Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 144 ... 289 290
Florian

Porte valt, verrassing?

Martijn Sollie

Wat een belachelijke etappe. Ik kan me niet heugen dat er ooit zoveel valpartijen achter elkaar zijn geweest.

Florian

2 jumbo mannen op de grond

Pom titcock

Ewan op z’n muil

Ludi

Ewan kust de grond, gaat maar door

Zadelpen

Voor mijn lieve vriendje...... 😢

- Roglic
- TOM
- Pogacar
- Buchmann
- Landa
- Quintana
- Lopez
- Martin g
- Martinez
- Pinot

- Degenkolb
- Benoot
- GVA

- Bennet
- Sagan
- Kristoff
- Nizollo
- Trentin
- Venturini
- Coquard

Veel plezier en succes allemaal.

Valvuillerdemoz

'@superheldkuijer: Sivakov als captain vandaag ja? Interessante keuze.

04398

Ewan op 6 min. Volgens de Belgen.

Daan Brakenhoff

Lekker Caleb Ewan als captain vandaag. Lekker zeg

Valvuillerdemoz

Ooh en Degenkolb ook op achterstand. Daar gaan al heel. Wat poultjes in duigen!

Laatst gewijzigd
Florian

Nizzolo en Viviani ook SHIT

Florian

Nizzolo zit er helaas niet goed uit, hij lijkt geblesseerd.

Ludi

Lmfao wat een chaos. Volgende keer maar sagan captino bij kans op regen denk ik

Valvuillerdemoz

Nizzolo op meer dan een minuut. Blijft niks over zo!

Florian

Gadverdamme zeg!

Valvuillerdemoz

Etappe lijkt te worden geneutraliseerd door de renners onderling. Gewoon naar de streep rijden. Afsprinten en klaar.

Laatst gewijzigd
Platje

Geen sprinters meer over, Van Aert sprint dan wel mee 😉

mschuts

Nizzolo komt wel weer terug

Florian

Goed dat ze het even stil leggen

JimKro

Het zit erop. Voor mij persoonlijk voelde dit als één van de moeilijkste Scoritopuzzels in tijden. Waar ik de voorbijgaande jaren vaak vrij snel wel in de basis klaar was, heb ik nu tot het laatste moment geschoven. Tel daar dan ook nog de last minute (corona) stress bij op. Waar het aan gelegen zal hebben? Ik vermoed een combinatie van corona perikelen, fitheidsproblemen, atypisch parcours en de zeer brede keuze aan renners. Terwijl ik dit typ gaat dan ook nog eens mijn halve team op z'n plaat, maar dat zal voor meerdere mensen gelden.

Goed, laten we beginnen met het parcours. Er zijn 10 ritten die niet over al te lastige bergen gaan. In theorie zouden ze allemaal in een of andere sprint kunnen eindigen. In de praktijk kunnen zich een hoop verschillende scenario’s ontvouwen. In het algemeen is er bijna geen enkele ‘makkelijke’ massasprint; ik schat alleen rit 1 en 21 als min of meer zekere massasprint. Rit 5 wordt een sprint, maar schuift richting het voordeel van de klassiekertypes, die minder zullen inleveren op de snelheidskanonnen. Etappe 7 en 10 hebben reële kans op waaiers, een sprint lijkt waarschijnlijk, maar ook hier zullen klassiekerrenners zich kunnen mengen. Dan hebben we etappe 3, 11 en 19 die zo heuvelachtig zijn dat het een kat en muis spel wordt tussen sprintteams en een mogelijk sterke groep vluchters, dat beide kanten op kan vallen. Scoritowise lijken duurzame sprinters die zowel vanuit een vlucht als vanuit een uitgedunde sprint kunnen winnen ideaal voor dit deel van het parcours.
De eerste mannen die meegaan zijn dan ook: [B]Sagan, Trentin[/B] en [B]Nizzolo[/B]

Daarnaast neem ik [B]van Aert[/B] mee (deels FOMO/damage control), in het slechtste geval heb je een knecht van het favoriete team voor 750k plus een renner die in deze vorm favoriet is voor 2-3 etappes waar hij vrije kansen krijgt voor de overige 750k. In het beste geval heb je een Sagan2.0. Verder neem ik als goedkoop gokje [B]Pedersen[/B] mee, als optie voor sprints en grote vluchten.

