt koers zou zijn. Door de valpartij van Bennett kunnen we nooit weten of ik gelijk had of niet.

Bricekiriyenka

'@RonnieStam Hallo,

Ik had al een aantal berichten gelezen en schrok daarvan. We moeten bidden dat meneer arjenzvob niet zijn pillenkastje plundert vanavond. Ik wil erbij zeggen dat ik voorstander ben van een vriendelijke sfeer hier, ongeveer op een manier zoals het op het FOK! en het MuMe-forum gaat. Zo moeilijk moet het niet zijn om aardig tegen elkaar te blijven doen:)

Milanjacks

'@Roman

Welkom, ik vond het FOK! forum een fijne plaats om te posten, jammer is dat al een jaar of 10 ter ziele aan het gaan.

Bricekiriyenka

'@milanjacks ja zo gaat dat anno 2020, de fora zijn ingeruild voor whatsappgroepen zoals de tv wordt ingeruild voor Netflix...

Platje

Weer zo een nieuwe.. waar gaat dit heen.. gelijk bannen lijkt mij

Jeffrey81

Hier liep mijn ultieme poging om nog 95% te halen (en om mijn vriendenpooltje te winnen) door Bol als captain voor Parijs te kiezen uit op een debacle. Maar goed, de kans dat Bol ging winnen was natuurlijk ook klein. Dat wist ik al, maar ik had simpelweg niets te verliezen.

Ik begon deze ronde goed met een score rond de 97-98%, daarna zakte ik flink weg naar een hoge 80%, en daarna klom ik weer op naar 95%. In de laatste twee dagen kon ik dat niet vasthouden en uiteindelijk is 94,0% mijn deel. Jammer, maar helaas. Het verschil met de nummer 1 is overigens 'maar' 559 punten. Voor mijn gevoel is dat niet heel veel eigenlijk. Het zat vrij dicht op elkaar dit jaar, ook getuige de soms grote schommelingen in percentage van dag tot dag. Geen idee of dit anderen ook opgevallen is, en of iemand toevallig kennis heeft of het echt anders is dan andere jaren.

Over het algemeen voelde het alsof het best goed ging, en ik denk ook dat de selectiestrategie/balans alsook mijn dagopstellingen redelijk goed waren, want ik heb niet heel veel laten liggen. Ook had ik de etappes die voor de vluchters waren over het algemeen wel goed in het oog. Maar helaas had ik de verkeerde aanvallers mee met Flip, Herrada en Nieve. Met name de laatste was echt een miskoop. Precies nul punten mee binnen gehaald, want ook toen Yates even geel had heb ik hem nooit opgesteld omdat ik liever renners wilde opstellen die zelf kans op top20 maakten. (Zo heb ik deze keer zo'n beetje de hele Tour mijn dagopstellingen ingevuld, wat me waarschijnlijk netto toch wel een hoop gemiste truipuntjes heeft gekost). Herrada gaf wel blijk te willen aanvallen, maar reed maar twee keer goed in de punten, en laat ik hem nu net één van die twee keren niet hebben opgesteld....Flip was wel ok, maar daarmee ging ik het verschil toch niet maken.

Bardet kiezen leek leuk uit te pakken, maar was jammer. Nizzolo vantevoren een goeie keuze waar ik geen spijt van kan hebben, maar viel natuurlijk bijzonder tegen.

Bernal had ik niet meegenomen omdat ik het risico op niet fit zijn te groot vond om er 6,5 miljoen in te steken. Ironisch genoeg had degene die mijn vriendenpooltje won het net zo ingeschat, alleen had ik ter mitigatie Sivakov mee, en hij Carapaz. Dus in de laatste vijf dagen ging hij me mooi voorbij, haha.

Jammer maar helaas. Het blijft bij één gouden bekertje voor de Tour van 2017. Op naar de Giro maar weer!

p.s. Heeft iemand toevallig nog iets van Jordi010 gehoord? Hij zocht vooraf met meerdere mensen via pb contact voor tips, waaronder ook met mij, en ik ben benieuwd hoe het hem vergaan is :)

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Jeffrey

Hoe dicht het op elkaar zit is mij ook opgevallen. Ik denk dat dat een paar verklaringen heeft. Het hoge budget is de voornaamste reden. Relatief weinig aanvallers etappes waar grote verschillen in worden gemaakt. Dit is met name de "schuld" van TJV die de kopgroep 0,0 ruimte gaf over het algemeen. Kan mij een etappe herinneren dat Herrada en Gogl met nog een andere renner op kop reden en dat TJV het om 0,0 redenen het gat dicht reed om er niets mee te doen.

Verder koos iedereen min of meer dezelfde AK mannen met een kleine variatie hier en daar. We hebben toch nog wel relatief veel gesprint uiteindelijk(dan noem ik de twee etappes die SKA won sprints), ook weinig verschil. De Giro/Vuelta zijn veel onvoorspelbaarder en worden minder gecontroleerd dus zie je ook veel grotere verschillen bij Scorito.

De echte verschillen werden gemaakt door het wel/niet hebben van Hirschi, G.Martin, WVA, Mezgec en in mindere mate S.Bennett. Voor de rest was het vrij gelijk.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Toevallig moest ik ook net aan Jordi010 denken. Laatste reactie (als D. Mensjov) op het forum was 31 augustus, zou het zo slecht gegaan zijn dat ie daarna niets gepost heeft? Kan natuurlijk ook dat er irl wat tussen kwam of zo.

Laatst gewijzigd
Risje89

Uitgekomen op 98,6%, ondanks het (tegen)vallen van Bernal, Sivakov, Formolo, Nizzolo (en Martinez).
Beste score tot nu toe, dus ik ben tevreden.

arjenzvob

'@ArjenVZOB ik neem graag even de moeite om te laten weten dat ik hoop dat mensen goed kunnen lezen en het verschil tussen mijn en jouw account zien.

