Er is nog gewaarschuwd voor die last minute wissel. Kristoff eruit gehaald voor Ewan die ik geen enkel moment heb overwogen, maar op het einde toch opeens denken dat je hem nodig hebt omdat hij een trein heeft en Kristoff niet en het dus onzeker voor me was of Kristoff wel elke sprint mee zou kunnen doen. Achja de tour is nog jong
Had ik misschien toch gister Ewan (19e) en Impey (buiten de punten) moeten wisselen voor Trentin (12e) en Venturini (14e). Tot op het laatste moment getwijfeld.. Er kan nog veel gebeuren, maar wel alvast de eerste gemiste (grote) kans van Ewan.
Kristoff heeft geen moment in mijn team gestaan, net als Pedersen.
Verrassende uitslag!
Ik heb Kristoff nooit overwogen in mijn team, vanwege zijn hoge waarde. Pedersen laat het zien ... als hij dit vaker doet dan is hij een Scorito pareltje.
Ter volledigheid nog even mijn team:
1. Bernal
2. Roglic
3. Dumoulin
4. Pogacar
5. Landa
6. Lopez (MAL)
7. D. Martinez
8. Alaphilippe
9. S. Bennett
10. Ewan
11. Sagan
12. Viviani
13. Coquard
14. Venturini
15. Degenkolb
16. Van Aert
17. Van Avermaet
18. Kämna
19. Mühlberger
20. Madouas
Voor mij geen Pinot (vaak pech, net zoals vandaag), Carapaz (onzeker over zijn rol en vorm), Buchmann (wel of niet fit?), Quintana (gekozen voor Landa/MAL). Verder heb ik "gewoon" de duurste sprinters gekozen, omdat het b-segment (Nizzolo/Trentin/Kristoff etc) voor mij té onzeker was. Viviani verwacht ik wel paar keer in de top 5, hopelijk kan hij de toppers een keer kloppen. Niet veel mensen hebben Viviani volgens mij.
Kämna kan wellicht puntjes pakken voor de witte trui, goede klasseringen in etappes en truipunten met Sagan hopelijk. Van Aert idem dito, team punten en wellicht mag hij voor eigen kans gaan in een paar etappes.
Wat verwachten we morgen?! We zijn los!
Mijn team met de favoriete top 5 ook voor mij:
Roglic, Bernal, Dumoulin, pogacar, Pinot.
Aangevuld met:
Buchmann, Higuita, Kämna, Kuss en D. Martinez.
Heb ook nog Landa erin gehad, maar wilde mijn sprinters upgraden, dus die er weer uit. Buchmann en Higuita hebben er eigenlijk vanaf het begin wel in gestaan.
Sprinters:
Sagan, S. Bennett, Nizzolo, Coquard, Bol, Bonifazio, Mezgec en Pedersen. Laatste als opvulling van 500K, maar verwachtte ik in etappe 1 ..... (Uiteraard niet als nummer 2). Dit te weinig budget geen Ewan 😂
Aanvallers:
Alaphilippe en Wout van Aert. Deze 2 hebben er vanaf het begin in gestaan ....
Hiermee gaan we voor een bekertje, wordt tijd voor een gouden, dat is alweer lang geleden, maar we zullen zien. Het begin is in ieder geval redelijk goed.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.