Voor de 5-6 pure massasprints heb ik in ieder geval één echte kopman nodig, dat wordt [B]Sam Bennett[/B]. Quickstep presteert eigenlijk altijd als het moet, en blijft ook nog steeds het beste waaierteam. De laatste sprintaanvulling komt van goedkopere duurzame types die eerder al vorm hebben getoond: [B]Coquard[/B] en Mezgec. Als pure aanvallers schat ik in dat ik aan 2 renners genoeg heb, en met de vele goedkope opties kon ik dit met zo min mogelijk budget doen. We gaan starten [B]Benoot[/B] en [B]Cosnefroy[/B], renners die beide op meerdere terreinen uit de voeten kunnen.

Dan hebben we nog 9 bergritten en een klimtijdrit. Tel daar de eindklassementspunten bij op en het wordt duidelijk dat de crux van het team in het klimmersensemble zal zitten. Met 36 miljoen over voor 10 plekken ligt hier dan ook de focus van het team. Toch is het niet zo makkelijk om even de beste AK-renners in je team te pleuren, want het zou zo maar kunnen dat er slechts 3-4 échte AK ritten plaats gaan vinden. Het parcours is ideaal voor aanvallers en ik verwacht dat de AK-teams nog geen krachten willen verspillen in de eerste 2 weken met het binnenhalen van kopgroepen. Etappe 2, 4, 6, 8 en 9 kunnen makkelijke allemaal in een vlucht eindigen. Verder lijken veel etappes een beetje Vuelta-achtig, meer kortere en steilere klimmen dan grote Alpenreuzen. Mijn tactiek is dan ook om te focussen op een smalle dure klassementstop met slechts echte winst en podium kandidaten en deze aan te vullen met een voorraad aanvallende renners met een goed eindschot of klassiekerkwaliteiten en een aantal goedkope jonge talenten die mogelijk kunnen verassen, ofwel in het AK of met ritwinsten. Dit betekent vooral dat ik renners uit het AK-middensegment heb laten schieten, ik verwacht dat een Landa te weinig kansen heeft om echt te scoren, buiten de eindpunten om, om echt noodzakelijk te zijn. [B] Roglic, Dumoulin, Bernal, Pinot[/B] en [B]Pogacar[/B] zijn de 5 klassementoppers (AKA de grote 5) De bergaanvulling wordt ingevuld door [B]Alaphilippe, Higuita, Martinez, G. Martin[/B] en [B]Kämna[/B].

Na het invullen van deze namen had ik nog 3 miljoen over en ik heb besloten om hiermee Mezgec te upgraden naar [B]Ewan[/B]. Het is met Ewan makkelijker te voorspellen waar hij zijn punten gaat halen dus ik verwacht met hem een betere overinvestering te doen dan door bijvoorbeeld een Landa of MAL toe te voegen voor een Kamna. Het is natuurlijk te hopen dat Lotto in de race blijft, maar aangezien de kans op een vals-positieve test vrij hoog is, heb ik het wel aangedurfd.

Hier nog een keer alle namen: Roglic, Bernal, Dumoulin, Pinot, Pogacar, Alaphilippe, Higuita, Martinez, G. Martin, Kämna, Benoot, Cosnefroy, Sagan, Nizzolo, Bennett, Ewan, Trentin, Coquard, van Aert, Pedersen.

Rest mij iedereen veel succes en plezier te wensen. Laten we hopen op een interessante, verrassende en volledige Tour!

mschuts

Haha baas Tony verteld wel even wat er moet gebeuren.

Ajvenema

Zuur hoor, dat je dan besluit toch dat lottosoudal risico te nemen en dan de lul bent door zo.n valpartij. Én dat je degenkolb er bij hebt voor de etappes dat ewan eraf ligt:)

Platje

Laten ze Ewan ook terugkomen? Hoop het toch niet.. zal wel sportief zijn als hij dan ook niet meesprint

Stijn Lemmens

EWAN zat van voor en was gevallen samen met de 2 jumbo,s

Wouter Zin

Zo lang gepuzzeld en dan gaat iedereen op de grond liggen...de wissel Ewan/Degenkolb/Lutsenko voor Kämna/Trentin/Bol pakt voorlopig goed uit. Al zal in dit tempo iedereen terugkeren.

1 2 ... 144 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.