Daarnaast dank aan Wielerflits om deze mensen, of deze ene persoon, te bannen. Het lijkt me logisch dat ik nog even gekeken heb hoe dit zich ontwikkelt. Hartverwarmend hoe mensen gereageerd hebben, hier en via PM. Dank.

Laatst gewijzigd
stateofcycling

Fijn dat je al zo snel weer terug bent Arjen. Had ik niet gedacht na je vorige bericht.
Op naar de giro! Dan kan ik moet teleurstellende 88% (hoop ik) wegspoelen.

vevie

De Giro selectie is toch wel een hoofdbreker. De sprint en Ak boys lukt zeker, maar de mannen voor de vele onvoorspelbare etappes is een pak lastiger. Een 90% zou echt top zijn.

Florian

'@Arjan @Arjan had het helemaal niet door. Wordt een beetje verwarrend :)

Jeffrey81

Arjen is soms is ie inderdaad wat bot en dan vraag ik me vooral af waarom ie niet nog even tot tien telt. Of, en dit is mijn eigen methode wanneer iets me stoort: mijn klaagverhaal helemaal uittikken, maar het vervolgens niet posten ;)

Maar het hele verhaal met fake accounts en trolls is echt nog veel erger. Super triest zelfs. Het begon al vorig jaar ergens met de VVEend en de Canard accounts (die als je goed oplet ook ineens actief worden wanneer Arjen iets zegt waarmee ze hem weer kunnen provoceren). En wie weet welke er nog meer zijn... nu weer eentje die Arjen zelf nadoet (goed dat je het aanhaalt Arjen, al had ik 'm toevallig zelf wel direct door. Hopelijk geldt dat voor de meeste mensen). Het is echt te kansloos voor woorden allemaal.

Laatst gewijzigd
Pim96

Drukke zondag en maandag gehad, maar wil ook op mijn team even nabeschouwen.

Allereerst wil ik even uitspreken dat het absurd is hoe er af en toe op dit forum wordt gereageerd. Arjenzvob deelt zijn gevoel en krijgt de volle laag. Tuurlijk mag iedereen zelf bepalen of ze hier praten of niet. Laten we het echter gewoon gezellig houden. Ik ben in elk geval blij met de analyses van de harde kern (oa Nasibal, pietje precies, KJ, Starlynk en arjenzvob). Zelf ben ik nog niet zo'n kenner als hun, maar vind het wel leuk om mee te sparren en mijn overwegingen te bespreken. Goed, genoeg hierover en terugblikken op mijn team.

Geëindigd op 97,9% uiteindelijk. 1,0% gezakt door de afrekening helaas.

1. Roglic, heeft de punten binnen gehaald die verwacht werden. Helaas niet de gele trui.
2. Pogacar , de Valverde en Sagan in 1 deze tour. Sloot met punten en onmisbaar.
3. Dumoulin, vooraf gekozen voor de tramlijnen van Roglic en hoop op top 5 plek. Niet helemaal gelukt. 236 punten voor me gehaald dus wel oké.
4. Quintana, na zijn val helaas niet de punten en klassering behaald die ik in gedachte had. Leek vooraf iets zekerder dan Lopez, maar foute inschatting geweest. Bij dr 3.5 miljoen AK man daardoor veel punten misgelopen
5. Pinot, nog wel paar keer gegokt en opgesteld. Mocht niet baten. Denk bij velen in het team dus geen groot verlies.
6. Sivakov, teleurstellend door val
7. G.Martin, begon goed en viel daarna weg. Wel 152 punten voor me gescoord dus qua prijs prima.
8. Martinez, etappe gepakt en toen opgesteld dus uiteindelijk geld bijna waard. 99 punten behaald. Na dauphine tuurlijk meer gehoopt, maar geen ramp.
9. Van Aert, heeft veel punten binnen gehaald. Heb hem optimaal opgesteld. Geen 1x de 0 mee gepakt en wel de etappe dat hij er stond. Mazzel gehad of pure vakkennis ;) ?
10. S.bennett, spreekt voor zich
11. Mezgec, 234 punten mee gescoord en voor zijn prijscategorie een hele belangrijke.
12. Coquard, ondanks pijntjes altijd meesprinten. Is van waarde geweest deze tour.
13. Stuyven, voor zijn prijsklasse prima score gehaald. Nog keertje gebruikt als captain wat goed uitpakte.
14. Sagan, in de Tour weer een sloot punten. Geld wel weer waard.
15. Alaphilipe, als we naar de 100 punten per miljoen kijken dan geld weer waard. Niet zijn beste tour alleen.
16. Van Avermaet, uiteindelijk niet goed opgesteld en een magere 52 punten mee gescoord. Niet ideale keuze geweest.

Uitvallers:
17. Gilbert, te snel kwijt geraakt. Had nog wat teampunten gesprokkeld anders voor Ewan en vast een etappe wat punten.
18. Bernal, aan de ene kant een misser want zonde van afrekening. Denk alleen dat veel hem hadden dus schade valt mee.
19. Formolo, na winst Pogacar baal ik nog meer van zijn uitvallen. Had ik mijn hoop ook op gevestigd voor etappes in de 3e week.
20. Nizzolo, sprintte aan begin leuk maar helaas uitgevallen.

De missers deze tour: zoals eerder benoemd niet de juiste 3.5 AK man wat me veel punten kostte. Het eruit klikken van Hirschi laatste dag voor tour was ook geen pretje. Door uitvallers en valpartijen was uiteindelijk de afrekening ook killing.

(Hele pagina vol meteen, excuses. Omslaan?)

1 2 ... 287 288 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.